Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Bud (Feminized, Dutch Passion) in MGB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Orange Bud (Feminized, Dutch Passion) in MGB

    Korting op 420shop
    Goeiedag!
    Vorige week mijn minigrow one ('21) opgehaald! Deze heb ik overgenomen van iemand, inclusief alle benodigdheden (inc plagron voeding)

    MGB
    1x Orange Bud (Feminized, Dutch Passion)
    15 liter stoffen pot met plagron cocos
    Plagron voeding (cocos a&b)​, voedingschema bijgevoegd.

    Mijn plan is om LST (of wellicht SCROG) toe te passen om de plant in toom te houden (dominant Sativa). Mijn doel is niet om zo hoogst mogelijke oogst te behalen, ik heb liever 2x50gr verschillende wiet dan bv 1 x 100gr. Ik ben geen groot verbruiker maar zie dit meer als hobby

    Woensdag 4/10
    Ik had een orange bud (fem, dutch passion) in de klamme watten gelegd om te ontkiemen.

    Zondag 8/10
    Zaadje was al aardig ontkiemt en had een wortel van zo'n 3-4cm. Deze gepland in de cocos (klein beetje water gegeven (afgezuurd). Ik heb de pot verhoogd om strekken te voorkomen.
    Elke dag met de vinger in de kokos om te voelen of ie water nodig had, en dan een beetje gegeven.
    IMG_5737.jpg

    Woesndag 11/10IMG_5738.jpgIMG_5753.jpgIMG_5756.jpg
    Vandaag voor het eerst water (0.5L) met voeding gegeven: cocos a&b + power roots + pure zym (plagron). Met een grote boog rondom het plantje gegoten en beetje er vlakbij.
    Las vandaag dat met kokos je eigenlijk meteen voeding moet geven. Dus maar gelijk gedaan.
    De groei lijkt wat gestagneert ten op zicht van gisteren. Kan aan hetgebrek aan voeding liggen, of wellicht teveel/ te weinig water..


    IMG_5761.jpg
    Vragen,opmerkingen, tips, opbouwende kritiek, allemaal welkom!
    Attached Files

    #2
    Hey Stef, leuk ik ga je volgen.

    Heb zelf weinig ervaring en ben ook pas met m'n eerste kweekjes bezig, maar misschien wel handig om haar ietsjes in te graven, dan is haar steeltje wat korter en kan ze haar toekomstige blaadjes beter dragen.

    Succes!

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja goeie, m’n cocos is op dus zal ff wat nieuwe halen. Thanks!

    #3
    Succes! Ik volg je 🙂🤘

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ik volg ook!

      Rondje of 8 al gedraaid in de MGB goede ervaringen mee.

      Alvast een vraagje: Je geeft aan 0,5 liter water te hebben gegeven?
      Had je de grond ingewaterd voordat de zaailing erin ging? Dat is een goede methode om voor een dag of 10 geen druppel water te hoeven geven. Wees met voeding nog voorzichtig. Je kunt beter naar de kleur van het plantje kijken.
      Draai je 18/6?

      Succes

    #4
    Thanks guys!

    Wowa, 8 rondes in de mgb. Nice!

    Ik had niet ingewaterd inderdaad.... Volgende keer zeker doen..

    Ik heb net weer 0.5L rondom plantje gegoten met voeding (naar verhouding cocos a&b, power roots en pure zym). Want de aarde voelde erg droog aan en een vochtmeter gaf ook aan dat het droog was. Plantje begint wat gelig te worden en groeit niet echt.. Ik hou nu 20/4 licht schema aan.
    Moet nog steeds een slab plagron Cocos perlite halen om bij te vullen.
    ​ik hoop dat het nog goed komt met het plantje..

    BTW, de zaailing is zondag, dus 4 dagen geleden gepland.
    Last edited by stef273; 12 October 2023, 17:56.

    Comment


      #5
      Foto's uploaden is ook wel een dingetje via m'n telefoon😂
      Attached Files

      Comment


        #6
        Na het water geven.
        Attached Files

        Comment


          #7
          Succes, ik volg!

          Comment


          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Thanks!

          #8
          Succes ermee ik volg als je vragen heb over de plagron ik ben zelf met de terra en kokos verslag bezig welke voeding heb je allemaal van plagron en ik gok dat je de 70/30 mix heb ? Of de 60/40? Kokos elke dag bewateren niet laten uitdrogen altijd voeding geven en een drain van 10 procent minimaal foutjes kan je makkelijk bij stellen in begin geef je 1 maal daag maar dit kan al hou 2/3 maal daags water geven worden lig net aan hoe groot je het maakt en hoeveel ze wilt drinken zuur je het water af chek je de ph en ec ?

          Comment


          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Ik geef inderdaad de 70/30 mix, in combinatie met onderstaand voedingschema. Ik zal de kokos vochtig houden. Hoe meten jullie de voeding af, met van die pipetjes? En heb je dan een apart pipetje voor elk flesje?
            Wat bedoel je met een drain van 10%?
            Zal het nog goed komen met dit plantje? Ik heb nog wat zaadjes over van de orange bud en twijfel of ik er alvast eentje ga ontkiemen zodat ik met een verse start kan beginnen (inclusief goed inwateren enzo).
            Ik gebruik ph min icm een ph meter om de ph waarde naar beneden te krijgen (dit doe ik nadat de voeding in het water is gegaan). Ik had gister wel een foutje gemaakt en iets teveel ph min er in gedaan blijkbaar, de waarde was in ene 2.5... Toch maar gewoon gebruikt..
            Last edited by stef273; 13 October 2023, 07:48.

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            stef273 was je water ph 2.5 en heb je dat gegeven????

          #9
          Screenshot 2023-10-13 at 08.37.51.png
          Dit voeding schema houd ik aan. Dit zijn waardes voor 1 liter. Op dit moment geef ik 0.5L dus halveer ik de waarden.

          Comment


          • Ricotico97
            Ricotico97 commented
            Editing a comment
            Is dit je eerste kweek en meteen op kokos ?

          #10
          IMG_5779.jpg
          Ik maak me ook een beetje zorgen om de temperatuur. Volgens het zwarte blokje is de temperatuur rond de 30 graden. De MGB geeft rond de 25 aan overigens. Zal de temperatuur te hoog zijn? Zal het plantje verbranden? Wellicht heb ik het toch te hoog staan.

          Comment


          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Ph waarde wel (zie comment 8.1) maar (nog) niet de ec waarde.

          • Ricotico97
            Ricotico97 commented
            Editing a comment
            Ph voor jou kokos 5,5/5,8 dit is veelste hoog 8,1 en jou zaailingen lusten wel en ec van 0,8/1.1 waarvan voor nu opbouwen cal mag plagron aangezien je kokos kweek heb je cal mag nodig schema is indicatie

          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Dank voor je reactie Ricotico97! Ik zuur ook af naar 5.8 (althans dat probeer ik). Vanaf welk moment moet je, als je met kokos kweekt, cal mag geven? En hoeveel?

          #11
          Ik wil het je allemaal prima uitleggen maar kan je geen privé bericht stuuren

          Comment


          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Oh apart, ik weet niet hoe ik dat aan kan zetten. Misschien ben ik nog niet lang genoeg lid?

          #12
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ocos-in-potten


          kijk hier is naar is een kleine uitleg ervan

          Comment


          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Ah bedankt! Zal ik zeker checken.

          #13
          Mijn plantje is trouwens niet in goede staat (geel verkleurd en wat dor). Ik heb besloten om opnieuw te beginnen en dan na het ontkiemen in een klein potje te doen. Dit is wat handiger qua doseren van water denk ik. Ik sprak iemand in mijn lokale growshop en die raadde dat aan. Hij zei wel dat ik de zaailing voor kan groeien in een klein potje van 0.5L met zaai en stek grond. En zei dat ik dit, zals de tijd rijp is, in de kokos kan verpotten. Elders las ik dat dit niet kan (voorgroeien doe je altijd in hetzelfde medium als waar je mee eindigt). Hebben jullie daar een mening over? Misschien toch maar voorgroeien met ingewaterd kokos in een 0.5L potje?

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Wat ik heb geleerd in het afgelopen jaar is, dat de wortels kunnen voorgroeien in een kleiner potje wat een goed centraal wortelstelsel creëert.
            Omdat wortels van nature naar de rand van de pot groeien en vervolgens steeds rondom gaan, kan je beter klein beginnen zodat, wanneer je haar ompot naar een groter huisje, ze een mooi sterk centraal wortelstelsel heeft voordat ze wederom rondom de pot gaat groeien.

            Maar goed, de meningen zijn ook hierover verdeeld, but that's just my 2 cents.. 😉

          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Thanks Babz! Klinkt inderdaad logisch. Ik heb vanmorgen mijn ontkiemde zaadje in een klein potje met zaai en stek aarde gedaan. Fingers crossed! Ik zal eerdaags dit verslag sluiten en een nieuwe starten.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Leuk, ik ga je wederom volgen.

            Succes! 👍

          #14
          ik zou als ik jou was even wachten met gelijk beginnen koop even een zak plagron grow mix afzuuren met water 6,3 en de eerste weken tot bloei geef je niks bij leer eerst op aarde kweken voordat je ......
          inplaats van gelijk op kokos te beginnen als je nog nooit gekweekt heb koko is niet lastig wel als je er niks van weet

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Wat Rico zegt....waarom moeilijk beginnen.
            Zak canna pro, pot 15 liter.
            1,5 tot 2 liter inwateren (10% van volume) en je hebt 2 weken geen omkijken erna.

          #15
          Jullie hebben een goed punt, maar het probleem is dat ik alle benodigdheden voor kokos heb nu. Grotendeels bij de aankoop van de mgb gekregen en nu ook weer aangevuld/vervangen. Met andere woorden, aardige lockin voor kokos😅. om nu alle voeding ed opnieuw aan te moeten kopen voor terra gaat me opnieuw een hoop geld kosten (en zou ik de huidige, nog goed bruikbare voeding ed voor kokos weg moeten doen.., zonde).., dus ik ga het toch nog proberen met kokos. Als het dan weer niet lukt ga ik over op terra.

          Comment


          • Ricotico97
            Ricotico97 commented
            Editing a comment
            okee nou zorg dat je deze coco een ph van 5,8 geef en een ec voor het begin van zaatje even inwateren met 0,8 ec met inwateren bedoel ik dus op een potje van 3l geef je water tot je jou ec bereikt heb dus wanneer het water onder uit de pot kom en die ec is0.8 redy to go 5.8 ph 6.0 bij mij grondwater is altijd 6.0
            waneer je zaadje 2/3/ zijtakjes heb ec verhogen naar 1.1 als die lichtgroenig is goed kijken ophogen naar 1,3 daarna 1,6
            na dat je het inwater heb gedaan geef je het elke dag water met a+b en cal mag zelfde ec tot zoals ik vermeld heb kijken na plantje ophogen
            elke dag water betekend ook drain afnemen om de voedingstoffen eruit te spoelen en vervangen door nieuwe dus als je 1l water zou geven wil je minimaal een drain van 100ml uit je pot krijg en die drain ga jij steets meten of dit allemaal goed blijft dus de ph en ec meet je er van als dit grote verschilen geef gaaf je bij stuuren door te spoelen met water ph en een bepaalde ec

          • Ricotico97
            Ricotico97 commented
            Editing a comment
            ga mijn verslag volgen zal het voor kokos aanpassen dat jij mee kan kijken hoe ik het doe mijn zaadje is morgen pas 14 dagen kan je goed mee kijken ik ben met een 3,5l pot begonnen

          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Ah te gek man, thanks for the info! Ik ga jouw verslag zeker volgen.
        Bezig...
        X