...dat wordt kerstwiet...

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Captain fantasy
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2020
    • 859

LED: ...dat wordt kerstwiet...

Korting op 420shop
    29/08/26 - 15.00u

3 × Northern lights van Zamnesia
    3 × Pink rozay van Zamnesia

6 zaadjes in de grond gestoken
    Allebei mn minigrowboxen en alle potjes, lekschalen, spuitjes, mengbeker, gieterke, lepels,... afgewassen.
    6 potjes beplakt met plakband en de soort erop geschreven met bic. 6 potjes plagron promix uitgeschept en in mn mengkuip gestort. Een hoop perliet erbij gekapt. Een soeplepel lavameel. Alles goed gemengd. Een liter water in mn maatbeker gekapt (kraantjeswater dat al 24 u in een open emmer staat) en 7 druppeltjes plagron seed booster toegevoegd. Bij in mn mengkuip gekapt en nogmaals alles goed gemengd. Nog een liter water in mn maatbeker gekapt en mogmaals 7 druppels plagron seedbooster toegevoegd. Nog een beetje bij onder het mengsel gekapt en de rest opzij gezet. Alles goed gemengd zodat alles overal lekker nat is.
    6 potjes tot de rand gevuld met het mengsel en een gaatje van een kleine cm diep gemaakt in het midden. In elk gaatje een zaadje gestoken en afgedekt met wat grond. Nog een klets water erover gekapt. Deksel over de lekbak gezet. Warmtematje eronder gestoken. Brollampje erboven. Raampjes in het dekseltje een piepklein beetje open en gaan!

....Wietkweken godverdomme....
  • stef273
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Sep 2023
    • 536

Ah pink rozay van zammie heb ik ook liggen. Ben benieuwd wat je er van vindt!
    Maar is het niet warm genoeg in je MGB voor ontkiemen, warmte matje niet teveel denk je?
    Succes deze ronde!

Comment

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Takketoelli heeft de pink rozay al eens gezet. Geen idee wat dat bij hem geworden is uiteindelijk....

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Goede vraag, ik heb geen idee eerlijk gezegd. Die moet ik nog proberen, net als de runtz, white runtz, green cure, en og wat soortjes
      Ik vraag mij soms zelf af waar ik de discipline vandaan haal om ervan af te blijven, maar die oude moet eerst oo, en de nieuwe moet wat maandjes curen.
      Ik zal van de week eens proeven!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewoon in het vergeet ze wel hoekje zetten.!-)
  • Captain fantasy
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2020
    • 859

31/08/26

....amai, er zijn er al 3 boven...
    HOZAA!
    2 Northern lights en 1 pink rozay!
    HOZAA!
    1 van de NL's moet zich nog oprichten, maar je ziet het stammetje al blinken!
    euh...hozaa!

20260831_200918.jpg 20260831_200931.jpg

deze 3 heb ik apart in een minigrowbox gezet, op een 18/6 lichtregime. 3 planten zijn op zich al genoeg om mn 2 minigrowboxen te vullen, maar we zien wel wat er van de 3 andere zaden komt.

20260831_201149.jpg

Ontkiemen doe ik dus deze keer in zo'n kweekbakje. Ging eigenlijk al een dag sneller dan anders...

20260831_201004.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Lekker bezig

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Propagator heet dat.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Klinkt bijna net zo eng als terminator, maar is stukken minder spannend
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2620

Subk, succes !
    Sjdp90

Comment

• Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 859

01/09/26

Er is vandaag nog een Pink rozay boven gekomen!
      HOZAA!
      Dat maakt dan 2 Northern lights en 2 Pink rozay's.

20260901_194446.jpg
      Helemaal goed! Ik heb mn warmtematje en mn brol ledlampje afgezet. Als de 2 resterende zaden nog iets willen doen zullen ze het echt moeten willen, zonder fancy hulpmiddeltjes. Een druppeltje water kunnen ze nog wel krijgen, maar voor de rest: nougatbollen.

De 4 zaailingskens staan nu in de minigrowbox. Ik heb ze 15 cm dichter bij de lamp gezet met behulp van een plastic potje en een paar boeken.

20260901_194750.jpg

De Northern lights zaailingen zien eigenlijk behoorlijk....geel vind ik, maar aangezien ze het alletwee hebben zal het wel gewoon eigen aan het plantje zijn zeker...

20260901_194156.jpg

weeral superblij met het leven in de keet!

HOZAA!

Comment

• Minigrowcase
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2025
      • 192

Leuk, ik volg weer!
      MGC 65W - Purple Lemonade
      MGC 65W - Blueberry Auto
      ​

Comment

• Captain fantasy
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2020
        • 859

02/09/26

...amai... ik heb de oorzaak ontdekt van de gele lobblaadjes... de lampen hebben eigenlijk nooit gebrand.... de mgb stond nog in standje drogen...

....ik verschoot me een bult toen ik deze lange slungels zag...

20260902_190219.jpg

...dus dit wordt helemaal niets... misschien die voorste pink rozay nog wel... we zien wel, maar ik ga morgen alvast nieuw zaad te kiemen leggen, en als die dan boven zijn, dan ga ik er een lampje op zetten!

...ik had wel zin in dat northern lightje als kerstwiet, maar het zal geen waar zijn.

Ach, gewoon wat geld en tijd verscheten...

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Geen probleem, gewoon wat verder in graven, er komen dan wortels uit de stam.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ai , dus helemaal in het donker deze? Wat celstrek , mss de lamp dicht houden ineens dat ze vanaf internode 2 het omgekeerde doet , celkrimpen als dat bestaat
      • Captain fantasy
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2020
        • 859

...al een geluk dat ik nog een paar zaadjes in mn ijskast heb steken...

20260902_202053.jpg

1 × Jack Herer. Ligt hier al lang.
        1 × Solar Panel van Zamnesia. Freebie
        2 × Black Harlequin. Hier had ik een paar jaar geleden een verpakking van 3 van gekocht en er maar 1 van ontkiemt. Overheerlijke wiet, 9% THC en evenveel CBD.
        Fluitjeswiet. Ik had die toen gekweekt voor mijn vrouwtje, die eigenlijk niet blowt maar als ze dan toch eens blowt, niet het allerstrafste wil.
        dat is zo'n meisje soms...

Maar ik vond hem dus ook heel lekker,

Eens zien of er nog leven in die zaadjes zit...ik heb nog wel eens zin in fluitjeswiet!

HOZAA...!

Comment

• Captain fantasy
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • May 2020
          • 859

03/09/26

2 × northern lights van Zamnesia
          2 × pink rozay van zamnesia

Dag 3 ongeveer sinds bovenkomst

...net nog ff gaan kijken en het zal idd wel meevallen buiten de strek. Er zijn groene blaadjes verschenen bij alle zaailingen sinds ik de lamp heb opgezet. Geen enkele reden dus om heel de boel in de vuilbak te kappen en opnieuw te beginnen. Dus: de zaden die ik uit de koeling genomen had netjes terug gestoken en... VOORWAARTS!

kerstmis komt eraan!

20260903_075946.jpg

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Zouden ze sneller beteren met lamp wat dichter of net niet vraag k me wel af nu

• Captain fantasy
            Captain fantasy commented
            Editing a comment
            Ik heb er een paar boekjes onderuit getrokken en aldus heel de boel een 5 tal cm verlaagd

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Mss niet direct volle bak, half dagje schaduw , zoals een plant van binnen naar buiten in de zon. Na een dag de lamp dicht en terug korte internodes wss?
        Bezig...