Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CFL: Microgrow - Vier soortjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CFL: Microgrow - Vier soortjes

    Korting op 420shop
    Hallo beste kwekers,

    Ik wens jullie allemaal een heel fijn 2021 met veel positiviteit.
    Een aantal dagen geleden ben ik begonnen met het ontkiemen van de zaden.
    Het gaat om de volgende soortjes:

    - Blueberry CBD van Power Strains
    - Watermelon Zkittelz van Pyramid Seeds
    - Big Buddha Cheese van Big Buddha Seeds
    - Purple Orange CBD van Dinafem

    Ik werk met de volgende setup:

    Kweekruimte: 60 x 60 x 100cm
    Afzuiging: Softbox met mini koolstoffilter van Prima Klima
    Lamp: CFL 75 watt koel spectrum (groei) en CFL 200 watt warm spectrum (bloei) van Secret Jardin
    Potten: voorgroei potjes van 0,9 liter en de uiteindelijke potten gevuld met circa 6 liter canna aarde per stuk
    Water & voeding: blumat syteem, biobizz grow, bloom en topmax en kraanwater
    (Luchtontvochtiger gedurende de bloei)

    De zaadjes heb ik ontkiemt met de koffiefilter methode, drie zaadjes lieten snel hun worteltje zien.
    De blueberry CBD deed er iets langer over, deze heeft nog een nacht langer doorgebracht in een glas water.
    Donderdag en vrijdag zijn de zaadjes in de voorgroei potjes geplant.
    Ik heb plastic flesjes gebruikt om als propagator te dienen tot de dames boven de grond kwamen.
    Ze zijn inmiddels allemaal boven de grond, de blueberry een dagje later dan de rest maar ach
    Ze zijn wel een beetje gestrekt, dit wil ik later compenseren door ze iets dieper te planten in de uiteindelijke potten.
    Hier een foto, ik zal wekelijks een update plaatsen, tips zijn altijd welkom.

    Linksachter is de Watermelon Zkittelz, rechtsachter de Big Buddha Cheese, linksvoor de Purple Orange CBD en rechtsvoor de Blueberry CBD.
    Hier een foto :


    IMG_4251.jpg


    #2
    Hey keeshaaz, leuk verslag ik zal wel even meekijken en ben je van plan voorts met 1 lamp te lichten ?
    Zkittlez geen ervaring maar goeds gehoord en is de BBC je bekend? Ik bedoel je moet er maar aan zijn die tropische Skunk geur het effect wel goed en scherp. Veel succes!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • keeshaze123
      keeshaze123 commented
      Editing a comment
      Hey Rietslang, leuk dat je meekijkt. Ja dat heb je goed begrepen, ik maak gebruik van een 75 watt tijdens de groei en een 200 watt tijdens de bloei. De BBC heb ik wel eens gerookt, heerlijk spul. Ben ook erg benieuw naar het Amerikaantje. Het hokje zal lekker gaan stinken maar daar is een filter voor

    #3
    Leuke soortjes, goed voorbereid en een goed begin.
    Succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • keeshaze123
      keeshaze123 commented
      Editing a comment
      Dankje QnQ, leuk en fijn dat je meekijkt!

    #4
    Week 1: dag 7

    Hallo kwekers,
    De dames zijn goed gegroeid, wel iets gestrekt maar dat wil ik compenseren door ze wat dieper in te graven tijdens het verpotten.
    Temperatuur en lv onbekend, hoop dat de growshop snel weer open is zodat ik een mooie hygrometer kan halen.
    Momenteel staan ze op het lichtschema 20/4 met het idee om de eerste paar weken een boost te krijgen door wat extra uurtjes licht.
    Hoe staan jullie hier tegenover, nog een weekje zo laten of omschakelen naar 16/8?
    Hier een foto, fijn weekend allen

    IMG_4275.JPG

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Plantjes voelen zich op hun best dat zie je, zien er erg guitig uit ietwat en een goeie vraag
      Last edited by Rietslang; 9 January 2021, 13:21.

    • keeshaze123
      keeshaze123 commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam je hebt gelijk, typfoutje

    • keeshaze123
      keeshaze123 commented
      Editing a comment
      Rietslang dankje

    #5
    Week 2: dag 12

    Een goede avond beste kwekers,

    Gisteren heb ik de dames verpot, ze lijken het in de grotere potten naar hun zin te hebben.
    Wat me wel opviel is dat de blueberry cbd en purple orange cbd een aantal lichtgroene, broze plekjes hebben op een aantal bladeren. Het zou kunnen dat ik het licht achteraf toch iets te dicht erop heb gehangen of dat het komt door een paar dagen geen water geven in verband met het verpotten; kunnen jullie mij hier misschien iets over vertellen?
    Ik ben van plan om ze over ongeveer een weekje te toppen, nu lijkt me iets te vroeg.
    Tevens hebben ze gisteren hun eerste dosis voeding gekregen.
    Hier wat foto's zodat jullie kunnen meegenieten

    IMG_4305.jpg
    De Watermelon Zkittelz

    IMG_4303.jpg
    De Blueberry CBD, de onderste bladeren zijn droog

    IMG_4304.jpg
    De Big Buddha Cheese, blijft wat achter ten opzichte van de rest

    IMG_4302.jpg
    De Purple orange CBD, met een aantal van de benoemde plekjes





    Comment


      #6
      Vandaag de dames getopt, met uitzondering van de Big Buddha, die loopt om de een of andere reden een beetje achter op de rest.
      Denk dat ik ze morgen weer wat voeding geef om aan te sterken.
      Fijn weekend gewenst

      IMG_4312.jpg

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik neem aan dat je over een tijdje nog een keer topt, anders krijg je wel heel weinig takken. Ziet er goed uit kerel

      • keeshaze123
        keeshaze123 commented
        Editing a comment
        Kunichika Bedankt! Ja zou kunnen, ik wacht even af hoe ze zich herstellen

      #7
      Ze staan pas 4 dagen in deze potten toch ?
      Zou de dosis Biogrow dan wel aanpassen naar 0.5ml/L ofzo en dat om de dag geven voor een weekje.

      Aansterken doen ze niet van voeding, licht is de nr.1 voeding voor planten
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • keeshaze123
        keeshaze123 commented
        Editing a comment
        Ja klopt, die dosering heb ik ook aangehouden.
        Is het niet wat veel om om de dag te geven?
        Heb eens gelezen dat ze nogal snel verzuipen als ze nog niet helemaal geworteld zijn.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je gaat natuurlijk de waterhoeveelheid aanpassen zodat je elke dag water kunt geven.
        Maar kijk zelf ook een beetje he...als je denkt dat ze om de drie dagen water nodig hebben, dan doe je om de drie dagen voeding erbij, of elke dag, alles kan.

        Die wortels zitten al na een paar dagen tegen de bodem van de pot.

      • keeshaze123
        keeshaze123 commented
        Editing a comment
        QnQ bedankt voor het advies, ik ga ermee aan de slag

      #8
      Dag 25

      De dames groeien lekker, denk dat ik nog een weekje voor groei en dan schakel naar 12/12.
      Hier een foto:

      IMG_4481.jpg

      Stay safe

      Comment


        #9
        Dag 29

        Hallo kwekers een kleine update.
        De dames groeien erg lekker, zondag wil ik schakelen naar 12/12.
        Ik heb echter een paar kleine vraagjes, hiervoor kan ik jullie kennis goed gebruiken.

        Vraag 1: De purple orange CBD groeit veel hoger dan de rest (hoog sativa gehalte) en ik wil zorgen dat deze gedurende de bloei op ongeveer de zelfde hoogte uitkomt als de rest. Hoe kan ik dit het beste doen?
        Zelf denk ik aan een combinatie van toppen en LST.

        Vraag 2: De Big Buddha Cheese heeft een aparte groei en het steeltje blijft dun in vergelijking met de rest.
        Komt dit door slechte genetica of kan het een andere oorzaak hebben?
        Hier een foto van de Big Buddha:

        IMG_4496.jpg

        Hier een foto van de dames samen:

        IMG_4497.jpg

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Je plantjes zien er gezond uit, ngmls toppen zou ik doen met later na een groeispurt beiden wat gelijk houden door te supercroppen waar deze soortjes zich goed voor lenen lees ik

        • keeshaze123
          keeshaze123 commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je advies Rietslang

        #10
        hallo, wees niet bang om ze te verslaan, ze zijn jong en toch flexibel, als een plant of tak je stoort laat je hem zien wie en de baas. mooie cultuur cfl benieuwd zijn

        Comment


        • keeshaze123
          keeshaze123 commented
          Editing a comment
          FrenchCulture dit heb ik vandaag gedaan door low stress training toe te passen. Ik zet er nu een foto op

        #11
        Goede avond beste kwekers,

        Vandaag heb ik de dames een kopje kleiner gemaakt met LST.
        Behalve de Big Buddha, die moet eerst nog een beetje "big" worden
        Hier een foto.
        Ik wens jullie allemaal een fijne avond

        IMG_4511.jpg

        Comment


          #12
          hoi, mooie vangst op de planten, het ziet er misschien rommelig uit, maar met een paar dagen vrij wordt het mooi opgeruimd, goed werk. laat de planten na het bewerken een tijdje met rust.

          Comment


          • keeshaze123
            keeshaze123 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor het advies, het ziet er inderdaad wat rommelig uit. Ik ben van plan om 20 cm boven de planten een netje te hangen. Zodra ze daar in zijn gegroeid ga ik over tot 12/12

          #13
          IMG_4530.jpg

          Comment


            #14
            hallo, de bladeren hebben een geweldige groene kleur die geweldig is, worden pas 3 of 4 dagen na het zien van de eerste haren geel licht om aanzienlijk uitrekken te voorkomen, ik doe dit altijd ... ik kan me voorstellen dat er verschillende min of meer goede procedures zijn om gaan bloeien

            Comment


              #15
              Goede avond beste kwekers,

              Vandaag staan de dames 10 dagen op 12/12, ze zijn sinds dien een flink stuk de hoogte in gegaan.
              Voeding geven is lastig, omdat ik er steeds moeilijker bij kan, aan de bladeren te zien hebben ze nog genoeg op dit moment.
              Over een weekje ga ik ze denk ik lollipoppen voor een betere airflow en om er beter bij te kunnen met voeding geven.
              De blumats voorzien de dames voorlopig van genoeg water, dat is ook wel nodig want ze zijn erg dorstig.
              Hier een foto

              IMG_4594.jpg

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Dames gaan lekker kazehaze

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Je komt niet goed bin de achterste bedoel je? Je kan paar bladeren onderaan weghalen, doe dienen toch geen doel. En je kan een stuk tuinslang over de mond van je gieter doen. Mooie plantjes!!

              • keeshaze123
                keeshaze123 commented
                Editing a comment
                Rietslang Kunichika bedankt! Doe nu alles met een maatbeker, tijd om eens een gieter aan te schaffen
            Bezig...
            X