Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Éérste kweek in zelfgemaakte kast: 2x Powerplants

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Éérste kweek in zelfgemaakte kast: 2x Powerplants

Ik had gister een video bekeken over het clonen van planten, en heb dat zelf even geprobeerd...
    Zie hier:

Ik had alleen geen stekgel/poeder maar ik heb een aantal verhalen gelezen over mensen die talkpoeder (Zonder parfum) gebruikten als stekpoeder, en dat heb ik dus ook gedaan.
    Verder heb ik ook geen pluggen, dus heb er een paar meteen in de grond gestopt en een paar in een glas met water.
    Oftewel, ik heb eigenlijk maar gewoon wat geprobeert... En ik zie wel wat er gebeurt
    Verder heb ik daarna de plant waar ik de stekjes vandaan heb overgepot (Wat niet al te gemakkelijk ging...), maar tijdens het vervoeren is die plant een beetje beschadigt.
    Zie hier wat foto's:

De stekjes:

Uploaded with ImageShack.us

De gestekte en beschadigde plant (Wat een vreselijk gezicht... Ik hoop dat het goed komt, ik denk het eigenlijk wel want het hennepplantje uit de bloemenwinkel zag er op het begin ook zo uit, en die staat er nu stevig bij. Met dat hennepplantje had ik trouwens nog wat geexperimenteert met ''toppen'' en dat is gelukt):

En hier nog een plantje dat ik tegen kwam in mijn tuin, ik had een paar weken terug wat zaadjes verspreid en dit kwam eruit:

En hier de andere PP die nog in de kast staat:

Last edited by WietPiraat; 27 April 2012, 15:18.

Comment

leuk kastje.. inventief gedaan zo.. plantje ziet er ook erg mooi uit.. leuk begin van een nieuwe hobby?

veel succes ermee

Comment

Ja zeker een leuk begin, en zeker ook een leuke nieuwe hobby/bezigheid
        Maar er valt nog een hele hoop te leren denk ik

Comment

valt hier veel te lezen en te leren dus als je tijd hebt zou ik eens wat kweekverslagen gaan lezen

have fun

Comment

Net weer even gekeken naar de plant die vanaf vandaag buiten staat, en na de regenbui van daarnet ziet het er alleen nog maar dramatischer uit...
            Ik heb de zijtakken maar ondersteund met stukjes touw die ik aan een waslijn heb geknoopt, het lijkt wel een marionettenspel........ Dus ik zal de foto's dit keer maar besparen

Comment

Ondertussen ziet de plant die buiten staat er wel wat beter uit.
              Verder ga ik uitproberen hoe de plant gaat groeien op aquariumwater (Met allemaal schijt etc. van vissen), eens zien of dat positieve resultaten gaat geven
              De plant die nog in de kast staat is wat achteruit gegaan. Hij heeft gele vlekken op een aantal bladeren gekregen, zie hieronder twee foto's:

Iemand enig idee wat er mis is met het plantje? Gaat dit ernstige consequenties hebben of kan ik het simpel oplossen?

Comment

Wat die buitenplant betreft, geen idee.

Zou die je binnen hebt staan wel nog even toppen, en dan op 12/12 gooien, hou er rekening mee dat je plant gedurende 5 weken op 12/12 nog doorgroeit, en hard ook!

Comment

Oke dan, hij staat sinds 2 dagen trouwens al op 12/12 met 2x 2700Kelvin en 1x 6500Kelvin. Dat is toch prima voor de plant in de bloeifase?
                  Kan toppen trouwens ook in de bloeifase? Dan ga ik dat namelijk nog wel even doen.

Comment

Als e rnog geen echte bloei is wel
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

hey wietpiraat,
                      ik ben zelf een beginnend kwekertje dus heb er ook niet al teveel verstand van. maar ik heb vaker gelezen/gezien dat een plant gele vlekken op het blad had en weet dat dit kan duiden op spint. onderzoek je plant maar eens voor de zekerheid. kijk op de onderkant van je blad of je eitjes of kleine beestjes ziet lopen. ik denk dat de andere lui je er meer over kunnen vertellen dan ik, maar dit is wat ik er over weet.

Gr Hippieman
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

Comment

Bedankt voor je reactie
                        Nergens spint/eitjes etc te bekennen...
                        Vind t maar vreemd, maar ik laat het maar gewoon doorgroeien en zie wel wat er gaat gebeuren.
                        Binnekort weer foto's

Comment

Gelukkig was het geen spint, de planten staan er namelijk nog goed bij.
                          De powerplant die ik buiten heb gezet staat er ook weer wat vrolijker bij dan eerst, dus dat is ook mooi
                          Verder gaat het ook goed met de stekjes, ik heb er namelijk toch 2 gezonde nieuwe plantjes bij gekregen.
                          Één daarvan staat binnen voor het raam en de ander heb ik vandaag buiten gezet.
                          Hieronder heb ik nog wat foto's van hoe het er nu bij staat:
                          Hier de PP die buiten staat:
                          IMG_0249.jpg

En hier de PP die nog in de kweekkast staat (In de bloeifase, nu volgens mij 1 week):

IMG_0271.jpgIMG_0273.jpgIMG_0274.jpg

Comment

mooi man!,
                            doe zo verder

Comment

Het is ondertussen al ruim 4 weken geleden sinds mijn laatste update, en de plant is natuurlijk niet gestopt met groeien!
                              De plant zit op deze foto 19 dagen in de bloeifase:

IMG_0322.jpg

En deze foto's zijn vandaag geschoten, dus dat is 36 dagen in de bloei.

IMG_0391.jpgIMG_0392.jpgIMG_0393.jpgIMG_0394.jpgIMG_0395.jpgIMG_0396.jpg

Tot nu toe is de plant gekweekt op enkel 2 spaarlampjes van nog geen 20 watt.
                              Geen idee of ik veel opbrengst krijg, maar ik ben al blij genoeg dat er uberhaupt toppen aan zitten.
                              De trichomen ofzo, heb ik vandaag ook onder een microscoop bekeken en er zaten er volgens mij best veel op.
                              De trichomen waren wel nog allemaal doorzichtig, dus ik denk dat de plant nog wel één of twee weken nodig heeft.
                              Wat vinden jullie ervan? Reacties zijn welkom!!!

Comment

Nu 19 dgn. bloei, meestal bloeit een plant 7 tot 9 wkn en sativa's tot wel 12 wkn., dus je hebt nog wel even te gaan.
                                En onder spaarlamp kun je er rustig 1 of 2 weken bij optellen, vooral met weinig vermogen
                                Maar ga zo door, mijn eerste kweekje was ook niet veel soeps
                                Al doende leer je steeds meer en beter, en die trichomen is pas op het eind van de bloei, nog even wachten dus

Comment

Bezig...
                                X