Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek swiss cheese

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Microkweek swiss cheese

Yoyo smokers!

Inmiddels drie weken verder, dus hoogste tijd voor een update!
    We zitten in week vier van de echte bloei, ik heb inmiddels mijn lamp vervangen, voor 2 T neons 55 watt, wat ervoor zorgt dat mn bak in zijn geheel een stuk beter verlicht wordt.
    De topjes zijn er inmiddels en ik hoop dat de groei er een beetje uit is nu want alles zit al aardig door elkaar heen gevlecht, en ik heb maar een beperkte hoogte natuurlijk.
    Ik gebruik nog steeds geen voeding want de bladeren zijn nog steeds mooi donkergroen, dat is dan weer het voordeel van een flinke pot..
    2012-04-11 20.17.54.jpg2012-04-11 20.16.39.jpg2012-04-11 20.17.30.jpg

Ik heb al wel besloten dat dit hok makkelijk te vullen is met 1 plant, en vrees ook wel een beetje voor toprot straks met al die bladeren hutje mutje op elkaar. Verder had ik ook last van vliegjes maar ik heb besloten dat ik afgezien van wat vliegenstrips er niets aan ga doen.

groenten

Comment

Ziet er lekker groen uit en ook erg vol miss toch nu nog wat ingrijpen en wat snoeien.. die vliegjes wel ff blijven checken hoor zoo jammer als ze je oogst verpesten.

groeten mafferd!

Comment

@mafferd Leuk dat je dr zo snel bij bent! Wat bedoel je je oogst verpesten? Wat ik begrepen heb is dat de larven je wortels aanvreten, maar met nog een week of 3, 4 is dat toch wel te verwaarlozen? De vliegenvangers doen hun werk overigens wel naar behoren; ze zitten al aardig vol.

Maar het is dus misschien wel wijsheid om de in de weg zittende bladeren allemaal weg te knippen? Een lichte snoeibeurt?

Comment

ja vliegjes is nogal een breed begrip.. bedoelde dat je het niet moet laten gaan en wel zien wat happens daar waar je er wat tegen kunt doen zou ik ingrijpen.. en in 4weken kunnen ze echt nog veel schade aanrichten.

een lichte snoei beurt zou ik dan zeggen, al is snoeien in de bloei ook niet het meeste handige maar uiteindlijk met toprot zitten ook niet.

Comment

Niks snoeien, Hoe meer hoe beter!
            Gewoon zuinig aan met water om de lv laag te houden en ventilatortje onder
            het net voor beetje waai..

Smookse

Comment

Tja, ik bedoelde meer het onhandige blad weg te knippen, zal de luchtvochtigheid inderdaad maar zo laag mogelijk proberen te houden..

Comment

zier er netjes uit buurman,zal m inderdaad ook niet snoeien misschien beetje je blad wat voor je toppen groeit,voor de rest niks aan doen lijkt me!!

gegroet

---------- Post added at 06:21 ---------- Previous post was at 06:19

Comment

he smokers

inmiddels al weer 4 weken geleden dat ik heb laten zien hoe het er bij staat. Ik denk dat ik ze binnen kort 3 dagen in het donker laat om ze daarna te gaan oogsten.
                  Ik heb nog steeds last van wat vliegjes in het hok, maar so be it, ik heb niet de indruk dat de planten er heel erg onder lijden. Ik geef ze sinds anderhalve week geen voeding meer..

Hier weer ff paar fototjes, ; 2012-05-16 12.35.40.jpg2012-05-16 12.35.29.jpg

Ze lijken me opzich toch al wel bijna oogstrijp lijkt me? Iemand die daar nog wat zinnigs over weet te zeggen hoor ik graag

greetz
                  Attached Files
                  Last edited by buurman bolderbast; 16 May 2012, 12:37.

Comment

Nice!
                    just a little patience, la la la

probeer ff close up te maken met macrozoom op je camera.

latex

Comment

Bezig...
                    X