Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek / micro autoflower kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Brandnetel Volgens mij echt week 4 bloei.
    De eerste foto hieronder is genomen op 11-06. Op die foto is de bloei nog niet begonnen volgens mij.
    De tweede foto is genomen op 17-06. Daarop lijkt het alsof de bloei is begonnen.
    IMG_9881.jpg
    IMG_9903.jpg

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Dus net 3 weken bloei gehad, en nu aan de eerste dag van week 4. Deze mogen zeker nog ff!

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ik sluit me aan bij wat jullie zeggen.

    #17
    Deze is wel klaar nu, gauw omhakken!!

    Comment


    #18
    Nederhigh

    Ik heb even gegoogled maar kom er niet helemaal uit wat minerale voeding precies is. EDIT: Nog wat meer lopen googele en ik ben er inmiddles uit
    Ik heb hier Terra Grow en Bloom staan maar van die Bloom merk ik dus dat het blad snel gaat vergelen na gift.
    Heb je misschien suggesties voor minerale voeding die ik in de laatste weken van de bloei kan geven?
    Last edited by Bzerky; 10 July 2021, 16:25.

    Comment


    • Bzerky
      Bzerky commented
      Editing a comment
      Ik heb dit topic gevonden: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rt-in-de-bloei
      en denk dat ik met een stikstof blokkade te maken heb. Oorzaak hoogst waarschijnlijk te vroeg begonnen met de bloeivoeding.
      In dit topic leek het geven van bloeivoeding een oplossing maar bleek uiteindelijk toch niet te werken...

    #19
    Hi all,
    Daar ben ik weer. Hopelijk heeft iedereen een goede zondag morgen
    Het gaat helaas steeds minder goed met de plant. Vanaf onderin begon het blad te vergelen en dit is inmiddels naar boven getrokken.
    Het viel me op dat dit proces versneld werd door het geven van voeding (Terra Bloom: 3ML per 1L). Inmiddels laat de plant iedere dag zo'n 3 tot 5 bladeren los die er uit zien zoals op foto 1.
    De plant begin hierdoor steeds kaler te worden zoals jullie kunnen zien op foto 2 & 3. Dit baart me zorgen omdat de plant nog wel even moet (zit nu in week 4 van bloei).

    Na wat onderzoek denk ik dat ik te maken heb met een stikstof blokkade. Ik heb mijn PH de hele grow door rond de 6.7 / 6.8 gehouden dus ik denk niet dat het een blokkade is door te hoge PH waarde van het water. Ik denk eerder dat de blokkade komt omdat ik te vroeg ben begonnen met het geven van bloei voeding.
    Nu is mijn vraag: Is het nog mogelijk om de stikstof blokkade op te lossen?
    Zoals ik het gebrijp gebruik de plant nu de stikstof die normaal naar de bladeren ging waardoor deze afsterven. Nog even en dan zijn alle bladeren afgestorven en dat betekend dat vervolgens de toppen aan de beurt zijn?

    Met de toppen gaat het tot nu toe overigens prima. T.o.v. 4 dagen geleden zijn ze duidelijk gegroeid in volume, de trichomes worden steeds meer foggy, de toppen beginnen meer te ruiken en ze beginnen sticky te worden > Zie laatste foto.

    p.s. Dit is mijn eerste grow ooit dus ik blij dat ik tegen problemen aan loop, daar kan ik weer van leren.

    IMG_0097.jpg

    IMG_0112.jpg

    IMG_0113.jpg
    IMG_0116.jpg
    Attached Files

    Comment


      #20
      En hoe is het met het plantje, zal wel bijna klaar zijn geloof ik?

      Comment

      Bezig...
      X