Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geinspireerd door de minigrowbox..... bouw ik er zelf 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het begint nu ergens op te lijken... denk dat rechts iets te droog stond. Heb vandaag voeding meegegeven, BAC bloom. Ja ze moet nog groeivoeding hebben volgens velen... Dit had ik nog staan en leek me een beter alternatief dan kokosvoeding. Ze zullen het wellicht overleven. Ik heb 1 ml op 350ml gedaan. Beetje ruim dus volgende dosering 0.5ml op 350ml

IMG_1104.jpg
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Simpel.. kost te veel ruimte of moet naast de kast.. het oppervlak is maar 35x35cm, dan wil je niet inleveren in ruimte

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Lijken mij juist eerder te nat dan te droog nie? Blad staat bol en hangen wat omlaag (zodat het water in de natuur er afrolt) als ze te droog staan dan hangen ze met bladsteel en al omlaag en dat zie ik niet.

Kokosvoeding kan prima op aarde mocht je anders niks hebben.

Te droog gebeurt zowat standaard, waarom zo'n box niet automatisch laten bewateren met een low budget systeem? Ik denk dat je daar menig beginnend kweker een groot plezier mee doet, waar deze boxen voornamelijk voor bedoeld zijn. Ervaren kwekers kopen ze toch niet.

Zoiets bijvoorbeeld maar dan wat groter.

Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Ga je nog selecteren of blijven ze alle 3 staan?
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        ik laat ze alledrie staan.. dan kan ik 1 keer toppen. ze draaien op 12/12 dus er zal geen extra strekperiode zijn. hoe dat gaat passen? ik weet het nog niet maar dat gaan we zien. Kan zijn dat ik er later alsnog 1 uithaal

Als ik zou selecteren zo ik nu voor de middelste gaan voor de minigrow. Compact blad, korte internodes. Wellicht dat ik de kleinste er alsnog uithaal indien redelijkerwijs mogelijk. IMG_1107.jpg
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        95% sativa 5% indica dus ja in principe wel.

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Word een volle boel dan lijkt mij

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Jep... maar dat ben ik onderhand wel gewend.. Ik heb gelukkig een heel scherp schaartje. Het is ook de reden dat ik de verlichting wat opgeschroefd heb, dan kan ik de nodes zo kort mogelijk houden en het net hopelijk op 20cm hangen.

Inmiddels zitten we bij de 5e node dus ik verwacht einde vn de week de eerste bloeiverschijnselen te zien. Ik heb de verlichting een tikje hoger gezet (85%) en de dames tevens 500ml voedingswater gegeven (1ml op 500ml). Kleur is precies zoals ik hem hebben wil.. Toch wel weer een keer leuk gewoon op potgrond. Gaat wel duidelijk langzamer dan op kokos maar dat kan ook komen doordat de omgeving zo compact is. Resultaat valt me tot nog toe niet tegen. Normaliter doe ik alleen aan ontbladeren tijdens de verre bloei maar ik twijfel of ik dat in dit geval niet wat eerder zal moeten doen. Ik wil einde van de week als er nog geen bloei is 1 keer toppen. Dan heb ik 2 toppen per plant en kan ik dus een soort miniscrog creëren. Zometeen mijn netje maar eens voorbereiden.
      IMG_1157.jpg
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        De driver is 105 W. Dus strikt genomen geen van beide antwoorden. Maar ik rekende voor het gemak 85% = 85W, draaide hiervoor op 65% van 105W. Wat betreft de achterblijver... Daar twijfel ik inderdaad ook over.. De andere 2 lijken de ruimte wel te gaan vullen. Maar ook de achterblijver heeft al vier nodes dus op zich valt het achterblijven wel mee. Het nadeel van verwijdering is dat alles in 1 potje staat en dat ik vermoed dat ik bij verwijdering het wortelstelsel te zwaar beschadig. Ik zou eventueel kunnen proberen om de aarde eraf te spoelen en dan rustig ontwarren maar dan nog vind ik het risico vrij groot.

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ik zou ze alle 3 laten staan je kan altijd nog zijtakken verwijderen en de 3 stammetjes toppen krijg je een mooi vol kastje
        Beetje blad verwijderen anders gaat het eronder strekken

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Driver van 105 watt is 100w led. Zelfde bij een hps van 400w kom je uit op 440w incl driver (transformator) bij meanwell drivers is het geen 10% zoals bij hps maar meestal 4 a 5%

Geen bijzonderheden.. De kast verplaatst naar een andere ruimte (hogere temperatuur) en ik merk vooral dat de "nacht-" temperatuur omhoog gaat. Prima dus.
      IMG_1174.jpg
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ziet er super uit! Mooi compact 😁

Ok... ik gebruik het woord niet snel maar deze keer wel.... schattig We zien inderdaad bloei op de allerkleinste wietplant die ik ooit gezien heb. Niet alles gaat overigens goed, ze tonen wat tekenen van tekorten, drinken denk ik toch iets meer dan ik dacht. Iets regelmatiger voeden dus en minder voeding per keer. pff dat is pas microdoseren .

Oorspronkelijk van plan te scroggen maar nu ik dit zie weet ik niet zeker of ik dat wel moet doen, ik kan ook gewoon de middelste iets opzij buigen en dan heb ik al een aardig gelijk veldje.. Zou ik 1x kunnen toppen? Echt streken doen ze niet dus ik heb ook niet direct een reden om aan te nemen dat ze dat nu nog wel gaan doen. Tenslotte komt het licht alleen maar dichterbij...Suggesties werkelijk van harte welkom.

IMG_1231.jpg IMG_1236.jpg pakje shag 50 gram is exact even hoog als de middelste plant, lijkt op de foto alsof pakje shag groter is.
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Juist.

Nodes checken dan, zou ik zeggen.

Bij 6/7 nodes zijn ze bloei rijp.

Of gewoon blind er voor gaan.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        @giinoo omdat ik graag eerst iets uitprobeer zoals ik het gewend ben. Ik heb vroeger wel eens voorgegroeid maar iedere keer leid dat weer tot een teleurstelling. Overigens verwacht ik het eerste kweekverslag een dezer dagen hier, wellicht dat deze start op 18 uur?

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Aah kijk! Eerste kastje verkocht netjes!

Ik bedoel het niet als kritiek he, ik snap wel dat jij het ook op zon manier doet.

Nou ze doen het nog steeds maar ik moet nu wel iedere dag bewateren. Gebruiken samen een kleine liter per dag. Doen het verder prima dus ik heb geen bijzonderheden. IMG_1283.jpg
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Grotere pot zal wonderen doen, pot is echt kei laag he. Waarom geen 11 liter pot met 1 plant?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        giinnoo. heb je mijn profielnaam wel eens bekeken? Beproefde methoden herhalen doe ik alleen voor hetgeen ik nodig heb en dat is nog geen 600 gram per jaar. Uitproberen van dingen die in de ogen van anderen wellicht wat vreemd lijken is meer mijn ding. In dit geval was mij opgevallen dat als ik planten in 5.7 liter potten zet onder 12 uur ze erg klein blijven door de geringe hoogte van de pot. Dus leek mij een nog lagere pot een leuke uitdaging. Ten slotte wil ik in een microgrow geen plant van 40cm plus kweken

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ohzo duidelijk 👌

Nou het zijn in ieder geval echte sativa's... nu in de bloei beginnen ze te strekken.. Hopelijk kan ik dit een beetje zo houden, anders toch de kleine maar afknippen en de andere wat naar de buitenzijde begeleiden.
      IMG_1306.jpg
      Attached Files
      Last edited by Voor het eerst; 16 February 2025, 08:54.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Misschien een scrog rekje gebruiken?
        Ze staan er mooi bij. 😊

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik zit er over te twijfelen.. op zich is een microscrog wel erg leuk natuurlijk

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Scrog of knakken inderdaad dat alle topjes voldoende licht krijgen👌

net na licht uit... in de echte ochtendzon...
      IMG_1312.jpg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Extra bentoniet door de grond mengen misschien een optie?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Is dat niet gewoon kattengrit? Ik ben bang dat het er nu zo snel uitgaat omdat er maar een kleine liter water in gaat.. voordeel is dan wel weer dat ik daardoor dagelijks moet kijken.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Dat is kattegrit ja, greyvol gebruikt het ook, misschien effe merk bekijken, want hij zal toch wel qualitycheck hebben gedaan!?

Ze doen het nog steeds helemaal prima... beetje saai verslag dit.. nou ja... dat is dan ook het hele idee achter het concept... ik heb wel besloten dat ik mijn eigen exemplaar na deze ronde ook gewoon wegdoe.. Het werkt natuurlijk fantastisch maar ik wacht liever 12 weken op een kilo dan op zeg 80 gram. Als ik dat haal..... Denk dat scroggen dan wel noodzakelijk is.. ik zou deze nog een beetje kunnen buigen, ik gok dat er nog wel wat uitlopers komen, kan ze makkelijk vastzetten aan de rand.. Maar ik sta open voor ideeën dus laat het gerust horen... mar iets minder saai moet het wel worden. De voeding zal ik iets verhogen.. ogen ietwat geel in mijn optiek.. ik gebruik BAC Bio BLOOM op 3 ml/L maar dat lijkt niet genoeg. ik zuur niet aan.. eenvoud is belangrijk en ik heb gewoon prima resultaten behaald in het verleden met BAC. De aarde is dan ook gewoon potgrond van de super...
      IMG_1342.jpg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat is inderdaad wel een aardig idee. Morgen even staaldraad halen. Wat betreft 12 weken… ik ben blij dat mijn kweekverslagen dit voor mij onderbouwen . maar kan me ook vinden in het feit dat je 14 weken moet rekenen voor meer amber waar hier toch wel de voorkeur naar uit lijkt te gaan. Heb nu beiden geprobeerd… hier en daar wat amber in de toppen en vrijwel geen heldere bevalt me het best. Spoelen of niet spoelen met kokos voeding kan ik pas over een week of 2 proeven… tot nog toe nooit echt gedaan (althans niet bewust).

• lednov
        lednov commented
        Editing a comment
        Potgrond van de Super is mijn favoriet, daar heb ik menig kweekje opgedraaid. En in principe hoef je met die grond de eerste tijd niet te voeden, want dat is al rijk zat. Geen idee welke potgrond jij van welke super hebt. deze gebruikte ik: https://www.dirk.nl/boodschappen/blo...0potgrond/2483

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Precies die, kocht het wel bij de Deka

nog 2 plaatjes
      IMG_1345.jpg IMG_1344.jpg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• KaasstengelXL
        KaasstengelXL commented
        Editing a comment
        Gaat niet heel veel worden..

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        KaasstengelXL dat lijkt me logisch.. het totale oppervlak is 0.1225 M2. Doel is ook niet veel kweken maar onopvallend met minimale inspanning. Persoonlijk vind ik kweken op dit oppervlak pure tijdverspilling echter kan ik moeilijk kritiek leveren op iets wat ik nooit geprobeerd heb.. Maar ik zie dat je vers bent op dit forum… Welkom en wat is voor jou normaal per M2? Wanneer gaan we dat verslag lezen?
        Last edited by Voor het eerst; 21 February 2025, 18:31.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Experimentjes zoals deze zijn gewoon leuk om te doen vind ik.
        Ze staan er mooi bij. 😊

IMG_1358 groot.jpg Nou bij deze even vanuit een iets andere hoek…
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb de kleine blumats ook maar de kegel daarvan is al hoger dan deze pot anders hadden ze er zeker ingestaan. Ik werk eigenlijk altijd met blumats als ik niet dwc draai. Fijne dingen, genoeg op aan te merken maar nog geen beter alternatief gevonden. Voeding weggooien is inderdaad zonde maar mijn kamerplanten zijn er gek op. Gelukkig duurt deze ronde nog maar een dag of 40-45 dus ik ben niet al te bang dat ik dat niet meer bijhoudt. Eerlijk is eerlijk.. het is iets minder werk dan een tent van 2 meter maar staat absoluut niet in verhouding tot de opbrengst.. Mijn zaailingen in de grote tent zijn bij wijze van spreke al net zo hoog. (wellicht niet eens bij wijze van spreke, gisteren niet gecheckt...)

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Als de wortels al bovenop groeien, kan je daar ook wat grond op doen.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee @Rreppellsteeltjam heb dan toch een cm of 2 winst

Zojuist besloten om de lamp bij wijze van proef een nacht op 100% te laten draaien. Ik denk dat het problemen gaat geven qua temperatuur maar daar kom ik maar op 1 manier achter. Ofwel.. zien ze er morgen ietwat verdord uit ofwel pakken ze net even dat beetje extra... Ik heb al CO2 klaar staan voor het geval ze inderdaad te warm worden (koelt de ruimte en levert een hogere bestendigheid tegen warmte op), deze komt erbij vanaf 32˚C.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ben benieuwd! Moet wel kunnen lijkt mij.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Doen
        Er zal ook meer verdampen

Er zijn nu andere zie ik net, misschien dat je deze nog kunt vinden ergens:

​​​​​​ blumat-flat-capillary-713288_1024x.jpg

Deze past zeker lijkt mij. Maar ze hebben nu andere bonsaiblumats, met een afgeplat kegeltje. Die is misschien jets te groot

2aad8c2f-04f4-4b73-8172-e1aadeda25e1_43780e94-b4a7-4101-b606-ee6aeb5b70d3.jpg

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        het probleem is dat die groen kop die erop zit al even hoog is als mijn hele plantenbak... helaas. Maar een volgende ronde komt dat wel goed, ik bestel gewoon zo een, en bestel dan een pot waar die in past of maak een pot op maat, ook niet het meest ingewikkelde lijkt me
    Bezig...
    X