Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n eerste drie weken gepasseerd

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    M'n eerste drie weken gepasseerd

    Korting op 420shop
    Yo,

    Ben nu zo'n drie weken van start met m'n eerste kweek en had graag doormiddel van verslagje wat tips gekregen tijdens de groei en bloei...

    Ik heb er wat foto's bijgezet van de vorderingen van de plantjes dat je wa kan zien hoe het vlot of NIET

    Ziet dit er goed uit en moet ik ze al gaan verpotten?


    Last edited by groenadeoren; 25 November 2008, 13:37.

    #2
    Foto's zullen er nog aankomen ga ik van uit
    Peace Out van een mede-belg

    Comment


      #3
      nee man het lukt me niet! voorlopig krijg ik alleen een kruis
      ben aan het zoeken en proberen en zo kwam dat kruisje er terecht

      Comment


        #4
        probeer de foto's wat meer te comprimeren, ze zijn waarschijnlijk te groot.

        Comment


          #5
          wel ik moet een link plaatsen bij het invoegen van een foto maar dat lukt me dus niet...

          jammer had er graag wat foto's opgezet om zo te zien dak goe bezig ben...

          groetjes man

          Comment


            #6
            ga naar www.tinypic.com dat gaat een stuk makkelijker dan upload je foto en dan kopier je de tekst van de website en dan plak je het op je verslag

            Comment


              #7
              Good luck Ben nu wel benieuwd hoor Peace Out

              Comment


                #8
                Nu m'n eerste foto staat er eindelijk op...

                Dit zijn ze nu 2 weken later...

                Moet ik ze al verpotten? En hoe bereid ik de aarde voor op verpotten?

                Comment


                  #9
                  AHAAHH Gelukt zie ik Ze zien er gezond uit.Als ze al enkele weken staan en zich een beetje gezet hebben mag je ze wel verpotten hoor.Hoe groter je pot hoe groter je plant.Ze zien er mij een beetje gerekt uit,heb je er al lampen op staan?Als het licht te ver van de planten verwijderd is gaan de planten uitrekken om bij het licht te komen en dat resulteerd in langere,smallere planten.Eerste 3weken(mag ook langer) laten groeien op een lichtcyclus van 18/6 daarna in bloei zetten met lichtcyclus 12/12 tijdens de bloei groeien ze ook nog een heel stuk.Je kan pre-mix potgrond kopen,hier zitten de meststoffen al in.Als je zelf wil mixen neem je gewoon een grote bak gooit je bestanddelen erbij en goed mengen.Om alle bestanddelen te weten moet je maar eens zien tussen de topics(voeding voor planten)Het lijkt allemaal een hele hoop maar het valt allemaal heel goed mee hoor.Hier kan je ook eens naar mijn verslag in progress zien http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...amp-t2325.html Peace

                  Comment


                    #10
                    Ze hebben in het beginne inderdaad iets te ver van het licht gestaan waardoor ze waarschijnlijk wat zijn gaan stretchen. Nu hangt de lamp er mooi boven, twee tl en een spaarlamp. Met de tijd worden dat er vier en enkele spaarlampen maar min kast is nog in aanbouw! Wat de grond betreft heb ik nu potgrond gekocht die organisch is bemest voor honderd dagen... Moet ik ze dan nog appart bij voeden? Heb voeding gekocht voor kamerplanten of gaat dit niet?

                    allezins bedankt voor de reactie, hele tof forum hier! heb er al veel van opgestoken!

                    tot volgende

                    Comment


                      #11
                      Je moet eens kijken op de zak van de grond,daar staan waarden op met aanduiding NPK,hetzelfde voor de voeding,hoeveel is deze waarde?Bijmesten zou ik niet doen want dan zou je de plant kunnen verbranden door overvoeding.TL hangen op max 5cm en letten op de kleurcode van de lamp,effe search button gebruiken.
                      Peace

                      Comment


                        #12
                        We zijn nu zo'n vier dagen verder en heb ze intussen ook al verpot. Ze reageerden er allezins niet slecht op! Verpot ik ze dan ook nog eens vlak voor de bloei in grote emmers? Wel heb ik maar een kleine kast, hoeveel plantjes hou ik best over? En hoe weet ik dat ik geen vrouwtjes weghaal?

                        Dit is een foto van vandaag 28.11

                        Comment


                          #13
                          gezellig en mooi nieuw groen

                          wachten tot je geslachtskenmerken ziet als ze daarvoor al te groot zijn word het gokwerk, helaas

                          groet

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door groenadeoren View Post
                            Verpot ik ze dan ook nog eens vlak voor de bloei in grote emmers?
                            ziet er goed uit, hoe groot zijn je potten nu.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasy View Post
                              ziet er goed uit, hoe groot zijn je potten nu.
                              Wel ze staan nu in 4 liter potten, dit doordat ik er voorlopig 7 heb staan op een kleine ruimte. En totdat ik wist wie de vrouwtjes zijn niet wist welke moest wegdoen, staan ook nog maar een week op bloei...

                              en zit er wa mee in! ben zelfs zeker dat de potten waar ze nu in staan te klein zijn om goeie opbrengst te hebben.

                              Comment

                              Bezig...
                              X