Mededeling

Collapse
No announcement yet.

No-budget kweek, Trainwreck

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: No-budget kweek, Trainwreck

Wedden dat dat figuur moddervet is van het vreten en een ander niks gunt; zeker een plantje niet.
    Hij (of jeweetwelkater) zit ons gewoon te f**ken.

Achterover op een vervuilde bank zit het ons als een vetvlet de gek aan te steken. Weet het haast zeker
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8uur View Post
      * HPS lamp is geen optie, ik ben wel ban plan een kastje te maken en met spaarlampen te werken, die stroomkosten van een HPS lamp (hoewel de moeite waard qua groei) vind ik een beetje gortig voor mijn 1e (zwaar amateuristische) kweek.
      Met alle respect hoor, maar als je 2 a 3 tornado lampjes gaat gebruiken kom je op een slordige 69 watt uit, dan neem je toch beter 1 70watt HPS? gebruik nagenoeg het zelfde alleen dan met vele malen beter licht.
      Correct me if im wrong

Comment

@ WeenieWie : het gata mij er meer om de plotselinge stroomkosten van 1 HPS lamp. Die 3 spaarlampjes zal je waarsch veel minder snel op je rekening terugzien ?

Comment

@8uur: Ik ben nu al vrij lang wakker, maar ik denk dat 70 watt nog altijd 70 watt is ofdat nu 70 watt spaarlampen of 70 watt HPS is, het is 70 watt. Alleen heb je bij HPS meer Lumen per watt (dit doet niets aan de rekening, het is nog altijd 70 watt).

Het enige verschil is denk ik de afzuiging die meer verbuikt bij HPS (spaarlamp --> pc fans / HPS --> buis of slakventilator) en het feit dat je bij HPS nog VSA gebruikt, die gebruikt ook energie... Maar uiteindelijk is 70 watt 70 watt

Just sayin'

Peace,

Davy

Comment

IMG_1536.jpgIMG_1540.jpgIMG_15412.jpg
            Mensen van het goede smokersleven!

Bij deze weer een kleine update. Ik doop haar net, high als ik ben, als Beppie.
            Beppie is nu ca. 6 weken oud en heeft ondanks mijn verschrikkelijk amateuristische aanpak 28 cm in bereikt.
            Overdag voor het raam, 's avonds onder de (ja ja hij is er) spaarlamp, 's nachts onder de tafel in het donker. Staat naast mijn droogrek dus de lucht is enigszins vochtig. Krijgt een aantal x per week water, aangemaakt met groene thee.
            Heb een lampje bij de Appie gekocht, die mij, gezien het op dat moment beperkte aanbod, het beste leek. Zie foto.

Moet ik haar al minder licht geven/laten bloeien of nog even door laten keuvelen ?

Smoke ze. Groeten 8u

Comment

Ik zou Beppie nog een bakkie thee geven en nog wat keuvelen over de dagelijkse perikelen van Huize Vensterbank.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Beste, ik las je verslagje ff door.. leuk hoe je het probeert.. ikzelf heb ook met spaarlampe gekweekt en er een heerlijke haze vanaf gehaalt! had dan wel 8x 23 watt tornado spaarlampe.. Je plantje ziet er redelijk gezond uit.. maar aan de aantal vingers te zien heeft die wel beetje stress.. als ik jou was zou ik dr niet voor t raam zette, maar buite.. het raam houd veel straling tege
                ik zal dr ook al in de bloei zette.. je gebruikt 1 lamp, dus het zal wsl alleen een hoofdtop worden.. dus of je nou een plant van 3m heb of van 30 cm.. de top blijft t zelfde..

is het geen mogelijkheid om iets in elkaar te knutselen? mss een oude doos ofzo? beetje alu folie rondom, en touwenconstructie voor de lamp (kijk naar mijn microkweek verslag,, kan je mss wat leuke dinge uit halen..)

Verder adviseer ik je om minstens groeivoeding te gebruike.. voor 3.50 heb je een halve liter voeding bij een tuincentrum.. iets voor groene bladeren ofzo, of ik had dan biovoedsel...
                greetz

Comment

Bedankt voor de tip Damn nice!
                  8x spaarlamp is een beetje te veel van het goede op dit moment. Verder heb ik alleen direct zonlicht tussen 11 en 13/14u op mijn balkon, en is het de rest van de dag wel te koud voor Beppie buiten.
                  Dus nog 2 weken en dan overgaan op 12/12 ?

Ik houd jullie op de hoogte. Gr

Comment

Bezig...
                  X