Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 2x onbekend onder 89W Spaar

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek, 2x onbekend onder 89W Spaar

Korting op 420shop
    Mijn eerste kweekje begonnen:

Onbekende zaadjes van een vriend gekregen.

Installatie:
    Spaarlampen: 3x 23W warm wit, 1x 20W koel wit => 5300 lumen
    Ruimte: 56x38x120
    Potgrond: Central Park universeel (op basis van bonkveen,perliet, calcium, magnesium en meststof), NPK 14-16-18, PH 5.0-6.5, EC 37.5 mS/m
    Ventilatie: 1x 120mm PC-fan (max 79CFM), 1x 140mm PC-fan (max 95CFM)

IMG_5873 (Small).JPGIMG_5874 (Small).JPGIMG_5871 (Small).JPGIMG_5875 (Small).JPG

1ste plantje is 7 dagen oud
    2de plantje moet nog uitschieten (kheb die 4 dagen later beginnen ontkiemen, maar ze blijkt het wat trager te doen)

IMG_5888 (Small).JPGIMG_5881 (Small).JPG

Tips & tricks zijn zeker welkom!

Greetz

Re: Eerste kweek, 2x onbekend onder 89W Spaar

Hey , veel succes met je kweekje hopelijk zijn het 2 vrouwelijke planten

Comment

Ik denk niet dat dat kartonnen deurtje en zelfbouw filtertje de geur van 2 bloeiende planten gaat neutraliseren.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Ik denk niet dat dat kartonnen deurtje en zelfbouw filtertje de geur van 2 bloeiende planten gaat neutraliseren.
        neem aan dat je plantjes bedoelt?! deze geven echt niet de overlast dat de hele buurt weet dat meneer wiet kweekt. ik vind dat gefreubel en geknutsel wel leuk om te zien en als het lukt helemaal!

succes...
        sigpic

Comment

Ik vermoed ook dat ik eens zal moeten denken over een betere afzuiging, nu word het +30 graden met de deur toe... Ik heb er trouwens ook geen flauw gedacht van hoeveel geur een plant afgeeft...

Ik heb ook nog 2 vraagjes:
          De plant heeft zich in het begin een beetje gestrekt, is het mogelijk/nodig/aangeraden om ze wat dieper te graven?
          Het is normaal dat een plant leeft en beweegt maar ik heb soms het gevoel dat de blaadjes omhoog gaan en zich een beetje dicht krullen op bepaalde momenten. Wil ze mij iets zeggen of laat ik haar maar doen?

IMG_5896 (Medium).JPGIMG_5891 (Medium).JPGIMG_5889 (Medium).JPGIMG_5893 (Medium).JPG

greetz

Comment

Vandaag een druppel water op de plant gemorst en ze viel omver =>>ingegraven
            Ik verschoot wel van de lengte van de wortels! Bij het ingraven zijn een aantal haarwortels gesneuveld. Hopelijk met niet al te erge gevolgen!

IMG_5900 (Medium).JPGIMG_5897 (Medium).JPG

De koolstof filter van de ventilatie gehaald zodat de temperatuur nu ook aangenaam is als de deur toe is.

Groensels!

Comment

Bij stonden de plantjes in het begin ook heel erg wankel. Bij 1 plantje heb ik er een stokje naast gezet zodat deze hem in bedwang kon houden.
              Ze lijken heel fragiel in het begin, maar ze zullen zeker flink worden.

Ik dacht eerst ook met een eigen gemaakt koolstoffiltertje de geur buiten de deur te houden. En ik had het dus mis. Want na een maandje begin je ze flink te ruiken. Ik kon de lucht eerst nog wel in 1 kamer houden. Maar ook dat lukte me niet. Me hele flatje begon er naar te ruiken. Nu met een goed filter heb ik nergens meer last van!

Wil je een goed afsluitbare kast? Kijk eens bij een kringloop. Voor 15 euro heb je een complete klerenkast met goed afsluitbare deur!

Comment

yoo

volgens mij staat je lamp een beetje te ver van de plantjes, ongeveer 5-8 cm is het best. dan worden ze wat steviger en hoeven ze zich niet zo uit te rekken op zoek naar licht.

succes!

Comment

@dazzled: Ik ga voor een zo laag mogelijk budget dus ik probeer later wel nog iets te knutselen! (tot nu toe 40 euro)
                  @renszor: Plantjes staan inmiddels dichter bij de lampen

Weekendje de plantjes alleen moeten laten: ze doen het nog steeds goed en groeien lekker door!

IMG_5905 (Medium).JPGIMG_5909 (Medium).JPGIMG_5904 (Medium).JPG

Bedankt voor de replies & tot de volgende!

Comment

Hoi Lordo,

die strekken toch nog zo hard niet? De laatste post voorspelt wel wat goeds hoor. Internodes zijn klein dus dat komt wel goed

Veel succes toegewenst!

Comment

Dag 13 (vanaf dat het 1ste plantje is uitgeschoten)

gefimd:

IMG_5919 (Medium).JPGIMG_5923 (Medium).JPG

Dag 16

fim na 2 dagen:

IMG_5929 (Medium).JPGIMG_5931 (Medium).JPGIMG_5926 (Medium).JPG

Ik vermoed dat de 4 scheuten normaal uit het bovenste deel moeten komen. hier zullen het er ook 2 zijn uit de vorige node. Maar 4=4
                      Het steeltje staat zo krom omdat er nog een paar afgeknipte blaadjes licht zochten. Dit stukje heb ik afgeknipt.

De plantjes in hun geheel:

IMG_5925 (Medium).JPGIMG_5934 (Medium).JPGIMG_5932 (Medium).JPGIMG_5938 (Medium).JPGIMG_5937 (Medium).JPG

Het 2de is genetisch niet zo sterk denkik...

In de loop van volgende week zit ik ze in bloei.

Vanaf en tot wanneer is het best om te dieven?

Jooow!

Comment

Yo,

dat ziet er best wel goed uit. Behalve dat raar plantje die het heel slecht doet dus. Ik hoop voor jou dat het sterke plantje een vrouwtje is anders mag je weer overnieuw beginnen, wat niet zo fijn zou zijn natuurlijk . Ik denk trouwens dat het stuk dat je hebt weggesneden (als ik het goed zie) mogelijks niet moest weggesneden worden.
                        Ben eigenlijk geen fan van toppen of fimmen.

Dieven kan je op het forum vinden, bestaat een mooi topic over

Greetzzz

Comment

Indeed, kga ff vloeken als da nen vent is!

En nog een vraagje: kunt ge een vrouwjte deels bestuiven zodat er een paar zaadjes + mooie toppen zijn?

Het toppen, fimmen & dieven topic eens doorgelezen. Daar staat +-na de 6de node. dus volgende week hou ik me daar 5 min mee bezig

Comment

Ja, je kan ze bestuiven met de hand (wattenstaafje bvb) en de rest van de topjes onbestoven laten. Dus het kan
                            Je neemt uiteraard een risico met je geld allemaal op 2 plantjes te zetten. Als er dan al eentje uitvalt (zoals nu het geval is) dan schiet er maar eentje meer over en heb je 50% kans... Fingers crossed

Comment

Fimmen is niet helemaal gelukt zie ik.
                              Het gefimde stukje groeide toch gewoon verder.
                              Je hebt nu in ieder geval een leuk getopt plantje
                              Hopen op een vrouwtje.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X