Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Skunk#1" van G13 Labs - "Blue dream" van Humboldt seed Co

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: "Skunk#1" van G13 Labs - "Blue dream" van Humboldt seed Co

    Korting op 420shop
    24/07/23

    De zwaarste keuze is gemaakt: ik weet welke zaden ik in de grond ga steken! Uiteindelijk heb ik gewoon naar de datum gekeken en m'n oudste zaden gekozen. Hopelijk ontkiemen ze vlotjes en worden het grote bergen wiet. De Skunk#1 had ik indertijd gekozen omdat ik er over gelezen had. Legendarische kruising! Moeder van de hedendaagse wiet!
    ...Later dacht ik dan dat de wiet vóór Skunk#1 echt KAK was en dat de wiet van tegenwoordig ook veel en veel beter is dan Skunk#1. En dat Skunk#1 dus eigenlijk niet zo speciaal is. Daarom nooit eerder gezaaid. Maar nu m'n potten wiet allemaal nog lekker vol zitten wil ik deze toch wel eens doen. G13 Seeds probeert hier de Skunk#1 van vroeger na te maken denk ik. Ik verwacht een old Skool lekker stevig wietsmaakje. That's it!

    "Blue dream" van humboldt heb ik indertijd gekocht na het kijken naar een filmpje van Mr. Kanuuk (of zoiets). Een Canadese ( denk ik) wietkweker op YouTube die met dit soortjes een onwaarschijnlijk mooie plant gekweekt heeft. NA dat ik dit zaadje gekocht had op growdiary nogal wat commentaren gevonden van mensen die zeggen dat Humboldt vroeger supercool was maar nu totaal niet meer. De Blue dream was vroeger de beste, nu is het een kakdroom. Zo slecht, die zaden van Humboldt tegenwoordig. We zullen het meemaken. Als de zaden niet onkiemen ligt er nog vanalles in de ijskast. Het zal wel niet naar kak smaken zeker 🙂

    Kast, potten, lekschalen zijn gepoetst en ontsmet. Coco's jiffy's en plagron seedbooster liggen klaar. Net zoals de zaai- en stekgrond.

    Vandaag steken de zaden in de grond.

    Vegen met die paardenkop!

    😜🤘



    Maar eerst nog een koffietje!

    IMG_20230724_113641.jpg


    #2
    Coco's jiffy's laten weken in een mengsel van 30,8ml water en 30,8ml Plagron seedbooster. Volgezogen jiffy in een klein potje ingewaterde zaai - en stekgrond. Zaadje 5mm diep planten.
    IMG_20230724_125237.jpg

    IMG_20230724_131049.jpg IMG_20230724_130905.jpg mijn vrouwtje bakt al wel eens graag een taartje 🐣, en soms moeten taarten vervoerd worden. Daarvoor gebruik je zo'n ding als op de laatste foto. Daarmee kwam mijn vrouwtje af vorige kweek toen ik met huishoudfolie een custom afdekkapje aan het knutselen was. Ideaal!

    ...spannend...!!!



    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik gebruik ze als opvangbak voor runoff, past perfect een 20 liter emmer op.

    #3
    24/7/23

    16.39u

    ...nog niets te zien...

    IMG_20230724_130921.jpg
    ​​​​​​...spannend...!!!

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam speciaal voor jou zal ik volgende kweek 1 zaadje met en 1 zaadje zonder laten ontkiemen. Ik heb totaal geen idee of die seedbooster iets doet. En als het iets doet, wat het dan zou doen. Elke keer als ik een wietzaadje ontkiem duurt het 3 dagen voor het bovenkomt. Nog nooit langer geduurd en nog nooit sneller. Ik weet eigenlijk ook niet of dat snel is. Of gewoon, normaal. Hoe snel verloopt het kiemen bij jou? De meeste mensen gebruiken de koffiefilter methode. Jij ook? Heb je dan in 3 dagen een frisse, stevige zaailing met 2 blaadjes? 🐣 Of stel dat die seedbooster hormonen of zo zou bevatten, zou dat dan een ongewenst effect kunnen hebben op de plant en/of de kwaliteit van de wiet die er van afkomt? Ik heb geen flauw idee... Ik ben die seedbooster beginnen kopen toen de beslissing had genomen om wiet te beginnen kweken. 3 jaar geleden aan het begin van de coronacrisis. Eerst wou ik een wietplant buiten zetten, bij m'n tomaten en komkommers en courgettes. Bij die planten vertrek ik ook altijd van zaad, maar gek genoeg doe ik het daar compleet anders. Eigenlijk zorg ik daar gewoon voor goeie grond. Enkel aan m'n tomaten geef ik nog wat mest bij, maar eigenlijk amper iets. Maar dan begon m'n buurman te zeiken en m'n andere buurman is een Duitser "van de goeien ouwen tijd" met veel klachten over iedereen. Lid van het buurtinformatienetwerk met de flikken op Speeddial en elke week naar de schietbaan om te oefenen met pistoolschieten. En dan begon mijn vrouw te zagen... En dus zei ik:"Bon, dan kweek ik wel binnen zodat ik er voor kan zorgen dat niemand er last van heeft". 😜🐷💚🥦🤘

      ...op het internet aan het zoeken geweest hoe je nu ook alweer wiet kweekt, en ik moet zeggen dat het nogal overdonderend kan zijn om al die informatie, die dan ook dikwijls commercieel geïnspireerd blijk te zijn, te hebben. En ik geef toe dat ik er toen een beetje in verdwaald ben. En absoluut zeker een hoop spullen gekocht heb die ik niet nodig heb. In m'n kelder staat een grote doos vol. Whatever. Tegenwoordig doe ik al wat minder krampachtig m'n hardste best en durf ik de plant ook al wat beter gerust te laten. Daarom kweek ik na het verpotten naar de eindpot in onbemeste biologische potgrond met het biotabs systeem. Hiervan weet ik ook niet echt hoe het werkt. Voor mij is het voldoende dat het werkt. En als ik er dan minder werk in moet steken en minder brol moet hebben (PH en ECmeter bijvoorbeeld) dan vind ik dat ook niet verkeerd.

      Dus... Die seedbooster is van een vroeger tijdperk. Ik don't give a fuck about seedbooster. Eigenlijk is het zoiets als een wielrenner die altijd dezelfde onderbroek aandoet als hij wil winnen... Mmmh, of misschien is het niet helemaal zoals dat. Ach ja...

      Ik ga een koffietje drinken

      🙂

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vraag het LR2 als je iets over plantjes wil weten en je vind tegenstrijdige info.

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Alle extra pruttel (speciale aarde, seedboosters, wortelstimulatoren, topmaximaliseerders, etc) kosten een hoop geld en levert maar marginale winst op (paar procentjes ofzo). En ook nog allemaal stress van “geef ik niet teveel of teweinig”.
      Na een paar jaar werd mij wel duidelijk dat een kweek op tweederde bemeste potaarde en eenderde compost met alleen tijdens bloei wat bijvoeding met Plagron Terra Bloom (of iets soortgelijks) prima volstaat.
      Maar de handel doet je graag anders geloven.

    #4
    Succes, ik volg!

    Comment


      #5
      IMG_20230704_144611.jpg Wel, het is sowieso een "andere" high omdat je geen verbranding hebt krijg je toch het volledige spectrum van inhoudsstoffen van je wiet binnen. En het is puur enkel wiet. Geen tabak. Dat is ook anders. De tabak in een joint beïnvloed de werking van je high ook harder dan je zou denken. En tabak is verslavend. Die verslaving heb je niet met puur wiet vapen. Als je een tabak joint rookt heb je direct terug zin om te roken. Als je gewoon high bent door te vapen ben je gewoon lekker stoned. Maar dan moet je natuurlijk ook geen sigaretten gaan zitten roken na je excellente vape.

      Ik heb me al eens de bedenking gemaakt dat het vapen meer iets is als een soort van "injecteren van wiet". Je ademt het in. Het heeft niets van het gevoel dat roken geeft.

      De eerste keren dat ik vapete dacht ik: "ik voel niets". Dus het komt subtieler binnen dan een joint. Ik voel het meer aan als de opkomst van een paddestoeltje of zo. Eerst denk je van " ik voel niets" en plots besef je dat je echt keistoned bent 🐣

      Als ik echt keiknalknetter stoned wil worden zal ik wel keiknalknetterstonede wiet kweken. Ik hou meer van een gematigde high meestal, dus kweek ik alleen zo'n wiet tot nu toe. Maar omdat ik vape en mijn verbruik veel lager ligt als toen ik rookte, heb ik nog massa's wiet over van vorige kweekjes. Dus heb ik nu ook wel ruimte om bijvoorbeeld een loodzware narcotische pure indica te kweken. Soms zijn er wel momentjes dat zoiets van pas kan komen, maar zeker niet elke dag

      Vapen is raar. Als ik met mijn vrienden bij het kampvuur mijn machine bovenhaal (een Mighty is relatief groot) en er een doseercapsule in steek en begin te vapen dan vinden ze dat raar. Het is raar. En er komt wel een dampje af maar geen machtige rookwolken. Maakt niet uit. Roken is vies zeg ik dan tegen m'n maten. Ik neem natuurlijk ook altijd wel enkele toppen mee zodat zij gewoon kunnen roken, maar... Ik vape. 1 doseercapsule leegvapen en ik ben goed voor uren. Maar overzichtelijk, afhankelijk van de wiet die je gebruikt. Een tweede doseercapsule vapen en je high wordt dieper. En zo voort. Ik vindt het leuk om juist te kunnen doseren naar mijn high behoeftes. Dikwijls is het bij mij zoals microdosing bij mij. Een gelukzalig dampje Constant een beetje stoned. En soms wil ik trippen.

      Ik ben een fan


      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Zo herkenbaar dit... En de smaak is ook heel anders. Je proeft veel beter de verschillende smaken die de soorten bieden. Je waardeert het lange wachten van curen, omdat je smaak veel lekkerder is. Zo nu en dan pak ik nog een jointje (rook al jaren puur), maar vapen heeft zeker mijn voorkeur gekregen. Minder stank, de geur is sneller weg en de high is meestal ook minder heftig. Ik zeg Enjoy ✌🏻

      #6
      29/7/23

      ....De "Blue dream" van Humboldt is boven...

      IMG_20230729_105258.jpg ... Eindelijk... Ik was al klaar om ander zaad in de grond te steken. Op de skunk#1 is het nog wachten. Oud zaad hey

      Last edited by Captain fantasy; 29 July 2023, 10:26.

      Comment


        #7
        29/7/23

        ​​​​​​In m'n 2e kastje m'n droogrek opgeruimd en kastje ontsmet zodat de Blue dream ff apart kan staan op 18/6. Dan kan m'n ander zaadje rustig verder ontkiemen.

        IMG_20230729_212449.jpg IMG_20230729_212504.jpg IMG_20230729_212513.jpg
        ... En ik was klaar met de Blue dream te installeren in haar nieuw nestje, en dan ging ik toch nog eens piepen bij de skunk#1, en toen zag ik dat de grond een beetje naar boven gekomen was, en dan keek ik nog een beetje dichter, en daar is ze🙂 morgen staat er een propere flinke zaailing! Heerlijk! Allebei ontkiemd, let the games begin !

        IMG_20230729_212910.jpg
        Last edited by Captain fantasy; 1 August 2023, 14:52.

        Comment


          #8
          30/07/23

          De skunk#1 is boven 😜🤘

          IMG_20230730_115003.jpg allebei de potjes gewogen, allebei tot 210 gram gebracht met water, en daar ga ik ze houden tot ze naar hun 18 liter pot verhuizen. Waarschijnlijk vandaag al die potten in orde brengen met biotabs spulletjes.

          Comment


            #9
            biotabs-schedule_12.jpg Biotabs schema

            Voor m'n grondmengeling ga ik m'n 18 liter potten ruimschoots vullen en in m'n mengkuip storten. Dan doe ik m'n handschoenen aan en een mondmasker. Dan doe ik er een hoop perliet bij. En dan doe ik er 2 eetlepels (25gram) Startrex per 5 liter potgrond bij. Per 18 liter potgrond is dat dan 7 eetlepels. En dan doe ik er 3 eetlepels mycotrex bij. En dan meng ik dat allemaal zo goed mogelijk. Dan ga ik het grondmengsel in m'n mengkuip inwateren met 1,8 liter water per 18 liter grondmengsel, gemengd met 1 afgestreken theelepel bactrex en 5 ML orgatrex per liter water.

            Dan doe ik een paar cm van die hydrokorrels op de bodem van m'n potten en vul ze allebei met het grondmengsel. En ik steek er 3 biotabs bij op 5 cm diepte. Die potten blijven dan afgedekt staan tot de plantjes verhuizen.

            als ze verhuizen naar de 18 liters 2 afgestreken theelepels mycotrex in elk plantgat strooien ( en ook een beetje op de worteltjes). Voor de rest gewoon water geven.

            en koffietjes drinken
            Last edited by Captain fantasy; 30 July 2023, 15:16.

            Comment


              #10
              ... uiteraard is het niet volledig volgens plan gegaan.🐣 Een 18 liter pot past net in m'n mengkuip(je). Dus zal het 18 liter per 18 liter mengen worden. Misschien wel beter zo. Grond mengen is sowieso een beetje gedoe.
              IMG_20230730_162806.jpg de potgrond die ik gebruik is de promix van plagron. Onbemest.
              IMG_20230730_162849.jpg na dat ik de startmix en de mycotrex onder de potgrond gemengd had heb ik hydrokorrels op de bodem van m'n potten gestort en zonder nadenken (stoned) m'n pot volgekapt met m'n grondmengsel. Maar ik had m'n perliet er nog niet ondergemengd 🤯 dus alles terug in de mengkuip, een deel van de hydrokorrels die in m'n pot zat, uit m'n mengkuip gehaald en terug in de pot gedaan. Perliet toegevoegd in m'n mengkuip en alles nog eens goed gemengd. Nog wat hydrokorrels toegevoegd in m'n pot en volgestort met het grondmengsel. Hydrokorrels onder het grondmengsel gemengd kunnen niet gek veel kwaad. Denk ik

              1 pot is klaar



              Aangezien m'n 2 zaadjes nu allebei boven zijn staan de zaailingen nu terug samen in 1 kastje. Beetje onnozel om 2 lampen te laten branden.

              IMG_20230730_162149.jpg IMG_20230730_162154.jpg kutgroenlicht

              De Blue dream ziet er het dynamisched uit maar is ook een dag ouder dan de skunk#1 natuurlijk🙂pasgeboren baby's zijn altijd een beetje lelijk.

              om 3.45u gaat het licht aan en om 21.45u gaat het licht uit. 18/6, baby...!!!

              ​​​​​​
              Last edited by Captain fantasy; 30 July 2023, 17:10.

              Comment


                #11
                30/07/23

                20.30u

                Voila, 2× 18liter potten gevuld met biotabsspul/promix plagron. Ingewaterd met biotabsspul/2 liter water opzijgezet en afgedekt. Dan kan het bodemleven al wat beginnen wakker worden, eten, schijten, poepen,...

                Comment


                • giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Promix vind je dat wat? Heb zelf altijd op batmix gekweekt.

                • Captain fantasy
                  Captain fantasy commented
                  Editing a comment
                  Sja, met die biotabsbspuletjeq heb je onbemeste biologische grond nodig. Promix dus. Batmix is voorbemest.

                #12
                ....😜🤘 Nog biotabs tabletten, nog mycotrex, nog bactrex, pk booster compost thee, silicmium flash, een aquariumverwarmer en een luchtpompje gekocht 🤘😜 niets dan het beste voor m'n baby's !

                Ik ben fan!

                Comment


                  #13
                  Nice het hele gamma, goed plan, erg chille manier van kweken, nrml ongeëvenaard qua smaak en geur dus hopelijk zijn die kaksmaken niet al te uitgesproken
                  Bij greensell staat bijna de hele lijn in serieuze afslag. Geen boom boom spray?
                  Effe een paar elleboogstoten en op de voorste rij in het midden met die kruk. Hoeft niet veel meer te gebeuren eig, zelfs geen ph meten, juste niet te veel/te weinig water geven en de opbrengst zal er niet naar zijn integendeel.
                  Veel succes captain
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                    #14
                    Rietslang geen boom boom spray. Ik ga er van uit dat het wel zal lukken met de spullen die ik heb en bijgekocht heb. In de eindpotten ga ik ook terug m'n tensiometers installeren zodat de watergift hopelijk ook geen issue wordt. En als dan de toprot eens een keertje wegblijft en er geen maffe genetische mankementjes zijn in de plant, en geen stroompanne of zo dan zal er wederom veel lekkere wiet zijn. Wel eens nieuwsgierig naar die compostthee pk booster!

                    Comment


                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Gwn een soeplepel per liter water en 30uren genoeg laten brobbelen of tot het schuimt, schijnt ideaal wekelijks afgewisseld met PK 5-8.
                      Naast Orgatrex op het ltste half uur een tl of 2 Bactrex. Tip van Karel himself👊

                    • Captain fantasy
                      Captain fantasy commented
                      Editing a comment
                      " don't Panic, it's organic"

                      😜🤘Kees Schelfhout

                    #15
                    31/07/23

                    ...het groeit...beetje bleek rond de neus maar dat trekt wel weg.


                    IMG_20230731_170039.jpg

                    Comment

                    Bezig...
                    X