Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlampen topic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Spaarlampen topic

    Kleine update. De volgende Update zal foto's bevatten, dat beloof ik.
    Ik heb de doublefun zaden besteld. Vandaag enveloppe in de bus gestoken.
    Vorige week heb ik nog het een en ander gedaan gekregen.

    Plannen voor komende dagen:
    -lichtdicht maken van de kast
    Hier heb ik de siliconenkit van men pa gevonden. Ik ga deze even lenen zonder dat hij het weet.
    -afwerken van de luchtafvoer
    De afvoer is in orde. Ik heb hem op een plaat gelijmd die achter in men kast wordt getimmerd.
    -koolstofpad en 2de fan kopen(aanvoer)
    De 2de fan is ook een van 120mm doorsnede. ik heb beide fans aangesloten op een fancontroller met 12valt addaptor. De aanvoer laat ik half zo snel als de afvoer draaien.
    In Brussel is een growshop waar deze te vinden zijn. Ik Ga vandaag eens kijken.

    -geluid beperken tot het minimum
    Ik heb 2 isolatiematten gekocht van 100cm op 50cm. Hiermee probeer ik nog wat te knutselen.

    -potgrond en potten kopen
    Ik heb al vleermuizenmest. Nu moet ik nog potten, zaai-/stekaarde, potgrond, perliet en wormenmest kopen. Ook eens kijken voor blumat, een sproeier en een plantenspuit.-...

    Twijfels:
    -Het behangen van de kast met zwart-/witfolie, omdat de kast al volledig wit is.
    Ik moet sowieso naar de Aveve voor de potten en dergelijk, dus dan kan ik evengoed eens kijken voor de folie.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #17
      Plannen voor komende dagen:
      -lichtdicht maken van de kast
      Done
      -afwerken van de luchtafvoer
      Done: deze heb ik ook wat gedempd door er een kleine doos rond te bouwen.
      -koolstofpad en 2de fan kopen(aanvoer)
      Ik heb 2 koolstofpadjes gekocht die ik erg makkelijk kan bevestigen wanneer de planen in bloei zijn.
      -geluid beperken tot het minimum
      Met de isolatiematen heb ik ik de pc ventilator ingeboxed.
      -potgrond en potten kopen
      Ik heb de zaadjes doen ontkiemen in Pit Post en ze nadien meteen in potgrond gestoken. Tot nu toe gaat alles prachtig.

      Twijfels:
      -Het behangen van de kast met zwart-/witfolie, omdat de kast al volledig wit is.
      Ik ga het niet meer bekleden deze ronde. ik vind het goed genoeg zo.

      Ik heb eerst 4 zaadjes doen ontkiemen tussen vochtige doekjes in een tuperware doosje. Ik vond het iets te lang duren, daaromheb ik de zaden meteen in de pit pots gestoken. Na 3 dagen kwamen ze allen uit.
      In het weekend ben ik naar huis gegaan en toen ik terugkwam bleek men systeem voor de waatvoorziening niet te hebben gewerk. de plantjes waren uitgedroogd en ik heb ze nog proberen te redden, maar helaas niet aan te doen.
      Ik heb 2 nieuwe Double Fun zaden doen ontkiemen. Nu is alles tip top in orde. Nu heb ik 2 nieuwe plantjes die het uitstekend doen.
      Foto's post ik volgende week.
      Ik heb ook i.p.v. de 12/12 cyclus de 6/6/6/6 cyclus gebruikt.
      Ongebruikelijk, maar ik wil het toch eens proberen.

      Greetz,
      zion



      Greetz,
      zion

      Comment


        #18
        ik ben ook benieuwd na je cyclus ,maar ik denk dat je gestreste planten krijgt.maar ik volgje mzzl

        Comment


          #19
          Ben eens benieuwd, vanwaar dat je die cyclus hebt geprobeerd? Beetje ver weg van de realiteit
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #20
            Ben ook benieuwd hoe het afloopt.
            Tot nu toe gaat ales goed, maar ze staan ook nog maar een dagje op die cyclus.

            Greetz,
            zion

            Comment


              #21
              6/6/6/6?? dat kan toch niet goed zijn..en ik denk niet dat de plantjes daar intrappen 2 dagen proberen in 1 dag te stoppen en volgens mij bouwt de groei van een plant zich langzaam op en groeit ie met de laatste paar uur zonlicht op zijn hardst.. dus dat zou weer betekenen dat jou plantjes die groeipieken niet zullen berijken/lager liggen.

              maar ik ben ook benieuwd wat ie doet

              *ps hoort dit topic niet thuis in Micro kweken info of Vragen over micro kweken*
              Last edited by hobbyist; 16 October 2008, 16:19.

              Comment


                #22
                klopt dit hoort in de normale vragen want dit zijn geen algemene info over micro
                dus deze zal verplaatst worden

                Comment


                  #23
                  Zou verplaatst moeten worden naar de kweekruimte.
                  In de micro sectie zou er ook een kweekruimte moeten komen, ga ik ff aan JD vragen.

                  Ik kan helaas het topic niet verplaatsen, moet nog allemaal ingesteld worden zo te zien .
                  -> Edit: Heb zo te horen geen permissies in deze sectie O_o , dus zal darkiess of Weedy het wss moeten doen.

                  @darkiess
                  Het topic staat in de kweekverslag sectie, toch niet in de algemene info?
                  Last edited by Smokey; 16 October 2008, 19:34.

                  Comment


                    #24
                    Helaas is er nog geen 'kweekruimte' bij micro idd. Ik zal hem even verplaatsen naar vragen over micro

                    Edit: Maf, threads in micro kweekverslagen kan ik nog niet verplaatsen, heb al contact op genomen met JD.
                    Last edited by Weedy; 16 October 2008, 23:40.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #25
                      Kastje is volledig klaar en in gebruik sinds een 2-tal weken.
                      Foto's!!!

                      2 x Double Fun
                      Nummer 1 was iets vroeger dan nummer 2 ontkiemt en heeft daardoor al wat voorsprong op nummer 2.

                      Ik vind alles tot nu toe alles heel goed gaan. Temperaturen schommelen tussen de 20 en 30 graden
                      De internodes van Nummer 1 staan heel erg kort op elkaar. Nummer 2 is wat gestrekt, deze plant ik bij het overpotten tot onder de lobblaadjes in.
                      Ze staan in Potgrond uit de Brico, NPK ken ik niet van buiten. Ik zal deze en ook het merk van de potgrond bij de volgende update weten te melden.

                      Zo dit was alles.
                      Commentaar en tips zijn welkom

                      Greetz,
                      zion
                      Attached Files
                      Last edited by zion; 20 October 2008, 19:24.

                      Comment


                        #26
                        haha ze groeien idd lekker ben benieuwd wat dat gaat brengen suc6

                        Comment


                          #27
                          Aha Zion zijn eerste kweek is van start!
                          Zien er al gezonde spruiten uit, succes met de kweek

                          Peace

                          Comment


                            #28
                            ziet er goed uit!!! hoeveel dagen oud zijn je plantjes daar??
                            Last edited by hobbyist; 20 October 2008, 21:09.

                            Comment


                              #29
                              Lol ik ben zo jaack als iets, dus ik kan pas morgenmet zekerheid zeggen hoe oud ze zijn.

                              Ik denk dat ze op 15 oktober hun hoofdjes boven staken.
                              6daagjes oud dus, maar dat lijkt me niet erg veel, dus ik ben fout.

                              Greetz,
                              zion

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door zion View Post
                                Lol ik ben zo jaack als iets, dus ik kan pas morgenmet zekerheid zeggen hoe oud ze zijn.

                                Ik denk dat ze op 15 oktober hun hoofdjes boven staken.
                                6daagjes oud dus, maar dat lijkt me niet erg veel, dus ik ben fout.

                                Greetz,
                                zion
                                ten 1e snap ik dus niks van deze text

                                ten 2e het spaarlampen topic hoort niet in kweekverslagen

                                ten 3e jouw kweekverslag hoort niet in spaarlampen topic

                                en dat noemt zich moderator? geintje

                                groet

                                Comment

                                Bezig...
                                X