Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Crack Punch 11-03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Green Crack Punch 11-03

    Korting op 420shop
    Nieuwe ronde en deze keer dé favoriet van mijn vrouw Green Crack Punch.

    Feminezed zaadje van RQS.
    Vrij vlotte bloeier 7 tot 9 weken.
    Best schimmelgevoelig, maar een fantastische geur in de bloeifase.

    Doelstelling: Liever meerdere kleinere en middelmatige toppen dan een paar zeer grote wegens de gevoeligheid voor rot.
    Doel is ook om deze klein genoeg te houden om in de MGB te kunnen verblijven, dus wellicht een kleinere eindpot.
    We groeien voor in een 0,5 liter potje.

    Staat momenteel met Northern Lights AF in de MGB en is sinds 11 maart boven de grond.
    20240319_142907.jpg 20240319_142852.jpg

    Ook ben ik momenteel in overweging om 2, 3 of 4 plantjes in het tentje van 45x45x120cm te plaatsen in circa 10 liter potjes.
    Wil aankomende zomervakantie iets meer variatie in mijn rookaanbod 😅

    Ik heb nog liggen:
    2x Green Crack Punch Fem
    1x Wedding Crasher Fem
    3x Northern Lights AF
    3x Amnesia Haze AF
    6x Special Kush Fem (gratis gekregen)
    1x Royal Cheese AF
    1x Critical Fem
    2x Jack Herer Fem

    Doel voor eind Juli 2024 moet het klaar zijn en nadat Northern Lights gedroogd is wil ik beginnen. (Begin april)

    #2
    Leuk lijstje hoor!
    En gezellig zo die kleine erbij in de mini grow. 😊


    Succes en veel plezier met je kweek!

    Comment


      #3
      10 dagen groei voor Green Crack Punch in een 0,5 liter potje dus wellicht een kleine achterstand doordat ik de zaailing nog niet heb overgezet in de eindpot.

      Hoelang kan ik deze zaailing hier nog in laten staan? Ik wil eigenlijk Northern nog ff verder afbloeien in de MGB en het kleine tentje hangt vol toppen om te drogen.

      Wel een eindpot voor Green Crack Punch.
      Gaat om een 12 liter pot.
      Op die manier hoop ik dat het plafond niet geraakt wordt en de pot is net wat makkelijker te draaien en uit de MGB te halen.

      Wordt vervolgt.

      10 dagen oud

      20240321_153409.jpg 20240321_153340.jpg

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik heb potjes gebruikt die de helft kleiner zijn dan jouw potje, en het langst dat ik een plantje erin had staan was 12 dagen.
        Ze groeide na het ompotten gewoon goed.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Dat is fijn om te weten @Babz

        Staat nu 13 dagen in 0,5 liter potje en groeit gestaag door.
        Last edited by Silas; 4 weken geleden.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Je zou kunnen overwegen de plantjes over te potten in een 1 liter pot als dta past? Dan kunnen ze nog ff door groeien. Las dat dat wel vaker gedaan wordt, 2x over potten om wortelstelsel te versterken dacht ik?

      #4
      Hier nog even de nieuw aangeschafte eindpot van 12 liter inclusief lekbak.

      Ik zal nog even kijken of ik nog ergens iets kan vinden waarin ik deze zaailing tijdelijk in kan verpotten.
      Iets van 2 liter ofzo voor een dag of 10.
      Dat moet dan samen met de 15 liter pot waar Northern nog in staat in de MGB passen.
      Misschien wacht ik met het laatste oogsten wel tot de helft amber is. Kunnen we op termijn gelijk beoordelen of ik daar snel duf van wordt, aangezien ik altijd oogst bij milky

      20240321_161006.jpg

      Comment


        #5
        Actuele situatie

        1. Restant Northern Lights AF bloeit in de MGB nog even verder. (8 weken en 3 dagen bloei)
        2. Green Crack Punch Fem staat nu 13 dagen in de MGB in een 0,5 liter potje in een schaaltje op de grond van Northern Lights AF.
        3. Toppen van Northern Lights AF hangen nu 6 dagen te drogen in tentje. Zojuist beoordeeld, maar nog niet droog genoeg.
        4. Deze zondagochtend 4 zaden te kiemen gelegd in koffiefilters.
        Doel is om deze 4 stuks in het tentje groot te brengen onder de spectrabox UFO 100.
        Wedding Crasher, Special Kush 1, Critical en Jack Herer zijn de soortjes geworden.
        Hopelijk zit het mee en komen ze alle 4 ook uit.

        De doelen voor aankomende week:

        1. Restant Northern Lights AF oogsten en laten drogen in het 45x45x120cm tentje.
        2. Green Crack Punch Fem overplaatsen van 0,5 liter naar 12 liter in de MGB.
        3. Fem zaailingen Wedding Crasher, Special Kush Critical en Jack Herer voorgroeien in 0,5 liter potjes en deze plaatsen we dan eerst in de MGB tezamen met Green Crack Punch.
        4. Zodra Northern Lights AF geheel gedroogd is in het tentje gaan we de 4 zaailingen overplaatsen naar hun 7 liter eindpotten en gaan ze onder de Spectrabox op 18/6.

        En nu in afwachting van met name het kiemproces.

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          A man with a plan, klinkt goed!

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Nummer 1 restant Northern Lights oogsten 👌

          Koffiefilter check op vochtigheid leverde het volgende resultaat op:
          1 zaadje heeft al een miniscuul worteltje (Special Kush 1) en bij Wedding Crasher is het omhulsel van het zaadje gebarsten.
          Toevallig 2 nieuw aangeschafte zaden.
          Critical en Jack Herer had ik al zo'n 3 jaar in huis (koelkast) en moeten nog wakker worden.

          Zodra alle 4 zaden de grond in gaan zal ik daar een nieuw verslag voor starten.
          Duren die 2 oude zaden te lang dan pak ik andere.

          Dinsdag zetten we Green Crack Punch fem in de eindpot van 12 liter blijvend op 22/0.
          Dinsdag of woensdag de zaden dan in 4x0,5 liter even voorgroeien tot alles in het tentje droog is.

          Je krijgt dan uiteindelijk:
          Tentje = 4 x 7 liter (nader bekend)
          MGB = 1 x 12 liter Green Crack Punch

          Erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

        #6
        Dag 17

        Bij 16 dagen van 0,5 naar 12 liter pot.
        Ongetwijfeld wat vertraging daardoor, maar ik heb geen haast.

        20240327_202851.jpg 20240327_202757.jpg

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Wat achterstand misschien ja, maar ze ziet er wel lekker gezond uit.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ja nice ontwikkeling👍
          Veel succes

        #7
        Dag 21

        16 dagen 0,5 liter op 22/0
        5 dagen 12 liter op 22/0

        Green Crack Punch slaat nu goed gaat aan in haar 12 liter pot.

        Verder zijn de zaailingen die aan de achterwand staan druk bezig om aan hun cyclus te beginnen.
        Special Kush 1 & Critical zijn overtuigend begonnen, Jack Herer zat een fractie te diep ingegraven en liet de lobblaadjes onder de grond opengaan dat zie ik nog wel goed komen.
        Wedding Crasher heeft het zwaar.
        Is nog niet boven de grond.
        deze krijgt nog een paar dagen de gelegenheid daarvoor anders volgt er nog een ander zaadje.

        20240401_111932.jpg

        20240401_112015.jpg

        20240401_112004.jpg

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Plantje ziet er prachtig uit!

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit hoor! Mooi trouwens de symmetrische lijnen in de foto's, van plantje tot mgb toe👍

        #8
        Dag 24

        16 dagen 0,5 liter op 22/0
        8 dagen 12 liter op 22/0

        1 zaadje heeft het niet gered
        Helaas het soortje welke ik nog niet kende Wedding Crasher, gauw een nieuwe laten kiemen

        20240404_151023.jpg 20240404_151218.jpg

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Grote dame ziet er mooi gezond uit, lekker bezig!

          Handig gebruik gemaakt van de MGB door de kleine zaailingen zo op de luchtinlaat te plaatsen 👌🏻

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ja hopelijk wordt het een dame.

          Ja puur toeval dat die potjes precies passen.
          Staan door minimale strek iets verhoogd.
          Zag nog een ideaal formaat theedoos in de keukenkast liggen, daar staan ze op.

          Nou eerst ff 4 plantjes boven de grond en dan kunnen ze naar het tentje die is inmiddels leeg en gepoetst.

        #9
        10 april dag 30

        16 dagen 0,5 liter op 22/0
        11 dagen 12 liter op 22/0
        3 dagen 12 liter op 12/12

        Aangezien mijn plantjes tegenwoordig alleen nog maar tegen de diffuser van de MGB aangroeien ben ik van 17,5 al naar 15 en nu dus naar een 12 liter pot overgestapt.

        Tot dusverre nog niets anders gedaan dan afgezuurd water met wortelsimulator van plagron.
        Inmiddels op het punt om tegen mijn principes in een paar grote fanleaves te verwijderen wegens veel blad en wil toch wat ruimte en betere circulatie crëeren.
        Enkele bladeren plakken aan elkaar vast met water ertussen en meeldauw willen we niet.

        Ze staat er nu zo bij en de volgende update zal wel wat snoei en bindwerk verricht zijn.😁

        Oja bijna vergeten...inmiddels 3 dagen 12/12 van 19:00 tot 06:59 uur lamp aan.
        van 07:00 tot 18:59 uur lamp uit.

        20240410_190526.jpg

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam

          Zaadje was nog zo goed als geheel gesloten...alleen geworteld en steeltje van een goeie cm.

          Schilmesje tussen naad van het zaadje kreeg het er met moeite af....zonder hulp was dat niets geworden.

          Heb er nog foto van...maja ff druk gewerkt, eten en erna voetbaltraining geven dus zal na 20 uur worden voor het nieuwe verslag opgestart wordt.

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Persoonlijk gebruik ik altijd de 'cocktail vorkjes methode', works like a charm. 😉

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Pincet werkt dan prima maar met een druppel op het koppie gaat het soms ook al.

        #10
        14 april dag 34

        16 dagen 0,5 liter op 22/2
        11 dagen 12 liter op 22/2
        7 dagen 12 liter op 12/12

        Ik ben voorstander van zoveel mogelijk blad te laten zitten, maar ik dacht laten we ook eens gek doen en 4 enorme fanleaves verwijderen en wat kleinere bladeren.
        Nu we toch bezig zijn, ook maar even getopt en alvast de onderste 4 takjes horizontaal gebonden.

        16 potentiele takken tel ik nu, waarvan dus alvast 4 gebonden, de rest moet even iets aan lengte winnen, zodat de juiste bindrichting bepaald kan worden.
        verwacht over een dag of 10 de eerste bloei tekenen.

        Foto van het getopte, de bovenkant en nog de voorkant. 20240414_193748.jpg 20240414_193857.jpg 20240414_193818.jpg

        Comment


          #11
          24 april dag 44
          16 dagen 0,5 liter op 22/2
          11 dagen 12 liter op 22/2
          17 dagen 12 liter op 12/12

          Moment van omzetten naar 12/12 lijkt deze keer op tijd te zijn.
          Geen woest grote plant en de bloei gaat zo inzetten.

          Beetje rare vorm wellicht, maar de bovenste takjes ga ik natuurlijk nog binden, dus dat is voor de volgende update

          20240424_095808.jpg

          Comment

          Bezig...
          X