Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hindu kush in de Mgb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Hey Bitterbal ze heeft het snoeien prima doorstaan.
    Blaadjes staan mooi omhoog, steeltjes zijn vrij groen dus niet teveel stress gehad van gisteren. πŸ‘
    Heb haar ook wat hoger gezet, is dat wijsheid gezien het feit dat ze niet ontzettend veel blad meer heeft?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Mooi, goed om te lezen. Ja hoor kan prima zo. Zit niet tegen t filter aan dus ik zeg doen

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Top πŸ‘en bedankt voor je advies Bitterbal.
      Ik zal deze techniek absoluut vaker toepassen in de toekomst.

    #32
    M'n Hindu Kush, week 5 van bloei en ik zie gelukkig nog genoeg witte bloei haren en de toppen dikken nog aan.
    Nu zal ze geen top opbrengst geven, maar er gaat denk ik wel een lekker wietje vanaf komen, ze ruikt zo enorm intens.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ja precies, ze moet dan wel continu nat staan.
      Het spreekt me wel erg aan want geen gedoe met potgrond meer, ik weet precies hoeveel voeding ze krijgt, nooit teveel water kunnen geven, schoner qua werken en meten doe ik sws al.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hork M'n luchtvochtigheid, bedenk ik me net, zal dan wel omhoog gaan in m'n kleine mini grow.
      Zal dat niet te hoog worden in mijn kleine ruimte?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee hoor, het klimaat van die mgb is geoptimaliseerd mag ik aannemen dus blijft die lv zoals ie bij aarde ook is. En het blok hoeft niet perse constant zeiknat te staan, het mag alleen nooit helemaal opdrogen en dan is een laagje water onderin een buffer. Maar als jij zeker weet dat het blok niet zal uitdrogen, dan hoef je pas weer te wateren als het blok lichter wordt. Het laatst mogelijke water moment is in feite als de plant nΓ©t begint te hangen op steenwol. Dat is dan al de kritieke fase. Maar een laagje water onderin hoeft dus niet. Het is slechts veilig.

    #33
    Ik ben erg blij met m'n dametje, de toppen zijn allemaal aan het aandikken dus dat maakt mij een gelukkig mensch!
    Zal het door het lollipoppen komen? En/of de pk 13-14?
    Hoe dan ook, het heeft haar goed gedaan blijkbaar.

    Maandag gaan we week 6 in van de 8.


    See you there! πŸ™‹πŸŒž
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Goed om te horen! Eclecticon

    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Beide hebben invloed. Lollipop is een vorm van stress, waardoor de plant zich gaat focussen op het verdedigen van de bloemen. De PK geeft de extra boost in het ontwikkelen van de bloemen. Keep it up!

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Het zal idd beide zijn. @Bitterbal
      Leuk om te zien hoe zo'n plantje reageert op verschillende technieken.
      Last edited by Babz; 4 weken geleden.

    #34
    Als je de verbrande puntjes, vlekjes her en der, verminderd blad, haar kleine statuur en het massagraf aan vliegjes negeert, gaat het hartstikke lekker hier! πŸ˜‚


    Maar ff serieus, ondanks alles zwellen haar toppen lekker aan en drinkt ze voldoende. πŸ‘

    Dit is de laatste week dat ze voeding krijgt, vanaf volgende week spoelen.


    Anywhoooooo.....ff wat zonnestraaltjes tot me nemen.....toedels! πŸ™‹πŸŒž

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Babz; 4 weken geleden.

    Comment


      #35
      Ze leeft nog, woohoo!! πŸŽ‰πŸ˜


      Niet moeders mooiste maar ze ruikt heerlijk Γ©n zwelt nog steeds lekker aan.
      Morgen weer drinken, vanaf volgende week spoelen want dan zitten we in week 7 en ze moet er officeel 8.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        stef273 Hahaha πŸ˜‚ Hou op schei uit! De hele kweek al last van die kwalitatief uitermate teleurstellende beestjes! 😭

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Die vliegjes zijn strontvervelend, door de toplaag te bedekken met kleikorrels heb je er zoveel last niet mee. Wanneer je langs onder watert en de toplaag droog houdt, dan wordt dat net een woestijn waar dientengevolge niks op kan leven. Met steenwol is dat nog makkelijker natuurlijk.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik had op een gegeven moment idd een laagje kleikorrels bovenop en vanaf toen begon het gedonder met de vliegjes. Hork
        Dus ik had de korrels eruit gehaald, ook omdat het irritant was tijdens lst'en, flikkerde er steeds een paar uit elke keer.
        M'n andere kweekje heeft er geen last van.
        Ik bewater sws van onder.

      #36
      Heel even dacht ik dat m'n Kushy lady zaad aan het aanmaken was.... πŸ‘€πŸ˜―
      Maar na nader inzien is het gewoon aanmaak van de toppen, maar een beetje fluffy, dus ik hoop dat het nog wat dichtgroeit/opvult.

      Verder same shit different day what betreft de vliegjes. πŸ’€πŸ€¬

      Maar ze groeit en drinkt nog, morgen laatste dagje voeding, maandag gaan we week 7 in van de 8.



      Alrighty, tijd voor een pilsje en een plakje Fat kids cake. 🍺🌱😊

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Ach je moet t maar zo zien, je kan beter last hebben van vliegjes dan er zelf 1 zijn.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        En al helemaal geen ééndagsvlieg! Je zou maar net een k*tdag hebben.. MRDAW420 πŸ˜‚πŸ˜­

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      #37
      Ok we zitten officieel in week 7 van de 8.
      Ze heeft gisteren haar laatste waterbeurt gehad met voeding.
      Topjes zwellen nog wat aan.

      En nogmaals, moeders mooiste is ze niet, maar er ligt absoluut wiet in het verschiet! 😍
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Laag als in 18 graden. RickTerboeg
        De blaadjes zijn niet donkergroen, meer richting donkerpaars, voor zover ik weet komt dat door lage temperatuur en/of genetica.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Lukt een foto met witlicht niet?
        Denk wel goed om met voeding te stoppen gezien de bladpuntjes.
        Erna nog ff lekker spoelen dus bijna klaar πŸ˜…

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dit zijn foto's met wit licht. @RickTerboeg
        Ik was in het begin ietwat enthousiast met voeding denk ik, ook heeft ze in het begin wat te droog gestaan, vervolgens kwam ik erachter dat ik m'n ph meters weer 's moest ijken en heb misschien een tijdje verkeerde waardes gegeven zonder dat ik het wist, dus al met al is het wederom een soepel kweekje. πŸ˜‚

      #38
      RickTerboeg

      Zo zie je het beter.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        RickTerboeg Ik heb vrijwel helemaal geen blad weggehaald, op het lollipoppen na in de latere fase.
        Ik haal sws alleen blad weg wanneer het een top in de weg zit.
        Dit is hoe ze nu eenmaal is gegroeid, ze is nooit vol geweest bovenop, komt ook door hoe ik haar hebben gebonden. (heb ik ook weer van geleerd)

        Ik snap dat je wilt helpen, maar als je m'n hele verslagje leest en de foto's bekijkt kan je zien dat ik vrijwel geen blad heb verwijderd.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja ik haal nog weleens verslagen door elkaar en ben vooral in december en januari bijna niet op het forum geweest.

        Nogmaals nagelezen en in het begin te weinig water en voeding.
        Combinatie van te weinig water en te weinig stikstof of een blokkade door foutieve PH.

        En toch (op aanraden van bitterball) eveel blad weggehaald toen je net in de bloei ging.

        Desondanks gaat je oplopende ervaring nog leuke resultaten opleveren. 1e paar ronden had ik vergelijkbare plantjes.

        O.a. een keer een te kleine rechthoekige 6 liter bak (zie ouder verslag) en teveel met plantje bezig zijn i.c.m. te weinig water hielp mij toen ook niet echt.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik heb gelollipopped toen ze al meerdere weken in bloei stond @RickTerboeg
        Maar idd, de combi water en voeding tekort in het begin zie je nu dus terug, plus ik had haar meerdere keren moeten toppen.
        Ach ja, gaandeweg leren we steeds meer. 😊

      #39
      We zitten in week 7 en heb vandaag even de trichomen bekeken, aardig wat milky al maar er mag wat meer amber bij.
      Maandag week 8 van 8, misschien kan ze dan al om
      😊
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Wel mooi gedaan zo.
        Schat 30 tot 40 gram droog wat hieraan zit.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dat denk ik ook RickTerboeg, zo'n 30gr misschien.

      #40
      De Kushy lady is no more!


      Ze is om, voldoende milky trichjes.
      Maar het is wel een tegenvaller zeg, ik mag blij zijn als ik er 25gr droog vanaf haal. 😭
      Wel zonde na zoveel moeite..

      De wortels zijn niet wit maar ook niet heel bruin, dus ik denk dat de kolonie aan vliegjes haar niet teveel schade heeft gebracht.


      We zullen zien als ze droog is hoeveel, of beter gezegd, hoe weinig, de eindstand is.


      Edit, ben wel enorm benieuwd naar hoe ze smaakt, ze ruikt heerlijk diep muf. πŸ‘€

      ​​​​​​
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 7 photos.
      Last edited by Babz; 2 weken geleden.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hehe Dankje Eclecticon.
        Ik had haar veel vaker moeten toppen, dat is gewoon nog de onervarenheid, maar wel weer veel geleerd. 😊

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Kwaliteit boven kwantiteit Babz, laat het smaken!

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dat is waar MRDAW420, dankje.

      #41
      Wachten......wachten.....nog lang wachten tot ik kan proeven, ben erg benieuwd.
      Heb geen snoeptopje opzij gelegd want het is al zo weinig, dan houd ik helemaal niets meer over!πŸ˜‚



      Ik dacht ik ga 's kijken wat ik nog allemaal aan zaad heb liggen, meer dan ik dacht, 37 stuks, dus zal me moeten inhouden op 4/20.πŸ˜‚πŸ˜­
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Moeilijk altijd, dat wachten. Maar t beloond zich wel! Heb meestal dat als de pot bijna leeg is, de smaak pas echt goed word. Moet dus toch leren wachten voor ik ga snoepen πŸ˜…

        Dat ze je mag smaken straks

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Blijft lastig om er vanaf te blijven.. πŸ‘€

        Thanks Bitterbal!

      #42
      Hier wat restanten en wat nieuws van mij.
      En ja het jeukt nog steeds, belachelijk πŸ€ͺ
      Attached Files
      Baas in eigen brein.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hehe Lastig he, om je te moeten inhouden. πŸ˜‰

        Leuke voorraad, ik zie een paar bekende maar met name veel nieuwe soortjes? πŸ‘€

      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Ja het is een verslaving. Wat restanten en ik had eind vorig jaar of begin dit jaar de zaden voor de tuin al binnen. Ik ga dan meestal voor cerebral high of iets moet gewoon in de buurt komen van jeugdsentiment zoals de Redhair Skunk. Soms wat ongekozen freebies etc. Maar ja toen kwam die kast 😜 en toen ging het roer om qua mogelijkheden.

        White Widow IBL kon ik niet laten liggen. Totaal niet op de planning maar puur preservation. LR2 sprak er positief over en die heeft nou eenmaal credits bij me. Zijn WR vond ik tien jaar geleden ook lekker.

        Verder heb ik de Ace Seeds/YoSammy collaboration C5 Haze x Kali China gekocht en bij YoSammy persoonlijk nog 3 andere geregeld: MangoHz (IBL)X AG13/Malawi, Bandaid#7 X C5/5HzC en de C5 x London Pound Cake/Kushmint x Nebula. Hoge verwachtingen.
        Last edited by Eclecticon; 2 weken geleden.

      #43
      M'n Kushy dame zei, het is tijd om achter het glas te gaan, dus zogezegd zogediggydaan.. 😎

      29,8gr droog.
      Redelijk sticky, ruikt naar wierrook of potpourri, of beide.. πŸ‘ƒπŸ‘€

      Nu maar lekker laten rijpen, wel strakjes een beetje proeven.. πŸ‘€



      ​​​​​​
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        'lekker scharen'?! πŸ˜‚
        Nou we gaan ons best doen Rietslang. πŸ˜‚πŸ‘

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ah neen dat was al gebeurd,
        Nice trimwerkπŸ˜ŠπŸ‘

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ahh ok πŸ˜‚ Rietslang
    Bezig...
    X