Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runtz in Minigrowbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hey
    Tijdje niet actief geweest wegens de mislukte pogingen. Ondertussen opnieuw begonnen met zaadjes die ik gratis bij een bestelling van zamnesia had gekregen. (links super sativa, rechts wedding cake)
    Ze zijn sinds dinsdag boven gekomen en lijken al veel gezonder dan mijn vorige poging(en). Ik ben er bijna 100% zeker van dat de vorige pogingen zijn mislukt door de potgrond van de Brico (doe het zelf winkel).
    Ik had er universele potgrond gekocht, maar die bleek dan toch te veel voedingsstoffen te bevatten waardoor de zaailing verbrande.
    Ik heb deze keer zaai -en stekkengrond gekocht bij Aveve (plantenwinkel) en deze keer groeien de plantjes goed door.
    De grond bij de wedding cake lijkt misschien heel nat, maar dat is omdat ze net water heeft gekregen
    Attached Files

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit

    #17
    We zijn nu drie dagen verder dan mijn vorige post en ze groeien goed door!
    Een raad die ik kan meegeven aan iemand die er net zoals mij aan begint; koop geen universele potgrond voor je zaadje/stekje in te laten groeien. Universele potgrond kan blijkbaar al een te veel aan voedingsstoffen bevatten waardoor het plantje verbrandt. Koop zaai- en stekkengrond als je zeker wilt zijn.
    Attached Files

    Comment


      #18
      Begint ergens op te lijken inderdaad!
      Brico potgrond blijf ik dan lekker vanaf.
      Moet zeggen dat ik aardig wat universele potgronden heb geprobeerd, en nooit op deze manier problemen gehad. Vooral supermarktgrondjes.. Jumbo, lidl, aldi, floraself.
      Je hebt dus ook wel een beetje pech dat je net een verkeerde uitzoekt.
      Veel succes verder.
      Ben benieuwd wat het word in zo'n klein kastje, ik volg!
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #19
        Tweede set blaadjes komen er ook goed door. Is het al tijd om ze te verpotten? De eerste set blaadjes lijkt ook te kreuken. Kan dit kwaad?
        Attached Files

        Comment


        • Binnenzon
          Binnenzon commented
          Editing a comment
          Verpotten doe ik meestal pas als de bladeren over de rand van de pot steken, en er haast geen potgrond meer te zien is. Ben blij voor je dat het deze ronde beter gaat. Ondanks wat tegenslagen gewoon doorgaan met de hobby en deze ronde komt er een eigen gekweekt wietje.

        #20
        Ze blijft maar lekker doorgroeien Ik heb haar gisteren verpot in haar eindpot gevuld met batmix van plagron.
        Omdat het kastje niet zo hoog is ben ik van plan haar te toppen zodat ze meer in de breedte kan groeien.
        In bijlage een foto van hoe ze er nu uitziet

        Als ik haar wil toppen, is het er dan nu het moment voor? Of wacht ik nog tot er extra vertakkingen zijn?

        fijn weekend!
        Attached Files

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ze lijkt het wel fijn te vinden, zeker wnr je flink water geeft bij verpotting en er daarna effe met rust laat.
          Toppen zou ik dus later doen wnr ze opnieuw vertrokken is, kan ze een dag of 5 wat op der positieven komen en zou ik bij het toppen gelijk de onderste scheuten deraf plukken

        #21
        Ze staat vandaag ongeveer 5 dagen in haar eindpot dus besloten om haar vandaag te toppen. Op de fotos hieronder het resultaat.
        Ik denk dat ik het wel juist gedaan heb? Er zit ook een foto bij van hoe hoog het kastje ongeveer is in verhouding met het plantje en de pot. Ik heb al gelezen dat ze in de bloei nog stevig doorgroeit dus ik denk dat vanaf ik 2 nieuwe hoofdtakken heb ze best op 12/12 zet?
        Er zit ook nog een foto bij van hoe de lichten eruit zien als de kast dicht is.

        Attached Files

        Comment


        • de nollin
          de nollin commented
          Editing a comment
          kelderkastje Als ik haar nu op 12 uur zet, gaat dat dan niet voor problemen zorgen omdat ze net getopt is?

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ik zou d'r persoonlijk nog ff een paar dagen geven inderdaad. Net getopt, dus voorlopig staan ze toch een paar dagen zo goed als stil. Zodra je merkt dat de groei er weer in zit 12/12!

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Nee dat maakt niet uit. Groeit nog 2 weken als een malle eer de bloei inslaat.

        #22
        Ik zou haar op 12/12 zetten, anders word ze dadelijk te groot.

        Comment


          #23
          Bedankt voor jullie mening! Ik denk dat ik de raad van Nederhigh ga volgen en ze nog eventjes laat staan tot ik ziet dat er terug groei in zit en dan zet ik ze op 12/12

          Comment


            #24
            Hey allemaal,

            Ik begin een beetje mijn twijfels te krijgen of ik ze wel juist getopt hebt en niet te laag heb getopt.
            Komen de twee nieuwe takken uit waar ik de cirkels rond heb gezet?

            Alvast bedankt
            Attached Files

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Ja, dat is waar ze uit horen te komen inderdaad.

            #25
            Gelukkig is reppel nog scherp

            Heb je topic verplaatst naar micro kweekverslagen.

            Staat die weer netjes op z'n plek.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #26
              Je moet dan wel de nieuwe scheutjes aan de zijkant laten zitten ja, anders heb je heb gesjopt ipv getopt haha. Als dat het geval is meteen omzetten naar 12

              Comment


                #27
                Enorm benieuwd naar hoe dit zal uitdraaien!
                Ik ben zelf aan het twijfelen of ik deze Minigrow zou aanschaffen.

                Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de kast binnenin?

                Dit is eigenlijk de enige reden nog dat ik heb om het niet meteen aan te schaffen. Ik heb totaal geen ervaring met kweken en terwijl de Minigrow aangeprezen wordt als een kast voor beginners, lijken de technieken om de plant klein te houden niet zo beginner friendly te zijn.

                Het design is wel prachtig, ziet er heel net uit!

                Comment


                • de nollin
                  de nollin commented
                  Editing a comment
                  Alles over de minigrowbox vind je hier https://minigrowbox.com/
                  Verder had ik in de uitleg over de minigrowbox gelezen dat de lichten zodanig ingesteld staan dat het de plant relatief klein houdt.

                #28
                Heb ze gisteren op 12/12 gezet. Ze is nog wat bijgegroeid sinds de laatste keer.
                Ik heb er nog een foto van bijgestoken hoe ze er nu uitziet na het toppen. Misschien toch niet juist gedaan?
                Attached Files

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Komt goed. Is onkruid.

                #29
                Attached Files

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Wat is er mislukt aan het toppen dan? Volgens mij komen er 2 nieuwe hoofdscheuten? Gaat wel goed komen hoor. Kan het zijn dat je plant vaak te nat staat? Dat zou de vlekjes en het hangende blad verklaren.

                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Paniek laten gaan. Trekt wel recht.

                #30
                Nederhigh Is inderdaad toch gelukt dacht dat ze er hoger uit gingen komen.
                Heb ondertussen de grootste bladeren verwijderd, die zorgden er ook voor dat de zijtakken eronder niet genoeg licht kregen.
                Attached Files

                Comment


                • Mapa
                  Mapa commented
                  Editing a comment
                  Hoe lang staan ze intussen 12/12?

                • de nollin
                  de nollin commented
                  Editing a comment
                  Mapa ze staan nu exact 2 weken onder 12/12

                • Fruttella
                  Fruttella commented
                  Editing a comment
                  Oei nu zie ik het, ze staan al op 12/12 .
                  Sorry...ja dan laat je ze best gewoon doen
              Bezig...
              X