Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zamnesia Purple Haze auto in de mgb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Zamnesia Purple Haze auto in de mgb

    Korting op 420shop
    Collega's,

    Omdat ik na vele jaren flauw was van planten in de tuin ben ik voor het eerst overgegaan naar binnen. Discreet, betere kwaliteit en geen gedoe meer met stank/overlast.
    Het plan was om het volgend jaar pas te doen maar na het inlezen over de mgb heb ik impulsief 1 gekocht van een forumlid.

    Ik rook zo'n 2-3 joints op een avond, misschien red ik het met deze kast, geen idee. Zo niet dan komt er nog 1.
    • Pot en lekbak van de Action passen precies.
    • Adwa AD204 EC meter aangeschaft, pH meter van bluelab had ik al.
    • Plagron groei, bloei en Green Sensation.
    • Pokon groen hersteller ipv Calmag gekocht na een post van LR2 gelezen te hebben.
    • Half universele potgrond van de Intratuin half uitgespoelde kokos van de Action.
    • Water afgezuurd naar 5,8, de volgende dag was dat 6,2.. ach prima.
    • Warmtemat nog niet in gebruik.
    • 18-6 18:00-12:00

    image.png
    2 dagen in een glas water, daarna een dag in wc papier.
    Bij zichtbare wortel meteen in een potje en in de mgb.


    13 feb boven de grond.
    image.png

    Vandaag zag ik de wortels onder uit het potje komen dus overgezet naar 17 liter. Grond goed aangevuld tot lobblaadjes.

    Het water breng ik op gewenst pH en bewaar ik in de koelkast, laat het op temp komen voor ik het geef. Ik moet nog even verzinnen hoe ik het over een tijdje ga doen als ik ga beginnen met voeden.

    Here we go.
    Attached Files
    Baas in eigen brein.

    #2
    Ph 6.3/6.5 is goed voor calmag opname, ph loopt binnen 24 uur weer op en dan redelijk stabiel.

    Voedingwater aanmaken en er in, hoeft niet te ontchloren ofzo.

    Comment


    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Ah vandaar. Mja, ik zag veel mensen een vat maken met een pompje er in, dat lijkt me niks voor 1 plantje. Misschien maak ik tzt gewoon een fles aan en zet die in de koelkast. Dat zal toch wel een week goed blijven? Buiten kwam het niet zo nauw, gewoon iedere dag een ml per liter en klaar, nu wil ik de EC in de gaten houden.

    #3
    Fantastische voorbereiding en goed ingelezen. Alvast gaatjes gemaakt in de pot.

    Wel ben ik heel erg benieuwd naar je laatste alinea wat daar de voordelen van zijn?

    Het water breng ik op gewenst pH en bewaar ik in de koelkast, laat het op temp komen voor ik het geef. Ik moet nog even verzinnen hoe ik het over een tijdje ga doen als ik ga beginnen met voeden

    Waarom zoveel moeite? Je zou je pot nu ingewaterd moeten hebben met zo'n 15% van het volume 17 liter. Ongeveer 2,5 liter en dan hoef je in de MGB zeker de 1e week geen water te geven. Dus ik denk dan water zolang in koelkast? PH totaal anders, hoelang buiten koelkast om op temperatuur te krijgen alvorens te geven?

    (oud)pannetje, enkele druppels PH min​ erin, kraan zachtjes aan en roeren tot juiste PH.

    Regelmatig 30 seconde extra werk een dubbelcheck door PH meter in glas kraanwater te houden en nogmaals terug in afgezuurd water of 1e waarde klopt, klein gietertje en geef het direct.
    Gaat al een ronde of 10 prima.

    Succes

    Comment


    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Ik dacht ik heb geen zin om iedere dag water op de gewenste pH te maken, de eerste dagen was het natuurlijk pipet werk dus vandaar een paar honderd ml klaargezet.

      Toen ik het zaadje ging kiemen heb ik de grond gemengd, ingewaterd en onder de plant gezet.

      Zoals jij het doet in een pannetje dat lijkt me gemakkelijk, maar dan is je pH uiteindelijk wel hoger dan wat je in eerste instantie meet toch? Zoals Rreppellsteeltjejam zegt het komt hoger uit na stabiliseren. Ik denk niet dat die tienden uitmaken maar binnen kweken is nieuw voor me en ik wil het goed doen. Buiten heb ik nooit wat gemeten of aangepast. Dat was gewoon alga grow, bloom en green sensation.

      Mooie planten heb je trouwens. Ik heb hier alles mbt de mgb wel gelezen denk ik. Foto hieronder is van vanavond.
      Last edited by Eclecticon; 21 February 2024, 20:46.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Soms wel 3 weken tot de eerste watergift.

      Dat pompje is bij hydro normaal.

      Bij biobizz hoef je voedingswater niet af te zuren, schoon water wel naar 6.2.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 21 February 2024, 23:00.

    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Huh? Kraanwater is hier veel hoger. Of je doelt op gedestilleerd water.

    #4
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #5
      Goede voorbereiding inderdaad zo te zien. Succes! Ik volg

      Comment


        #6
        De pot staat op een verhoging met op de potgrond een meter en op de lekbak er onder een meter. Verschil in temperatuur tien graden. 18-28. Dat is nogal wat voor maar dertig cm verschil.
        Baas in eigen brein.

        Comment


          #7
          Veel plezier met je eerste binnenkweekje, ik volg. 😊👍

          Comment


          • Eclecticon
            Eclecticon commented
            Editing a comment
            Dank u dank u

          #8
          Vrijdagmiddag borrel overgeslagen.

          23-2.jpg

          Baas in eigen brein.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Je ziet anders behoorlijk groen.

          #9
          Lijkt geen last te hebben van het verpotten van 2 dagen geleden. Krult wel wat omhoog maar hij staat ook stukken dichter bij de lamp (30cm = 10 graden verschil). Hij staat niet te hoog, die onderste bladeren zijn het gewoon niet gewend.
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #10
            24-2

            PXL_20240224_165731129.jpg



            Baas in eigen brein.

            Comment


            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Groeit als kool!

            • Eclecticon
              Eclecticon commented
              Editing a comment
              Ja he? Maandag spoelen denk ik

            #11
            Gewoon water. Ff verzinnen wanneer ik met voeden begin.
            Attached Files
            Last edited by Eclecticon; 25 February 2024, 17:51.
            Baas in eigen brein.

            Comment


            • Eclecticon
              Eclecticon commented
              Editing a comment
              Thanks, het is half universeel half cocos. In theorie is het niet nodig tot omschakeling, maar of het nut heeft geen idee.

            • Bitterbal
              Bitterbal commented
              Editing a comment
              Nee, je hebt dan eerder kans dat de plant zal verbranden door te veel voeding (nutri burn). Kijk gewoon goed naar de dame. Bij vergeelde bladeren aan de onderkant, voeding bij gaan geven. Tot die tijd hoef je niets te geven. Uiteraard kan een wortelstimulator geen kwaad om nu al wel mee te geven.

            • Eclecticon
              Eclecticon commented
              Editing a comment
              Ik weet het. Hij staat nu twee weken boven de grond. Nog niet nodig, beginnen met halve dosering binnenkort. Ik ben wel enorm ongeduldig omdat het nieuw is, misschien haal ik nog zo'n kast puur voor het drogen en voorgroeien. Dat scheelt je minimaal een maand per jaar.

            #12

            Maandag

            26-2.jpg
            Baas in eigen brein.

            Comment


              #13
              Dinsdag
              27-2.jpg
              Baas in eigen brein.

              Comment


              • Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Slimmerd Morgen naar de action voor een pot en een nieuw blok cocos!

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                En daarna gelijk een extra box bestellen.

              • Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Hahaha eerst maar eens zien of het me goed afgaat maar ik denk het wel. Ik heb nooit echt problemen gehad met kweken, alleen stormschade.

              #14
              Woensdag

              28-2.jpg
              Baas in eigen brein.

              Comment


              • Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Jawel, hij was vandaag echt aan de droge kant dus heeft hij iets meer gehad. Heb dezelfde pot en wat blokken cocos gehaald om te kunnen vergelijken als hij wat meer water nodig heeft. Die kleine scheutjes water ga je nu niet voelen. Buiten is het gewoon een paar liter erbij gooien en zorgen dat het water er niet uitloopt. Je ziet wel aan de plant of hij weer water nodig heeft dan.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Je kan de pot ook in een teiltje water zetten, 10% van de pot inhoud, kwartiertje er in en dan laten uitlekken.

                Maar daarna moet je dan echt wel effe op je tengeltjes gaan zitten!!

              • Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Nu al?

              #15
              Nou genoeg info over de watergift lijkt mij..ook niet klooien met plantenspuiten klein gietertje werkt prima.

              Geen water bij de stam geven om risico op stamrot te voorkomen.
              In dit stadium paar cm van de rand rondom geven...wortels moeten nog enkele weken ontwikkelingen en die wil je juist laten werken voor hun water.

              Volgende keer 15% inwateren met scheutje wortelsimulator, ontkiemend zaadje poten en 2 weken op vakantie gaan. Als je dan terug komt zou je een klein gezond plantje moeten hebben zonder dat je iets aan hebt gedaan.

              Purple haze AF wellicht nu nog wat meer uren licht geven? MGB verbruikt 70 watt in maximale stand, deels dus nog minder.
              Of waarom keuze 18/6 zoals feminized zaden?

              Comment


              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Alles heeft voor en nadelen.

                24/0 is meer licht dus ook ruim een week eerder klaar.
                In mijn ruimte (slaapkamer) gaat de temperatuur met lamp uit naar 15 graden met vrij hoge luchtvochtigheid zoals Kelderkastje ook al benoemd m.b.t. dauwpunt.

                Simpel gezegd draai ik 24 0 voor de meeste constante temperatuur i.c.m. LV om schimmel minder kans te geven. (Herfst/winter/begin lente)

                Daarentegen draai ik in de zomer juist geen 24 0 om beter met de warmte om te gaan.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Eerder klaar telt ook mee vind ik.

              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Klopt, zeker als je bijna door de voorraad heen bent 😅 zit nu bij mijn eigen enorme geurige plant en zie al veel milky en de bloeiharen drogen nu vlot in
            Bezig...
            X