Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zamnesia cheese en Tesla o.g in de mgb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

09/06/35

2 ร— "Cheese" van Zamnesia

Dag 13 effectieve bloei

Ik had de linkse plant aan het begin van de bloei verwisseld naar het linker kastje omdat het linkse kastje een paar cm groter is dan het rechter kastje. En op die manier zat het kleinste plantje in het grootste kastje en omgekeerd. Wisselen dus.
    Alleen had ik er geen rekening mee gehouden dat in mn grootste kastje de bodemverwarming nog instak, met een rooster er 2 cm boven waar mn plant opstaat. Dus de hoogte die ik won met de kast-wissel verloor ik direct terug door de rooster waar mn pot opstaat....๐Ÿซ  behoorlijk vermoeiend... ik heb het een tijd genegeerd, maar ik wou die plant 2 cm naar beneden hebben. Dus.... plant uit kastje gepeuteed en bodemverwarming en rooster opzij gezet.
    ...en aangezien de plant toch al uit de kast gehaald is, heb ik haar nog een stevige snoeibeurt gegeven...

...plant terug in het kastje...

ze zal er wel iets van gemerkt hebben, maar.
    het is allemaal zacht en liefdevol verlopen, dus.
    . zal het allemaal wel meevallen.

Aan de rechtse plant heb ik niets gedaan. Die heeft plek genoeg.

20250609_120718.jpg 20250609_110656.jpg 20250609_110558.jpg 20250609_120836.jpg

lekker nog net onder dat filterblokje

20250609_120732.jpg 20250609_120846.jpg

Comment

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Ik heb een hoop toppen verwijderd die in de weg hingen van andere toppen. Dat zal ook wel een beetje ontstressen. En net 2 weken in de bloei kan dat nog net vind ik. In dit geval. Het grotere geheel een beetje in de gaten houden hey. Zoveel mogelijk mooie toppen, zo weinig mogelijk fluff, geen schimmel, geen hermatoestanden, zo veel mogelijk gewicht, zo hoog mogelijke kwaliteit, zo veel mogelijk smaak

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Een beetje THC mag er ook aan plakken ๐Ÿคช

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ga ik deze ronde ook is doen in de MGB
      Voor schimmel ben ik niet zo bang met dubbele verwarming blijft de temp perfect in de bloei hoogstens 4 graden verschil en LV zakt wel als je genoeg ontbladerd ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป
      THC junky XL hier ook ๐Ÿคช

12/06/25

2 x "Cheese" van Zamnesia

Dag 16 effectieve bloei

20250612_190737.jpg 20250612_190717.jpg 20250612_190806.jpg 20250612_190754.jpg 20250612_190817.jpg 20250612_190845.jpg 20250612_190828.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Effectief inderdaad
      ๐Ÿฅธ

17/06/25

2 ร— " Cheese " van Zamnesia '

Dag 21 effectieve bloei

Sja., weinig te vertellen... Druk bezig! Een vrij dagje om uit te rusten moet ik tegenwoordig al plannen. Anders dan voorheen... Maar dat krijg je ervan als je een huis koopt en begint te verbouwen, allemaal gedoe! Maar het gaat wel mooi zijn als het af zal zijn
    En als het dan af is nog heel de verhuis zelf afhandelen, het verkochte huis ook nog een beetje onderhouden/oplappen tot we de sleutels overhandigen aan de kopers... ik ben nog wel een tijdje bezig.
    wel goed dat ik er beter in word om te plannen en op tijd te rusten en veel water te drinken en lekker en gezond 3 deftige maaltijden per dag te gebruiken

...maar niet echt heel erg veel bezig met die wietplanten.... enkel elke dag ff kijken en potten wegen door ze op te tillen. Om de andere dag geef ik ze elk 1,8 Liter water met een scheutje bio pk 5-8 van Biotabs.De linkse heeft onlangs ook nog een gewoon proper waterbeurtje gekregen.

De rechtse plant heb ik vandaag nog een beetje onder handen genomen. Een aantal bladeren weggehaald. Mijn eigen haartjes zijn ook net gesnoeid door m'n vrouwtje voor een betere luchtcirculatie.

Hopelijk heeft al dat gerust laten voor de plantjes een gunstige werking.

Hopelijk sappige geurige stevige toppen!

de linkse

20250617_141017.jpg 20250617_141045.jpg 20250617_141000.jpg 20250617_141106.jpg 20250617_141230.jpg

de rechtse

20250617_145751.jpg 20250617_145758.jpg 20250617_145806.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ziet er zeker goed uit.
      Ben morgen in de buurt (Dessel) dus ik zwaai wel ff ๐Ÿ‘‹

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Geniet van graspop!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks!

24/06/25

Dag 28 effectieve bloei

De linkse plant heeft 1 top met een beetje lightbleach. Bij een paar andere toppen is er een beetje vergeling van bladeren. Ook een beetje foxtails Ik had haar een paar keer gewoon proper water gegeven, maar gisteren heb ik haar een dosis orgatrex en bactrex gegeven. Beetje in het oog houden den deze. Misschien heb ik haar toch een beetje te vol laten groeien en is dat het stresske? Ik heb al overwogen om er een paar toppen uit te knippen om meer plaats te maken voor andere toppen. Terwijl alle toppen eigenlijk wel hun plekje hebben. Ventilatie heb ik ook een klad hoger gezet. Wellicht was het gewoon de hitte.
    โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹
    we zien wel wat er van komt.

De rechtse doet het prima.

Enkel foto's van de dramadame

20250622_091917.jpg 20250622_091839.jpg 20250622_091903.jpg

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Geblondeerd topje apart zo ver van t licht nog miss wel hitte stress wat je zegt

05/07/25

2 ร— Cheese van Zamnesia

Dag 39 effectieve bloei

week 6 is in zicht

de linkse ziet er wat rommelig uit. Hier en daar vergeling/uitgedroogd blad. Maffe foxtailconstructies hier en daar.... ziet er niet als een compact wietje uit.
    Volgens mij toch misschien een beetje te vol laten groeien ๐Ÿง Maar deze heeft precies ook wel de meeste fonkelende kristallekes... Ach, hopelijk geen rot, hopelijk geen herma, hopelijk toch nog een aardig gewicht met veel smaak, geur en werkzame stofjes!

Wiet zal er wel zijn

20250705_174726.jpg 20250705_174815.jpg 20250705_174832.jpg 20250705_174846.jpg 20250705_174915.jpg 20250705_174926.jpg 20250705_174959.jpg

groen!

De rechtse plant ziet er eigenlijk appetijtelijker uit dan de linkse vind ik. Het zien er uniforme, compacte, stevige, gezonde topjes wiet uit . Nog 3 a 4 weken te gaan....

20250705_175101.jpg 20250705_175115.jpg 20250705_175127.jpg 20250705_175206.jpg 20250705_175247.jpg 20250705_175324.jpg

Comment

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Geen foto's van de verhuis, nee. Ik was een beetje gefocused en zo snel mogelijk aan het werken. Mogelijks straks nog wel foto's van de plantjes in hun nieuwe huisje. Is weeral 11 dagen geleden sinds de laatste update. Dag 52 bloei zitten we nu. Week 8 is in zicht

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Klein beetje spannend, maar niet te. Auto en aanhangwagentje zijn technisch in orde, rustig aan de verkeersregels houden als ik rijd en geen middelvinger opsteken naar passerende flikken leek me the way to go. En die wietwalm.... sja

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Goed man

08/07/25

Dag 41 effectieve bloei

20250708_180532.jpg

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit zeg! Wel verschil met de toppen zo te zien

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Mja, het verschil tussen links en rechts is significant...

• Captain fantasy
      Editing a comment
      De linkse heeft 8 takken met toppen
      De rechtse heeft 6 takken met toppen

6 takken met toppen lijkt beter te zijn voor de beschikbare ruimte

19/07/25

Dag 52 effectieve bloei

8 weken

20250719_192216.jpg 20250719_192243.jpg 20250719_192251.jpg 20250719_192300.jpg 20250719_192305.jpg 20250719_192322.jpg 20250719_192334.jpg

20250719_192353.jpg 20250719_192402.jpg 20250719_192434.jpg 20250719_192422.jpg โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹
    Attached Files

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ooh lekker nog een weekje denk ik?

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Beste boeketten, chapeau ๐Ÿ‘Œ

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Mooi kastjes vol weer ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

27/07/25

2 ร— Cheese van Zamnesia

Dag 60 effectieve bloei, bijna 9 weken

Dag 1 van het droog proces

Alles is grof geknipt en hangt te drogen.

Aangezien ik morgen terug begin te werken na 3 weken vakantie leek het me wel leuk om dat stukje al achter de rug te hebben.

Het feit dat het een druilerige, regenachtige dag in Antwerpen is hielp ook bij de beslissing om reeds te knippen. Hoge luchtvochtigheid....toprot... allemaal toch geen zin in!!!

Ik had een paar dagen ook het topje van een top per ongeluk afgeknipt, dat te drogen gehangen in een kartonnen doos en gisteren en vandaag al een beetje gerookt. En het was echt al zacht op het keeltje en veel smaak en veel effect. Goed voorteken!

Bij de kleine plant heb ik een paar stukjes beginnend rot ruimschoots weggesmeten, maar dat was helemaal niet zo veel. Dikke toppen! Veel geur! Hopelijk brengen die dikke toppen geen latere verassingen met zich mee...

Bij de grootste plant heb ik helemaal geen rot gevonden, en het was echt fock veel wiet dat er aan hangt...en het leek allemaal eigenlijk toch nog wel redelijk compact te zijn.... Maar die takken en zijtakken bleven maar komen, allemaal gevuld met eigenlijk best nog wel compacte toppen wiet. Weinig fluff....
    We zullen het wel zien als het gedroogd is natuurlijk, maar volgens mij wordt dit echt een topoogst! Qua hoeveelheid en kwaliteit! Ik zou zelfs durven gokken dat ik + 150 gram ga uitkomen, wat echt wel ideaal zou zijn. Het afgelopen half jaar heb ik mn wiet gekocht per 50 gram /7โ‚ฌ per gram denk ik, en ik denk dat ik met 50 gram 2 maand toekom. 350 euro elke 2 maand, wat nog meevalt. Stel je voor dat je 12โ‚ฌ/gram betaalt, of wie weet... 25โ‚ฌ/gram.... Brrrrrrrr... De wiet die ik koop is van mensen die zelf graag lekkere wiet blowen die een kilo wiet kopen elke maand om de bulk ervan te verkopen en zelf gratis te blowen en een klein zakcentje te verdienen, en ik moet zeggen, die wiet is wel ok. Maar volgens mij gaat deze Cheese beter zijn

fock veul wiet!!!

Afgelopen week heb ik er eigenlijk niet meer naar omgekeken...

Te druk bezig met mn groentenhof te onderhouden, vrouwtje plezieren en toertjes rijden in ยฒmn nieuwe wijk ( ben ondertussen een 3 tal weken verhuisd) met mn nieuwe elektrische scooter.
    (Nooit in mn jeugd een brommertje gehad, megaleuk! Trekt supersnel op!) Gekocht voor mn woon-werk verkeer, superleuk! Insecten vangen met je muil!). En het ding maakt amper geluid! Wonderbaarlijk! Enkel de klaxon maakt extreem veel geluid, wat dan weer leuk kan zijn, maar meestal lastig is want je hoort me echt gewoon niet aankomen....

Ik dacht eigenlijk toen ik vandaag besloten had om te oogsten dat ik 2 kasten vol schimmel zou aantreffen
    ....
    .... maar dat was het dus niet....

....fock veul wiet....

Dat is relatief uiteraard, maar ik was alvast onder de induk

foto's!

20250727_114904.jpg 20250727_114858.jpg 20250727_114600.jpg 20250727_124125.jpg 20250727_124134.jpg

20250727_114922.jpg 20250727_105104.jpg 20250727_105110.jpg
    20250727_113840.jpg 20250727_113908.jpg

nom nom nom
    Attached Files

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ziet er veel belovend uit๐Ÿ˜

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Lekker hoorrrr

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Mooi!! Gefeliciteerd met de eerste oogst in het nieuwe huis

Het grappige is ook een beetje dat toen ik een kleine week geleden een plant uit de kast gehaald heb om zoveel mogelijk bladeren te snoeien, m'n vrouwtje ineens begon te zeuren over de geur.... half het huis stinkt mega hard naar wiet, de wijkagent is net langsgeweest om te kijken of we daar effectief wonen als gezinnetje (ik was niet thuis), alles was ok, maar toch.... geen zin in flikken, geen zin in gedoe. Ze gunt me mn jointje, maar aub geen gedoe. Wat als papa langskomt en zo.... je kent het....

Toen ik zei dat de wietsoort die ik aan het kweken ben " Cheese " noemt bekeek ze me of ik haar in het zak aan het zetten was, en ze eiste een oplossing. Haar eerste idee was geen soortjes meer kweken die "cheese" noemen. Na een hele uitleg over terpenen en andere algemeenheden over wiet stelde ik dit voor:

Mijn oplossing is een grote grote tent met deftige afzuiging en koolstoffilter om mee in de tent te gaan zitten als ik aan de planten werk. Bijvoorbeeld een 3m op 1,5m tent. 1,5m op 1,5m deftig verlicht, voll3dig luchtgezuiverd , andere 1,5m op 1,5m om te werken. Of 1,2m op 2,4m, whatever, zoiets....

Dus dat komt eraan

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nice, meer te roken minder zeik.. wat wil je nog meer!? Geniet er van

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Leuk man! Een lekkernij kastje is altijd goed toch๐Ÿ˜ als de kids weer naar school zijn ga ik er ook een maken๐Ÿ‘Œ

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Bestel gelijk de Maison Berger brander mee, die werkt echt super tijdens het knippen ๐Ÿ‘Œ

02/08/25

Blijkbaar had ik de transformator of hoe dat blokske dat de stroom van de MGB regelt achter de box echt tegen de luchtinlaat gezet van de MGB waar de grootste plant in te drogen hing. Dus heel het droogproces, en waarschijnlijk ook nog voor die plant geoogst werd, heeft die kast warme lucht aan het aanzuigen geweest. Toen ik het eergisteren opmerkte op de display van de MGB was het binnen 26,5ยฐC....
    ....en dat is een beetje te warm om wiet traag te drogen... ik denk dat als ik een dag later alles van de takken had geknipt en in potten gestoken het te laat geweest zou zijn. Alles was al droog...
    Vandaag heeft alles dus al 2,5 dag liggen curen in vac-u-lock potten.
    Toen ik het aan het knippen was dacht ik weer dat alles misschien gewoon om weg te smijten is. Gebakken wiet zal wel smerig smaken en minder effect hebben. Wel, het valt eigenlijk nog behoorlijk goed mee. Mn vrouwtje zegt nog altijd dat het onwaarschijnlijk hard naar wiet ruikt als ik een Cheese joint rook. Ik voel me compleet kapitein plakoog, lekker gaar , maar heb wel nog een gordijnrail en nog wat kadertjes deftig opgehangen.
    Dus dat valt wel mee.

Het gewicht van de geoogste wiet van de grootste plant valt ook goed mee.

83 gram

En de wiet is het vocht dat nog overgebleven was aan het herveldelen over de toppen tijdens hun verblijf in de potten, want ze voelen en zien en ruiken al wat beter reeds al

oef....geen lege potten meer

20250802_122745.jpg

De andere plant hangt/ligt nog te drogen

happy dayz

... en ik denk dat ik er nu direct al wat nieuwe ga ontkiemen in de vrijgekomen MGB, en dan eens op het gemakje mn zolder afwerken en een nieuwe kweeksituatie creeeren, met een dikke Cheese smile op mn smoel

Last edited by Captain fantasy; 2 August 2025, 19:19.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Lekkere opbrengst, geniet ervan๐Ÿ˜๐Ÿ˜

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Netjes hoor, 83 gram
      Drieentachtig

Dus

Ik heb bijna altijd dat drogen te snel gaat naar wat ik wil, maar toch altijd een lekker wietje. Hoe 'slechter' je drogen, des te langer je moet curen

Langer curen dus, als dat lukt

Cheese!

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Indd droogt vaak snel, hier ook een dag of 4

30/08/25

de 2e Cheese die ik geoogst heb was meer compacter dan de eerste plant. Geen enkel fluffy topje te bespeuren bij deze. Ook meer geur en smaak bij deze. Onlangs op een feestje heb ik die 2e gedroogde en gecurede Cheese meegepakt en een paar mensen laten proeven....en die waren er niet goed van....nog nooit zoiets gerookt...triestig eigenlijk. Maar het is wel echt een old school stinker met echt heel veel smaak en geur. Schreeuwerige wiet, dat is het.

De 2e plant heeft iets van een 56 gram opgeleverd.
    56 gram + 83 gram is 139 gram totaal, wat echt helemaal prima is qua opbrengst!

Comment

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Geen idee boswachter, ik heb alleen nog maar mn zelfgekweekte Cheese van zamnesia geproefd, dus echt een referentiekader heb ik niet echt... stevige stinkwiet, heel veel geur. Ruikt of smaakt uiteraard niet echt naar kaas, maar die hoeveelheid geur en smaak dragen ook bij tot het effect vind ik.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Cheese blijft een grote mysterie

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Wat ik echt met volle zekerheid kan zeggen is dat je er echt retestoned van wordt, maar ja, dat doet andere wiet ook nog net wel ๐Ÿ˜œ
Bezig...
X