Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

    Korting op 420shop
    Allereerst welkom op mijn eerste kweekverslag

    Na lang opzoekwerk ben ik nu eindelijk mijn eerste kweek gestart
    zaadjes waren na 2 dagen ontkiemd
    ze zijn juist geplant
    vanaf morgen zal ik starten met de lampen te laten branden.

    Mijn opstelling is
    2x warmwit lampen & 1 coolwhite lamp elk goed voor 13 Watt
    het zijn tornado spaarlampen.
    2 x pc fans voor actieve in en uitlaat
    1 x zelfgemaakte koolstoffilter

    Planning is na verloop van tijd te gaan scroggen omdat mijn hoogte
    maar iets van +/- 0.7 meter is en 0.4 m breed
    voeding; brandnetel aftreksel, mest,..
    zou ook nog tenslotte zeggen opbrengst is voor mij verre van belang
    ben al blij als het een mooie plant wordt

    verder vragen zijn natuurlijk altijd welkom

    al enkele foto's

    Afb0254.jpgAfb0256.jpgAfb0255.jpg

    #2
    Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

    Veel succes met je kweekje frank
    sigpic

    Comment


      #3
      ***

      Comment


        #4
        Afb0259.jpgAfb0260.jpgAfb0261.jpg

        @ Henkvd dank je hartelijk

        @ Stealth ben inderdaad ook niet van plan op te lang te groeien juist tot aan een behoorlijke hoogte +/- 25 cm of al ja weet het zelf nog niet juist
        en ik weet het dat het zonder ook moet lukken maar het lijkt me mooi en opzich is het scroggen beetje zoals je zegt maar dan buigen enige verschil dat je het doet zoals klimop enigste waar ik dan moet opletten is dat ik dicht genoeg op elkaar scrog omdat ik met sl lampen werk en niet tl omdat tl bijna niet te doen is kast te smal, en dank je voor de tip van het water wandt dat wist ik nog niet, geef op het moment nog wel geregeld water heb maar bang dat ze te droog staan zolang die niet boven komt. dus liever wat meer water.

        Groetjes mister frank

        Comment


          #5
          Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

          Hehe in het begin is het echt wel beter van niet teveel water te geven, in combinatie met lampen die tever van je mini plant staan begint ze dan te stretchen.
          Ik had dat in het begin niet door, en teveel water gegeven. Nu geef ik al 1.5 week geen water meer en begint ze flink te groeien.
          De aarde is nog steeds vochtig.
          Nouja de eerste keer zal altijd bijleren zijn zeker?
          Groeten!
          ***

          Comment


            #6
            Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

            Misschien is het nuttig om wat reflectors in elkaar te knutselen ?
            Desnoods knip je drie redbull blikjes open, en vouw je daar kapjes van.
            Dat zal al aanzienlijk schelen in lichtopbrengst.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

                Goodluck met je kweekje!!

                Als je denkt dat je water niet goed tot onderaan in de pot doorloopt kan je altijd met een stokje wat gaatjes in de grond prikken Dat deed ik altijd ( gebruikte een chinees stokje om mee te eten ;D ), wat het water lekker naar beneden stuurde. Je moet geen schrik hebben om de wortels te beschadigen, het zet ze aan om meer haarwortels aan te maken :p

                Grtz!
                Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                A friend with Weed is a friend Indeed

                Comment


                  #9
                  Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

                  update;

                  Men eerste plantje is gisteren voor het eerst opgekomen het ander nog niet maar ik hoop
                  dat die ook snel gaat boven komen anders is het nog niet zo erg was eerst vanplan toch maar eentje te zetten
                  maar dan gewoon in een vrij grote pot
                  Vind het allezins geweldig dat er al eentje geboren is en wat het einde ook mag wezen ik heb nu al een voldoening
                  het andere zal vast nog wel komen, zaadjes waren ook eerst ontkiemd en dat was nog het kleinste dus die zal
                  wat langer op zich laten wachten, morgen volgt er normaal terug een update groetjes

                  al enkele foto's

                  Afb0263.jpgAfb0264.jpgAfb0266.jpgAfb0265.jpg

                  @ HashiZall dank je wel alvast, en dankje voor de mooie tip slim gezien trouwens, voor de wortels vrees ik nu niet haartwortels is al wat riscanter die zijn nogal belangrijk
                  maar een wiet plant blijft een plant, en het water zal er wel langzaam door trekken ik geef nu ook al wat minder water is belangrijk dat ze soms al eens moeten zoeken naar een beetje water

                  groetjes mister frank

                  Comment


                    #10
                    ***

                    Comment


                      #11
                      Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

                      hha, Stealth
                      die doek is inderdaad voor lv omdat ik die liever niet aan men lampen ga zitten hangen en de lampen schijnen er op dus het zal vast wel helpen alle beetjes helpen trouwens
                      maar ik ga boven men plantjes nog wat platic folie hangen, los van de pot heb bang dat ze anders geen zuurstof gaan hebben, ook omdat het niet anders kan dan ze stikken ook al heb ik al vaker gezien dat mensen het doen, en mooie tip maar men potten wegen zo al veel omdat het gewoon aarde van uit de tuin is, ik voel gewoon aan de zijkant eens met men handen hoe nat men grond nog is groetjes.

                      Comment


                        #12
                        Afb0269.jpgAfb0270.jpgAfb0271.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

                          Al die bakjes sterkte met de laatkomer!
                          ***

                          Comment


                            #14
                            Re: mister frank eerste micro kweek 2 x Bubblegum

                            inderdaad geeft geen mooi zicht al die bakjes maar wel beter milieu en dat is het belangrijkste, en die laatkomer betwijfel of het nog iets gaat worden, wordt het nog wat geef ik straks nog wel effe een kleine update met wat foto's, wha, kan echt niet wachten wanneer ik men eerste echte internode ga krijgen het blijft daar maar bij een dun steeltje precies dat het gaat stretchen wat wel interesand is dat het plantje echt naar licht toegroeit en meer bepaald naar men coolwhite, meer blauw

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X