Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x WW 5 18W TL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4 x WW 5 18W TL

Korting op 420shop
    Goed,

Vorige week zaterdag is mn eerste plantje opgekomen. Daarvoor heb ik 5 zaadjes WW laten ontkiemen in vochtige watten. Toen de worteltjes zichtbaar waren de zaadjes in potjes van een liter gestopt.

Op dit moment zijn de plantjes 11 dagen oud . Ik heb een voedingspakket van plagron gekocht, maar doe het nog lekker rustig aan. Ik vind dat de plantjes er gezond uit zien. Af en toe geef ik ze wortelstimulator. De grond waar ze nu op staan bestaand uit 2/3 zaai en stek grond, 1/3 potgrond extra voeding en wat toegevoegd kalk.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Zal proberen af en toe wat te updaten hier!.

Fotootjes:

IMG_1639.jpgIMG_1644.jpgIMG_1671.jpgIMG_1674.jpg

Verder weinig bijzonderheden eigenlijk. Staan nog gewoon op 18/6.

Kastje: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-kast-5x18W-TL

Smookse!

Re: 4 x WW 5 18W TL

Zo hé! mooiuh kast zeghh.
    Succes met de kweek

Comment

Tnx! Hoop dat mn plantjes er ook een beetje blij mee zijn

Comment

blij, dat zijn ze! ziet iig goed uit zo te zien hoe lang ga je ze voorgroeien??

succes! groeten

Comment

Hehe, daar is ie dan met z'n verslag. Zat erop te wachten

Succes ermee, gaat goedkomen denk.

Comment

Mooi kastje inderdaad, benieuwd hoe dat loopt

Comment

Ik laat ze rond de 20 dagen voorgroeien, volgend weekend zijn ze 19/20 dagen oud, dan gaan de laatste 3 in grote potten en de klok op 12/12

Comment

Weer een foto update. Was dit weeknd een weekend weg, en volgens mij hebben ze ziets te weinig water gehad. De bladeren beginnen een beetje te krullen. Wel zijn ze nog erg mooi groen. Ben benieuwd

De plantjes zijn vandaag rond de 14 / 16 dagen oud. aankomend weekend selecteer in de laatste 3. Dan gaat er dus nog 1 weg.. Verder doe ik eigenlijk nog steeds niets bijzonders behalve water geven..

Foto:

IMG_1710.jpg

Als er nog vragen / tips zijn hoor ik het graag

Smookse!

Comment

Goed,

Weer een foto-update. Ik heb ze afgelopen maandag overgepot en de laatste 3 dames geselecteerd. Altijd ff spannend of ze het overleven, maar dit is hoe ze er nu bij staan:

IMG_1716.jpg

Moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk barweinig aan doe. De gron is extra voeding van pokon. Daardoor heb ik nog wat kalk gedaan. De dames zijn nu bijna 3 weken oud. Heb ze in het begin af en toe wortelstimulator gegeven. Nu krijgen ze nog gewoon water.

Verder erg weinig bijzonderheden. Heb wel nieuwe lampen besteld: merkte dat mn plabntjes scheef gingen groeien dus heb wat langere TL's besteld: 4 keer 30W. Komen begin volgende week binnen en dan gaat de klok maar op 12/12.

Smookse!

Comment

Mooi zo, zijn dit nu de potten waar ze volwassen in gaan worden? Wat voor zaad gebruik je trouwens, regulier zaad?

Als de plantjes 3 weken oud zijn gewoon voeding geven hoor, niet gelijk de volle dosis...eerst maar eens de helft en dan rustig opbouwen. Ik zelf gebruik Terra van Hy-pro en de max dosis voor een liter water is 5ml, ben 2 weken geleden begonnen met voeden met een halve dosis en zit zelf nu nog maar op 4ml/l.

Verder zien ze er goed uit, en dat extra beetje zon dat je ze gaat geven gaan ze zeker waarderen!

Doorgaan zo.

Comment

Weer een fotootje:

IMG_1763.jpg

Ze staan nu paar daagjes op 12/12 met 827 TL-etjes . Vind het wel grappig om te zien wat er na het fimmen gebeurt is. Fimmen heb ik geprobeerd en je ziet nu echt overaal groen komen , ben benieuwd wat jullie er van vinden. Paar dagen geleden ook begonnen met voorzichtig voeding geven . Naar mijn idee zien ze er nog lekker gezond uit!

Doordat mn kastje een meter lang is en mn TL-etjes 60CM beginnen ze nu wel echt om het licht te vechten. Gelukking heb ik vandaag mijn 4 (gespondorde ) 30W TL-etjes binnen gekregen van 93 CM lang . Deze ga ik dit weekend maar proberen te installeren als het lukt met de tijd, ben benieuwd!

Smookse!

Comment

Vandaag heb ik de nieuwe lampen geinstalleerd. hiermee is mn kastje qua lampvermogen geupgrade naar 4 x 30 watt. Helaas merkte ik wel dat door de ingebouwde VSA's in de armaturen, de temperatuur opliep naar 27 graden. Bij de andere armatuurtjes (ook minder vermogen) was dit niet het geval. Daarom voor de zekerheid maar even de extra uitlaat includief filter in gereedheid gesteld. Had er nog over zitten denken om de VSA's uit de armaturen te slopen, maar dit wil ik eerst maar even proberen.

Af en toe geef ik ze nu voeding, maar zag vanavond dat een van de planten in het blad een klein verbrand puntje kreeg. Ze staan nu ook op extra voeding potgrond en zal het daarom wat rustiger aan doen. Ik speel een beetje met de dosseringen, aangezien het de eerste kweek is. Lekker ontdekken en leren

foto's wil ik jullie niet onthouden (inclusief nieuwe lampen):

IMG_1781.jpgIMG_1782.jpgIMG_1784.jpgIMG_1785.jpg

Ze staan nu een dikke week op 12/12, en begin te merken dat de groei er nu wel uit is. Laat de vrouwtjes maar mooie concentreren op de bloei.

Het is een beetje enrichtingsverkeer in mn topicje, maar als er ideeen, suggesties of tips zijn: hoor ik het uiteraard graag!

Grtz

Comment

Denk dat je vergist in het feit dat de groei eruit is bij mij gaan ze meestal nog wel eff door zeker met 20dagen groei. mooi dat je lampen hebt geupgraded dat extra licht wordt allemaal extra gewicht! in mijn oude kastje had ik ook een lampen systeem dat er net in paste. En had ook nog wel eens wat problemen met de warmte zeker net onder lampen en die wil je er toch echt max 5cm van je planten hebben. wat bij mij erg hielp was van die 3cmx3cm computerfans tussen de tl`s te plaatsen. En dan had ik de vsa`s al buiten het kastje gemonteerd.

je plantjes lijken het wel aangenaam te vinden in je hok

groeten mafferd.

Comment

Tnx Mafferd!

Die computerfans ga ik serieus nog overwegen, overigens: gisteren de hele dag de nieuwe lampen erin gehad. temperatuur is niet boeven de 25,5 graad uitgekomen...

Groet

Comment

Wel weer tijd voor een update!

Begin te merken dat het nu toch echt wel een test-kweek aan het worden is. Fimmen is mislukt en scroggen was ik eigenlijk te laat mee. Wel genieten de dames er van de upgrade naar 4 keer 30 watt TL-etjes! Ik geef ze groievoeding en ze staan nu kleine twee weken op 12/12.

Foto's:

IMG_1832.jpgIMG_1834.jpgIMG_1835.jpgIMG_1836.jpgIMG_1837.jpgIMG_1838.jpgIMG_1839.jpgIMG_1840.jpgIMG_1841.jpg

Comment

Bezig...
                              X