Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bodos z'n ledhoekje : Shining Silver haze en Fruit Spirit
Re: Bodos z'n ledhoekje : Shining Silver haze en Fruit Spirit
Als je de afzuiging zachter zet, stijgt de LV wel wat denk ik. Als de temperatuur het toelaat natuurlijk eh..
Alles wat die verdamper brengt zuig je er waarschijnlijk met dezelfde vaart weer uit.
50% is al hoog genoeg in de bloei en sommige metertjes wijken nogal af.
Zolang de planten er goed uitzien zou ik niet teveel fratsen uithalen
Peacemaker # gewoon één van de Blokker of zoiets, heeft m'n vrouwtje voor me gescoord,bij m'n volgende update zal ik er een pic. van maken.
QnQ # Is een goeie tip .Heb meteen de afzuiger op 25% gezet ,de temp.laat het toe,en de RV ging meteen naar de 55 % .thnx man.
Bubba # Yes begint er goed in te komen .
Hello medehobbyisten ,
Ik vond dat m'n topbladeren er maar een beetje raar uitzagen,gedraaid op de punten , maar ben er nu achter wat het is ...de Ph van m'n water was laag afgezuurd doordat m'n PH meter niet de goede waardes aangaf .Ondanks dat deze 3 weken geleden nog geijkt is kloppen de waardes die dat ding aangeeft voor geen meter er zit een afwijking in van +/-1.5 naar boven dus is m'n water telkens 1.5 te zuur geweest.
Op zich doen de dames het nog wel lekker ,ze zijn lekkere topjes aan het bouwen en zijn ook nog steeds lekker groen .Ze groeien ook nog steeds een beetje in de hoogte maar dat is geen punt de kast is nog hoog .
Ik heb van de merkloze led nu ook maar de tweede bloeiknop omgezet met als gevolg dat deze lamp nu met z'n volle spectrum meedoet ,groei en bloei wel te verstaan .
Dus heb ik nu 490 watt aan ledpower in m'n kast hangen ,hetzelfde als waaronder ik de Royal AK auto's destijds heb afgebloeid .
Fantastisch! Wat ziet je tuintje er mooi uit. Volgens mij is het ook met het kweken zo; "less is more". In die zin dat teveel water, voeding en afzuren niet bevorderlijk is voor deze plantjes. Al kun je aan een defecte Ph-meter niet veel doen natuurlijk .
Ga vooral zo door Bodos, ik blijf je volgen want ik vind je een trendsetter met je LED-lampen. Hoe meer ik dit topic lees, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ook bij mijn tuintje er een LED-lamp boven komt te hangen!
Echter; eerst m'n werk afmaken, dan "het tuintje" bouwen...
Greetz,
OldStyle24
Ik vond dat m'n topbladeren er maar een beetje raar uitzagen,gedraaid op de punten , maar ben er nu achter wat het is ...de Ph van m'n water was laag afgezuurd doordat m'n PH meter niet de goede waardes aangaf .Ondanks dat deze 3 weken geleden nog geijkt is kloppen de waardes die dat ding aangeeft voor geen meter er zit een afwijking in van +/-1.5 naar boven dus is m'n water telkens 1.5 te zuur geweest.
Het meet element is vies, ff wassen met azijn of alcohol, dan is die weer prima in orde(wel op nieuw ijken om zeker te zijn over je laatste calibratie).
Bubba # that's enough.
OldStyle # echt geen trendsetter hoor er waren er al velen voor mij. Eerder een volhouder.
Flier # thnx man ,ben zelf ook wel benieuwd wat ze doen onder die bordeellampen.
CannaRebel # Het geluk is nog steeds aan m'n zijde ....hopen dat het zo door gaat .
Poffie # goeie tip man thnx .Ik heb 'em afgepoets met alcohol morgen nog effe nieuwe ijkvloeistof halen en de meter callibreren en hopen dat ie dan weer in orde is.
Verders heb ik nix te zeiken of zeveren dus maar een paar foto's .
Comment