Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x California Indica in nieuwe setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 1x California Indica in nieuwe setup

    Korting op 420shop
    Hallo mede groen liefhebbers,

    Na veel wikken en wegen ben ik dan eindelijk klaar met de bouw van me nieuwe setup. Na veel klooien met zwart/wit folie, tochtstrip en dat soort materialen heb ik toch gekozen om een volledige tent in me kast te zetten inplaats van de kast zelf proberen licht dicht te maken. Het licht dicht krijgen van de kast was gewoon niet te doen.

    De opstelling is als volgt;

    Mammoth Lite+ 45 (45cmx45cmx120cm) Kweektent
    Vents Minifan Buis Ventilator 107m3
    Can 1500 75m3 Koolstoffilter
    Viparspectra P600 (+/- 95w)

    IMG_0346.jpg IMG_0347.jpg IMG_0348.jpg IMG_0349.jpg

    Mijn gedachten over deze opstelling:
    • Het koolstoffilter is minder qua capaciteit dan de afzuiger. Ik denk dat in praktijk de mini fan afzuiger die ik nu heb minder afzuigt dan word geadverteerd. Mocht het toch te snel de lucht door het filter zuigen is dit makkelijk op te lossen met een fan controller. Zuigt die juist te weinig af dan ga ik alles vervangen maar zal er helaas ook een groter filter in moeten wat erg jammer is met de beperkte ruimte.
    • Beperkte hoogte. Toen ik me plannen hier op het forum voorstelde met een kweek ruimte van 1,30 hoog werd ik snel geattendeerd dat ik beter voor 1,60 of hoger kon gaan. Achteraf ben ik eigenwijs geweest en heb ik toch voor een tentje van 1,20m gekozen omdat, 1 de G-Tools G-Kit ook maar 1,2m hoog is en hierin ook prima te kweken valt en 2 dit de enige tent is die kon vinden die precies 45cmx45 is zodat die precies in me kast past.
    • De hangers aan de lamp zijn veel te lang. Zal ik een keer moeten inkorten van zo ga ik geen volledige plant kunnen kweken, Me easyroller hangen nu op de max hoogte en lamp hangt nog steeds erg laag zoals is te zien.
    • Verder is de setup nog niet helemaal af zoals de oplettende kijker heeft gezien. Zit nog te wachten op een 100mm buis en aantal meter electra kabel. Typisch zo iets wat je vergeet erbij te bestellen.
    • Stealth is natuurlijk 10/10.
    • Verder zal de kast op een kiertje staan en heb ik boven in de kast een 100mm gat gezaagd om lucht af te voeren uit de kast.
    • Ik ben erg benieuwd naar de opbrengst van de quantum leds. Veel goeie dingen over gehoord.

    Tot zo ver ben ik erg tevreden over het resultaat. Een prima setup om in het eigen gebruik te voorzien lijkt me zo

    In de toekomst lijkt het me nog leuk om er of nog een kleinere tent van 40cmx40cmx80cm onder in de kast bij te plaatsen om in voor te groeien en te drogen of juist een grotere tent van 120cmx60x160cm buiten de kast voor afbloeien.

    Ik moet helaas nu eerst een paar nachten voor werk van huis zijn maar daarna zal er meteen begonnen word met de kweek en het bijhouden van het kweekverslag

    #2
    Succes, komt wel goed.

    Kzou wel lage plantjes zaad bestellen.

    Of kleine potjes. Ik kweek nu in 3 literpotjes, en dat moet lukken in jouw setup.

    Comment


    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      Ik top de planten altijd een aantal keer dus komt wel goed qua hoogte denk ik

    #3
    waar heb jij dat nieuwe type van viperspectra gekocht de p600 heb daar ook achter gezocht naar de xs 1000 of de xs 2000 mooi lampje dit ga ik volgen
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      Op amazon.de besteld. https://www.amazon.de/dp/B089QL9W7R

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      lang moeten wachten? is een ferm lampje succes in ieder geval

    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      Had het 1 dag voor oud en nieuw besteld en was de 6de al binnen volgens mij. Erg blij mee inderdaad. Voelt toch een stuk degelijker dan een vergelijkbare board van aliexpress en de helft van de prijs als iets als een spiderfarmer sf1000.

    #4
    Hang je lamp gewoon aan een ketting.

    Comment


    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      Bij de lamp word een soort ijzerdraad geleverd met karabijnhaken eraan

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, die dingen kennen we golink, daarom zeg ik ook gewoon ketting gebruiken, kan je em hoger hangen.

    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      Oh sorry las het verkeerd. Dacht dat je vroeg zit er ketting aan.

    #5
    Setup komt me bekend voor
    Die filter lukt. Misschien wel maar 2 rondjes, de kleine filters verzadigen sneller.
    Zeker bij een erg ruikende soort.
    Afzuiger strandje half.
    Ik heb een 187m3 afzuiger altijd op halve kracht draaien op 40x40x120.
    Zolang het geen 30 graden buiten is zal je temperatuur ook wel te doen zijn.

    Mooi lampje ook!
    Deze is wel dimbaar lees ik!
    Nice

    Comment


    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      Was ook een erg goedkoop filtertje dus niet zo erg. De lamp is inderdaad dimbaar

    #6
    Nou net alles binnen gekregen en dus in elkaar gezet. Dacht even testen hoe warm het word. 28.. 29.. en na een uur was het al 30 graden. Ik heb niet het gevoel dat de mini fan veel zuig/blaas kracht heeft. Tent er een stuk uit getrokken zo dat de achter kant vrij komt en het luikje aan de linkerzijkant opengezet voor meer lucht inlaat. Nog steeds 30 graden.. Deur van de kast open, ook 30 graden.

    Ik denk daarom maar dat ik de hele tent uit de kast haal en gewoon ergens in me kantoor neerzet.

    Update: Tent verplaatst, staat nu vrij in een ruimte waar het raam op een kier staat en een nette 24 graden. Moet even afwachten of dat ook zo blijft. Blaas nu uit via het filter en heb de afzuiger verticaal hangen voor zo min mogelijk bochten.

    Update: Na een inlaat buis van 100mm te hebben geplaatst is het een nette 23 graden in de kweektent.

    Update: Zaadje is ontkiemd en zit in de grond, zodra die boven is komen er weer foto's.
    Last edited by gollink; 25 January 2021, 17:07.

    Comment


      #7
      En het plantje is al boven. Hierbij officieel dag 1 dus!

      IMG_0412.jpg IMG_0413.jpg

      Comment


        #8
        Proficiat nu groeien groeien groeien
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          #9
          Het blijft me verbazen hoe snel een zaailing uitgroeit tot een klein plantje. De plant zit nu op dag 11 van groei en gaat volgens mij erg goed voor simpele bemeste aarde van de plaatselijke supermarkt. Vanaf dag 14 ga ik beginnen met kleine hoeveelheden groei voeding te geven.

          IMG_0488.jpg IMG_0487.jpg

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Die gaat een speer ja man, wplantjes zijn eig weinig veeleisend he chille plantjes eigenlijk

          #10
          Ziet er goed uit wacht de vlgde 11 dagen dan maar is
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


            #11
            Ziet er mooi uit, wel oppassen met ventilator, niet rechtstreeks op plantje richten.

            Succes
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

            Comment


              #12
              Net de plant getopt. Voelt altijd als een chirurgische ingreep maar goed gelukt al zeg ik het zelf. De plant heeft wel wat bruine vlekjes in het blad. Ik vermoed dat ik iets te enthousiast ben geweest met de ventilator inderdaad.

              IMG_0506.jpg IMG_0507.jpg IMG_0508.jpg

              Comment


                #13
                Vandaag voor de tweede keer de hoofdtakken getopt. Het begint al een mooi struikje te worden. Ik heb de onderste scheuten beetje boven het grote blad uit gehaald, misschien dat ik die ook nog top mochten ze uit de hand lopen.

                Door iets slimmer gebruik te maken van mijn easy rollers kan de lamp nu maximaal de hoogte in. Iets wat denk wel nodig gaat zijn in een paar weken

                IMG_0556.jpg IMG_0555.jpg

                Comment


                  #14
                  IMG_0630.jpg IMG_0629.jpg IMG_0628.jpg

                  Een paar dagen na me vorige post heb ik besloten om te schakelen naar 12/12, dit omdat ik het met toch allemaal al iets te hoog werd. Nu heb ik nog voldoende ruimte voor de bloei groeispurt. Denk dat ik volgende keer wel weer met een scrog-net wil werken zoals ik gewend ben. Had gehoopt door twee keer te toppen een breeder oppervlakte te bestrijken met de plant dan dat het nu doet. Maarja volgende keer beter

                  Comment


                  • Pieremegoggel
                    Pieremegoggel commented
                    Editing a comment
                    Die gaan werkelijk als de brandweer!
                Bezig...
                X