eindelijk is het zover. mijn eerste eigen kweektopicje kan starten. naast een aantal buitenkweek heb ik een beperkte kweekkennis. teneinde me niet te vervelen in het barre winterseizoen ben ik overstag gegaan en heb ik deze zomer beslist om met binnenkweek te beginnen. mijn buitenplanten hadden een beperkte oogst en sommige planten heb ik bewust laten bevruchten door één van de aantrekkelijkste ventjes die ik staan had.
de toppen zijn matig bevrucht, wat wil zeggen dat in iedere top ongeveer 3 bruikbare zaden zitten en 3 tot 6 te bleke of onvoldragen vruchtjes, die kieper ik onmiddelijk de prullebak in. mijn toppen zijn dus voor een hobbyist als mij zeker nog te roken, al heb ik het occationele ongelukje en rook ik ook af en toe een zaadje op.
ach wat.. gaat ie:
na 14 dagen koelkast kuur en
na 24h lauw water
en 24h tussen hele natte watjes heb ik 11 ontkiemde zaadjes uit 32.
jah je moet goed kijken ^^,
de overige zaadjes liggen terug op een warme plaats en krijgen nog een 24 tal uren.
ik ga voor deze eerste run eigen buitenkweek zaad gebruiken.
totaal geen optimaal zaad maar tis een hobby dus wat maakt het uit.
aardige bijkomstigheid. mijn prutswerk outdoors leidde tot hogere herma factor dus dat wordt nog lagge.
nu gaan deze een weekje onder 3 x 18w tl cool white in de platgelegde koelkast. daarna gaan een maximum van 16 plantjes rechtopstaan in de omgekeerde koelkast onder een 250w spaarlamp (groei)

de toppen zijn matig bevrucht, wat wil zeggen dat in iedere top ongeveer 3 bruikbare zaden zitten en 3 tot 6 te bleke of onvoldragen vruchtjes, die kieper ik onmiddelijk de prullebak in. mijn toppen zijn dus voor een hobbyist als mij zeker nog te roken, al heb ik het occationele ongelukje en rook ik ook af en toe een zaadje op.
ach wat.. gaat ie:
na 14 dagen koelkast kuur en
na 24h lauw water
en 24h tussen hele natte watjes heb ik 11 ontkiemde zaadjes uit 32.
jah je moet goed kijken ^^,de overige zaadjes liggen terug op een warme plaats en krijgen nog een 24 tal uren.
ik ga voor deze eerste run eigen buitenkweek zaad gebruiken.
totaal geen optimaal zaad maar tis een hobby dus wat maakt het uit.
aardige bijkomstigheid. mijn prutswerk outdoors leidde tot hogere herma factor dus dat wordt nog lagge.
nu gaan deze een weekje onder 3 x 18w tl cool white in de platgelegde koelkast. daarna gaan een maximum van 16 plantjes rechtopstaan in de omgekeerde koelkast onder een 250w spaarlamp (groei)

Comment