Sprookjesbos in de minigrowbox
Collapse
X
-
-
02/04/26
3 × white widow van zamnesia
3 × apple fritter van Zamnesia
Dag 16 sinds omschakeling naar 12u/12u
De white widow vindt de royal treatment nog wel lekker. Mooie plantjes. Komt goed. Als ik heel heel goed kijk met mn ogen een beetje fijngenepen zie ik het precies al een beetje beginnen froezelen. Hier en daar zie ik precies nog wel een suckerscheutje, toch nog te lief geweest...
De apple fritter vindt de royal treatment maar niks. Ik heb Nog een tak afgebroken... bij hetzelfde plantje. Moeilijk buigzame takken die snel afbreken. Nog al tegengekomen. Takken groeien ook niet zo hard, maar dat zal nog wel veranderen denk ik dan. De plant met gebroken hoofdstam ziet er nu het best uit vind ik. Zal wel wiet afkomen. Terwijl ik hier aan het werken was dacht ik :"ik ben te oud geworden voor deze shit". Eigenlijk begin ik het te veel werk te vinden.
zal wel wiet afkomen
white widow sloerie
Comment
-
Lekker dikke stammen zeg!
EDIT: reactie op verkeerde plek gezet denk ik, volgende keer reageer ik op het oorspronkelijke bericht!Comment
-
05/04/26
3 × white widow van zamnesia
3 × apple fritter van zamnesia
Dag 19 sinds omschakeling naar 12u/12u
van mij mag de bloei beginnen...
Net de apple fritter onder handen genomen. Nog een tak afgebroken op het einde... wel niet volledig door en de uiteinden heb ik heel de tijd tegen elkaar kunnen blijven drukken tot ik de boel stevig kon onderstutten met een stukje ijzerdraad...dus, wiet weet komt het wel goed met die tak. Anders zal een scheutje de fakkel wel overnemen om die grote top wiet te maken. Ik dacht eigenlijk dat zamnesia in de salespitch zei dat deze apple fritter wel tegen een stootje kan, maar dat slaagt dan toch een beetje tegen. Voor de rest zien ze er eigenlijk nog wel ok uit.
Geen vooraf foto's van de apple fritters. Enkel van het resultaat. Een hoop groot blad en een aantal scheutjes weggedaan. Ongeveer alle takken nog eens geknakt. Blijkbaar kan ik het toch niet goed laten.
gedoe

De white widows hebben dorst en hebben dringend een stevige snoeibeurt nodig. Zien er wel blij uit.
Pauze is gedaan.
Ik vlieg er in!

of nog eerst een klein koffietje
vrolijke Pasen!
Comment
-
08/04/26
Dag 22 sinds omschakeling naar 12/12

De achterste white widow plant staat alvast in bloei!
Hozaa!
De rest is er bijna, ik zie het froezelen...
Ik ga bloei beginnen tellen als ze allemaal in bloei staan, anders wordt het gedoe.
Hozaa!
Nu nog ff naar de brico voor andere ijzerdraad. Ik merk nu dat de ijzerdraad die ik heb zich echt snijd in de takken en stammen. Sevens heel de boel eens aanpassen met soepeler kabeltjes....
De gebroken tak van de apple fritter van vorige training is helemaal toppie terug aan elkaar vastgegroeid! Was dat plantje met de gebroken hoofdstam in het begin. Ziet er nogal uit... straks nog eens foto'tje van maken. Indrukwekkend!
in dit kastje is de bloei er ook bijna, ik zie het froezelen!
Comment
-
Comment
-
15/04/26
3 × white widow van zamnesia
3 × apple fritter van zamnesia
Dag 6 effectieve bloei
(Alhoewel er bij de apple fritters nog altijd ene is die nog wat blijft haperen... voor de rest: pruikentijd!)
Van de white widows ben ik vergeten een vooraf-foto te nemen, dus enkel foto's van het resultaat. Maar ik kan jullie vertellen dat het echt volledig overvol gegroeid was. Veel blad weggedaan en nog een hoop sucker scheuten weggehaald.
white widow dus... foto's!
De apple fritters heb ik een hele tijd gewoon gerust gelaten tot ook die helemaal volgegroeid was. Hier dus ook behoorlijk veel gesnoeid vandaag. Onderkantje lekker kaal gezet, nog een hoop groot blad weg. 1 plantje dat dus nog geen duidelijke pruikjes blijkt te hebben. Moet ik in het oog houden. Staat ondertussen een maand op 12/12...
plantjes zien er wel goed uit vind ik. Mooi groene blad, geen rare dingen te zien. Het plantje met de gebroken hoofdstam ziet er het best uit vind ik
apple fritter foto's!
Gebroken hoofdstam

Voor de snoei
Na de snoei
Comment
-
19/04/26
3 × white widow van zamnesia
3 × apple fritter van zamnesia
Dag 10 effectieve bloei
De apple fritter is toch een beetje het lastige kindje hoor. Heel de boel is zo stevig gestretched en gebladerd dat ik besloten heb van nog eens een keertje er stevig door te roefelen, anders komt dat hier niet goed met die toppen die al vlak tegen de lamp zitten....
Foto van de voor-situatie
ik was van de apple fritters ff gewoon afgebleven omdat elke keer dat ik eraan kwam er wel een tak afbrak. Maar ook wel wonderbaarlijke lust for life bij dit soortje, de manier waarop ze telkens herstellen en sterker verder gaan. Stevig gespierde stammetjes zijn ze aan het worden vind ik.
...Dus besloot ik om de tak links onderaan weg te snoeien. Dat is de tak die niet in bloei wou. De rest van die plant staat in bloei hoor, maar die tak niet. Dus weg met die troep, ik kan die plek in de zon beter gebruiken om die dikke tak die nu al te dicht bij de lamp hangt opzij te trekken. Maar mn handelingen van vorige trainingsessie's indachtig, en dan eigenlijk voornamelijk het resultaat van mn handelingen, namelijk, gebroken takken, deed me al snel beslissen om die dikke tak toch nog eens te knakken om mn doel te bereiken. Als je traag de stengel zacht nijpt/wrijft plooit dat gewoon lekker in de richting die je wil zonder iets stuk te maken. Als je als een YouTube wietgoeroe halvezool je plant brutaal te lijf gaat want "it's just weed man" kan het zijn dat je plant fuck you gast tegen je zegt door af te breken.
Een beetje lief zijn kan dus eigenlijk geen kwaad.
Foto's van de na-situatie
Wiet zal er zijn

De white widows zien er keigoe uit vind ik. Laat zich makkelijk plooien en snoeien en begint nu al toppen aan te maken en poeder op de schutbladen. Curieus naar
Hier heb ik vandaag nog niets aan gedaan. Eal iets voor morgen worden.
Foto's
nom nom
Comment
-
Comment
-
Ziet er goed uit!! Waarom niet gewoon 1 plantje? -
Het idee was tijdwinst. Kastjes sneller vol. Sneller op 12/12. Sneller wiet. Niet echt gelukt omdat ze er bijna een maand over deden om in bloei te schieten.
Ook een beetje voor de uitdaging, alhoewel het in mijn ervaring niet echt moeilijker is. Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje leuk, zo'n kleine wietrodeo.
Mogelijks ook andere pheno's die er tussen zitten, en dus toch ook weeral andere wiet per plant. -
Ahzo, wou zeggen normaal heb je de zelfde tijd met 1 plant zon kastje vol vandaar de vraag
-
-
22/04/26
3 × apple fritter van zamnesia
3 × white widow van zamnesia
Dag 13 effectieve bloei
Vandaag heb ik alle planten voor de eerste keer een proeverke biotabs bio pk 5-8 gegeven. 4ml met 1,8L water per kastje.
apple fritter
Net nog eens de info over de apple fritter op de site van zamnesia gelezen. Deze moet blijkbaar 9 - 10 weken
White widow
Net nog ff gekeken hoelang deze moet. 8-9 weken dus.
ik vind het wel mooi
Comment
-
25/04/26
3 × apple fritter van zamnesia
3 × white widow
Dag 16 effectieve bloei
De white widows doen het echt super goed vind ik! Eigenlijk geen werk aan.Die zijn nu precies op de juiste hoogte gestopt met groeien, en zijn nu op het gemakje dikke toppen aan het maken. Blaadjes fier naar boven, mooi om te zien!
hup, white widow, hup...!!!
heeft veel geur bij, die white widow !!!
De apple fritters hebben nog een groeistuipje gekregen en begonnen te dicht bij de lamp te komen. Bladeren die in de afzuiging terechtkwamen en heel de tijd zaten te flapperen tussen de wieken. Allemaal niet zo best...
Dus heb ik heel de boel nog maar eens platgelegd.
Uiteindelijk lijken de plantjes het allemaal nog wel heel flink te ondergaan, mn martelingetjes. Die apple fritter zou veel beter solo functioneren in de mgb ipv met zn drietjes. Als de wiet die er nu af gaat komen echt supermegabangelijk gaat zijn wil ik die gerust nog eens terug kweken. Het zou een heel mooi plantje kunnen zijn als het de ruimte krijgt denk ik.
Totaal ander plantje dan de ww, maar dat is natuurlijk ook niet zo gek. Eigenlijk had ik op voorhand het idee dat de ww de lastige ging zijn, omdat iedereen hier op JD altijd zegt dat ww een lastigaardje is om te kweken.
whatever, wiet zal er wel zijn! Hopelijk heel veel en enorm smakelijk. Wesley sniper zn verslag van de white widow van zamnesia stelt me daar al wel in gerust! Heel nieuwsgierig, de laatste keer dat ik white widow gerookt heb is zeker 25 jaar geleden...Nostalgie!
Apple fritter! Als ze nog groeien kan ik ze nog platter leggen voelde ik gisteren toen ik ze plat aan het leggen was. Rustig laten rondcirkelen in een bepaalde richting, appeltje eitje! Komt goed.
wiet wiet wiet wiet wiet !
Hozaa!
Comment
-
Comment
-
'Effectieve bloei'
Mooi hoor. Komen wij aan met 'echte bloei'
Ik probeer die erin te krijgen maar ben een dialect spreker, dat wordt een lastige
-
Ach, als we elkaar maar begrijpen he. Sinds een jaar woon ik terug in het Kempisch dorpje waar ik geboren ben. De afgelopen 25 jaar gewoon algemeen Nederlands gesproken en dialect proberen weg te krijgen. Nu merk ik zelf als ik spreek dat mn dialect helemaal niet weg is maar gewoon sluimerend aanwezig was, en nu spreek ik terug als een oud Kempisch boerke. En ik vind het heerlijk! Leve de gekke dialecten!
-
-
29/04/26
3 x white widow van zamnesia
3 x apple fritter van zamnesia
Dag 20 effenaf bloei, gelak da we zegge in de Keempe
hey
Gisteren de white widow bio pk 5-8 gegeven met 1,8L gegeven, vandaag de apple fritter.
De apple fritter heeft kleinere toppen, de white widow heeft grotere toppen. Op de moment ben ik meer een fan van de white widow, maar wie weet wat zo'n apple fritter nog allemaal in huis heeft
foto's !
En de apple fritter
toedeletuutuu
Comment
-









Comment