Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

    Korting op 420shop
    opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

    Jupse,

    Ik ben al een aantal jaren aan het kweken met hps-lamp met een bevredigend resultaat maar ben gaan nadenken over het energieverbruik. Wat rondgestruind op het internet en nu de volgende opstelling:

    centrale spaarlamp; clusterlite 200W (volgens de verkoper een waardige vervanger van een 1000w hps lamp (yihaa...). Moet je maar eens googelen; nieuwe generatie 'zware' spaarlampen. De lamp wordt in een ronde aluminium luster opgehangen met reflector.

    Aan de zijkant een tl-lamp van 56W horizontaal gemonteerd; dikke couveuselamp met blauwe uitstraling.

    Andere zijkant (ik heb een rechthoekig hok) een led-groeilamp in tl-vorm (18W) wordt gebruikt in serreteelt en verspreidt rood licht.

    Met deze combinatie denk ik het volledige spectrum nodig voor bloei aanbiedt aan mijn plantjes.

    Nu ben ik nog de opstelling aan het samenknutselen; foto's volgen alsook natuurlijk het resultaat. Mensen met ervaring met deze lampen; alle tips en verfijningen welkom!!

    Cheers

    Bertold

    #2
    Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

    Die 200w clusterlite is van Megaman zeker?
    Ik denk niet dat zo spaarlamp een hps van 1k watt kan vervangen hoor, dat zijn verkoop praatjes.

    Van waar heb je die LED lamp?
    Dus langs de ene kant een TL en langs de andere kant LED?
    De plant(en) aan 1 kant zullen dan wss wel anders groeien als aan de andere.

    Hoeveel planten ben je van plan te zetten en welke soort?

    Peace

    Comment


      #3
      Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

      jupse,

      ivm dat clusterlite; ls ik mij goed herinner was het inderdaad een megaman. Ik geloof ook niet dat een rendement van 1000W gehaald wordt hoor; maar ik wil uitkomen op iets dat op 600w hps lijkt. 600w; gecombineerd met die zijverlichting haal ik dat er wel uit denk ik.

      ivm met die led-groeilamp; die heb ik besteld in Nederland;
      http://www.ledgroeilampen.nl

      Comment


        #4
        Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

        aha; en qua plantjes;

        worden er een 15-tal.

        soorten:

        Neville Haze
        Blueberry
        himalaya gold
        kali mist
        jack herrer

        van elk al een plantje of drie bloeiklaar; vooral met die haze wacht ik niet te lang; anders jungle...

        toedeloe...

        Weedy~Edit: Gelieve niet te dubbelposten. Voortaan geen 2 of meerdere posts onder elkaar, je kunt de 'edit' button gebruiken om je vorige post aan te passen.

        Comment


          #5
          Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

          Mooie variatie aan soorten...
          Komen ze uit zaad? Of waren het stekken? (ik veronderstel zaad omdat het zoveel verschillende zijn )

          Grtzzzz
          Take a look at my Ice-Cold-Killers!

          Comment


            #6
            Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

            Van waar heb je de Blueberry zaden?

            Ik vind BB echt een mooie soort maar de zaden zijn best prijzig (Toch die dat van de originele breeder komen -> DJ Short)

            Peace

            Comment


              #7
              Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

              jep,

              ivm soortjes; allemaal uit stekjes; heb van alles een moedertje, mijn groeihok staat al enkele jaren in tl/spaarlamp en ondertussen al een bibliotheekje...
              ivm bb; een vriend van mij heeft daarvoor heel dure zaden gekocht maar met een moedertje kan hij vlot stekken doorgeven (lees wisselen voor een ander soortje). De ene wisselt panini stickers, de andere stekken...

              ondertussen alles klaargemaakt in m'n bloeihok. Het is nog wachten op m'n clusterlite. Als het hokje klaar is post ik foto's.

              nog technisch vraagje;

              tl56w; 6400K/1950 lumen
              tl56W; couveuselamp 3500K/1950 lumen
              spaarlamp 200W 4000k/14400 lumen
              led 18W; alles wat ik weet; rode spectrum/geen weet van aantal lumen

              twee vraagjes;
              Is mijn spectrum volledig genoeg?
              Ik kom nu uit op een 19000 lumen; een hps600 biedt er 80000; voldoende of moet ik aan hetzelfde lumen komen? Het lijkt me dat het spectrum belangrijker is dan de intensiteit? je moet natuurlijk wel genoeg licht hebben...

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

                    jep, dit berichtje om nog drie fotootjes te kunnen plaatsen; de plantjes...

                    b
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

                      Hehe ziet er leuk uit!

                      En je kan idd maar 3 foto's uploaden per keer, dus dan telt de dubbelpost regel ff niet.
                      (Edit het nooit wanneer het om de Atachments gaat hoor)

                      Je kan ook de foto's uploaden en deze dan op het forum zetten, zo kan je ze enneens allemaal zetten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                      je kan op http://www.mijnalbum.nl een album aanmaken en langs daar je fotos uploaden.
                      Dan de Locatie code hier tussen de IMG tags zetten [img]xxxDezeDusxxx[/img]
                      (Rechtermuisknop,eigenschappen,Locatie: )

                      Peace
                      Ik ben benieuwt wat de kweek gaat geven, de ene kant krijgt meer rood licht door de LED en de andere kant weer anders.

                      Zou je een fototje kunnen trekken van de BB? A u b

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

                        your wish...

                        slaapwel
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: opstart kweekje spaarlamp/TL/LED

                          nice nice, waren ze snel geworteld?

                          Nou ik kijk uit naar de volgende update,

                          volg je

                          Peace

                          Comment

                          Bezig...
                          X