Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runtz in Minigrowbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Runtz in Minigrowbox

    Korting op 420shop
    Na mijn vorige mislukte poging met een blueberry AF, probeer ik hetnog eens met Feminized Runtz zaden. Ik heb deze keer bewust niet voor autoflowers gekozen, omdat het lijkt dat ze zich minder kunnen herstellen na mijn beginnersfouten :p
    Ik heb een minigrowbox gekocht om de plant in te laten groeien. Ik woon op een appartement, in het midden van de stad met mijn vriendin en we krijgen af en toe bezoek over de vloer dus een kweektent was echt geen optie. Meer info over de minigrowbox kan je vinden op hun website.
    Als potgrond heb ik batmix van Plagron gekocht en universele potgrond.
    De pot waarin de plant uiteindelijk komt te staan, is er eentje van 11,5 liter. Voor de zaadjes in te planten heb ik een soort van kleine biologische potjes gekocht.
    Zaadjes Runtz heb ik besteld bij Zamnesia. Heb er gelijk 2 zaadjes Sativa Dream en een zaadje Wedding Cake gratis bijgekregen maar die zullen voor volgende keer zijn

    Nu staat er bij de gebruiksaanwijzing van de batmix dat je de grond voor gebruik moet voorspoelen. Ik heb hier wat over opgezocht, maar ik weet niet of ik het helemaal begrijp.
    Is het nu de bedoeling dat je de batmix in een pot doet en er dan wat liters water bij giet en het vervolgens laat uitlekken door de drainage gaten van de pot? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Want dan is je grond toch kletsnat?

    Met dat in het achterhoofd zat ik dan te denken om de batmix al voor te spoelen en dan de pot gewoon een paar dagen te laten staan zodat het wat kan drogen terwijl het zaadje ontkiemt en groeit in het kleine potje.


    EDIT: de Runtz is mislukt en er staat ondertussen een wedding cake mooi te groeien
    Attached Files
    Last edited by de nollin; 9 April 2021, 10:27.

    #2
    Ja die moet je als het ware uitspoelen, anders is die veels te rijk aan meststoffen. Je hebt het over dat je op hun site kan kijken naar de specs, welk merk is het en welke site. Je hebt niet veel ruimte in de hoogte, autoflowers kunnen 50cm worden maar ook 150cm dus ja veel ruimte om de plant plat te leggen heb je ook niet, of je moet je zaadje aan de rand van de pot planten. Dan kun je de plant rond laten gaan met het telkens platleggen. Of voor een lage auto-flower te kiezen

    Comment


    • de nollin
      de nollin commented
      Editing a comment
      Volgens de gebruiksaanwijzing zijn de lichten zodanig gemaakt dat het de plant laag zou houden. Ik heb trouwens op de website van minigrowbox reviews gelezen van kwekers die een autoflower hebben geplant en met succes maar zoals je ondertussen doorhad zijn het geen autoflowers Toch bedankt voor de reactie!!

    #3
    Misschien helpt ( een paar x ) toppen, mainlinen i.c.m. lst aan zo'n plantenring o.i.d., in ieder geval succes.


    P.S.
    Heb stukje info gekopieerd w.b. spoelen van je aarde:
    GEBRUIK/DOSERING
    Voor gebruik doorspoelen met water om de direct op-
    neembare voedingstoffen uit te spoelen. 1e 6 weken
    alleen water geven, daarna ev. bijmesten liefst met
    Plagron’s BioConcept AlgaBloom.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-ivm-plagron

    Hier een linkje met uitleg hoeveel water gebruiken om te spoelen:

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ikerscorner.ll
    ​​​​​​​

    Comment


    #4
    Maak je niet druk om wat er nog niet is.

    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Inderdaad succes.

      Comment


        #6
        Bedankt voor voor de reacties
        Eergisteren heb ik de batmix voorgespoeld met 7 liter water. De pot batmix staat nu in de uiteindelijke pot te drogen.
        Ondertussen zijn de zaadjes vandaag ontkiemd. Heb er voor de zekerheid 2 laten ontkiemen, moest er met eentje iets mislopen. Ik heb ze geplant in 2 kleine biologische potjes met universele potgrond.
        Heb de grond een klein beetje bevochtigd met water en een druppel seedbooster plus van plagron.
        Benieuwd wat het gaat geven
        Attached Files

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ik werk zelf niet zo graag met die potjes, de wortels plantten zich soms in het karton en en het duurt ook een eeuwigheid voor die afgebroken zijn als je ze met pot en al poot En je heb voorgespoeld wat is dat je bedoelt ingewaterd?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Klopt. Die potjes zijn niet geschikt voor binnenkweek, daarom gebruikt (bijna) niemand ze.
          (btw. die seedbooster is overbodig, en doet niks voor een zaadje)

        • de nollin
          de nollin commented
          Editing a comment
          Rietslang ja zou kunnen dat ingewaterd hetzelfde betekent. Zie mijn uitleg bovenaan met wat heb verstaan over voorspoelen

        #7
        De plantjes zijn vandaag boven de grond gekomen Heb ze op jullie aanraden in 2 plastic potjes gedaan.
        De linkse ziet er wel wat beter uit dan de rechtse
        Attached Files

        Comment


          #8
          Kijk, daar zijn ze. Ik vind ze er beide goed uitzien hoor, ze zijn nog maar net uit het ei.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Kvind ze ook wel snel gaan

          #9
          kleine week boven de grond nu. Ik vind ze er goed uitzien, de ene wel beter dan de andere.
          Ik zie bij de betere de tweede set gekartelde bladeren erdoor komen. De andere ga ik ook nog laten groeien, maar geef ik waarschijnlijk weg aan een vriend die hem buiten op z'n terras kan zetten
          Attached Files

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ziet er inderdaad wat droog uit, en beetje klein voor een week, volgende setje blaadjes zou ook al te zien moeten zijn.

          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Runtz groeit als kool.
            Maar je moet ze wel water geven

            Zou het heel fijn vinden als je ze flink veel water geeft
            Na een week hadden ze al veel verder kunnen zijn.

          • de nollin
            de nollin commented
            Editing a comment
            Oke bedankt voor de tips!
            Ben inderdaad zuinig geweest met water geven, zal ze nu extra geven

          #10
          3 dagen later zijn ze amper gegroeid.... bijna geen verschil.. Iemand een idee wat ik fout doe?
          Attached Files

          Comment


            #11
            Geef ze even de tijd...

            Comment


            • de nollin
              de nollin commented
              Editing a comment
              hmm ja.. Ze staan er al een tijdje zo bij en er is mij hier al verteld dat het normaal veel sneller zou moeten gaan...

            #12
            H
            Ben echt benieuw hoe dat dit gaat werken , in ieder
            geval veel succes en veel plezier !!



            Remco.
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


              #13
              Ik vind je grond er wel aardig vochtig uit zien dat kan een oorzaak zijn wat voor potgrond gebruik je

              3 dagen is wel erg snel om al verschil te zien dat gaat meer per week

              Comment


              • de nollin
                de nollin commented
                Editing a comment
                Had de plantjes net water gegeven toen ik de foto nam. Ik gebruik universele potgrond van central park. Vanboven zie je er een foto van

              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Exusses, ik ben tot nu toe best wel een luie lezer. daar ga ik van af nu verandering in brengen. Succes met je kweek

              #14
              Eerst te droog en nu te nat en te weinig wortelruimte, nu al of heel binnenkort.
              Potje zal nog niet volgeworteld zijn, want door te nat staan gaat de ontwikkeling van haarwortels minder snel.
              Volgende keer de potjes goed vol doen, de aarde mag er best een beetje overheen komen, dat zakt nog in.

              De penwortel is de eerste, die rechtstreeks uit het zaadje komt.
              Normaal gaat die in het begin omhoog groeien, en daarna met een boogje terug de aarde in.
              Daarna trekt het de lobblaadjes uit het zaadje, welke dan in de grond achterblijft.
              De penwortel schiet dan naar beneden, zo diep mogelijk. Dat gaat met centimeters per dag.
              Pas als die penwortel op gang is naar beneden komt er haarwortels uit die penwortel, die gaan het water opnemen.
              Als er veel water is, hoeven ze niet veel te groeien, is het wat droger, dan groeien ze harder.
              Boven de grond is er dan nog weinig groei te zien, alles gebeurt nu eerst onder de grond.

              Punten om op te letten :
              Vergeling : te nat
              Beperkte groei na 2 weken : probleem bij de wortels, te nat, te droog, te weinig ruimte, te weinig licht etc...
              Ga oefenen met de potjes optillen. Pas als ze bijna niets meer wegen geef je flink water, en daarna ga je weer wachten tot de potjes bijna niks meer wegen.
              Na het overpotten ga je proberen de vochtigheid constant te houden, dus dan laat je ze niet meer helemaal opdrogen.

              ...er is mij hier al verteld dat het normaal veel sneller zou moeten gaan...
              Apekool.
              Pas na 2 weken gaan ze meer groeien.
              De progressie van een wietplantje: Hoe snel groeit zo'n ding eigenlijk ?


              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • de nollin
                de nollin commented
                Editing a comment
                Heel nuttige info dit! Bedankt!

              #15
              Week later zijn ze nog altijd niet veel veranderd. De tweede set blaadjes komt er heel langzaam door en de eerste set blaadjes lijken een beetje te krullen.

              Attached Files

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                der klopt hier iets niet !!!!

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Wat jammer inderdaad, te nat de aarde te rijk qua voeding. Wie zal het zeggen, vind het wel sneu voor je
            Bezig...
            X