Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Dos Si Dos 33 in kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: 2x Dos Si Dos 33 in kweektent

Korting op 420shop
    Joahhh hier is die pleurislijer weer!!!!!

maar nu met een kweektent ipv MGL (mini grow locker) 😁

KweekSetup:

Kweektent Ferna home grow box 60x60x160
    Filter Can lite 150 (100mm flens)
    Fan 2x120mm noctua fan van vorige setup met fan controller voor snelheid te regelen
    Fan clipfan 15cm
    Lamp mars hydro ts1000 150w ook van vorige setup
    Pot 2x18L van de action deze zijn mooi vierkant

Grond plagron lightmix, gemengd met extra perliet en wormenhumus. En als bodemlaag kleikorrels

Voeding/toevoeging plagron roots, grow, bloom, power buds, green sensation en calmag pro

Zaad 2x BF dos si dos 33 heb dit zaad nog liggen dus ga deze eerst opmaken. Kwa opbrengst vond ik prima dus nu hopen op zeker het dubbele en wie weet wel meer πŸ˜‡

ik ga in deze ronde een stuk minder extra’s geven, eerste ronde gaf het een gedoe kwa groei/bladproblemen

Tent zit in elkaar alsook filter en afzuiging geplaatst. Deze zal een stuk lager gehangen worden! Dan wat nu te zien is op de foto.

ik heb allebei de bakken klaar gemaakt, eerste laag (paar cm) kleikorrels. De rest gevuld met grond perliet en wormenhumus. Dit heb ik ook gelijk ingewaterd zodat de bodemleven alvast kan gaan groeien/tot leven komen πŸ˜‰

ergens eind van de week ga ik op mijn dooie gemakkie zaadjes ontkiemen. Hopend dat ze allebei uitkomen 🫣

hierbij wat foto’s

IMG_8141.jpg

IMG_8142.jpg

IMG_8143.jpg

Attached Files

Leuk Pleurisjong ik volg je weer1
    Heerlijk soortje ga ik ook zeker mijn restant zaad van opmaken

Comment

Netjes hoor! Werkt dat zo de fans achter elkaar?

ik volg in iedergeval πŸ‘ŒπŸ˜
      MGC 65W - Purple Lemonade
      MGC 65W - Blueberry Auto
      ​

Comment

• pleuriskind
        pleuriskind commented
        Editing a comment
        Kwa geluid valt het wel mee, je hoort meer het geblaas van uitgaande lucht zodra het voluit aanstaat

Het is iets compacter dan een inline fan. Maar dit is niet helemaal te vergelijken met een pc fan van 12cm 😁

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Je kan nog overwegen om geΓ―soleerde slang achter je fans te plaatsen. Dan valt het geluid zo goed als weg

• pleuriskind
        pleuriskind commented
        Editing a comment
        Ik heb zelf geen last van het geluid! Dus dat scheelt weer 😁

Tent staat in een voorraadkast, dus als daar wat geluid uit komt is niet zo erg

Interessant, een custom made afzuiger, nice! Heb dit vaker gedaan zo?

Comment

Hoppa. De boel is goed aangesloten. Lichtschema is weer ingesteld, doormiddel van een simpele wifi stopcontact.

potten wat xtra water gegeven! Ennn ik had toevallig nog een luchtbevochtiger of mijn vrouw had er 1 laat ik het zo zeggen 🫣

zaadjes zijn ontkiemt en zojuist verhuist naar een volle pot met grond.

LV%45 dit zal wat hoger worden door de bevochtiger
        LICHT staat op %40 met een afstand van 40/45cm
        AFZUIGING staat op %60 voor frisse lucht

heb op dit moment eigenlijk nog niet echt een idee wat ik met de plant wil gaan doen. Ga ik hem fimmen of toppen!

maargoed hierbij een foto van huidige setup

IMG_8343.jpg

leuke bijkomstigheid, me buurman heeft mijn gratis zaadje gehad. Deze lig hier ook te ontkiemen 😁 dit is een glueberry OG auto. Ben benieuwd wat hier vanaf gaat komen. Website geeft iig aan dat het een monsterplant kan worden. Aangezien er een airpot word gebruikt met een inhoud van 38liter

vanaf nu wachten en wachten! Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag πŸ˜‡

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Heb nog wel n goede tip! Bij storm altijd met de wind mee pissen πŸ‘ŒπŸ»
          Opstelling ziet er weer goed uit. Knallen maar

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Glueberry OG word mega inderdaad met dikke opbrengst en lekkere wiet hoor. Keer binnen gekweektπŸ‘Œ

Filter en afzuiging kan ook buiten de tent.

En ik zou je lamp aan ketting hangen, qua hoogste stand werkt dat beter.

Comment

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          had getwijfeld of ik hem idd buiten de tent zou doen, maar had liever het spul een beetje weggewerkt in de tent. tent is voor mij gevoel hoog zat.

wil de plant ook niet te ver de hoogte in laten schieten, maar mocht dit wel het geval zijn kan ik natuurlijk nog alles buiten af plaatsen

we gaan het zien in de aankomende weken. hoop iig minder gezeik te krijgen dan me vorige ronde

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Hoogte geeft gemoedsrust, ik heb voor mijn peperplanten alvast een 160 cm gekocht, voor de groeispurt die de kinders misschien gaan krijgen.

Hoppa. De pleuriswarmte komt er weer aan!

dag 4 groei

plantje lijkt het goed te doen, zo af en toe een beetje water.
        bij ome alie nog een luchtbevochtiger gekocht. Vrouwlief wilt hem toch weer terug πŸ˜‡

IMG_8433.jpg

IMG_8434.jpg

temps zijn gemiddeld de hele dag 26/27graden en lv rond de %60/70
        IMG_8430.png

Comment

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          @Minigriwcase ik dacht met een zaailing ook iig eerste paar weekjes.

Deze komt bij ome alie vandaan zal jou de link even doorsturen.

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Gefeliciteerd!

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Thanks!

Dag 10 volgens het forum (zie dat ik 6 dagen geleden wat had geplaatst😁)

ze blijven allebei lkkr compact nog! Zie wel dat de linker ietsjes achterloopt, maja ook kleintjes kunnen groot worden.
        Door de temperaturen van de afgelopen dagen was het wel aardig warm aan het worden in de tent. Heb het gelukkig rond de 29 max kunnen houden πŸ˜…

ze krijg nog steeds water (ph 6.2) met een beetje plagron roots.

Wacht nog steeds op uncle alie op me waterbakkie

IMG_8536.jpg

IMG_8537.jpg

Comment

Goooeiemurgennnn dames en heren.

inmiddels zijn we wat weekies verder. Helaas nog niet op zijn eind. Maar we komen er wel.

na wat water/voeding geven en wat bijbuigen en knippen is tot nu toe dit resultaat.

inmiddels staat het al even op 12/12

heb de afgelopen tijd eigenlijk te weinig aandacht eraan gegeven ivm prive shit thuis.

op een paar nuggets na is me wietje al bijna op van de vorige ronde 🫣, hoop dat deze ronde een stuk meer zal geven πŸ˜‡. heb al wel gemerkt dat 60x60 en 2 bakken toch een hoop zoekwerk en gepriegel is om alles erin te krijgen

twijfel of ik de volgende rond een dwc bak erin doe met 1 plant. Iets in me trek dat ook wel aan! 😁

zoals je kan zien loopt er een slangetje met splitter naar de bakken toe. Heb via alie een klein waterpompje gekocht, deze geeft per 3 dagen een ingestelde hoeveelheid water af. Heb er een reservoir naast staan van 10liter water. Dus dsn heb ik er even geen omkijk naar.

IMG_9104.jpg

Comment

Hoe is het ermee?
            MGC 65W - Purple Lemonade
            MGC 65W - Blueberry Auto
            ​

Comment

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Ja hoe zit dat nu eigenlijk?

Voor de nieuwsgierige 😜 onder ons
            excuses had wat meer moeten plaatsen!

heb de afgelopen weken weinig aandacht gegevens aan de plantjes! Na wat water (ph6.2) en voeding op zijn tijd te geven lijken ze het goed te doen.

water pompje doet het ook goed. Heb hem ingesteld om de 2 dagen water te geven, ze krijgen totaal 3/3.2 liter aan water. Heb de slang aangesloten op een simpele reservoir van 10L inhoud.

ik heb nog een extra filter aangesloten, dus binnen in een filter en buiten de tent een filter. Hierdoor ruik ik echt totaal niks meer kwa geur (behalve als de tent even open is 🫣)

hierbij wat pics

IMG_9951.png
            IMG_9954.png
            IMG_9952.png
            IMG_9953.png
            IMG_9955.png

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Mooi kastje vol met je 2 planten πŸ‘πŸ»

• pleuriskind
              pleuriskind commented
              Editing a comment
              Thanks!

Heb deze gekregen van mijn buurman. Ik dacht dat deze bij alie vandaan kwam. Hij heeft een 4inch fan van mars hydro. En daar was deze gewoon te klein voor.
              Helaas heeft hij alles weg moeten halen ook de o zo lekkere gleuberry og.

Vind het opzich geen verkeerde filter. Alleen laat toch wel wat β€˜wietlucht’ door. Maargoed aldoende leert men! Aankomende rond hou ik dit setje nog en dan een betere kopen

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Zolang het zo werkt is het goed toch😁

Zoooooo inmiddels weer wat foto’s geschoten!!

viel me ineens op dat de plant links wat lichter groen is en de rechter wat donkerder groen, merkte in de groei dat de linker plant iets achter liep.

ze krijgen nog steeds lichte voeding van plagron en water natuurlijk.
            sommige topjes beginnen al wat bruine blad puntjes te krijgen, had de lamp inmiddels al wat hoger gehangen en licht ietsjes gedimd (van %100 naar %85) wie weet helpt dit.

ook foto’s gemaakt van de trichies! Maar zijn beetje wazig (klauwtyfes)

IMG_0138.png

IMG_0133.jpg
            IMG_0132.jpg

IMG_0137.png

IMG_0136.png

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Mooie besuikerde toppen mooi kweekje weer

Heren!

ik heb een aantal uvb lampen gehad van een kennis. Die dee er niks meer mee zijn hagedis (of wat het ook was) was overleden. Nu deed hij deze lampen weg.

kan ik hier iets mee in de tent? Lees heel veel verschillende verhalen erover. Ene zeg 15 min aan dan weer uit andere die houd hem aan voor 2/3 uur lang.

wie o wie weer hier iets van 🫣

IMG_0147.jpg

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Ja je hebt verschillende soorten UV A en C zijn geloof ik goed voor de planten en schadelijk voor de ogen.
              UVB weet ik niet.
              Vind t ook wazig als je buiten kijkt is midden van de dag de uv waarde t hoogst ik heb t 2,5 uur op t midden van de dag.
              Je zou eigenlijk met n spectrum meter moeten kijken in welk segment UV B valt

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Dat zou zomaar kunnen.

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Waar denk je dat staar door komt, uv en ir.

Zooo maar weer is een fototje gemaakt!

IMG_0313.png

Plant links lijkt wat sneller achteruit te gaan. Blad word snel geel maar lijkt het nog wel goed te doen. Daarin tegen plant rechts die is nog mooi groen, maar ook deze word wat minder kwa kleur. Kwa water en voeding krijgen ze hetzelfde. Dus ben benieuwd wat het kan zijn dat de plantbladeren links lichtgroen zijn?

ik had wat handigs gezien bij ome alie. Een klein metertje op wifi om de grond vochtigheid te meten.
            nou dat leek me wel wat! Weet alleen niet of het betrouwbaar/nauwkeurig is natuurlijk. Ik krijg een melding als de vochtgraad rond de %30 is. Dan kan ik de plantjes weer water geven. Als het onder de %25/20 is is de grond te droog en gaan de bladeren slap hangen.

IMG_0314.jpg

voor de getallen nerds onder ons

Lv %45/50
            lamp felheid op %80/85 gezet. Iets minder warm in de tent. En hopelijk helpt het ook iets tegen de verbrande bladpuntjes.
            temps in de tent lamp aan 23graden lamp uit 20.5/21graden

trichroompies weer even onder de loep genomen. En deze zien er aardig wit uit. Zie al wat amber kleur voorbij komen +-%5

volgende project is al onderweg!

3x gmo cookies van zamnesia
            1x gratis zaadje F1 hybride milkyway van RQS

Ik twijfel erover om over te gaan naar hydrokweek. Had een perfecte bak gevonden bij de ikea, luchtpomp luchtsteen en dergelijke heb ik al in huis (thanks to the buurman)

Comment

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit

• pleuriskind
              pleuriskind commented
              Editing a comment
              thanks!!! Grow Co @Minigrowcase

@Rreppellsteeltjam heb ooit een alien hydro bak gehad kwa setup, en dit beviel me wel. heb de setup nog liggen van toen. vind alleen de bak te hoog en heb er geen 2e van.
              wil met de ikea bak 2 plantjes kweken + oxyring achting ding, oa met een luchtpomp die zowel plantjes voorzien van lucht en doorstroming. mocht de stroom te laag zijn dan doe ik er een kleine pompje in.

had al een setup voorbij zien komen die werkte met een klein laagje water en een hoge druk pomp met vernevelaar ventieltjes erin rondom zijn bak

kan idd ook met eb en vloed werken, maar dat is nog nieuw voor me!

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Kratky is in een ton.

Inmiddels weer een weekie verder!

de temps in de tent is nu gezakt tot rond de 22graden. Lv zit gemiddeld rond de 45/50%

hierbij wat foto’s

IMG_0478.png
            IMG_0476.png
            IMG_0477.png

Comment

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit!
          Bezig...
          X