Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Jack Herer en auto gorilla glue/Hydro mars ts1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dag 23 voor de gorilla's
    Dag 14 voor Jackie



    De gorilla's doen het super en alle planten hebben een goei waterbeurt gekregen.

    Jackie vertoont op een paar bladeren wat vlekken. Iemand een idee? Is niet super zichtbaar op de foto.
    Attached Files

    Comment


      #17
      Vandaag gemerkt dat er kleine vliegjes in mijn tent zitten. Ik vermoed varenrouwmug. Heb aaltjes en gele plakvallen besteld. Hopelijk kan ik het daarmee inperken. Nog iemand tips?
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Diatomeen aarde of zo, kelderkastje gebruikt het ook.

      • Disce1988
        Disce1988 commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam gewoon van die aarde een toplaag aanbrengen? Ik hoop dat de aaltjes het gaan fixen. Anders dit als backup gebruiken. Tot nu heeft alleen de jack herer er last van. Moeilijkste kweek tot nu met bladluizen, rouwmuggen en zaadjes die niet ontkiemen.

      #18
      Dag 26 sinds ontkieming voor de gorilla's
      Dag 17 voor Jackie.


      Temp: 29 graden
      Luchtvochtigheid: 50%

      Ik heb 4 gele plakvallen geplaatst in de tent en alle plantjes hebben een behandeling gehad met de aaltjes. Een uur na het plaatsen van de vallen al een paar rouwmuggen gepakt.

      De gorilla's doen het goed. Vooral de big gorilla. Mooiste plant die ik tot nu heb gekweekt.

      Jackie heeft wel last van de rouwmuggen maar groeit wel nog. Hopelijk ben ik binnenkort van alle beestjes af.


      Attached Files

      Comment


        #19
        Hoi effe geleden dus nog een tijd voor een update.

        Dag 42 voor de gorilla's
        Dag 40 voor Jackie

        Temp: 23graden
        Luchtvochtigheid:63%

        De varenrouwmug na de behandeling niet meer gezien.


        Een week geleden wel even paniek. Kortsluiting op de buitenverlichting. De planten hebben een paar dagen buiten gestaan tot het probleem opgelost was.


        Alle plantjes staan momenteel in de bloei. De little gorilla gaat een teleurstellende oogst worden. Weinig toppen tot nu. Gelukkig staat big gorilla er goed bij en doet Jackie het ook niet slecht.

        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ehm, effe controleren op beestjes van buiten de komende tijd!!!

        • Disce1988
          Disce1988 commented
          Editing a comment
          Heb toch weer wat last van de varenrouwmug. Nieuwe plakvallen geplaatst.

        #20
        Vandaag vertoont 1 van de gorilla's wat plekken op de bladeren. Een tekort, overschot of schimmel. De luchtvochtig blijft wel aan de hoge kant( 70%).
        Attached Files

        Comment


        • TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Tekortje denk ik. Die vlekjes gaan van lichtbruin naar donkerbruin, kunnen wat groter worden en later worden het er meer.

          In totaal een gram of minimaal 200 zal het wel worden.

        • Disce1988
          Disce1988 commented
          Editing a comment
          Vandaag wat voeding bijgegeven. 200g zou zeer mooi zijn. Daar kom ik 3 jaar mee toe.

        #21
        Na de waterbeurt van gisteren gaat het in snel tempo slechter met de big gorilla. Die staat in een terracotta pot die 1 opening heeft aan de onderkant. Bladeren hangen, bladeren worden allemaal geel. Slechte drainage? Ik had 500ml water gegeven wat nu niet super veel is.
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Te weinig al aan gedacht.

        • Disce1988
          Disce1988 commented
          Editing a comment
          Deze ochtend nog een klets water bijgegeven.

        #22
        Dag 49 voor de gorilla's
        Dag 47 voor Jackie

        Temp: 20.7
        Luchtvochtigheid: 61%

        Het zijn wat moeilijke dagen geweest. Bij de big gorilla dus een inschattingsfout qua water/voeding geven. Na een flinke waterbeurt fleurt deze terug wat op. Na een verdere inspectie een ander probleem gespot. Witte stipjes op een paar bladen. Op de big gorilla. Zie verder bij foto's. Gevolg van te weinig voeding/water of een een beestje?

        Little gorilla eindelijk fatsoenlijk in de bloei geschoten.

        Jackie doet het heel goed. Gaat een stevige oogst worden.
        Attached Files

        Comment


          #23
          Ziet er mooi uit, word een mooie oogst denk ik

          Ik heb zelf ondervonden met autoflowers dat als je ze heel nauwlettend in de gaten houdt en zo vroeg mogelijk topt op de 4e node, zodat er 3 nodes overblijven, dat je dan nauwelijks de plant verstoort, mits je er echt vroeg bij bent, en dan krijg je meer oppervlakte gevuld, ik denk dat je daarmee de volgende ronde je opbrengst kan verhogen, maar het timen is belangrijk, je moet het doen voordat de plant over is gegaan op bloei zodat die eerst nog een stukje verder groeit, vandaar dat je er zo vroeg mogelijk bij moet zijn. Het is wel een beetje een risico om er mee te experimenteren maar als je het daardoor eenmaal onder de knie hebt heb je er op de lange termijn profijt van
          met LST kan je er dan nog voor zorgen dat alle takken mooi gelijk groeien

          Maar das puur mijn ervaring hoor

          Comment


          • Disce1988
            Disce1988 commented
            Editing a comment
            Ja dat is mss iets voor in de toekomst. Zal ook wel oefening vergen. Heb geen ervaringen met toppen. De big gorilla heeft de oppervlakte desondanks toch vrij goed benut, vind ik. Nooit zoveel zijtoppen gehad als nu. Meer opbrengst is leuk maar ik rook maximum 1g per week tenzij ik eens verlof heb. Hopelijk is het een goede oogst.

          #24
          Witte stippen breidt uit. Spint, trips?

          Andere foto: pistels die beginnen te verkleuren of iets anders?
          Attached Files

          Comment


            #25
            Ik zie geen witte stippen op de foto's waar je met je vingers er op staat, of bedoel je andere de andere foto's, ken ze niet vinden.

            Comment


            • Disce1988
              Disce1988 commented
              Editing a comment
              1ste foto. Je moet een beetje inzoomen.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Zie het nu ja, geen idee

            #26
            Denk vrijwel zeker dat die stippen op het blad wordt veroorzaakt door trips, en die zijn te bestrijden met o.a. roofwantsen.

            Succes

            Comment


            • Disce1988
              Disce1988 commented
              Editing a comment
              Mercikes. Bladluizen, varenrouwmug en nu dit. Begint duur kweekje te worden

            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Tja het leven van een kweker gaat niet over rozen, heb ook wat problemen gehad en na wat investeringen en veel inzet deze problemen "overleefd", maar nu in de laatste weken door de hoge lv de grootste vijand van iedere kweker heb ik bij 1 plant TOPROT gespot, inmiddels (ruimschoots)verwijderd.

            • Disce1988
              Disce1988 commented
              Editing a comment
              Ja vandaag ook 80% lv in mijn tent. Had al een luchtonvochtiger gekocht en die doet goed zijn werk. Ventilator stand hoger gezet. Ik heb er ook schrik voor. Maarja als ge dan uiteindelijk een deftige oogst er vanaf afhaalt dan maak je nog ruimschoot "winst".

            #27
            Dag 51 voor de gorilla's
            Dag 49 voor Jackie



            Blijven moeilijke dagen. Nematoden en roofwantsen besteld. Luchtvochtigheid blijft ook hoog in de tent. 70-80%.


            De big gorilla blijft precies verder aftakelen. Bladeren krijgen bruine vlekken, worden geeld en de uiteindes krullen omhoog. Ze krijgen nu om de 2/3 dagen 1l water met 2.5ml plagron bloom. De dosis verhogen? Vooral de onderste bladeren hebben het zwaar te verduren. Kan het ook een gevolg zijn van de varenrouwmug??

            Jackie doet het nog vrij goed. Alleen schrik voor toprot met die hoge luchtvochtigheid.
            Attached Files
            Last edited by Disce1988; 4 July 2021, 07:24.

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ja dat is het probleem van in de zomer binnen kweken, toprot. Of je moet al een goed geconditioneerde ruimte hebben

            #28
            Dag 58 voor de gorilla's
            Dag 56 voor Jackie.


            Ze hebben vandaag weer een waterbeurt gekregen met plagron bloeivoeding. Ook zijn er roofwantsen uitgezet en een behandeling met aaltjes.


            Big gorilla baart me toch nog zorgen. Bladeren sterven nog steeds af. Wel in een trager tempo. Krijgt om de 2 dagen een liter water met 5ml bloeivoeding. Nog steeds te weinig? Ik hoop dat dat die het einde van de bloei haalt.

            De andere plantjes doen het cava.
            Attached Files

            Comment


              #29
              Hoi hoi hier zijn we weer.


              Dag 62 voor de gorilla's.
              Dag 59 voor Jackie.


              Hebben daarjuist weer een flinke water/voedingsbeurt gekregen. 1l/ 5ml plagron bloeivoeding voor Jackie en little gorilla. 2l/ 10ml plagron voor Big Gorilla.

              Enkele conclusies tot nu: little gorilla gaat echt tegen vallen. Zal rond de 15g zijn.

              Big Gorilla doet zijn best maar de toppen mogen nog best wat dikker worden. De hoofdtop valt wat tegen.

              Jackie wordt hmss onverwachts het pronkstuk. Een lange, dikke hoofdtop met nog een paar mooie zijtoppen.

              Opvallend is dat de Jack Herer verder staat in de bloei. Pistels beginnen al te verkleuren, dikkere toppen. Normaal gezien zouden de gorilla's eerder klaar moeten zijn. 8 tot 9 weken volgens de website en Jackie 10-11 weken. Het is andersom.

              Jackie ondanks dat bladeren nu ook beginnen te vergelen, is gewoon een gezondere plant. Je ziet het duidelijk. Elke plant heeft dezelfde behandeling gehad maar de Gorilla Glue lijkt mij een zwakkere strain.

              Attached Files

              Comment


                #30
                Dag 66 voor de gorilla's
                Dag 64 voor Jackie.

                We zijn voorbij de 9 weken. Ik denk de plantjes nog een 2-3 weken te laten staan. Bij elke inspectie kan ik me gaan douchen. Kruipt zo in de kleren.

                Vandaag allemaal weer een lekkere voeding/water beurt gehad.


                Luchtvochtigheid blijft hoog. Toppen worden mooi dik.

                Attached Files

                Comment


                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Wat kruipt er in je kleren?

                • Disce1988
                  Disce1988 commented
                  Editing a comment
                  De geur lol. Vooral de jack herer heeft een felle geur.
              Bezig...
              X