Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shiskaberry in een Minigrow Box

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Shiskaberry in een Minigrow Box

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Ben weer begonnen met een nieuwe kweekronde in mijn Minigrow Box.

    Deze keer een Shiskaberry (Indica) van Barney's farm.

    Het zaadje ontkiemt in mijn beproefde HD-doos methode.. Een plastic doosje van een Hard Disk met daarin wat vochtig papier (om de handen met te drogen).
    Vervolgens in een donkere kast gestopt en probeer ik dit niet te vergeten..

    Als het zaadje ontkiemt is stop ik het in een 1 Liter pot gevuld met (alleen) Plagron LightMix. Waarom? De lokale BB heeft dit op voorraad.

    Voor deze kweek wil ik een aantal producten van Biobizz gaan uitproberen.

    Hier wat foto's van het geheel.


    Groet,

    Eddy.
    Attached Files

    #2
    Hallo Allemaal,

    Het zaadje is vervolgens in een 1 L pot met een Plagron LightMix gestopt.

    Ik heb een groei/bloei programma aangemaakt. Een beetje uit de losse pols, dit kan nog naar eigen inzicht / eigenwijsheid plant eenvoudig worden aangepast.

    Het plantje krijgt voorlopig alleen maar wat water.


    Groet Eddy.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Hallo Allemaal,

      Bijna weer helemaal up-to-date.

      Hier wat foto's van de eerste 2 weken. Het wordt langzaam tijd het plantje te verpotten. Waarschijnlijk na het weekend.
      Ze krijgt eerst nog een hele kleine douche met een combo van Fish-Mix / Alg-A-Mic / Acti-Vera. Kijken of die blaadjes hiervan een oppeppertje krijgen.



      Groet,

      Eddy.
      Attached Files
      Last edited by EddyH; 20 October 2020, 22:38.

      Comment


        #4
        Vroeger zat een harddisk nog in een antistatische verpakking.
        Hing deze bij de Lidl ?

        Plantje is aan een groter potje toe.
        Succes
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Hallo Allemaal,

          Weer een update over de voortgang.

          Ik heb het plantje overgezet in een grotere pot (12 Liter, effectief rond de 10-11 liter). Dit keer een Root Pouch gebruikt, iets beter modelleerbaar in hoogte/breedte dan de vorige plastic pot. Ook meer inhoud.

          Als basisvulling gebruik ik Plagron growmix (verkrijgbaar bij de lokale BB op een grote pallet). Aangevuld met enkele andere goodies: perliet, vermiculiet, megaworm en handjevol kalk, bloedmeel en beendermeel.

          Hier wat foto's van het transport. Plant ziet er een beetje uit als Remi. Komt goed!




          Attached Files

          Comment


            #6
            Hallo Allemaal,

            De plant is inmiddels aanbeland bij dag 24. Een paar foto's van de huidige status.

            Ik heb er ook een Blumat ingestopt, dan heb ik weer iedere dag wat om op te drukken.


            Groet,

            Eddy.

            Attached Files

            Comment


            #7
            Hallo Allemaal,

            Omdat het in leven houden van onkruid een dikke 3 maanden al niet moeilijk genoeg is, besloten deze ronde een Scrog-rekje aan het geheel toe te voegen.

            Dan heb je natuurlijk wat Bob-de-Bouwer skills nodig.

            Het geheel past precies met een mooi boogje. Vakwerk dus (cynisch bedoelt voor den buitenstaander).


            Attached Files

            Comment


              #8
              Attached Files
              Last edited by EddyH; 30 October 2020, 14:35.

              Comment


              • Kweekfreak
                Kweekfreak commented
                Editing a comment
                Ik dacht dat ik klein kweekte
                Ben benieuwd !
                Succes!!

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ik ben eens even naar foto aan het kijken waar je het getopte topje laat zien. Heb je daar niet de nieuwe scheuten ook niet bij afgeknipt?

              #9
              Waarom zet je niet alles in 1 post ?
              Ik kan het wel domweg zelf allemaal samenvoegen, maar dan staat het door elkaar en ik ga geen half uur aan elk topic spenderen voor correcties.
              Liever zet je alles in 1 post (zoals iedereen) zodat de lijst van "new posts" niet vol staat met alleen dit topic, dat is best vervelend.
              Thanks.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • EddyH
                EddyH commented
                Editing a comment
                Omdat iedere post een ander onderwerp is binnen het verslag. Zo kan iedereen (desgewenst) op dat specifieke onderwerp reageren c.q. opmerkingen plaatsen.
                Wel zo handig!

                Wat anderen (fout) doen is in dit geval niet relevant daar het mijn verslag is. Dus ook geen correcties toepassen (of geheel verwijderen, dan is het ook opgelost).

                New posts vervelend? Gebeurt er tenminste iets relevant behalve het gewauwel over Corona!

                Thanks too!

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Maar.. Het reageren op specifieke onderwerpen kan toch heel mooi via de comment of citaatfunctie? Uiteindelijk werkt de zoekfunctie ook voor posts in een topic. Dus dat maakt niet bijzonder veel uit.

              #10
              Kleine tip van mij, ik denk dat je het netje beter andersom erin kan doen. Met de bolling naar beneden zeg maar. Dat zie je bij grotere scrog setups vaak en dan komen de buitenranden dichter bij het licht.

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Lekker dit

              #11
              Hallo Allemaal,

              Even een korte update van het plantje.

              Ze zit momenteel op dag 30 sinds de omschakeling naar 12/12.

              Iedere week krijgt ze 2x water, aangevuld met Biobizz goodies. Groeit/bloeit vooralsnog zonder problemen.

              Heb in de kast (zijkant) een metalen strip geplakt waardoor ik een magneet met haak kon plaatsen om het geheel (tijdens de groeiperiode) schuin te trekken.


              Groet,

              Eddy.
              Attached Files

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Ey leuk idee met die magneet, ik dacht al dat word wss krap zo nauw erboven. Hey dus gewoon de basis naar 1 kant getrokken?

              • EddyH
                EddyH commented
                Editing a comment
                Ja, scheelt erg veel in de hoogte. Ik heb nu (nog) ruimte genoeg.

                Voor de volgende ronde zal ik een bak via een 3D printer maken die precies in de kast past. Scheelt weer 15-20 centimeter in de hoogte.
            Bezig...
            X