Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Gelato 41 in MiniGrowBox

    Korting op 420shop
    Vrijdag de Minigrowbox opgehaald. Mooie zaak, aardige man die alle tijd neemt om je vanalles uit te leggen en die zeer enthousiast is over zijn eigen product. En met recht vind ik, want wat is het me toch een prachtig hokje

    Ik ga de eerste ronde Gelato 41 feminized van Seedstockers ter ontkieming leggen, dat is reeds vandaag gedaan tussen koffiefilters. Ze hangt warm bij 23 graden in een gripzak in het donker, hopelijk morgen of maandag enig teken van leven!

    Als medium is het rozengrond aangemixt met perliet in een stoffen pot met een diameter van 27,5 bij 25 hoog. (ik sla hem 1 maal om dus houd het op 20cm hoogte)

    Ben erg enthousiast over de minigrowbox one en blij dat ik er toch een gekocht heb. Ik kan nu zonder enige spanning het huis verlaten heb ik al gemerkt terwijl het hokje aanstaat.

    Ik zal dit verslag om de dag maar minstens tweemaal per week updaten.

    Tjuus tjuus

    Last edited by Heyz; 17 September 2022, 20:39.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    #2
    Succes goed bezig!
    Hoeveel liter is die stoffen pot?
    ik zal een stoeltje bijzetten

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Het is een 15 liter zak, maar ik doe er tussen de 12 a 13 liter in om wat hoogte te besparen.

      Heb hem van intratuin, de kweekzak (online). Was mooi op voorraad hier in de buurt in meerdere kleuren.

    #3
    Subke, succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #4
      20220918_135948.jpg De minigrowbox staat klaar! Had toenstraks even gekeken naar het zaadje en die was al mooi open gebroken. Hopelijk kan ik haar morgen vroeg in de grond doen.

      Normaliter ontkiemde ik ze altijd in het donker, dus pas licht als ze boven komen.. Echter resulteert dit wel dat ze een paar uur donker staat terwijl ze boven komt.

      Of zal ik het hokje aanzetten als ik haar geplant heb?

      Hoor het graag!

      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gewoon in het donker.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Wat ik al dacht! Dan doe ik de box pas aan als ik haar boven zie. Bedankt.

      #5
      20220919_074703.jpg Na 30 uur koffiefilter een prachtig worteltje!

      Reeds gezaaid, verwachting is dat woensdag 21 sept dag 1 gaat worden.

      Tjuus tjuus
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


        #6
        Ik volg!

        Comment


        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Gezellig! 🖐️

        #7
        Cool, hoe meer verslagjes met de minigrowbox hoe beter!
        Mn eerste kweekje heb ik gebruik gemaakt van het bijgeleverde scrognetje, werkte uitstekend maar je kan je plant niet meer draaien of uit de kast halen.
        En bijgevolg zijn de achterste takken moeilijk bereikbaar..

        succes!

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Zou dan persoonlijk voor 3.5l potten gaan ivm watergeven enz. 2 liter word 2x per dag bewateren denk ik.

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          giinnoo iets in die richting ja! Het zal vast op een fiasco uitlopen maar wil het wel geprobeerd hebben in de box.. Desnoods 3 stuks!

          (of iemand moet me voor zijn.. Wel direct op 12 12 dan 😌)

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Kies dan geen sativa maar een hybride of indica anders groeit het je kastje uit

        #8
        Vandaag donderdag 22 september 2022 - Dag 1
        20220922_045443.jpg 20220922_045332.jpg

        Boxje gereset, en even wat instellingen aangepast.

        Tot de volgende,

        Tjuus tjuus
        ​​​​
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Heb je een loep voor mij ?

          Mooi kastje heb je.

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Silas Dankje 🤣 gewoon even inzoomen dan word ze vanzelf groot!

        #9
        Vandaag maandag 26 september 2022 - Dag 5 (begin van)
        20220926_080635.jpg

        Weinig meldingen noch vragen.. Gaat ze gangetje.

        Tjuus tjuus
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Boerebond verkoopt ook lightmix etc.

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          giinnoo 46km dichtsbijzijnde 🥴 en heb hier alle tuincentra gehad niemand heeft het. Heb overigens buiten altijd goed gekweekt op rozengrond.

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Als dat goed is, is het ook prima toch!

        #10
        Vandaag vrijdag 30 september 2022 - Dag 9 (halverwege)
        20220930_120339.jpg

        20220930_120350.jpg

        Ik vind de eerste twee bladeren een beetje vreemd erbij hangen. Wellicht maak ik me druk om niks, zie het in andere verslagen ook voorbij komen...

        ​Verder gaat alles ze gangetje. Het mooiste aan de box vind ik toch wel de betrouwbaarheid en hoe stil het is..

        Vandaag even exacte binnenmaten meten en opzoek naar een geschikte onder schotel..

        Tot de volgende
        Last edited by Heyz; 30 September 2022, 11:26.
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Is inderdaad vaker zo het blad, hoef je geen zorgen om te maken. Je dame ziet er prachtig uit!

        #11
        20220930_161544.jpg Onderzetter 35 diameter voorkant en achterkant afgezaafd nog maar 1,5cm diep maar genoeg om wat restwater in op te vangen of nog anderhalf cm aan te vullen op de naderende dorstige dagen.

        Ze is erg laag en de nodes zitten echt op elkaar 🙂


        20220930_161533.jpg
        Boxje ingesteld op 20veg dagen inplaats van 16. Misschien krijgt ze nog meer. Het word in elk geval op of na nieuwjaar snoeien denk dat ik de bloei ook alvast instel op 80 dagen ipv 70.

        Ik moet nog even zien wat het of de juiste momenten is/zijn om te toppen binnenkort. Buiten gaf ik daar niet zoveel om en topte ik af en aan en zeker niet zo vroeg bij een jong plantje. Alle hulp hierbij aankomende weken dus welkom. Zal het wel vragen als het er op aan komt.

        Fijn weekend allemaal

        Tjuus tjuusuuss
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Lekker begin! Die blaadjes is niet iets om zorgen over te maken die worden nietzo groot en zijn vaak de 1e 2 die eraf kunnen soms al in de groeifase. Ja wel een fijn discreet kastje toch?

        • amanderine
          amanderine commented
          Editing a comment
          Over toppen kan ik je niet veel wijsheid brengen helaas, nog niet althans Ik stel de dagen groei en bloei steeds heel ruim in. Op het moment van verandering van lichtregime, pas ik het dan manueel aan. Dit vooral om niet per ongeluk naar de bloeistand te gaan omdat ik de ingestelde groeitijd vergat te monitoren. Het lijkt me onmogelijk om die dag van te voren precies te bepalen, gezien elke plant zijn eigen tempo heeft.

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          amanderine klopt helemaal! De standaard instelling zou wel op 3 weken mogen staan en er zou eigenlijk een optie moeten zijn om autoflower aan te vinken en dan 3 opties te krijgen van 18 20 of 24 uur licht. Ik dacht dat de software nog weleens geupdate zou kunnen worden dan is dat een waardige toevoeging!

        #12
        Vandaag maandag 3 oktober 2022 - Dag 12 (begin van)
        20221003_073733.jpg

        20221003_073750.jpg

        En dan nog de nieuwste aanwinst, mede met dank aan amanderine voor het doorsturen van de handleiding om de fan aan te sluiten... Was er zonder nooit uitgekomen
        20221003_073743.jpg

        Ze groeit lekker, vanmiddag maar eens peilen of de dame al dorstig genoeg is voor haar tweede watergift.

        Tjuus tjuuuus
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


          #13
          Vandaag enthousiast opgestaan om de progressie van de kleine meid te bekijken. We zitten immers op twee weken.

          Vandaag woensdag 5 oktober 2022 - Dag 14 (begin van)
          20221005_045231.jpg

          20221005_045158.jpg

          Helaas een teleurstellend begin van de dag, aan weerskanten op hetzelfde blad enkele vergelingen/lichtbruin kleurende spots.

          Inmiddels zijn we 12 uur verder en is het verergerd naar alle 3 de vingers van dat blad, alsmede aan de andere kant hetzelfde blad. En duidend meer.

          Ook het jonge spul bovenin lijkt wat vergeling te vertonen in de punten, echter heb ik hier niet eerder opgelet en het is avond dus dat moet ik even bij daglicht zien.

          Dit is binnen 24 uur omgeslagen van mooi groen blad naar dit.

          Heb helaas geen meters of iets in huis en heb tot nog toe enkel spa blauw gegeven, dus vandaag compo 1 van exelent meegegeven met het water. Ze had eigenlijk geen water nodig maar toch maar een half litertje gegeven. Net nog even gekeken, maar het lijkt met het uur te verergeren. ​​​​​​.

          Al zo veel videos en verslagen gelezen over voedingstekorten maar alle symtomen lijken erg op elkaar dat het alsnog gissen word wat er mis is. Calcium?

          Iemand enig idee of dezelfde ervaring gehad?

          Hoor het graag.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            De rozengrond gebruik ik buiten al jaren, dit is een ph neutrale grond met weinig voedingstoffen. Vandaar dat ik denk aan een tekort van iets. Helaas lijken de symptomen zoveel op elkaar dat het gissen word.

            Buiten heb ik overigens nooit voeding gebruikt en daar had ik dit nooit. Het enige is dat ik daar altijd kraanwater gebruikte en hier binnen dus spa blauw. De laatste watergift met voeding gister gewoon kraanwater gebruikt dus wellicht doet dat iets.

            Vanmorgen zag het er niet beter uit.. De groei lijkt ook gestagneerd want ben aan het wachten tot er genoeg ruimte is bij de laatste internode om te toppen echter lijkt dit al 3 dagen stil te staan.

            Hopelijk kan dat alsnog van de week want wil volgende week de bloei in...

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Geen beestjes?

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Wesley pipes had even snel gekeken naar beestjes vanmorgen maar kon niets ontdekken. Vanmiddag even nadere inspectie. Jammer maar helaas.

          #14
          Inmiddels thuis van werk, plant even uit kastje gehaald om nader te inspecteren.

          Geen beestjes gevonden. De rest van de plant ziet er prachtig uit vooralsnog.

          Blad 1
          20221006_175022.jpg

          Blad 2
          20221006_175032.jpg

          De eenvingerige gekrulde bladeren onder deze set vertonen dit overigens niet.

          Hopelijk blijft het hierbij en groeit de top aankomende dagen nog wat zodat ik kan toppen. Wil eigenlijk rond dag 21 overgaan op 12.

          Als iemand enig idee wat dit veroorzaakt heeft kunnen hebben hoor ik het graag.

          Hier nog een foto van het zijaanzicht
          20221006_175056.jpg ​​
          Tjuuus tjuus
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Zijn de nieuwe jonge scheuten wel mooi groen? Ik neig naar een tekort van een enkele waarde, (magnesium?) maar heb te weinig kennis van bladproblemen. Zelf maak ik mij er niet druk om als de nieuwe scheuten goed zijn en een enkel blaadje wat vlekjes vertoond. Maar las ik nou dat je zit te switchen met je water? Eerst spa blauw en erna kraanwater? Weet je de PH van je kraanwater? Is online op te zoeken. Nou doe verder niet teveel aanpassingen tegelijk en succes maar weer

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Dankje voor je input @RickTerboeg,

            Ik woon sinds mijn 18e in dit huis en heb diverse jaren buiten wietplanten gehad op balkon. Met dezelfde grond danwel zonder perliet toegevoegd en gewoon kraanwater. Dit zou in onze gemeente exact 7 moeten zijn volgens de bronnen, zelf nooit gemeten.

            Aangezien spa blauw ph 6 is dacht ik voor mijn eerste binnenkweek goed te zitten met spa blauw. Ik moet zeggen dat het erg lijkt op dat ze te zuur heeft gestaan. Wellicht dat de ph neutrale grond al aan de lage ph zat.

            Ook omdat het eigenlijk niet verergerd is na mijn kraanwater gift met voeding.

            Ik denk dat het kraanwater hier beter is dan gezuiverd bronwater. Ik heb nu diverse topics gelezen over spa blauw en andere bronwateren maar het word eigenlijk altijd afgeraden.

            Van het weekend even rondkijken voor een ph meter en wellicht meteen ph min en plus.

            Voedingstekorten verdenk ik er zelf nog niet van om eerlijk te zijn. Dat zit met rozengrond wel prima de eerste paar weken.

          #15
          Vandaag vrijdag 7 oktober 2022 - Dag 16 (getopt)
          20221007_135012.jpg
          ​​​​​​ 20221007_135020.jpg


          ​​​​​​Dat aangedane blad is eigenlijk niet om aan te zien, maar ga nog niet verder in de dame snoeien.. Heb haar vandaag getopt boven de 4e internode.

          20221007_133719.jpg


          Weldra ik lst kan uit gaan voeren schakelen we over op 12. Als ik de kans krijg daarvoor haar nogmaals te toppen dan doe ik dat maar wil er allemaal niet te lang meer mee wachten. De breedte zit er nu goed in we gaan waarschijnlijk zometeen de hoogte erbij in

          ​​​​​Voor zover gaat alles dan nog best prima. Heb wel het idee dat ze nu wat te nat staat nog bovenin de pot. Zal om de dag wat water geven beneden langs tot de pot wat in gewicht zakt.

          Tjuuuuass tjuuus
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment

          Bezig...
          X