Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starten met Pc microkweekje.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Starten met Pc microkweekje.

    Korting op 420shop
    hallo
    zou graag voor de eerste keer plantjes kweken. ik zou dit doen in een pc heb dit namelijk al paar keer gezien en ziet er me wel leuk uit.
    ik ben begonnen aan de pc en is bijna Af ( Foto's volgen) heb deze gemaakt met 2 spaarlampen van 11wat en er zit een ventilatortje in van een computer. Denken jullie dat het hierin zou lukken, zat zelf te denken om er top 44 in te zetten en beginnen met 1 plantje. zou dit dan graag zo klein mogelijk houden ( tips om het klein te houden? )omdat de pc maar 40cm hoog is.
    zou volgende week normaal de zaadjes ontvangen en direct aan beginnen en zou graag wat hulp krijgen van mensen die meer ervaringen hebben.
    Last edited by dopemen; 9 January 2011, 01:45.

    #2
    Re: Starten met Pc microkweekje.

    zo is het geworden:
    Foto0430.jpg

    Comment


      #3
      Re: Starten met Pc microkweekje.

      ziet er leuk en het beloofd wat te worden
      maar toch wou ik 2 dingen kwijt
      kan je jou ventilator niet bovenin hangen omdat daar de warme lucht zit
      en is het eventueel mogelijkheid om 2 spaarlampen bovenin erbij te hangen die je appart aan kan zetten tjndens de bloeiperiode.. licht = gewicht
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #4
        Re: Starten met Pc microkweekje.

        ben nog van plan ventilator bij te zetten denk zelf dat eentje te weinig is voor zo'n kleine ruimte. en denk niet dat er nog 2 spaarlampen bij geraken.. Zou er dan nog een tussen gangen zodanig dat ik 3 spaarlampen heb denk wel dat het genoeg is.
        Alvast bedankt voor de reactie

        Comment


          #5
          Re: Starten met Pc microkweekje.

          Enkele opmerkingen.

          Ik zou snel even naar een doe het zelf zaak gaan en 2 philips tornade spaarlampen van 23 watt halen. Als je maar 2 lampen gebruikt zou ik toch sterkere gebruiken.
          Aluminiumfolie is ook niet echt zo goed omwille van brandpunten. Beter radiatorfolie zoals je op de vloer van je case hebt liggen denkik.
          40 cm is weinig je moet je pot er nog aftrekken en je lampen en dan heb je miss nog 25 cm over. Planten gaan zeker te groot worden zoals bij mij. Neem een kleine soort en als ze te groot worden gebruik dan een netje eventueel.

          (bekijk mijn thread eens, ik had ook een computer van 45 cm hoog en heb kleine plantjes gekocht. Toch werden ze te groot. Ik had 4 philips tornado lampen wat wel voldoende was voor 2 plantjes.)


          Veel Succes ermee, Ziet er al goed uit.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Starten met Pc microkweekje.

            idd die 23 watt's zijn een goed idee en vooral als ze jong zijn met boeken fzo zo dicht mogelijk bij de lamp! keep's them small and makes the leaves grow!

            Comment


              #7
              Re: Starten met Pc microkweekje.

              kijk hier een naar: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...de-Micro-kweek
              Zo kun je de lichtopbrengst verdubbelen. en lekker goedkoop

              Met spaarlampen hoef je niet bang te zijn voor brandpunten.

              Succes met je kweekje.

              Ciao TJ
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment


                #8
                Re: Starten met Pc microkweekje.

                dat is inderdaar een goed idee
                Over die brandpunten gesproken hoef ik inderdaad niet meer bang te zijn want heb de tip opgevolgd van woofie de aluminium folie is er al uit en heb alle kanten bekleed met radiatorfolie.
                alles wat jullie denken dat ik nog zou moeten veranderen aan mijn pc mag je gerust zeggen want ben ook maar beginner en heb nog steeds mijn zaden niet dus kan nog steeds aanpassingen doen
                maar nog even over die reflector van een blikje... ik heb 3 lampen in de pc zou dat dan eigenlijk wel nodig zijn? Heb eigenlijk ook niet zoveel plaats in de pc dus mss maar beter niet?
                aanpassingen zijn 3 lampen en radiatorfolie, foto zal ik nog eens opzetten.
                Iedereen al bedankt voor de reacties en interesse.

                Comment


                  #9
                  Re: Starten met Pc microkweekje.

                  3 lampen is al aardig. Goed van het radiatorfolie. Das echt wel een stuk beter ook voor isolatie enzo en weerkaatsing van het licht. Die reflectors van blikjes zijn leuk maar niet echt nodig. Ik heb ze ook niet gebruikt en had een aardige opbrengst.

                  Ziet er goed uit.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Starten met Pc microkweekje.

                    jawel gewoon doen die blikjes, perfectioneren die SL kweekjes!! kom op jongens ringting de gram per watt in die pc kast van je!! succes

                    Comment


                      #11
                      Re: Starten met Pc microkweekje.

                      Hmmm zal dan toch wel eens kijken hoe ik dat dan kan oplossen. heb echt zeer weinig plaats boven de lamp maar het zal wel lukken.
                      thx voor reacties

                      Comment


                        #12
                        Re: Starten met Pc microkweekje.

                        zo ziet de computer er nu uit.
                        Foto0432.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Starten met Pc microkweekje.

                          Ziet er strak uit! kun je misschien een foto plaatsen hoe je de bedrading hebt aangelegd?
                          Ik ben zelf ook bezig met een kleine pc kast, en ben van plan om 2x23W tornado lampen te gebruiken met een kleine koolstoffilter.
                          ik ben benieuwd naar je kweek!

                          Comment


                            #14
                            Re: Starten met Pc microkweekje.

                            Een geniale opstelling, al lijkt het mij enorm moeilijk!
                            Succes

                            GrZ Quattro

                            Comment


                              #15
                              Re: Starten met Pc microkweekje.

                              Ziet er mooi uit he. Nu die zaadjes erin. Hup Hup :p

                              Comment

                              Bezig...
                              X