Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Amnesia Haze 1x So G Kush van Soma's Seeds - 1x Blackberry Moonrocks van Anesia Seeds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 2x Amnesia Haze 1x So G Kush van Soma's Seeds - 1x Blackberry Moonrocks van Anesia Seeds

    Korting op 420shop
    Ik ben tot de conclusie gekomen dat 1 plantje per keer nie genoeg zal zijn om mij verzadigd te houden tot de volgende oogst en met de ruimte die ik kon vrijmaken kan ik nu een tent zetten van max 70x70x160. Goed voor 4 planten, en als het goed gaat zou een oogst van rond de 200à300 gr wel realistisch moeten zijn.

    Dus na wat verhuizen van meubels en oude brol buiten te smijten heb een tent aangekocht, de Mars Hydro TS-1000 LED (150w) + 70x70x160cm tent die komt samen met afzuiging een filter en een fan controller.
    Alles is nog maar net aangekocht dus de kweek zelf is nog niet begonnen.

    Buiten de grotere tent en de lamp die 60w meer is zal er niet veel veranderen in vergelijking met 1 plantje, de potten zijn in plaats van 15l nu 25l, heb grotere flessen voeding moeten aankopen en thats it.

    Wat ik nu ook kan doen is mijn favoriete wiet kweken die ik al jaaaaren niet meer geproeft heb en dat is Amnesia Haze, ze kunnen blijkbaar nogal strekken en het ging voor mezelf te moeilijk zijn om in de mini grow te kunnen kweken. Waarschijnlijk wel mogelijk door meer ervaren kwekers maar voor ik was het te risky, en ik vind 12-13 weken te lang om dan maar 1 plant te oogsten.

    Wel enorm duur zaad hopelijk is het het waard, het Anesia zaad was even duur, daar staan ze vooral bekend om wiet soorten te hebben die meer dan 30% THC kan bevatten.

    Plan is om de So G Kush en de Blackberry Moonrocks eerst te oogsten om dan de Amnesia Haze 2-3 weken meer licht te geven met 2 planten minder, en ik heb dan al wiet die ik kan testen

    Aarde = Plagron Growmix, voorbemest voor 3 weken

    Plagron sugar royal, roots, grow, pure zym, green sensation, bloom, calmag en silic rock.

    Hopelijk kan ik deze week eraan beginnen, afhankelijk hoe snel alles toekomt natuurlijk. Intussen heb ik de cheese om naar uit te kijken, die zal nog 3 weken duren voor ik kan oogsten dus nie zo lang meer
    En zal ik me intussen ook wat verdiepen in kweekverslagen van Amnesia.








    Last edited by TegridyFarms; 9 August 2022, 22:40.

    #2
    Ik volg je kweekverslagen hier in de Minogrowbox met plezier, tof om te lezen dat je er een grotere 2de setup bij hebt genomen.

    Daarnaast ben ik benieuwd hoe het gaat bevallen, ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel liefhebber van de Haze soorten,
    of andere sativa's.

    Mede door de beperkte ruimte in de Minigrow Box heb ik ook lang getwijfeld om niet voor een grotere setup te kiezen om deze soorten ook makkelijker te kunnen kweken.
    Uiteindelijk dus toch voor de Minigrow Box gegaan, maar sluit een 2de grotere setup in de toekomst ook zeker niet uit.

    Kortom, ik ga weer met veel plezier je verslag volgen, heel veel succes

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Leuk om te horen dat je de kweekverslagen tof vind Het gemis om een haze te kunnen kweken/roken, is wat me uiteindelijk naar een iets grotere setup gepusht heeft. Ik rook graag indica soorten, maar sativa is net iets specialer het nadeel is dat het wat langer duurt, maar het is het wachten waard

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k zie het alleen nog niet zo snel gebeuren 300gram met 150watt lampje maar je gaat wel meer oogsten dan in de mini boxje

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Met gbars kan dat wel.

    #3
    Oei ik kocht zo een stoffen zak en dat is 10 gallon - 45 liter... gaat die te groot zijn ?

    Heb hydro 600 en tentje 60/60-140. Eens aangekomen dacht ik oei, de lamp hebt gene dimmer. Lastig. Maar we zien wel.. doen we het wel een tijdje zo.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      past wel 50liter bags heb ik en passen en 4 van op 1m2 en nog een plant in het midden in 11 liter past

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      veel mensen zegge ja in heb amnesia ja welke de haze of de normale amnesia zijn twee zeer verschillende soorten

      heb je geen dimmer je kan een andere driver kopen die wel een dimmer heeft of een pot meter er tussen

    • Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      @tijntie82 ben maar een arme mens met een lening en een totaalrenovatie... dus ga voorlopig paar kweekies met de deze doen.

    #4
    Goed plan lijkt mij zo. Ik weet niet of de Amnesia nauw zo'n goed idee is....
    Wat ze tegenwoordig verkopen als Amnesia is dat verre van de echte.
    Er is een groot verschil tussen een 9 weken plant of een 12 weken plant.

    En wat is dan de originele Amnesia? Als er 1 soort verneukt is dan is het wel Amnesia.
    Je hebt dus een indica en een sativa in 1 kweek. We gaan het zien
    Last edited by Silas; 10 August 2022, 06:48.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Bedoeling is om de indica eerst te kunnen oogsten om dan de sativa, 2 3 weken langer te laten staan zodat ze meer licht krijgt tijdens het afbloeien.
      Het lijkt me dat die discussie bij veel van de zeer bekende oudere strains, zoals amnesia, cheese white widow enz... telkens terug komt. Zoals je zegt, was is nog de originele amnesia? Enige die ik op hoop is dat het er nog naar toe neigt, soma seeds heeft blijkbaar een van de beste amnesias. Enige die ik kan doen is ze opkweken en hopen dat het zo is

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      die amnesia haze gaat je tent uitgroeien en neemt alle plaats in beslag wand amnees groeit nu eenmaal als een beest

    #5
    200gram heb ik nog niet gehaald met de mars150. Ze zeggen dat je met 1plant net zo veel oogst als met 4planten in dezelfde tent. Hen je je afzuiging al eens gemonteerd en aangezet. Dat ding zal wel een teringherrie maken als het de set is van mars.

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Alles is nog maar net besteld, dus heb de afzuiging nog niet kunnen testen. Maar volgens de site gaat die niet luider dan 28 decibels, wat volgens google overeen komt met gefluister. Ik hier een airco staan en die gaat tot 69 decibels en dat ding maakt echt wel veel lawaai.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dat zou kloppen verschil zit hem in het voorgroeien als je met een plant net zoveel wil oogsten als met 4 moet je ook wel week of 6voor groeien dus de tijd winst zit hem als je meer hebt je eerder kan schakele verder zie ik geen voordelen

    #6
    Oorspronkelijk geplaatst door Jefkewiltnogs View Post
    Oei ik kocht zo een stoffen zak en dat is 10 gallon - 45 liter... gaat die te groot zijn ?

    Heb hydro 600 en tentje 60/60-140. Eens aangekomen dacht ik oei, de lamp hebt gene dimmer. Lastig. Maar we zien wel.. doen we het wel een tijdje zo.
    Dus te groot kan geen kwaad? Ik kan de zak misschien minder hoog vullen? Is 40dx30hoog.. Dus misschien maar 20 cm vullen omdat het toch een brede diameter heeft? Dan heb ik wat meer hoogte in de tent te gebruiken.

    Comment


      #7
      Kleine verandering in wat ik zal kweken, heb zaadjes teruggevonden van 2011 waaronder 2x Jack Herer, Neville's Haze (beide van greenhouse seeds) en Northern Lights van Royal Queen Seeds.

      Geen idee of ze nog zullen ontkiemen, ik heb ze teruggevonden in hun originele verpakking maar ze zijn intussen toch al 11 jaar oud.

      In plaats van 2x haze zal het er maar 1 worden, in de plaats komt de Jack Herer. Alle zaadjes zijn nu in hun ontkiemsetje geplaatst, hopelijk ontkiemt die oude Jack nog na 11 jaar

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Hoop de jouwe wel natuurlijk😃

      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Zijn intussen allemaal binnen 24u ontkiemt, verschoot er eigenlijk van dat ze even snel ontkiemde als de andere zaden.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je ze goed ontkiemt in een koffie filter met een plastic zakje dr omheen voor de lv wat te verhoven gaan ze wel uitkomen kan wat langer duuren met oude zaad is de ontkieming proces wat lastiger iets minder kracht om te ontkiemen

      #8
      Ook gevonden, subke, succes ermee!
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Wees welkom, die ouwe jack is intussen ontkiemt

      #9
      Intussen is enkel de amnesia haze boven aarde gekomen, bij de rest is nog niets te zien.

      Nog niet veel speciaals gedaan, aarde beetje vochtig houden en de luchtvochtigheid hoog houden.

      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zo ver mogelijk van je plant water gieten.

      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Zat er idd te dicht bij, volgende keer er wat verder vanaf water geven

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Sorry hoor maar als zo groot als deze is heeft het nog helemaal geen nut om meer aan de buitenkant water te geven. Klinkt leuk en op papier ziet het er goed uit maar het wortelstelsel heeft op dit moment enkel nog een penwortel die recht naar beneden groeit. Het zou in geen enkele omstandigheid goed zijn in djt stadium alleen aan de buitenring water te geven.

        Later wel.

      #10
      Als ik jou was zal ik het zaadje van RQS achter wegen laten, staan nogal bekend als herma zaden vooral van vroeger.

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Het is inderdaad wel beter geworden als vroeger, maar zaden van 10 jaar geleden. Ik waag het er niet op.

      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Het is meer een experimentje, ik zal 3 planten meer hebben dan toen ik enkel kweekte in de mini grow. Dus al zou deze jack herer verkeerd uitdraaien, ik heb nog 3 andere planten die dan hopelijk wel goed zijn

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ik ken de ook geen 1 die er wel blij mee is met hun bananen bomen zaadjes

      #11
      De BlackBerry Moonrocks is intussen ook geboren , wel ook wat minder nieuws. De Jack Herer is vergaan met de aarde en is niet meer terug te vinden
      Ik heb nog 1 Jack herer zaadje die 11 jaar oud is, gisteren heb ik die in keukenpapier gelegd, hopelijk lukt het met de deze wel.


      De So G Kush laat nog op zich wachten, heb toch eens voorzichtig gepiept onder de aarde en er was een ietsie pietsie worteltje te zien, ze neemt haar tijd, dus we zien wel.
      De amnesia haze groeit rustig verder, heb ook wat meer aarde in de pot gedaan zodat ze mooi vol is.

      Ingeval deze Jack Herer ook niets word zal ze vervangen worden door Lavendel #1 van Soma Seeds, heb 3 gratis lavendel zaadjes gekregen van hen toen ik de Amnesia Haze besteld heb.

      Voorlopig geef ik enkel kleine beetjes afgezuurd water om de boel vochtig te houden en hou ik de luchtvochtigheid in het oog, buiten dat is het wachten tot ze er allemaal zijn.





      Attached Files

      Comment


        #12
        Ik wilde wachten met een update te doen tot ze er eindelijk allemaal waren, geen enkel van de oude zaadjes heeft het overleefd. Desondanks dat ze wel ontkiemde, gebeurde er verder niets.

        Wat er nu in de tent zit is: Lavendel#1 en Amnesia Haze van Soma Seeds, Blackberry Moonrocks van Anesia Seeds, de So G Kush van Soma seeds is nooit ontkiemt dus deze is vervangen door OG Kush van Sensi Seeds.

        Ik had besloten om de OG Kush en de Lavendel direct in de aarde te steken in plaats van in keukenpapier te ontkiemen, 4 dagen later was de Lavendel er en 6 dagen later de OG Kush.

        Het zal een interessante kweek worden want ik zit met redelijke tijdsverschillen tussen de 4 soorten. De Amnesia Haze is het verste, met bijna 3 weken verschil op de OG Kush die nog maar net boven aarde gekomen is. De Lavendel is 4 dagen oud en de is Blackberry 2 1/2 week

        Normaal zou ik de lamp nu op 100% draaien maar er is er voorlopig maar 1 die het aankan. Heb het getest op verschillende hoogtes maar de tent word te warm om een zaailing in op te kweken, ik moet constant de aarde vochtig houden omdat het om de 2 uur kurkdroog is, dus de Amnesia zal op de rest moeten wachten...

        Verder doe ik niet veel, afgezuurd water en de boel wat in het oog houden

        20220907_005905.jpg
        amnesia1.jpg
        20220907_005803.jpg
        blackberry.jpg
        lavendel.jpg
        og kush.jpg


        Wel leuk om in 1 ogenblik 3 weken groeiverschil te zien, zal als ze ouder worden wel minder opvallen denk ik.

        Comment


        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Reken er maar op dat je die amnees gewoon zelfde tijd oogst als de rest, misschien als eerste who knows.

          Hoe vind je het trouwens om een tent te hebben staan. Omdat je een minigrow hebt wat best stealth is, en dan een tent is ineens heel wat anders.. Zou je niet liever een midigrow box oid hebben?

        • TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Wesley pipes Zal sws lst doen, hetzelfde zoals ik doe in de mini grow, maar dan op iets grotere schaal.

          Heyz Het is idd veel minder stealth, je kan er eigenlijk niet naast kijken. Maar stealth was niet de hoofdreden dat ik een minigrow gekocht had. Het was eerder de plaats die het maar in nam, de goeie reviews en degelijke oogsten die ik zag passeren.
          Aankoop van de tent is vooral omdat ik de hobby te plezant vind om maar 1 plantje te kweken. En ik kom niet toe tussen oogsten met de minigrow, met 4 planten zou ik met een degelijke oogst makkelijk 6 maanden overleven

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          en waarom zou de amnesia als eerst klaar zijn die heeft toch echt wel een bloei tijd van minimaal 12week plus

        #13
        Vandaag de amnesia haze getopt om haar groei wat te remmen en de rest de kans te geven om in te halen. Als ze weer hersteld is zal ik met de lst beginnen.

        De blackberry lijkt me nogal klein in vergelijking met de amnesia, er zit maar drie dagen tussen boven aarde komen, het lijkt alsof er 2 weken tussen zit.
        Misschien dat ze niet zo goed tegen de hitte kan als de haze, ik had in het begin nogal moeite om de tent rond de 25° te houden ik zat meestal rond de 28°.

        De dagen zijn al wat koeler en ik kan de tent intussen rond de 26° houden, als dat het probleem is zal ze met de tijd herstellen. Of misschien is dit gewoon de manier hoe ze groeit ? Als iemand andere redenen kan opnoemen waarom ze zo klein is in vergelijking met de amnesia hoor ik het graag

        toppen voor.jpgvoor het toppen


        toppen na.jpgNa het toppen


        578578758.jpg
        blackberry...jpgBlackberry Moonrocks



        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Bij de rand water geven en even wat minder voor de kleine.

        • TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Ik geef idd nog altijd water direct aan de basis van de plant, zal nu wa meer een de rand beginnen geven

        #14
        Vandaag de amnesia (intussen 27 dagen oud sinds ze boven aarde kwam) plat getrokken en al het blad weggehaald die licht wegnam of de aarde aanraakte.
        Ze was intussen het toppen al vergeten en verder gegroeid, het is een sterke madam

        De andere plantjes groeien, weliswaar traag, rustig verder.

        20220914_185324.jpg
        20220914_185330.jpg

        Attached Files

        Comment


          #15
          Update met enkele vragen:

          Zoals je kan zien gaat het niet zo goed met 3 van de 4 plantjes., niets te serieus denk ik maar better safe than sorry. De OG Kush doet het goed. Andere hebben allemaal blad problemen, of groeien zeer traag.

          Ik zal beginnen met de

          Amnesia Haze

          Amnesia...jpg Amnesia..jpg Amnesia.jpg Amnesia verkleurd oud blad.jpg






          Bij haar is het probleem dat ze niet meer groeit sinds de laatste watergift, dezelfde dag van water geven had ik ook 1 top plat getrokken (eerste foto).
          Dit is intussen 5 dagen geleden.

          De plat getrokken top heeft zich nog altijd niet naar het licht gericht desondanks dat het 5 dagen geleden is. Normaal gebeurd dit na een uur of 10 dat je kan zien dat ze begint recht te komen.
          Bladeren zien er ook al 5 dagen hetzelfde uit, slap hangend, er is ook een verkleurd blad onderaan. Ik ga ervanuit omdat dit het oudste blad is, dat die verkleuring normaal is maar ik vraag het liever nog eens om zeker te zijn.

          Ik denk dat ik haar teveel water gegeven heb, goeie 750ml was het.
          Maar ik ben het niet zeker dat dat het probleem is, ze ziet er al 5 dagen identiek hetzelfde uit alsof ze in de tijd stilstaat.
          Voordien groeide ze sterk door, ik denk dat als het teveel water was ze gewoon tijd nodig heeft.


          Volgende is de


          Lavendel

          lavendell.jpg lavendelll.jpg Lavende001l.jpg Lavendel..jpg

          De Lavendel groeit al zeer traag van dag 1, ontwikkeld altijd raar gevormde bladeren, krullend met diepe groeven, en altijd een gele schijn op de bladeren.

          Ik denk dat dit vooral hittestress is/was? Heeft in het begin misschien wat te warm gestaan (dicht bij 29° tijdens eerste 12 dagen). Intussen is de temperatuur gemiddeld 26.5° dus misschien is het nu iets anders?

          Het kan ook zijn dat dit ik geen geluk heb en een zaadje met wat zwakkere genen heb, geen idee. Op haar heb ik nog niets van lst of dergelijke gedaan, enkel water geven.

          Ze zit ook zeer los in de grond alsof de wortelen geen grip op de aarde hebben, je zou haar er zo kunnen uit tillen.
          Bij de andere 3 zou de pot meekomen.​



          Volgende is de


          Blackberry Moonrocks

          blackbberry...jpg1 blackberry....jpg 2 Blackberry..jpg 3 Blackberry.jpg4

          Blackberry deed het ook goed tot te laatste watergift, bladeren staan ook al 5 dagen slap hangend naar beneden. Groeven op de bladeren hebben ook een gele schijn, vooral op de nieuwe bladeren. De nerven zijn ook groener dan het blad zelf, (goed te zien op foto 2)
          Groeide in vergelijking met de Amnesia ook veel trager, er zit denk ik net geen week tussen die twee.

          Bij haar is er ook al lst gedaan en zijn er bladeren weg gehaald, reageerde hier nochtans goed op.


          Als laaste de



          OG Kush
          Og Kush.jpg
          De OG Kush is de enige die geen problemen heeft, enkel dat ze ook veel trager groeide dan de Amnesia.
          Waar ze nu staat aan haar leeftijd zat de amnesia al met 5 toppen die plat getrokken moesten worden. Maar ze is gezond en doet wat ze wil, het ziet er me ook 1 uit met veel sativa genen.
          Van de vier zijn haar bladeren het meest sativa achtig.


          20221001_162251.jpg

          Gelukkig heb ik dit maal ook geen auto's gekozen en heb ik de tijd om ze hopelijk weer gezond te laten worden. Ik ben benieuwd wat jullie denken het probleem kan zijn, en wat ik best doe of beter, niet doe.





          Last edited by TegridyFarms; 6 October 2022, 00:44.

          Comment

          Bezig...
          X