Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sprookjesbos in de minigrowbox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

29/06/26

3 × white widow van Zamnesia
    3 x apple fritter van Zamnesia

Dag 50 effectieve bloei

7 weken en een dag...

Amai wat gaat dit traag...als de potten leeg zijn is het echt gewoon keihard op de handjes zitten tot het klaar is, en ik weiger nu al topjes af te knippen om nu al te kunnen blowen want als ik daarmee begin is het einde zoek vrees ik. Een paar weekjes nog, hoe erg kan dat zijn om te wachten... en dan nog een anderhalve week drogen... en dan moet dat nog zo lang mogelijk curen natuurlijk... maar misschien dat als het droog is, ik toch al eens een keertje ga proeven. Zo een klein beetje zo...

Soit...

nuchter als een gyprocplaat dus...

Nuchterheid wordt zwaar overschat vind ik
    persoonlijk, maar echt kwaad kan het ook niet
    natuurlijk

Foto's!

Apple fritter

20260529_203811.jpg 20260529_203839.jpg 20260529_203917.jpg

White widow

20260529_203210.jpg 20260529_202853.jpg 20260529_203140.jpg 20260529_203022.jpg 20260529_203154.jpg 20260529_202953.jpg

Comment

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Eigenlijk is het echt helemaal ok hoor. Als ik het niet in huis heb is het ook niet moeilijk om niet te blowen. Het voelt zelfs een beetje aan als vakantie, en mn tolerantie gaat terug volledig op nul staan denk ik, dus als ik terug ga beginnen zal het wel weer een ervaring worden! Het zou straffer zijn om een maand niet te blowen als ik het wel in huis heb. Maar... waarom zou ik niet blowen als ik het in huis heb? M'n vrouwtje vindt het wel cool dat ik niet knaldepressief geworden ben en piemels ben beginnen afzuigen in ruil voor een topje wiet, maar ja, het is ook maar wiet natuurlijk. En ik weet ook wel dat verslaving voornamelijk in het kopje zit, dus zelf ook wel blij dat ik mn cool toch lekker behouden heb. Genoeg andere dingen te doen naast het blowen gelukkig.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Goeie mentaliteit kan ik nog van leren, hoewel hoe ouder ik word hoe minder erg het is. Rantsoeneren bij bijna lege potten gaat niet hier. Plots is het op .

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Ik doe ook niet aan zuinig zijn hoor. Liever niets als een zuinig jointje. Fock da!

31/05/26

....er is een kalini asia van zamnesia boven...

20260531_140057.jpg

...maar nu zit ik er mee he...

Het lampje dat ik op bol gekocht heb heeft een timer, maar gaat maar tot 12u aan, 12u af...

De zolder waar ik kweek heeft geen ramen, dus de momenten dat ik er niet ben is het er sowieso pikdonker. Alhoewel... Er was wel een ventilatieopening van 40cm op 15cm in het stuk baksteen muur met vliegengaas ingemetseld dat ik gedicht heb met stukken isolatieplaat, maar daar zijn nog een paar kleine spleetjes waar licht doorkomt... misschien nog iets aan doen.

ik heb een paar tijdsklokken van Brennenstuhl van mn werk meegepakt ( was aangekocht door een vorige generatie werknemers, is nooit gebruikt en ik werk er al 12 jaar en is nooit nodig geweest in die tijd) , maar nog nooit ingesteld en gebruikt. Ze zaten nog gewoon in de verpakking met de handleiding bij, dus dat zal wel lukken. Ik denk draaischijf op begintijd zetten en pinnetjes ingeduwd is lamp aan, pinnetjes niet ingeduwd is lamp uit. Als ik me vergis, corrigeer me dan...

18u licht, 6u donker.... Hoe maak ik dat comfortabel voor mij en voor de zaailing... ervoor zorgen dat als de lichten uit zijn dat ik niet op zolder kom he... pakt van 4 u 's morgens tot 22u 's avonds lichten aan, de rest lichten uit. Lijkt me prima!

20260531_140023.jpg 20260531_140110.jpg

Het lampje dat ik op bol.com gekocht heb is wel iets zot! Het zijn 4 flexibele ledbarrekes die ik elk afzonderlijk kan aanzetten. 10 watt per ledbarreke.
    Ik kan ze in 4 of 5 stappen dimmen, ik kan enkel blauw spectrum doen, enkel rood spectrum en ik kan full spectrum doen! De timerfunctie is onnozel beperkt tot max. 12u aan 12u uit, maar dat fixen we dan met de tijdsklok.

Ik heb nu enkel blauw licht opstaan om de groei te stimuleren. 1 barreke op de zaailing op een cm of 6 erboven, nog 2 barrekes boven mn kweekbakske waar de potjes met de nog niet ontkiemende zaadjes aan het werken zijn om boven te komen. Hebben ze iets om zich naar te richten. Als ik zaadjes in mn mgb's ontkiem laat ik ook altijd mn lampen branden. Hoeft misschien niet perse, geen flauw idee. Als iemand daar een mening over heeft, deel ze gerust!

Ik ga mn tijdsklok instellen en installeren!

HOZAA!

... nu ik al schrijvend de boel een beetje aan het overdenken ben, lijkt het me ineens niet geheel ondenkbaar dat ik zo'n bol.com lampje bij in een minigrowbox kan steken en de kabel met controller via de lucht inlaat naar buiten kan trekken en heel de belichting een boost van max 40 watt bij kan geven...
    105 watt in een minigrowbox....
    65 watt langs boven, 40 watt in de hoeken bijvoorbeeld..

lijkt me wel watt

...of zou dat een beetje zotjes zijn....?
    Ze zijn dimbaar, dus ik kan er wel de grens mee aftasten....

Zal niet meer voor deze kweekjes zijn, want die zijn bijna klaar, maar... wie weet?!

HOZAA!
    Last edited by Captain fantasy; 6 dagen geleden.

Comment

Echt goed kan je het niet zien natuurlijk, maar ik heb de schijf gedraaid tot het pijltje naar de 4 wijst. Dan heb ik de pinnetjes vanaf de 4 tot aan 22 ingeduwd.
      Lijkt me de way to go, maar ja, weet ik veel....

20260531_152932.jpg

Net het spel geïnstalleerd, en er komt stroom door.... Maar klopt mn verhaaltje? Misschien moet ik het pijltje zetten op het huidige uur en dan de pinnetjes induwen van de tijd dat ik de lamp aan wil hebben?
      Klinkt eigenlijk wel logischer....

Comment

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Ok, iedereen kan terug een beetje rustig worden, het schijfje draait rond!

Iemand een mening over digitale tijdschakelaars? beter? Slechter? Hetzelfde maar zonder geluidjes?

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Minigrowcase de timerfunctie van de lamp kan ook gewoon uitgeschakeld worden zodat ze continu brand

• Captain fantasy
        Editing a comment
        En de dimmer kan trouwens de lampen in 9 stappen dimmen heb ik net ff geteld! Supercool!

01/06/26

Fuckydefuck!

Dat lampje springt helemaal niet terug op met de tijdschakelaar... je moet dan nog op een knopje drukken om het terug op te zetten...

Wel nog 2 pink rozay's bovengekomen toen ik vanmorgen ging kijken...

Comment

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Hey, daar is een topic over in JD! De toenmalige JD'ers geraakten er niet echt volledig uit, maar ik vermoed idd dat het niet zo gek veel kwaad kan. Ze suggereerden wel om de uren stelselmatig af te bouwen als je naar 18/6 of 12/12 gaat.
        ...het zal in ieder geval toch zoiets worden, ik ga er mn wekker niet voor zetten om op het knopje te gaan duwen

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik heb de boel hier zeker de eerste week op 24 uur gehad, daarna in 1 klap naar 18-6.
        Totaal geen problemen gehad.

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Allright! Merci Nederhigh !

3 × pink rozay boven !
      1 × kalini asia boven !

20260601_174140.jpg

...eigenlijk al helemaal goed, maar ik ga toch nog supporteren voor de 2 resterende kalini asia zaadjes!

hup, Kalini asia, hup !

Ik heb nog 2 barrekes xtra boven de 4 zaailingen gezet, en waarom niet....Full spectrum!!!

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Beter als die disco licht, waarom knip je de schakelaar er niet tussen uit van 12/12?

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Dat gaat niet lukken vrees ik.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Why?

Minigrowcase

Als ik hier in ga knippen is heel het spel naar de kloten.

20260602_171317.jpg

En het is trouwens gewoon niet nodig. Nog een dagje 24u licht voor de baby's. Morgen komt mn ander brolfullspectrumlampje zonder dimmer en timer aan, wat ik dan wel gewoon kan gebruiken met tijdschakelaar kan gebruiken Dat kan ik dan gebruiken om voor te groeien en met het lampje dat ik nu gebruik ga ik dan eens zien of ik het wattage in een mgb kan opkrikken.

mijn gedacht!

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Nice, welke heb je besteld?

Minigrowcase

Den deze heb ik besteld. Een link van bol.com hier placeren is blijkbaar ne lastige,

Kutbolsite

Voor de zekerheid maar een prentje er bijsteken.

550x550.jpg

ik heb de 50W versie gekocht (30W kon ook).

39,95€

Comment

Net nog ff een paar foto's gaan trekken van de zaailingen. Terug beneden ff naar de foto's gekeken en....ziet ik daar toch niet 1 of ander kutbeest zitten... behoorlijk duidelijk met dat blauwe licht. Toen ik bij de zaailingen stond had ik het totaal niet zien zitten... speciaal...!

20260602_212130.jpg 20260602_212142.jpg

Zoek het beestje

...toch maar ff teruggegaan om dat beestje te killen...

...en morgen eens een flapje vliegengaas over mn luchtinlaat in het dak smijten, met dat licht dat heel de nacht brand komt elk kutbeest wel eens kijken op mn zolder...

kutbeesten

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Hehe maar die bijt enkel maar gaten in je kleren denk ik

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik gebruik daar haarnetjes voor, die hebben een elastiek wat over de inlaat past
          Ik doe ze ook onder om de potten tegen mugjes

• Captain fantasy
          Editing a comment
          Haarnetje! Goei idee! Ik denk dat onze kleine dat nog in zn verkleedkoffer heeft steken...

...er is nog een kalini asia bovengekomen...!!!!

5 op 6, ni verkeerd!

Comment

04/06/26

3 × apple fritter van Zamnesia

Dag 55 effectieve bloei

Bijna 8 weken...

Sterk aan het overwegen om de white widow 1 dezer al om te kappen... ziet er bangelijk uit, stevige toppen vol met kristallekes, ik eet mn hoed op als ik daar niet stoned van zou worden...

Komende week gaat het ook maar heel de tijd regenen, hogere luchtvochtigheid die in de toppen zal kruipen en alleen maar rot zal veroorzaken...
        De white widow heeft ook maar 8-9 weken bloei nodig volgens Zamnesia. En als ik het zo bekijk ziet het er ook wel min of meer klaar uit. Ik vind het nog altijd lastig om met een loupje te kijken naar de trichomen aangezien ik de plant niet in en uit de mgb ga sleuren, dus kan ik enkel de voorste toppen van dichtbij bekijken... En zelfs dan is het een beetje gokken vind ik.

Ik heb hard genoeg mn bestje gedaan vind ik, mn potten zijn al lang leeg, en ik heb heel erg veel zin om binnenkort nog eens een keertje nen dikke vette te paffen...

Het is tijd!

De apple fritter moet volgens Zamnesia 9-10 weken bloeien, dus die ga ik dan nog een week of zo laten staan. Of ik moet iets raars zien aan de toppen, dan gaan ze onmiddellijk om.
        De apple fritters zien er ook wel bijzonder lekker uit vind ik. De achterste 2 plantjes hebben dezelfde toppen die zelfs overeenkomen met de foto die zamnesia op hun website heeft staan! Precies nog nooit meegemaakt! Heel donkere bobbelige niet al te grote toppen met knaloranje pistels. Wordt heel mooie wiet ! En wie weet smaakt hij ook echt naar warme appeltaart, zoals het beschreven staat door Zamnesia! Het plantje vooraan ziet er uit als gewone wiet. Gewoon groen. Met grotere toppen. Voor hetzelfde geld is dat gewoon een ander soortje. Maar we gaan ervan uit dat het een andere pheno is van dezelfde soort.

Foto's trekken van wietplanten in de mgb is best wel een uitdaging. Op de foto zie je sowieso niet wat ik in het echt zie, zeker niet in het kastje waar de white widow's staan. Maar desalnietemin, dit verhaaltje is waardeloos zonder foto's. Dus zonder verder uitstel, foto's!

white widow

20260604_113240.jpg 20260604_113309.jpg 20260604_113424.jpg 20260604_113509.jpg

Apple fritter

20260604_113720.jpg 20260604_113656.jpg

wiet ahoy!

Comment

...bijna de zaailingen nog vergeten...

3 × pink rozay van Zamnesia
        2 × Kalini asia van Zamnesia
        ...en dat ene potje met kalini asia die nog niet bovengekomen is en wellicht ook niet meer zal bovenkomen maar die ik toch maar mee onder de lamp heb gezet want wie weet...!

Nieuw 50 W full spectrum brollampje erboven gezet met de tijdschakelaar op 18/6

Staat nu ongeveer 15cm boven de baby's. Internet suggereert het dubbele. Wat zeggen jullie? Uiteraard nul info bij het lampje

20260604_113132.jpg 20260604_113147.jpg

ca pousse

Comment

Ok, op de website van bol staat er wel info.

550x519.jpg Toch maar een beetje hoger gaan hangen

Comment

40% korting op zaadjes bij zamnesia tot dinsdag...!!!

Comment

05/06/26

Dag 56 effectieve bloei / 8 weken

Dag 1 van het droogproces

Plantje uit de mgb gepeuterd.
              Alle bedrading verwijderd.

....verwonderd over de schoonheid van de plantjes...
              Bijna zwarte bladeren, donkere wiet waardoor de grote hoeveelheid kristallekes nog beter tot hun recht komen. Allemaal dingen die je totaal niet zag toen de planten in de mgb zaten met dat kutgroene licht.

20260605_182937.jpg 20260605_182952.jpg 20260605_183008.jpg

Droogrekje opgehangen in de mgb.
              snoeischaren ontsmet.
              Deksel van een schoendoos gezocht en een stuk bakpapier er ingelegd, om de grote schutbladeren (die ook vol kristallekes hangen) in op te vangen als ik ze afknippen.
              Handschoenen aan en alle takken afgeknipt zodat het geheel zonder aan elkaar te plakken in de mgb passen.

Geen raar dingen gezien aan de toppen.
              Zien er allemaal lekker compacte toppen uit, ook de onderste kleinere toppen. Zalig!

Droogrek hangt mooi vol. Het heeft al voller gehangen, maar ik vermoed dat het toch een mooie hoeveelheid gaat worden als het gedroogd wordt.
              Weinig blad in de toppen, wordt een makkie om te knippen als de boel droog is!

20260605_190728.jpg 20260605_190702.jpg 20260605_190708.jpg 20260605_190737.jpg

HOZAA!

Comment

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Goeie vraag, de ny diesel op 1 , ww op 2 , een orange bud van 20 jaar geleden es gevonden, samen met een k2 eigenlijk , runtz op 5 , maar in een van mn vorige verslagen zit r ook n hele goeie maar ff vergeten . Kga hem nog herinneren hoor

• Captain fantasy
                Editing a comment
                How... de ww op 2 of wa?
                Had je die ny diesel niet nog eens een 2e keer gezet en was die dan eigenlijk niet maar wat gewoontjes? Vage herinneringen aan kweekverslagen...

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Ja die ene genetica idd, maar sour d of super of gewone , dat gassige erin vind k wel allemaal lekker. Maar teveel soorten te weinig tijd, het kaartje met top 5 op ga ik niet lamineren, is niet bindend

07/06/26

Alle 3 de stammetjes uit de grond in de pot waar de white widows in zaten geknipt. Een dikke 5cm grond vanboven weggehaald en op mn composthoop gesmeten. Een hoop verse plagron promix in mn mengkuip gestort, een hoop perliet er bij gekapt, startrex en myccotrex toegevoegd, een mengsel gemaakt van water, bactrex en orgatrex en bij in mn mengkuip gesmeten, alles goed door elkaar gehusseld en mn 18 liter pot terug tot de rand gevuld met het mengsel. Behoorlijk natte pap, maar maakt niet uit, vocht zal zich wel verspreiden over de rest van de pot en zal ook wel een beetje droger worden tegen de tijd dat de nieuwe plantjes er in komen.
              voor de hoeveelheden van de biotabs toevoegsels heb ik een beetje gekeken naar mn biotabs recept voor een 18L pot, maar niet te fanatiek want zoals Karel zegt: "don't panic, it's organic!"
              De biotabs zelf doe ik er altijd pas in als ik de plantjes in de pot steek.
              Ik heb nu ook weer een lege zak plagron promix over mn 18L pot getrokken en er een paar verluchtingsgaatjes in geprikt zodat het daar al lekker verder kan broezelen. Eigenlijk misschien niet direct nodig omdat mn mengsel dat ik heb toegevoegd echt zeiknat is... Kan zijn dat ik die zak er straks terug afhaal... Ook geen idee of de pot afdekken ook maar enig voordeel heeft buiten een tragere verdamping van het vocht in de pot... maar ik ben er indertijd mee begonnen en ben in ieder geval nog geen enkel nadeel tegengekomen, dus doe ik er gewoon lekker mee voort. Toch wel een beetje een gewoontediertje ikke.
              Van de week ga ik dan eens wat aardwormen zoeken in mn tuin en die ook bij in de pot steken, die mogen daar dan heel de boel onderschijten!

...en dan ben ik eens benieuwd naar die vliegende start... bespaart me in ieder geval wel een hoop geld en moeite om de grond in mn potten te hergebruiken!

lekker!

Comment

• Minigrowcase
                Minigrowcase commented
                Editing a comment
                Uitblazen naar buiten geen beter idee? Om een gat te maken naar een andere kamer is ook zo zonde, je gat naar buiten heb je al

9 op 1m2 is perfect

• Captain fantasy
                Editing a comment
                Als er toch iets van geur moest ontsnappen heb ik liever dat ik het ruik ipv dat heel de wijk het ruikt. Ik kan behoorlijk simpel een uitblaas aanleggen naar de lager gelegen garage. Wordt netjes! Met gladde pvc buis en 2 × 45° graden bochtjes ipv 1 × 90° bochtje zoals Reppelsteeltjam hier al een paar keer
                aangeraden heeft hier en daar op het forum.

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                11 liter of 15 , mja om ze te moeten kopen extra, als ze passen de potten, waarom niet, maar idd meer potgrond dan...
            Bezig...
            X