Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OG kush Foto RQS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

OG kush Foto RQS

Korting op 420shop
    ​​Beginnende micro kweker hiero.

Na een belabberde kweek van vorig jaar (in ongeïsoleerde schuur, kou niet overleefd), heb ik besloten om maar weer eens een poging te wagen.

Ik kweek in een 40x40cm tentje met een kleine afzuiger en een (65 hele wattages ​) full spectrum ledlamp. Ik heb, inmiddels 9 weken geleden, een zaadje OG kush geplant van RQS. Vroeg getopt, LST toegepast en uiteindelijk aan het eind van de veg/begin flower onderin het meeste weggehaald. Zit nu aan het eind van week 3 sinds12/12 en dit is het restultaat tot nu toe. Zal later nog updates delen met betere foto's.

Hoeveel opbrengst zou hier realistisch droog afkomen gezien de vrij zwakke lamp?
    En tips zijn uiteraard welkom

P.S. Ik gebruik voeding van Plagron voor groei en bloei, ph min en de bodem is verrijkt met supermix.

image.png
    image.png

Last edited by Japie420; 18 June 2025, 14:10.

Suc6 !!
    En nu t andere uiterste proberen kweken met max temp
    Opbrengst kan variëren van 30 tot meer dan n ons theoretisch gezien.
    Maar vooral genieten van de hobby is t belangrijkst

Comment

• Japie420
      Japie420 commented
      Editing a comment
      Thanks! Dit is weer het tegenovergestelde van vorige kweek inderdaad haha.

Eens, het gaat me ook meer om de ervaring dan hoeveel ik er vanaf kan halen. Was gewoon benieuwd wat jullie verwachten, heb zelf geen flauw idee namelijk. Rond de 50g hoor je mij zeker niet klagen 🤞🏼

Leuke setup ik volg!

waar heb je dat tentje vandaan als ik vragen mag?
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

• Japie420
      Japie420 commented
      Editing a comment
      Top! Ik heb dit tentje gekocht via: https://www.cnnbs.nl/nieuw-leer-kwek...grow-kweekset/

Echt een perfect formaatje voor mij. Je kunt er 4 kleine plantjes in kwijt of zoals in mijn geval 1 'grote'.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ik zie het, ik zag in je verslag dat er 30x30 stond vond het al raar haha tentje is 40x40

• Japie420
      Japie420 commented
      Editing a comment
      Je hebt helemaal gelijk, foutje!

Het ziet er al goed uit voor week 3 sinds 12/12! De structuur en de vroege training die je hebt toegepast, lijken goed te hebben gewerkt. Met een zwakkere lamp is het lastig om exacte opbrengsten te voorspellen, maar een richtlijn van 0,5 tot 1 gram per watt kan een inschatting geven. Natuurlijk spelen andere factoren zoals de genetica, onderhoud en de efficiëntie van je setup ook een rol. Blijf goed letten op de gezondheid van je plant en de reacties op de voeding, vooral nu in de bloeifase. Tip: kijk of je de lichtintensiteit nog iets kunt optimaliseren, bijvoorbeeld door planten dichter bij de lamp te plaatsen als de warmte dat toelaat. Succes, en we kijken uit naar de volgende update met foto's!

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      en wat is op basis van jouw voorgaande kweekjes het gemiddelde resultaat? Kweek je altijd onder HPS, of liever onder NEON verlichting?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Copy paste van Chat gpt als ik t zo lees

Sorry dat ik hierboven even zo fucking sarcastisch op Alejandro reageerde maar ik heb de indruk dat je niet veel aan zijn antwoorden gaat hebben.. Als hij wel een mens is zal hij verbaasd reageren, als hij inderdaad een chatbot is, wat ik sterk vermoed, zal hij waarschijnlijk de voordelen van NEON verlichting uitlichten

Aangaande jouw vraag, je geeft aan fullspectrum led, 65W.. Belangrijkste om te bepalen wat de opbrengst is is kijken naar wat de strain die je gekozen hebt per M2 KAN produceren.. Als dat bijvoorbeeld 500 gram is dan moet je zo denken.. 0,16M2 komt dan overeen met 80 gram.. Dit is in principe de bovengrens onder optimale omstandigheden.. Kan je daar overheen? Ja met extreem zorgvuldige planning en training wel.. Is dat realistisch.... Ik denk van niet. Je gaf aan met 50 gram tevreden te zijn... dat moet goed haalbaar zijn. Vermogen van de lamp zegt niet alles... Als jij een 65W Gloeilamp ophangt zal er niet heel veel groeien.. wel iets maar zowel lichtkleur als intensiteit zijn te laag en de warmte zal de planten wellicht slopen.. Kijk dus naar spectrum.. je gaf al aan full spectrum te zitten dus dat moet goed zijn. Daarnaast bestaat er nog de efficiëntie. Hoeveel lumen per watt produceert de lamp.. budget led's zitten op circa 0,8 lumen per watt (wordt vaak vergeleken met 0,8 gram per watt) en de nieuwste Samsung LM301H EVO doet ruim 3,2 lumen per watt (bij optimale driveroutput!!), ook wel omschreven als 3,2 gram per watt.. Maar beiden zijn slechts richtlijnen. Heb jij 1000W LM301H in een 1x1m tentje zal je er echt geen 3 KG uithalen, simpele reden.. dat past niet. En er is volgens mij nog geen strain die 3KG per M2 produceert. (zo wel.. laat eens horen). Op basis van mijn eigen kweekverslagen kan ik in ieder geval wel concluderen... de technische grens ligt rond de 700 gram per M2. En ja, ik heb al eens 988 gram per M2 gedraaid maar dat was helemaal kut werken en leverde heel veel stress op (toprot, niet kunnen snoeien, niet kunnen inspecteren etc).. De extra kosten die dat meebracht... beter een extra rondje zetten, veel goedkoper.
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

Bezig...
    X