Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Exotic Purple in MGB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Exotic Purple in MGB

    Korting op 420shop
    Whellow all,

    Nieuwe ronde in de MGB. Dit keer een soortje, iets lager in de THC. Mn wederhelft wil best wel eens een haaltje, maar omdat ik de wat sterkere soorten gebruik, komt t nooit verder dan 1 a 2 haaltjes. Vandaar dit keer de Exotic Purple van Amsterdam Genetics.

    Spec's:

    2023_exotic_purple_auto-1024x1024.jpg

    Ouders: Pineapple Kush x Purple Punch Auto
    Type: 60% Indica / 30% Sativa / 10% Ruderalis
    Smaak: Sweet / Spicy / Candy
    Effect: Relaxed / Gefocust / Creatief
    Bloeiperiode: 8 – 9 Weeks

    + / –
    18%THC
    + / –
    0,5%CBD
    + / –
    0,2%CBN
    + / –
    0,1%THCV
    + / –
    0,9%CBG

    Gaan wederom bio, althans zo veel mogelijk. Dit keer gekozen voor de Plagron lijn, ben benieuwd naar het eind resultaat

    20230719_133200.jpg​​​​​​
    Ontkiemen via keukenpapier en zipbag, inmiddels 1 week boven de grond. Nog geen voeding gegeven, wel wat wortelstimulator bij de eerste water bevochtiging . Nu de eerste paar dagen max 5 milliliter water rondom de stam en langzaam opvoeren naarmate de dagen vorderen. Wel de grond eromheen vochtig aan het houden, ook vanwege klimaat. Nieuw deze run is ook een stoffen pot. Zal iets meer focus leggen op water geven, maar hoop op een mooi wortelstelsel...

    IMG-20230801-WA0000.jpg

    Veel lees plezier allemaal, spreek jullie snel weer ​​​​​
    Last edited by Bitterbal; 1 August 2023, 23:14. Reden: Autocorrect foutjes er uit gehaald
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    #2
    Ik volg! Ik ben voorstander van plagron.. goede opbrengst en smaakt beter dan biobizz

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Ok, sound good! Ben ook benieuwd of de vleermuis poep iets gaat toevoegen (behalve stront). De Terra lijn deed t perfect 2 ronden geleden, dus heb hoge verwachtingen van de Bio lijn 😜

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Jazeker geeft t een boost aan je bodemleven buiten een npk. Net als wormenkak.
      Kunt het ook tussen de boterham pindakaas duwen voor extra spice.

    #3
    Veel plezier en hopen dat deze milder is voor je vriendin

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Idd, kan ze lekker mee genieten op de bank 👍

    #4
    Misschien als je vriendin ook eens wilt genieten van ons groen, laat haar anders eens vapen. Is was milder denk ik op zowel keel als koppie.
    Tenzij ze dat ding blijft volduwen zoals ik dan wordt ze ook apegaar.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Ook daar heeft ze al kennis mee mogen maken, ik vape nu ook al voor 98%. De vape vind ze ook minder stinken, soms lekker ruiken zelfs maar de klap die ze nu krijgt van de wietsoorten die ik normaal heb (toch wel zo'n +25% THC) zijn haar iets te heftig. Dit is dan volgens specs een iets minder heftig soortje, hoewel ik denk dat menig toerist hiermee al aardig K.O. zal gaan 😅

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      kan natuurlijk ook de genetica zijn, van amnees werd ik altijd erg onrustig en van indica soortjes werd/word ik mellow. Tegenwoordig kan ik een sativa'tje ook wel waarderen maar toen ik net begon met blowen lag dat ook anders en vond ik het helemaal nie chill.

    #5
    Bijna 2 weken oud deze dame...

    IMG-20230806-WA0000.jpg
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ga je haar trainen?

    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Zeker... LST, denk dat toppen te veel stress geeft en dat de AF daar te weinig tijd voor herstel voor heeft. Morgen eerste keer voeding geven: Power Roots, Suger Royal, Pure Zym en een pufje Vita Race

    • Yuna
      Yuna commented
      Editing a comment
      Lst werkt het beste op een auto

    #6
    Ziet er goed uit, succes!

    Comment


      #7
      Vandaag een cocktail gemaakt van supplementen... Verder geen normale voeding aangezien de Allmix voor 6 weken voeding moet hebben. Ik zie ook nog geen verkleuring van de onderste bladeren, dus dat zit goed.

      Supps voor vandaag zijn allen om het bodem leven te verbeteren, tbv de plant opname. Vita Race op de bladeren gesprayd. Iets wat tegen mij natuur is: je zou zeggen dat de blaadjes verbranden door het felle licht, maar Plagron zegt dat het in het licht gegeven kan/moet worden...

      Tijd voor de foto's
      ​​

      IMG-20230808-WA0002.jpg

      In een Spa flesje gemixt, tikte van de week mn maatbeker kapot en een mooi klein spray flesje gevonden voor de Vita Race.

      IMG-20230808-WA0001.jpg

      Zo staat de dame er voor watergift bij

      IMG-20230808-WA0000.jpg
      IMG-20230808-WA0003.jpg
      ​​​​See you next time
      Baking cookies in my MiniGrowBox .

      The ultimate growbox for one plant. ​​​

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dacht dat bladvoeding alleen bij opname problemen gegeven werd, nu krijgen ze van 2 kanten.

      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Deze kan er extra bij. Vita Race is een ijzerspray, wat volgens claims helpt bladgroen aan te maken en bladgroen stimuleert het fotosyntheseproces weer...

        1x per week een paar pufjes 👍

      #8
      Kleine update tussendoor...

      Sta op het punt op vakantie te gaan. Tja wat moet je dan met wateren? Kan de verzorgers van de dieren vragen, met de kans dat alles niet lekker loopt of je gokt op een watersysteem. Het laatste is het geworden: ik heb de Blumat Tropf kennismaking-set aangeschaft. Veel over gelezen, ook hier op JD. Zowel negatieve als positieve berichten gelezen. Gelukkig nog een volle week om alles af te stellen, te testen, de setup klaar te maken en te bidden dat alles goed zal gaan als ik weg ben 😅

      En een update zonder foto's is geen update, dus bij deze:

      24 juli boven komen kijken, de 26e in de MGB. Inmiddels bijna 3 weken jong

      IMG-20230812-WA0002.jpg

      IMG-20230812-WA0001.jpg

      IMG-20230812-WA0000.jpg
      Thanx 4 reading, tot de volgende 👋
      Baking cookies in my MiniGrowBox .

      The ultimate growbox for one plant. ​​​

      Comment


        #9
        Inmiddels het Blumat Tropf systeem ontvangen en geïnstalleerd. Ik wacht nog op een drinkfontein pompje, zodat het water niet stil zal staan om alg groei tegen te gaan. Setting ziet er voor nu zo uit:

        IMG-20230813-WA0002.jpg

        IMG-20230813-WA0001.jpg

        IMG-20230813-WA0000.jpg

        IMG-20230813-WA0003.jpg
        Nu een weekje om te testen, voor ik weg ga. Alles ff goed ingewaterd, slokje voeding er bij gedaan en genieten van dit mooie plantje (en stiekem hopen dat het systeem goed zal werken 🙏🤞🤞🤞)

        Greetz
        Baking cookies in my MiniGrowBox .

        The ultimate growbox for one plant. ​​​

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Een heel groot gat, anders kan ik het pompje en de watertoevoer er niet in krijgen 😆

          Maar idd, ook aan gedacht want anders trek je vacuüm. In de schroefdop van de jerrycan heb ik een ontluchtingsgaatje geboord maar thanx voor het meedenken 👍

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Misschien wat opname materiaal onder die bak leggen, zoals stapel doeken of gritt.

        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Idd ook aan zitten denken. Iets van kattenbak grind ofzo

        #10
        Weet de verzorger van de dieren van je kastje?

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Jawel, zijn er mee bekend. Kan ook vragen of ze af en toe even kijken willen. Maar om ze de last te geven voeding aan te moeten maken en de hoeveelheid water af te meten en dat om de zoveel dagen enzo, dat wil ik ze besparen. Zal vast en zeker nog wel videobellen tussendoor worden 😁

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Fijne verzorgers!

        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Ja, blij mee. Zoveel mogelijk uit handen halen, geen last van maken. Als ze alleen af en toe even video bellen met me voor een update komt t wel goed

        #11
        Inmiddels mn drinkfontein pompje binnen en geïnstalleerd. Mooie stroming in de tank, pompje is zeer stil en komt niet boven de MGB uit met geluid. En met 1,5 watt gebruik ook geen straf voor de stroomrekening...

        IMG-20230814-WA0001.jpg

        Aan de zijwand geïnstalleerd

        IMG-20230814-WA0002.jpg

        En gelijk wat LST toegediend

        IMG-20230814-WA0000.jpg
        Okdoei
        Baking cookies in my MiniGrowBox .

        The ultimate growbox for one plant. ​​​

        Comment


          #12
          Foto van het thuisfront... Terwijl ik lig te bakken met zonnebrand en bier bij het zwembad, doet de Blumat zn werk. Niets geks te zien, dame vermaakt zich en geen lek water in de bak te vinden. Op woensdag begon de Blumat te werken, dat was de bovenste dikke streep. Inmiddels 5 dagen verder, zo'n 2 liter verbruikt. De onderste streep is het midden van de jerrycan en is 10 liter.

          Genoeg getypt, zie de foto's voor de rest. Ik ga even het zwembad in. Adios Amigos

          IMG-20230821-WA0009.jpg
          IMG-20230821-WA0010.jpg
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


            #13
            En we zijn weer terug...

            Bosje groen aan getroffen. Blumat heeft z'n werk gedaan, hoewel ik de aarde wel wat droog vond. Mocht dus best wat meer druppelen dan de huidige setting, maar t heeft gewerkt en dat is het belangrijkste. Al met al zo'n 7 en een halve liter gebruikt in 10 dagen tijd. Gelukkig dat ze nog in de groei fase zat en de Allmix voor 6 weken groei voeding bevat. Zodoende niet echt een te kort aan voeding aangezien ik niets heb kunnen geven.

            Vandaag lekker de tijd genomen, wat blad hier en daar geknipt en even een dompelbad met voeding aangemaakt en de pot daar zo'n 10 min in gezet. Mix van een liter aangemaakt, meer was niet nodig. Ze heeft alles lekker op gemaakt. Voeding aangemaakt met Alga Bloom, Power Roots, Pure Zym, Suger Royal en als spray de Vita Race. Een lekker stevige cocktail dus. Ook nog wat LST, hoewel de takken al aardig stevig waren.

            Ze ziet er wat verdrietig uit zo, maar dat komt door de water gift en de spray icm de training. Inmiddels al weer wat gelukkiger en terug in de kast. Plaatjes tijd dan maar...

            De dame bij terugkomst.

            IMG-20230829-WA0000.jpg

            De tank. Streepje er boven is de helft (=10 liter). Geen algen gevonden dus pompje werkt prima.

            IMG-20230829-WA0002.jpg

            In de emmer om dr lekker vol water te pompen.

            IMG-20230829-WA0003.jpg

            Na de training en watergift lekker onder de lamp tot rust komen.

            IMG-20230829-WA0001.jpg

            Tot de volgende

            Baking cookies in my MiniGrowBox .

            The ultimate growbox for one plant. ​​​

            Comment


              #14
              Gaat lekker hier... Twijfel of ik de MGB lamp op alleen rood licht ga zetten, of zoals nu standaard ook blauw er bij aan laat. Weet niet of ik dr nog wil laten strekken... Misschien volgende week eens kijken. Bijna 6 weken boven de grond, 3 weken in bloei fase ​​​​​​

              Totaal plaatje

              IMG-20230903-WA0002.jpg

              Blumat doet zn werk en de wortels hebben de Blumat gevonden

              IMG-20230903-WA0003.jpg

              ​​​​​Topje van de sluier

              IMG-20230903-WA0000.jpg
              IMG-20230903-WA0001.jpg

              Sativa genen laten zich zien

              IMG-20230903-WA0004.jpg
              See you next time
              Baking cookies in my MiniGrowBox .

              The ultimate growbox for one plant. ​​​

              Comment


              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Ik denk dat enkel rode leds niet voldoende is voor een goede afbloei. Je mist dan het full spectrum waar de lamp op afgesteld is lijkt me.

                Zelf de lumens gemeten onder volledig en onder alleen de rode leds maar dat halveert ook direct. Denk ook niet dat je met één partij aan leds de volledige 65w verbruikt. Dat zal enkel zijn als ze allemaal branden.

                Mooi vol plantje verder 🤙

              • giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Ik ben het met heyz eens!

              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Ok thanx 4 the tips. Zal alles laten branden zoals het nu in staat gesteld. ✌🏻

              #15
              Vandaag weer lekker een bad gegeven in de emmer. Was toch verrassend droog de aarde. Blumat iets afgesteld zodat deze wat eerder water gaat geven. Ook een topdressing gedaan met de bat guano... De pot weer lekker vochtig terug de kast in, klaar voor de warme dagen die komen gaan.

              IMG-20230904-WA0000.jpg
              Baking cookies in my MiniGrowBox .

              The ultimate growbox for one plant. ​​​

              Comment


              • Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Ontzettend bedankt voor de tips BB!
                Klinkt ook allemaal heel logisch.
                Heb sws groei en bloei voeding in huis, passend binddraad voor lst etc.
                Dus ik ga jouw advies opvolgen, en jij nog veel plezier met je prachtige dames! 😍

              • Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Ik ga een AFje kweken btw, Green Crack, die soort zal idd toch wel iets van training nodig hebben om in de box te passen.

                Nogmaals, bedankt BB!

              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Graag gedaan en veel plezier van je MGB. In het Micro grow gedeelte van t JD forum staan meer verslagen met de MGB. Vergeleken met de andere growers hier ben ik ook nog maar een rookie 😅
            Bezig...
            X