Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bitterbal's MiniGrowBox Kweekverhalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

20250826_160318.jpg

En verder de Blueberry

20250826_160332.jpg

En de bonsai

IMG-20250825-WA0002.jpg
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

The ultimate growbox for one plant. ​​​

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Er zijn ook peperplantjes die 20/30 cm hoog worden, passen er ook mooi in maar er word wel 5 liter grond geadviseerd.

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Potverdikke kan dat niet aanzien πŸ˜‰
      Aangezien mijn Minigrow ook werkloos stond en ik nog mooi formaat bonsai schaaltjes had.
      Ik doe mee met 1x Girl scout Cookies en 1x Weddingcake

Hoe gaat ie hier?

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      AH balen man! Nou ik moet zeggen dat ik ook problemen had met mn blueberry zaden van dp, was niet gelukt om te ontkiemen, of de zaailing ging dood. Andere zaden van dp heb ik nooit issues gehad eigenlijk..
      Maar je aarde, van de foto's hierboven, ziet er aardig nat uit, zou het daar aan kunnen liggen?
      Die grotere plant, op de eerste foto hier onder, is die nog goed gekomen/kunnen oogsten?

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Ok, jouw ervaring met BB verzacht de pijn enigzins... MT gaat wel als een speer, zie hieronder. De aarde is alleen oppervlakkig nat, spray de aarde nat de eerste ronde om een vochtig klimaat te creΓ«ren. Normaal geen enkel probeem mee gehad. Doe het immers al wat langer, onze hobby. Maar hand in eigen boezem stekende: ik ben weer info aan het winnen hoe met zaailingen om te gaan. Misschien dat het toch door mijzelf komt πŸ˜…

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja die bb zaden was echt drama. Ik heb toen dp nog gemailed en een nieuw doosje zaden gekregen.. Nog niet geprobeerd overigens.
      Ik vind het starten ook wel lastig hoor, zodra ze eenmaai uit de zaailing fase komen gaat het meestal wel goed.

Dus... Mokum's Tulip heeft dr nog zin in. Helaas wat slordige kweek vanaf mijn kant, te weinig mee bezig geweest en oa mn schema niet bij gehouden. Terug kijkende naar foto's vermoed ik dat ze nu week 8 bloei zit. Volgens zaadboer is deze dame in 8 weken klaar. Op sommige toppen een paar amber druppels zichtbaar, maar nog niet op niveau zoals gewenst. Nog 1 weekje, waarvan ik de laatste dagen (op advies zaadboer) de MGB op blauw licht zet om de laatste trichomes er uit te persen. Ben benieuwd...

De andere projecten helaas weer gesneuveld

​​​​​​Op naar een nieuwe poging dan maar. Zojuist voor de bonsai weer een Purple Magic en Dynamighty op watten gelegd. Zijn de oude zaden, dus verwacht niet veel. En een verse badge Barney's Purple Punch zaden aangeschaft, dus ook daar 1 van tussen de watten. Aankomende dagen gaan we zien of er wat zal komen.

Plaatjes dan maar....?

​

​

​

​

​

​

​

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Yep, laat maar komen die plaatjes 😊
      Succes met de nieuwe ronde πŸ€—

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Deze plaatjes vullen geen gaatjes πŸ˜‰

Tja... Wat moet ik zeggen

Geen geluk met mn Mokum's Tulip. Toprot in bijna alle toppen. Zo'n 31g kunnen redden, rest de ton in. Nu ben ik al blij met 31g, maar heb echt beste toppen weg gegooid

Ach, weer door. Bonsai zaadjes weer blijven steken, denk dus dat de zaden gewoon op zijn. We blijven proberen, gewoon weer een paar poppen. Als er 1 wel werkt is t al mee genomen. ​​​​​

Purple Punsh gaat nu bijna dr 3e week in (boven de grond) . Heb wel 2 weken aan het 18/6 schema geplakt, zo kan ik nog net even wat meer trainen,vind dr nu nog iets te klein daarvoor.

Paar weken geleden een Blumat overstroming gehad, voor de 2e keer sinds ik ze gebruik. Alles dus afgekoppeld toen, maar vandaag weer opnieuw geΓ―nstalleerd. Alles weer even gereset en opnieuw gevuld. Extra oogje in t zijl houden de aankomende dagen ​​​​​​..
    Omdat alles gereset is, ook de pot weer goed bewaterd. Ik denk dat de PP t wel overleeft en voorlopig hoef ik dan geen water te geven, we gaan t beleven.

Nu de MT om is, kastje dus werkeloos. Alles goed en proper gemaakt, klaar voor wat nieuws. Blijven even in de tuin van Barney's πŸ‘‡πŸ»

Critical Kush .

20251110_150131.jpg

20251110_150121.jpg

20251110_155842.jpg

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Hoop doet leven.
      Beetje seks met planten gedaan nieuw soortje ja πŸ˜‚ afwachten of t lekker word

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Takke heeft ervaring met blumat, slangetje wrijven en zo.

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Ik heb inmiddels ook al aardig wat kennis opgedaan gelukkig. Dit was omdat ik de 2 kastjes op elkaar heb staan. De onderste ging goed (stond de MT in), de bovenste had ik ze dicht gedraaid, maar blijkbaar is alles er toch langs gelopen. Deze stond dan ook vol water en dat liep over de vloer het trappenhuis in πŸ˜…

We leren van onze fouten (hopelijk)...

Heeft er zin in ​​​​​​

20251112_155018.jpg

20251112_155009.jpg

Vandaag ook de CK in de Cup geplaatst. Eerst even de aarde in de magnetron, iets wat zoals hierboven zichtbaar is op de sticky papers, geen overbodige luxe is...
    ​

Comment

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€”

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Kaneelwater houden ze niet van, potje kaneel in 3 liter water, half uur pruttelen en dag laten staan, water met spuit oogsten want filteren gaat kut, je kan het nog een keer verdunnen en dan aan de planten geven van boven.

Het word al snel minder daarna.

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam​​​​​​​ thanx 4 the tip. Gister aaltjes in de pot gegoten, ff die afwachten en dan kan ik altijd nog wat kaneel water er over gooien πŸ‘πŸ»

Op advies van Grow Co dan maar weer een update πŸ˜‰

Ondertussen nieuw leven boven: de Critical Kush. Nu nog in een cup met de "slechte" potgrond vol rouwvliegjes, maar inmiddels is alle nieuwe grond binnen. Vandaag even over plaatsen in een verse zak Promix. En dan krijgt ze ook gelijk wat vriendjes om dr heen met wat strooisel mycorrhicische schimmels.

Ook wat aaltjes voor de Purple Punsh dame besteld, dan kunnen die aan de slag met de larven die nu nog rond zwerven bij deze dame.

Tot de volgende

20251115_205642.jpg

20251115_184253.jpg

Comment

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      stef273 doel je dan op de schimmels te snel uitdrogen? Of dat het juist te nat blijft?

Doe nu al een aantal jaar kweken je met stoffen potten en Blumat, maar gaat prima tot dusver. Eerste echte toprot kwam gewoon door mijzelf. Of te veel water gegeven, of door de lekkage maar verder nooit problemen met deze combo gehad. Kan de Blumat altijd nog instellen op meer of minder druppelen. We houden de VPD in de gaten...

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Toen ik stoffen pot gebruikt merkte ik dat de onderkant altijd nat was. Dat verhoogt de LV in de mgb. Ik zag dat je behoorlijk wat toprot had met de Mokums tulip, dus dacht, misschien beter plastic pot gebruiken. Alle beetjes helpen om de LV laag te houden

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      stef273 aha op die manier. We houden t in de gaten, stoffen pot heeft natuurlijk wel meer voordeel met ademen. Maar thanx voor het meedenken, altijd gewaardeerd 🫢🏻

Tussendoortje...

PP staat nu 7 dagen op 12/12. Beetje snoeiwerk gedaan, vooral aan de onderzijde. Slokje water met wat voeding, hebben de schimmels ook wat te eten. Dame heeft t naar dr zin.

20251130_133500.jpg 20251130_123211.jpg 20251130_133508.jpg 20251123_121608.jpg

Comment

Bezig...
X