Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal dwarf onder dakraam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Royal dwarf onder dakraam

    Korting op 420shop
    Hallooow,

    Ik ga de komende weken hier een kweekverslag/experiment bijhouden.

    Het plan is om een royal dwarf te bevestigen onder een dakraam (75 cm x 100 cm) op het Zuid-Oosten.

    Zo krijgt deze meer licht, is de plant ook dichter bij het raam om geur af te voeren en wordt er een soort van kas-effect gecreëerd.

    Ik heb bewust één royal dwarf gekozen, om de geur zo veel mogelijk te beperken. Ook heb ik anti-geur gel gekocht, die momenteel de hele kamer vult met strawberry.

    Het zaadje is aan het ontkiemen en ik heb de plantzak (4,5 L) opgehangen.

    Klaar om te groeien!

    DR1.jpg DR2.jpg DR3.jpg DR4.jpg



    #2
    Success!

    Comment


    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      Bedankt!

    #3
    Succes maar ik ben bang dat het plantje te weinig licht krijgt onder glas. Tevens zijn de dagen nog te kort om te groeien.

    Ik zou er een tl balk of een led boven hangen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      Ja klopt, volgens mij is een Led lamp van 150 watt en kleine ventilator niet heel kostelijk, moet ik eens uitrekenen. Het is ook het idee van 'een kweeklamp in huis hebben' dat ze niet erg prettig vinden, en samenwonen is natuurlijk compromissen sluiten ;p Ik ben blij met mijn kleine dwarf aan het dakraam. Maar zou wel een mini-grow willen kopen in de toekomst, omdat dit veiliger oogt en dan inderdaad wat extra betalen!

    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      150 watt is ongeveer 1 euro per dag van 16 uur branduren (afhankelijk van tarief natuurlijk)

    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Het is een auto flower dus maakt niet uit hoeveel uur licht die krijg ook met 6a7 uur doet die gewoon zn ding. Natuurlijk krijg je met meer lichturen wel een dikkere opbrengst. Maar ik zou niet gaan knooien met ledlicht bij dat raam als je dan toch lampen wil zet dan gewoon een 60x60 neer.

    #4
    Experimenten zijn altijd leuk!

    Succes Husk! 😊👍

    Comment


    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      Helemaal mee eens! Wie weet lukt het gewoon ;p

    #5
    Welkom Husk!

    Ik ben bang dat je het jezelf enorm lastig maakt op deze wijze en dat je de geur van een bloeiende plant onderschat!
    Die geur kan zo intens zijn, dat het gewoon door de hele straat te ruiken is. Met een beetje geurgel ga je dat niet camoufleren!
    En de buren ruiken niet hoe of wat dus voor hetzelfde geld krijg je de flikken aan je deur door de geur!

    Bezint eer ge begint, maar ik wens je desondanks succes en veel geluk, want dat zul je nodig hebben in deze setting!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      Ja ik ben er zelf ook bang voor! Al werkt de geurgel ontzettend goed, zal de geur een probleem worden! Ik dacht een hele grote geurgel pot te kopen en daar een fan op te bevestigen, maar lijkt me niet héél gezond om in te verblijven. Heb wel een grote koolstoffilter, die ik in de kamer kan hangen. Maar zonder directe af- of aanvoer van lucht, enkel het raam, weet niet of het effect gaat hebben!

      Bedankt!

    #6
    Dubbel glas en maar een klein gedeelte gedurende van de dag licht. En nog eens in de winter.
    Dat zal niet veel worden, als het wordt.

    Dubbelglas houdt bepaald licht tegen. Ik vermoed dat de zaailing zal strekken tot die neervalt en sterft.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Dan nog kijk naar de foto door het raam. Ziet er maar bewolkt uit. Zelfs gewoon een tl lamp kan al helpen. Of hps lamp is beter.

      Of koop je gewoon van eerste keer een ledlamp van bv een mars hydro lumatek of spider farmer😅.

      Of probeer in de lente/zomer gewoon buiten.

      De royal darf is gwn genetica die klein blijft maar eerliijk gezegd is de genetica van royal queen seeds niet goed en onstabiel. Ik koop daar noooooit meer.

    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      Ja Rqs valt soms mee, vaak tegen ;p . Maar hun Dwarf staat bekend om vergevingsgezind te zijn! :p

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Valt mee is een understatement😅 veel die al herma gehad hebben met rqs

    #7
    Na 24 uur in de watten te hebben gelegen, is er een teken van leven!

    De royal dwarf heet er zin in!

    SB.jpgSA.jpg

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Tip, is mss makkelijker in een lauw glas regenwater dan heb je dat ook na24u maar goeie start en welkom in het boerenleven, veel succes

    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      Thx! Ga hem over paar dagen planten

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Paar dagen? Paar uren bedoel je hopelijk… Zodra er een wortel te zien is de grond in ermee. Als de wortel net te zien is als wit puntje, planten met wortel naar boven. Langer dan een cm dan wortel naar beneden.

      Ik verprutste zoveel zaad met voorweken tussen watten, ik pleur zaadjes tegenwoordig gewoon in de aarde. Aarde voorwateren, vinger erin steken tot eerste vingerkootje, zaadje erin en aarde erover. Tot nu toe 100 % succes.

    #8
    Ik heb het zaadje op aanraden al geplant! !

    Wie weet is hij morgen al boven!

    Ik laat het weten!

    H1.jpg

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Nog een extra barrier om licht tegen te houden😅

    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      Maar er zijn nog geen blaadjes om het licht op te vangen ;p

    #9
    Idd zaad gewoon in de grond planten, als het oud zaad is leg ik het eerst een nachtje in een glas water.
    Je plantje gaat te weinig licht hebben om iets moois te krijgen zoals eerder aangehaald hierboven.
    Desalniettemin wens ik je veel succes, ik ben benieuwd!

    Comment


    • Husk10
      Husk10 commented
      Editing a comment
      👍👍👍

    #10
    Ik heb de koolstoffilter nog eens boven gehaald. En besef net dat ik hem rechtop kan zetten in de ruimte van de plant!

    Volgens mij komt het wel goed met de geur zo!


    IMG_20231216_213200_183.jpgOntwerp zonder titel (7).png​​​

    Comment


      #11
      Zelfs met een ledlampje van maar 100 watt denk ik dat je meer zult oogsten, dus waarom niet bij verlichten? Doen ze in de tuinbouw ook!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #12
        Hork Ja, ga ik doen. Ben er alleen nog niet uit welke lamp, liefst iets heel eenvoudig zonder kabels :p. Zou dit (foto) een verschil kunnen maken? Het verbruik is 10 Watt, Lumen onbekend. Ik zou er 2 of 3 kunnen hangen?

        Schermafbeelding 2023-12-16 om 22.15.49.png

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dan zit je al op 30 watt hè.

          Waarom dan niet gelijk 2 cosmorrow led strips van 20 watt elk.

          aan het eind van de maand heb je een kweektent.

        • Husk10
          Husk10 commented
          Editing a comment
          Wow ja, net even opgezocht, ziet er goed uit, dat wordt hem! Ga1 lamp nemen, goede 20 watt ;p

        #13
        Durf ik niet te zeggen, ik zou zelf gaan voor 100 watt aan led tl lampen kleurcode 3000k. Verkrijgbaar bij de bouwmarkten.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Husk10
          Husk10 commented
          Editing a comment
          Hmm ja, maar dan moet ik ook meteen kabelgoten hebben om alles mooi weg te werken, voor een klein experimentje :p Ik laat het even malen, bedankt!

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Is niet nodig, je kunt ze aan elkaar lussen met de bijgeleverde kabels, dus je hebt maar 1 stopcontact nodig!

        #14
        En hoe gaat het ermee?

        Comment


          #15
          Hallo!!

          Sorry voor de late update, maar ik zat zonder internet door een nieuwe modem!!

          Hopelijk heeft iedereen een warme kerst kunnen vieren!

          De royal dwarf heeft na enkele dagen onder de grond het licht gevonden!

          Hij is licht gestrekt, maar blijft rechtstaan! :p Ik heb de bodem bedekt met witte kiezel om zo het zonlicht beter te reflecteren!


          IMG_20231226_120035_454 (1).jpgIMG_20231226_125513_HDR.jpg​​​
          Last edited by Husk10; 26 December 2023, 11:57.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Strek was te verwachten ivm beperkt licht. Ik zou de kiezel eraf halen, de pot aanvullen met aarde tot aan de lobblaadjes en dan eventueel aanvullen met grind.

            Het begin is er iig, nu is het een beetje tlc en heel veel geduld

            Succes!

          • Husk10
            Husk10 commented
            Editing a comment
            Het raam is dicht ondertussen ;p Okey, ga denk ik kiezel eraf halen, grond erbij, en dan kiezel erop? of heeft grind voordelen? Dat heb ik hier niet direct!

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Oh ja kiezel. Ik zou er niks op gooien, alleen aanvullen met aarde. Maar als jij dat wel wilt dan mag dat uiteraard, het is jouw plantje.
        Bezig...
        X