Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MiniGrow Box Kweekkast One - Auto Pineapple Express

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: MiniGrow Box Kweekkast One - Auto Pineapple Express

    Korting op 420shop
    Welkom iedereen bij mijn kweekverslag van de Auto Pineapple Express van het huismerk Dutch Headshop.

    Ik ben intussen 1 week+ ver in de groeifase.

    Even omschrijven van wat ik intussen al gedaan heb en welke materialen/voedingsstoffen ik gebruik heb en zal gebruiken.

    Kweekpot = Stoffen kweekpot van 19 liter

    Aarde = Plagron Growmix, voorbemest voor 3 weken

    EC Meter + Ph Meter + luchtvochtigheid meter

    Plagron sugar royal, plagron roots, plagron green sensation en plagron bloom.

    Scrog net (ik zal niet toppen)

    Lichtschema is 20 uur licht 4 uur donker, tijdens bloei zal dat 18/6 worden.


    Intussen heb ik nog niet veel moeten doen, de kweekast is namelijk plug en play.

    Heb de pot wel verhoogt zodat ze wat dichter bij de lamp zit, want heb gelezen dat de minigrow plantjes doet strekken, intussen staat ze al wat lager doordat ze al wat gegroeid is.

    Heb de 6e dag nadat ze boven aarde gekomen was een heel klein beetje plagron roots gegeven, 1 druppel op liter water waarvan ik dan 400ml gegeven heb met een PH van 6.5 en EC 0.38
    Ons kraanwater is oorspronkelijk 7.6 PH en EC 0.31 Gemiddelde luchtvochtigheid is tussen de 45-55%

    Nu valt het wel op dat de bladeren er in mijn ogen niet gezond uitzien, ik vrees dat ze al overvoed is doordat ik de growmix genomen heb en niet de lightmix zoals de meeste mensen doen.
    Of misschien komt het omdat ze te dicht bij de leds stonden, of gewoon genetica... Kan iemand met meer ervaring zien wat de bladeren me proberen te vertellen ?

    Ik geef om de 4-5 dagen water of als de pot wat lichter word. Zal over paar dagen weer een update doen.

    Groetjes

    Michael







    Attached Files

    #2
    Ik zou nog even een paar dagen wachten en kijken hoe ze er uitzien als ze wat meer blad hebben aangemaakt. Die eerste bladeren willen er nog wel eens wat raar uit zien en daar groeien ze meestal wel overheen.

    Succes, ik kom eens afentoe binnenpiepen.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
      Ik zou nog even een paar dagen wachten en kijken hoe ze er uitzien als ze wat meer blad hebben aangemaakt. Die eerste bladeren willen er nog wel eens wat raar uit zien en daar groeien ze meestal wel overheen.

      Succes, ik kom eens afentoe binnenpiepen.
      Bedankt voor je input Flip!

      Comment


        #4
        Helemaal goed
        ik ben ook fanatiek van de Micro kweek.
        elke maat kast eigenlijk.

        ziet er mooi uit
        ik ben benieuwd.

        elk moment in het leven van de autoflower moet optimaal zijn. Elke kleine misstap werkt door.
        zeker als ze zo klein zijn.
        Succes ermee

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Mr magic View Post
          Helemaal goed
          ik ben ook fanatiek van de Micro kweek.
          elke maat kast eigenlijk.

          ziet er mooi uit
          ik ben benieuwd.

          elk moment in het leven van de autoflower moet optimaal zijn. Elke kleine misstap werkt door.
          zeker als ze zo klein zijn.
          Succes ermee
          Inderdaad, omdat het bij de auto's allemaal sneller gaat is er niet veel ruimte om fouten te maken. We kunnen enkel ons best doen en leren uit onze fouten!

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            TegridyFarms Als je reageert op het laatste bericht is het niet gebruikelijk dat je dat bericht quote , je zet er dan gewoon jouw bericht achter. Dat ziet wat opgeruimder uit en geloof het of niet, dit stoners forum houdt wel van orde & netheid Thnx

          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Flip Hasjkip Ok ik zal er rekening mee houden

          • Kasteelheer
            Kasteelheer commented
            Editing a comment
            vond dit in het begin ook wennen maar dit is echt HET systeem,eens je het gewoon bent wil je dat het overal zo is

          #6
          Mooi gezond plantje, ik volg mee, succes verder!
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Bedankt en welkom!

          #7
          We zijn nu paar dagen verder, en ieder blad die eruit komt heeft gekrulde punten. Na wat opzoekwerk kan het ofwel te veel water zijn, waar ik aan twijfel. Ofwel een stikstof vergiftiging, waar ik eerder naar neig wat dit is.

          Ik ben van plan te spoelen met flawless finish, iets die ik normaal pas ging gebruiken een week voor de oogst om te flushen en alle zouten weg te krijgen.

          Voor ik dit doe zou ik graag van jullie horen als dit wel een goed idee is, het is tenslotte een auto en wil ze niet teveel stressen.

          Of ik kan ofwel wachten tot de 3 weken om zijn, (aarde is voor bemest voor 3 weken) en gewoon water geven. Maar omdat ik zo weinig water moet geven in de minigrow twijfel ik of alles wel na 3 weken eruit zal zijn.

          Ze groeit wel stevig desondanks dit probleem, maar heb ook gelezen dat een stikstof vergiftiging in de toekomst ervoor kan zorgen dat ze geen of moeilijk voeding kan opnemen.

          Attached Files

          Comment


          • amanderine
            amanderine commented
            Editing a comment
            Hey Tegridy, Ik ben ook net begonnen met een eerste kweek in de minigrow. Het lijkt me dat je toch al een mooi resultaat hebt bereikt hiermee, very nice!
            Heb je de growbox al aangezet toen het zaadje nog niet boven de aarde kwam? K heb vandaag een eerste gekiemde zaadje in de aarde gedaan, maar nu twijfel ik of ik de growbox pas aanzet als het scheutje te zien is boven het oppervlak of dat ik hem gelijk aanzet.

          #8
          Die nieuwe bladeren zien er wel eens wat verfrommeld uit, je moet kijken naar het oudere blad. het ziet er toch goed uit ? Volgens mij zijn ze naar verwachting gegroeid in de laatste 5 dagen.

          Je zegt je moet weinig water geven in de minigrow, ben je daar zelf achter gekomen of staat dat in de beschrijving ? Je geeft water als de plant daar behoefte aan heeft, een schema kan daarbij helpen maar is niet leidend.



          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            De oudere bladeren zien er inderdaad wel goed uit, de punten blijven wel wat gekruld. Geloof me, ik ben blij om te horen van iemand die meer ervaring heeft dan mezelf dat de plant er goed uitziet. Ik kan wel wat overbezorgd zijn over dingen waar ik veel tijd en geld ingestoken heb :p Ivm het water geven valt het me wel op dat er minder water gegeven moet worden dan toen ik onder hps kweekte, zal dan wel eerder aan de leds liggen dan aan de minigrow zelf. Een schema om te zien wanneer ik water moet geven gebruik ik niet, ik steek gewoon voorzichtig mijn vinger 2 cm in de aarde en voel of het vochtig is. Ik zal ze gewoon haar gang laten gaan, over paar dagen doe ik weer een update. Grtn

          #9
          Kleine update

          Ze gaat snel vooruit, en inderdaad hoe ouder het blad hoe beter ze eruit gaan zien. Ze heefd ook een "dikke" stam wat ik altijd graag zie. Geen idee of dat het betekent dat ze gezond is, maar een dikke stam heeft me het gevoel dat ze heeft wat ze nodig hebt.

          Zal volgende week beginnen scroggen we zijn dan 3 weken ver in de groei fase, dan doe ik weer een update.

          Attached Files

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Zoals je zelf eerder ook al schreef zou je misschien denken aan te veel water Maar in die stoffen zakken kan je aardig wat geven.. Dus zou ze misschien ook te droog kunnen staan? Te nat en te droog lijkt veel op elkaar, maar hier vind ik sommige bladeren er ook een beetje slap uitzien.. Steek eens een vinger goed diep in de aarde om te voelen of deze vochtig of droog is?
            Verder ziet ze er mooi uit hoor en ze is echt flink gegroeid. Het gaat dus zeker goed

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            ik heb ook stoffen zakken alleen in de groei ook veel klauw blad als jou toch te veel water vanaf de bloei word dat wel beter dan beter natter dan droog voor nu vragen ze nog niet zoveel
            het worden wel mooie plantjes gaat de goede kant op toch

          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Is goed mogelijk dat ik wat teveel water gegeven heb in het begin, vind het soms nogal moeilijk in te schatten.
            Ze stonden inderdaad wel wat slap, het net water gegeven zal ze straks wel wat strakker staan. Blij te horen dat ze er volgens jullie ook goed uitziet

          #10
          Ja dat water geven is lastig, paar kweekjes verder leer je je planten lezen. En even over jou fantastische naam.

          Dat hele seizoen van SouthPark over tegridy wiet. Echt schitterend, vooral die aflevering van dat tegridy covid zou doen genezen. Ik ga hier erg goed op!!!

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Met dat ik maar 1 plant per keer kan laten groeien ben ik misschien van plan om paar keer na elkaar dezelfde soort te groeien, zal die soort dan beter kennen en zal minder fouten maken. Wel moeilijk als je weet hoeveel soorten er zijn... En inderdaad de South Park afleveringen over tegridy farms zijn echt goed, de 2 films post covid en post covid part 2 zijn ook zeker de moeite om te zien. Iedere keer als ik een south park aflevering bekijk is het met een dikke joint, zeker de tegridy afleveringen

          #11
          Stek van de plant gaat ongeveer zelfde zijn. Zaadjes kunnen heel andere planten geven... hoe warm is het waar je kweekt? Heb ook hangend blad in bags nu soms...
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Waar de kast staat gemiddeld 22°, net onder de lamp 27°, rond het midden of tegenaan de aarde 25°. Ah ik dacht dat ieder zaadje dezelfde plant gaf, buiten de soort zelf dan. Ik vergiste me waarschijnlijk met klonen waar je zo goed als dezelfde plant krijgt, of zoals je zegt stekken nemen. Spijtig dat je geen stekken kunt nemen van auto's, het lukt wel maar de oogst is aanzienlijk lager heb ik gelezen.
            Haar bladeren hangen al sinds het eerste blad, voorlopig maakt het niet uit als het op groeien aankomt, hopelijk ook tijdens de bloei geen problemen.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Is niet van de koude dan , was mijn gedacht. Wat te nat dan he. Ach ze groeien goed, zullen goed bloeien ook

          #12
          Ben met scrogg begonnen, ze is sinds vandaag ook beginnen bloeien

          Heb ook al 2x plagron sugar royal gegeven, 2-3 druppels op liter water EC is dan 0.41, volgende week start ik met bloeivoeding en green sensation. Water is ook altijd met ph min naar 6.5 gebracht.

          Ben ook al enkele dagen de grotere bladeren voorzichtig naar beneden aan het duwen zodat de toppen die achter het grote blad groeien licht krijgen en naar boven groeien.

          Ik heb nog nooit gecrogged, dus was even moeilijk om de hoofdtop te "plooien" om het onder het net te krijgen, want de top voelt nogal fragiel aan.

          Ziet dat er goed uit volgens jullie ? gebogen top is te zien op foto 3, en de eerst bloeihaartjes op foto 4






          Attached Files

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Mooi gelukt he, zullen moeilijker buigen in de toekomst, maar met wat massage lukt het wel

          • amanderine
            amanderine commented
            Editing a comment
            vreemd, bij mij zat er wel een scrognetje bij de minigrow box. Zou je de Ph ook kunnen minderen met azijn/citroen? Ik testte hier van Ph 8,5 naar Ph6 en kwam uit op 5 druppels limoen op een halve liter kraanwater. Maar is dit ook goed voor de plant?
            Last edited by amanderine; 25 April 2022, 16:16.

          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Je kan citroensap gebruiken, heb ook gelezen dat het in bepaalde mate ook goed is voor je plant. Maar zou nog eens googlen voor meer de zekerheid. Misschien dat de verkoper zelf een rekje gemaakt heeft om klanten te lokken ? bij Dutch-Headshop zat er alvast geen bij

          #13
          Zier er netjes uit ga zo door! Ik ga je volgen😁

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Bedankt en welkom

          #14
          Hallo iedereen,

          We zijn week verder en er zijn/waren enkele problemen.

          Wat is het moeilijk om die plant laag te houden in de mini grow, misschien volgende keer kleinere pot nemen of beter leren scroggen.

          Zoals je kunt zien op de foto's is het scroggen niet zo goed gelukt, ze groeide opeens enorm snel en moest dagelijks toppen buigen. Zoveel zelfs dat ze er gestrestst van werd (rode stelen), ik probeerde een zo
          egaal mogelijk dak te maken van toppen maar de 1 is wat hoger dan de andere en de meeste toppen zitten aan de rand van het scrogg rek en in het midden is het nogal leeg...

          Voor de zekerheid nog eens de handleiding gelezen van de mini grow, bladeren mogen maximaal 5 à 10 cm verwijderd zijn van het led paneel. Dichtste zit er 6 cm van verwijderd, dus hopelijk groeit ze niet teveel niet meer want toppen plooien zit er niet meer in, anders zal ik ze breken.

          Er was ook een periode dat ik dacht dat ik teveel water gegeven had maar bleek dan dat het te weinig was, was zo erg dat ze 3 dagen totaal niet meer groeide. De oudste bladeren waren op dat moment ook geel geworden. Vanaf ik water gaf was ze weer vetrokken, maar ze heeft er wel van afgezien...

          Het probleem die er nu nog altijd heb is overvoeding of "led burn" maar zoals ik zij, volgens handleiding zit ze niet te dicht... Dus ik denk dat het overvoeding is, heb gisteren 500ml water gegeven zonder voeding in.

          Laatste keer toen ik voeding gaf heb ik het afvloei water gemeten en die kwam uit op PH 6.5 en EC 1.12. Ik had toen 800 ml water gegeven met plagron bloeivoeding en sugar royal, totaal EC 0.65

          Ik hoop dat iemand van jullie kan zeggen waarom die punten zo gekleurd zijn, het is niet bij iedere top zo, vooral bij deze die het dichts bij de led groeien.

          Ik moet er ook wel bijzeggen dat ze er beter uitziet op foto's dan in het echt.
          Attached Files
          Last edited by TegridyFarms; 21 March 2022, 18:25.

          Comment


            #15
            Vond de foto's nogal onduidelijk om de punten te zien, bij deze wat duidelijkere foto's.

            Attached Files

            Comment

            Bezig...
            X