Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

reeds meer dan 9.000 keer werden mijn kunstjes bezocht dus ik ben min of meer aan mezelf verplicht alweer een klein stukje te updaten.
    heel erg veel is er niet te melden behalve dan dat ronde zeven nu allemaal in hun nieuwe potten staan - die in de koelkast had ik al getoond vandaag ook een kiekje van deze die onder de TL verder voorgroeien. over een weekje gaan deze overdag naar buiten en 'savonds haal ik ze terug binnen. na een kleine week buiten binnen denk ik dat ik ze op hun plaatsje ga zetten in het midden van de westvlaamse velden.

whoppa guerilliero style ..

verder heb ik eigenlijk enkel nog nieuws over TSO aka the special one van eerder in het verslag. dit plantje heeft nog steeds geen geslacht getoond maar is echt wel aan een mars richting lichtbron bezig, in de voorbije paar dagen heeft deze plant een uitgroei van meer dan 5cm gekend. nogmaals nooit gezien bij mijn kweeksels dus de naam van de plant is echt niet fout gekozen. nu maar hopen dat het een vrouwtje is uiteraard (^^,)

een paar obligate foto's van hetgeen ik allemaal staan heb:

- in het bloeihok

__________________________|_______________________ ____________________________________________TSO
    kwam vorige week amper boven de grijze bak uit en steekt nu al dik 8 cm hoger, geen idee waar deze plotse uitbarsting vandaan komt maar mij hoor je niet klagen

met enige trots toon ik een tak van plant 2_8/ 6weken bloei 3de week effectieve bloei dus ze kan er nog wel een week of zes tegen
    ondertussen ook vollop om de andere dag water aan het geven (ja om de andere en nog niet eens zo veel ook) gemiddeld drikt deze plant een halve liter om de andere dag
    waarom zoooooo weinig .. wel het is simpel: ik werk met spaarlampen en dus het water verdampt niet zoals onder een hps lamp. als ik meer water staat de plant gewoon te nat en dat trekt zo een plantje ook niet .. dus om da andere dag water waarvan om de vier dagen water met voeding.
    de eerste twee weken onder de bloeilamp was dat gewone tomaten en fruit voeding uit een aveve in de buurt. sinds week drie en dus sinds de effectieve bloei krijgt ze speciale voeding van canna voor bloeiers. per halve liter geef ik zo een anderhalve mililiter deze week. volgende week ga ik naar twee mililiter .. daarmee blijf is nog steeds ruim onder de waarden die zijn aangegeven maar ik wil dit plantje echt niet verbranden door te veel te gaan geven .. al zeker omdat ze amper drinkt !!

min of meer hetzelfde verhaal voor mijn andere vrouwelijke bloeister

nog ff een kikkerperspectorische kijk op de speciale bloeier:

de andere bloeiers zitten vandaag op week 2 dag 1 dus daar kan ik nog maar weinig over zeggen, jullie mogen het zelf zeggen

geslachtbepaling zal ergens eind deze week wel kunnen vermoed ik dus deze zeven planten zullen nog een stuk worden uitgedund en de plaats die ze nu hebben zal ruimer bemeten kunnen worden.. uiteraard hoop ik op minstens drie vrouwelijke schoonheden zodat ik steeds met een drietal planten kan verder gaan in mijn verslag.

- de groeiruimtes

in de koelkast zit nu al een kleine week de eerste zes planten van ronde zeven, deze gaan hun normale en niet overdreven uitbundige gangetje, ze moeten ook niet te snel gaan want dan kom ik schematisch in de problemen. nu heb ik ongeveer bemeten dat ik om de 5 tot 6 weken een aantal planten oogsten kan dus dat is voor mij helemaal ideaal (al zeker als er nog een hoop guerillia bijkomen - en nog leuk nieuws ik ben uitgeloot om voor spliffseeds reclame te maken met hun auto versie van white widow fems)
    het moet uiteraard niet te veel worden dus om de 5 tot 6 weken indoor oogst is idealemente !

deze koelkastspruiten worden getopt zoals ronde 2_8 op 3hoog, dus dat zal in de loop van deze week gebeuren denk ik ..

deze TL spruiten zullen wss ongetopt naar hun natuurpunt gaan.
    morgen zet ik de lamp weer net ietsje hoger / ofte de planten net iets lager .. er zitten nog 3 * 2cm platen onder die er onderuit kunnen ..

verder kan ik jullie enkel aanmoedigen om ook mijn dra te openen topic over de spliffseeds auto white widow te volgen (linkje komt in mijn handtekening)
    voorwaar dank voor deze volgbeurt

Comment

hey ,
      dit gaat aardig lekker !!
      grts bio

Comment

10k vieuws .. altijd leuk om te zien dat er toch af en toe wordt toegekeken hoe en wat ik er van terecht breng.

vandaag gaan we dus opnieuw verder met het verslaan van de kunstjes, beginners let goed op vandaag toon ik alweer een vogel, vent, mannetje, kortom één met kloten aan zijn lijf .. dit zijn de planten die je nodig hebt om zaad te produceren, deze planten wil je echter niet in je bloeihok als je sensimilia of onbevruchte vrouwtjes wil grootbrengen.
        deze rakker is de eerste om geslacht te tonen uit bloeironde twee dus ook voor deze rakker geldt dat ie apart verder mag groeien en het stuifmeel zal worden verzameld. vroege vogels zijn leuk om mee verder te kweken denk ik dan maar, hoe vroeger mijn toekomstige plantjes geslacht tonen hoe sneller ik de ruimte optimaal kan gebruiken om de resterende vrouwtjes plaats en licht te geven dat ze nodig hebben.

vermoedelijk plant uit ronde 5 ..

als tweede in de kijker plantje 2_8, fotootje is niet zo close-up als de vorige kiekjes, het moet niet steeds hetzelfde zicht zijn, maar je kan er een behoorlijk op zien hoe de plant bloeit, de vier belangrijkste zij takken groeien gestaag vol met teergeliefde knobbeltjes. sinds een dag of twee zijn ook al de eerste bruine pluizen te vinden dus het is aftellen naar de oogst. ik schat nog een mooie maand ofte vijftal weken. ik had al op voorhand ongeveer dezelfde berekening gemaakt dus ik ben zeer blij dat de plant doet wat ik van haar verlang. de eerste bloeironde staat nu in de zevende week bloei en dus ook in de vierde week zichtbare bloei.

ronde drie is ook al aardig aan het bloeien. deze plant is niet getopt, zoals mijn vaste volgers al weten, maar puur met low stress training laag gehouden. ze krijgt net als plant 2_8 om de andere dag een pipetje bloeivoeding gemengd met een kleine 350ml water. amper 350ml water omdat dit met mijn spaarlampen zowat het maximum is dat ik kan geven teneinde geen of weinig wortelrot te ontwikkelen.

main cola

de laatste plant uit bloeironde 1 is de genaamde TSO, deze staat reeds een zevende week onder de bloeilampen en heeft nog steeds geen geslacht getoond, de plant is nog steeds de meest uitgesproken bebladerde plant in mijn bezit maar ik kan niet zeggen dat ik naast dat gegeven veel redenen tot toejuichen heb. misschien dat jullie wel kunnen juichen dus laat me dat dan zeker weten. dan kan ik ook blij zijn .. (zucht)

het bloeihok bevat ook een tweede bloeironde. de getopte planten staan sinds vandaag in hun derde week bloei en zijn vollop geslacht aan het tonen. naast die ene vogel heb ik voorlopig nog enkel vrouwtjes gespot. al zijn er wel planten die een beetje (humhum understatement) achterblijven.. ik ben een tester, bekijk alle opties om zodoende een aantal keuzes te maken in mijn volgende rondes. ronde 4 en 5 zaten samen per 2, ronde 6 zit ook samen alleen zitten in deze ronde 3planten in 1bak en bovendien zitten 2 van de 3 in kleine containers .. rozenpotten van amper 2 liter. met mijn spaarlampjes is dit echter een foute keuze, de rozenpotplanten uit ronde zes blijven zwaar achter en dus is het wel zeker dat ik deze niet meer gebruik om te gaan bloeien. voorlopig zijn mijn 30 liter potten uit bloeironde 1 mijn favoriete, al gebruik ik in bloeironde 2 bewust andere bakken net om het verschil te kunnen verslaan. na de eerste twee bloeirondes bepaal ik wat een must is voor me en weet ik ook welke ik moet gaan gebruiken.

respectievelijk ronde4, ronde5 en ronde6 ondertussen voor het grootste gedeelte onder lst geplaatst.

de koelkast zit vol met het eerste deel van ronde 7, 6planten per twee in ikeacontainers van 12liter. de plantjes zijn allemaal op 4nodes hoog en zijn nu aan hun derde voorbloeiweek bezig. de planten kunnen nog een tiental cm zaken dus wss zal ik ze nog een keer 'moeten' toppen om ze nog een viertal weken in de koelkast te kunnen houden. dit moeten is op zich zeker geen probleem.. ik zie het uiteraard als een extra testje. tot nog toe is geen enkele plant een tweede keer getopt

ronde zeven heeft ook nog een tweede deel.. deze planten staan hun laatste dagen onder de tl verlichting en gaan deze week nog naar hun definitieve plaats ergens in de natuur. geniet van de voorlopig laatste kiekjes want deze guerilliaplantjes zullen slechts een weinig worden gevolgd. al zal ik er wel een appart verslagje voor maken.

door de gevulde koelkast ben ik min of meer verplicht op zijn minst nog een week of twee te wachten om aan ronde 8 te beginnen dus voorlopig houden we het nog een paar weken op zeven ronden tegelijk.. tot zover de update van deze week. dank aan alle volgers en spuit die opzwepende commentaren alsof het een lieve lust is .. ik ben er aan toe

Comment

een kleine week verder, alweer tijd voor een update ..

vandaag heb ik een dubbele moord gepleegd .. ronde zes, was leuk gestart, maar ik zou LG niet zijn als ik die ronde niet zou testen dus wat deed ik: (voor zij die het niet op de handen en voeten volgen) ik zette drie planten in één bak van 12liter met dit verschil dat de middelste plant in de bak drie keer zoveel ruimte had en de andere twee planten hadden 'slechts' 2liter ter beschikking .. en rarara er is een groot verschil. ach tblijft een hobby en dus ook een hoop spielrei ..

zie hier beeldmateriaal:

(verschrikkelijk on estestisch, mijn excuses)

de plant in het midden is dan ook drie keer zo groot, bovendien blijken de buitenste plantjes een uitermate beperkte wortelgroei te hebben ontwikkeld, het water geven is dus ook niet echt goed gelukt, dus gezien ik toch met een behoorlijk aantal vrouwtjes zit en dus zonder probleem kan doorgaan om een rokertjes te kweken zijn de twee lilliputters uitgehaald en stukgesneden .. hoewel totaal onrookbaar zijn de minuscule budjes aan het drogen .. zo heb ik in gedachte toch geen dubbele moord voor niks gepleegd ..

de andere planten uit bloeironde 2 staan nu allemaal in zichtbare bloei (na drie weken op 12/12) hebben allemaal geslacht vertoond, en wat blijkt ik had oorspronkelijk 7 planten waarvan slechts 1 mannetje .. toevallig was dat mannetje de enige plant uit bloeironde drie waarbij fimmen per ongeluk was geslaagd .. meh, je zal het zien .. gebeurt er wat met één van mijn planten dan wordt het een vogel ..

anywho zo zien de meeste budjes er uit (volgende week meer details over bloeironde 3)

tengere dingen maar het zijn pas de eerste dagen effectieve bloei.

in de koelkast staat een leuke ronde klaar te stomen.. ronde zeven is duidelijk een goeie ronde, nadat ik deze week de eerste planten uit deze ronde op guerilla ging zetten heb ik er nu dus nog slechts 6 over.. deze zes zijn bijna toe aan een tweede rondje toppen en ziet er vandaag veelbelovend en zo uit:

de planten die al dichts bij een oogstje staan zijn planten 2_8 en 3_1 respectievelijk gestart aan hun 5de en 4de week effectieve bloei.

plant 2_8 ziet er al behoorlijk amber uit en eerst vreesde ik dat het fout aan het lopen was .. mss verbrand door ofwel te dicht op de lamp ofwel overvoed maar hoewel ze snel overging van witte pluizen naar bruine pluizen denk ik vandaag dat het toch nog steeds 'normaal' is ..

negen budjes zien er zo uit (^^,)

dit is niveau twee, wordt een latere oogst

plant 3_1 is de niet getopte versie en die bloeit dus al even lang als 2_8 maar heeft toch een achterstand op gebied van effectieve bloei, ongeveer een week later.
          de mooiste buds ziet er ongeveer zo uit:

tot zover wat er staat te broeien en bloeien in mijn hok .. mijn gedachten gaan uiteraard ook naar de naturisten onder mijn plantjes. ik hoop dat ze het druilerige weer goed doorstaan en uiteraard hoop ik dat ze bestand zijn tegen de helse beesten in de buurt .. (zucht - had ik hen maar dicht bij me, het blijven toch je kinderen hè )

Comment

wauw, ziet er mooi uit, als je ze maar genoeg liefde geeft zeggen ze dan
            Buitenkweek 2013: Think Different & Northern light AF

Comment

alweer een weekje verder, of dichter bij mijn eerste oogst .. beetje te zien hoe je het bekijkt (^^,)

vorige week met een nieuwe ronde gestart, ronde 8.
              met dank aan een forumconnectie deze keer. hij had nog een hoop oud zaad liggen en stuurde me wat zaden toe. die zaden hebben serieus afgezien. ze waren ergens begin januari verzonden en kwamen dik twee maand later aan, grotendeels gekneusd. echter ik heb er een aantal uit kunnen redden en heb vorig weekend een achtal zaden ter ontkieming gelegd.
              van die 8 zijn er in totaal 6 uitgekomen .. een leuke score van 75% (ter vergelijk; mijn beste baggerzaadscore is 50%)
              echter er is ook een klein negatief opmerkingkje .. van die zes is er eentje een beetje mongoloid :'( maar het onding blijft bestaan !!

les nouveau bébé sont arrivé !!

gezien in niet zoveel zaad heb van deze soort, en hoewel ik niet weet of deze kruising reeds stabiel is - F is niet geweten - ga ik proberen verderkweken met deze plantjes dus ik hoop dat op zijn minst 1 plantje vrouwelijk is én op zijn minst 1 plantje vrouwelijk is .. indien het toch allen mannetjes blijken zal ik alvast een potje stuif bewaren en de resterende zaden ter ontkieming leggen maar dat is voor (veel) later.
              het is leuk om eens een ander plantje te zien, mijn ongeoefende oog ziet indica invloeden

de bloeiers nu:
              bloeironde 1 (einddatum verwacht op 23mei)
              de eerste twee planten -2_8 & 3_1- worden morgen nog één keer bijgevoed en zullen het daarna met enkel water moeten gaan doen, 2_8 ziet er alvast zeer smakelijk uit en voorlopig zie ik nog geen banaantjes of dergelijke. 3_1 komt met een kleine achterstand maar ik heb de indruk dat deze vollop de amberkleurigheid aan het inlopen is.. mss dat ik die plant alsnog een weekje langer laat afbloeien, al zou ik ze ook kunnen klieven in de laatste week om zo de 'achterstand' op 2_8 in te halen

zie maar:
              2_8 in volle glorie

takje 2_8 budje 2_8

__________________________________________________ __________________________________________________ ________________________________

3_1 in volle glorie

de ander kant

al heb ik ook een probleempje .. zucht:

??

de tweede bloeironde moet nog een eindje maar die ziet er nu al veel belovend uit:
              in deze tweede lading zitten planten uit ronde 4 (1) ronde 5 (2) ronde 6 (1) en the special one zit nu ook in deze lading dus niet 2 maar 5planten in vier bakken.
              over een paar weken zet ik de twee beste planten in de witte tonnen waar nu de eerste bloeironde in zit en maak ik zo plaats om mijn koelkast inhoud als volgende bloeironde te zetten maar dat is arbeid voor later nu eerst wat pictures van wat reeds staat te bloeien in die tweede bloeironde

een beetje lst op deze ronde om zoveel mogelijk licht op te vangen is geen ongenode actie die tso is een raar wezentje .. letterlijk: sommige delen zijn behoorlijk gestrekt en ze ziet er ook nog behoorlijk fluffie uit maar de 'bud' vorming begint nu ook een beetje gelijk te lopen met de rest in deze bloeironde..
              __________________________________________________ __________________________________________________ ____________________________________________

what's cooking in the fridge:
              deze week de bovenste nodes van de ronde 7 planten (zes stuks) een tweede keer getopt, de planten hebben allemaal 3 of 4 nodes dus iedere week top ik de volgende node vanaf nu zodat deze planten allemaal en op iedere node een tweede maal zullen zijn getopt, ik heb er de tijd voor en het maakt niet zo heel veel uit dat ze op die mannier een beetje gaan stilstaan. ik wil ze immers nog een tijdje in de koelkast laten staan nog minstens tot die 23ste mei.

een poging gedaan om te fimmen, resultaat over een paar dagen ..

laterss

Comment

Leuk dat je je mongoolke liet staan,ik had er eentje dat 35g droog opbracht.
                Stilaan begin ik de voordelen van voorgroeien in een appart hok in te zien,serieuze tijdswinst... .
                Hoe is het met TSO ?
                Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

the special one is de meest fluffie plant (laatste fotoos bloeironde twee)

maar ik laat die plant uiteraard ook staan waar ie staat
                  geen idee hoe het verder zal verlopen ..
                  plant uit zaad (drie dagen na te zijn uitgekomen) onmiddellijk onder 12/12 regime heeft er zestal weken over gedaan om de eerste bloei te tonen .. (schud hoofd)

we zien wel wat het uiteindelijk wordt tblijft een hobby he.

Comment

zaad .. ZAAD, wie wil er zaad ..

j/k net toen ik mijn vorige update had geplaatst heb ik een banaantje ontdekt in plant 2_8. op zich geen drama want ik ben ingelezen over die dingen, dus ik heb het weggesneden en opgegeten .. bananen zijn bananen dus waarom niet dacht ik.. .... ieuw, niet aan te raden, het smaakt hoegenaamd niet lekker .. dat is op zich al veel belovend.

gisteren avond opnieuw gecontroleerd, en omdat ik s'ochtends geen gevonden had was ik er min of meer gerust in en ik bekijk 2_8, gewoon met het blote oog en vond tot mijn jolijt niks dus ik vond mezelf alvast een grote jongen.. maar dan, en hier eindigd elke vorm van opgetogenheid helemaal, dan bekeek ik 3_1. ongetopte enkel low stress getrainde teef van me. en vond niet 1 maar 5 naantjes .. zucht, wat is me dat, een bananenboompje? snel snel alle zichtbare ondingen weggesneden en met mijn planning in mijn achterhoofd gaan slapen.

vanmorgen slofte ik richting bloeihok, bekeek plant 3_1 en vrijwel onmiddellijk zag ik nog trosjes bananen. zonder verder nadenken heb ik de plant uitgehaald om verdere dramas te proberen voorkomen, er staan immers nog 5planten te bloeien (die zitten in hun vierde bloeiweek denk ik) .. op zich geen probleem, ik kan weer wat leren uit mijn bananenboompje,

bv. het had een deftig wortelstelsel, en die wortels waren helemaal niet rot of er zat geen schimmel op, wateren kan ik dus al
                    voor een plant die amper 45cm groot is (krom gemeten) kom ik aan wortels die tot 35cm diep zitten mss zelfs iets dieper maar ik denk dat dat op zich een juiste verhouding is dus denk ik dat die methode ook de goeie is.

tot zover de uitleg, nu de fotoos van mijn eerste 'geoogste' plant:

beetje gespoeld voor de foto

het is officieel, mijn zaad verdiende een nieuwe naam, LG Ghermaneros dekt niet helemaal de lading .. vanaf nu heet het LG Bananeros: verkrijgbaar op aanvraag!

mijn hoofdbud ziet er zo uit:

nee jello, ik had je niet gehoord (^^,)

jammer maar helaas is 3_1 minstens een week te vroeg geoogst.

plant 2_8 (tot nu toe 'amper' 2 naanen) is vanmorgen geklieft om zo bij die plant te eindproces iets te versnellen, scalpel door de stam geduwd en dan een saté-prikker door het spleetje gehaald, die cherry hebben we dan ook weer gehad.
                    uiteraard blijf ik 2_8 verder controleren maar met die twee weggehaalde ondingen en zeker bij vergelijk met 3_1 wil ik voorlopig het risico nemen deze plant iets langer te laten bloeien. komen er nog meer nanas tevoorschijn dan zal het afhangen van de mate en hoeveelheid, te veel is een zeker dood. die is dus gewaarschuwd!

ik ken een kereltje in frankrijk die 75 van die zaden heeft ontvangen, je was op voorhand gewaarschuwd, achteraf dus niet komen trunten he doe ik ook niet !!

de koelkast inhoud word morgen een derde keer getopt en gaat dan ook onder de bloeilampen.

dan kuis ik mijn hok op en begin ik met echt zaad

ronde 8, inclusief mongool (want die maakt het behoorlijk goed ondertussen) is eentje om naar uit te kijken.

Comment

Zozo toch wel zeer bewogen ronde, laat het echte zaad je maar eens bekoren ^^
                      maar wat je hebt, heb je wel goed gedaan
                      Monkey eet graag banana eh
                      Greeetz
                      sigpic

Comment

die paste er wel bij inderdaad (^^,)

hoewel het triest begonnen was ben ik toch behoorlijk tevreden over wat hier al is gepasseerd. oke plant 3_1 was niet zo een heel grote plant en zat vol bananen maar in vergelijking doet plant 2_8 het een stuk beter.. deze begon eerst met het produceren van naantjes maar dik een week verder is de teller op twee blijven steken. de plant is sinds een dag of vier gekloven met een spiesje dus die staat al aardig droog. ze staat wel nog steeds in de bloeiruimte al vermoed ik dat ik ze morgen om ga hakken om zo te kunnen verderdrogen.

@bubba: we moeten dringend de agendas bij elkaar leggen denk ik ..

beetje wazig maar op de achtertgrond zijn de tweede bloeironde planten al aan het piepen, ze zien er alvast meer belovend uit dan wat voorafging.
                        ik ben bijlange na nog geen kenner maar toch merk ik een behoorlijk verschil in plant uitbouw tijdens de laatste groeifase van deze tweede bloeironde.

tot nog toe waren de planten uit ronde 1 2 3 allen van hetzelfde type .. nu zit ik met twee verschillende types in de tweede bloeironde .. planten komen mogelijk uit een kruising die volledig lostaan van mijn gehermaniseerde kweeksels dus ik heb alweer een test bijgevoegd aan mijn 'kunnen of niet' arsenaal.. ik heb bevrucht om te zien hoe ik het deed

eerst de verschillen op beeld:

omdat ik in de tweede bloeironde met twee types zit heb ik van elke type één hoofdbud met onderliggende buds (op dezelfde tak) een eerste maal bestoven. vandaag draait uitzonderlijk de fan niet teneinde een goede indringing te krijgen en geen overwaaiende pollen te hebben .. morgen gaat de fan weer aan en overmorgen ga ik voor een tweede pollinatieronde .. geen idee hoevaak ik het moet herhalen maar ik kom wel aan een keer of vier hoop ik (zolang de mannetjes pollen afgeven, doen ze nu al een dag of vier)

nu respectievelijk ronde 4, 5, 6 én TSO:

is dus ook op de top zelf he

de derde bloeironde (begint vandaag aan de tweede week) ronde 7 aka 50%ters, ziet er zo uit:

planten tonen duidelijk dat er wat te lijden viel vorige week (-__-)

en als laatste maar zeker niet onbelangrijk een kijkje op ronde 8, zaad van een maat, killingfields x jackberry zou een paars uitzicht meten krijgen al valt daar nu nog niks over te vertellen nog aan te zien, op acht zaden kwamen er zes mooi en behoorlijk snel uit al heeft er wel eentje last van zware down syndromen.. oppeppen met een liedje is tevergeefse moeite maar het blijft nog steeds men kindje. er is plaats voorzien voor zes we zijn en blijven met zes tot de broertjes zich van de zusjes onderscheiden, dan blijft enkel het mooiste broertje .. en als het syndroom plantje een zusje blijkt te zijn gaan we pas echt kinky toestanden 'kweken' .. zoek alvast doekjes voor de lekkende bekken van jullie ..

tot zover de weekelijkse LG pron .. nu zal je het weer even met google moeten spelen

Comment

wow echt een leuk kweekje man sucses

Comment

na een dag of vier klieven en een paar dagen donker is het moment om te gaan gekomen voor 2_8, al bij al wat meeval en slechts twee bananen gevonden op deze plant.
                            mooi uitgegraven en een beeldje van het wortelselsel gemaakt .. ook deze heeft eenzelfde afmeting als onze bananeboom (3_1) van vorige week.

ik ben niet zo een kei in het knippen maar ik maak er dan ook niets van om wat extra blad te roken .. dit hangt nu te drogen:

en dan komt er nog een aap uit de mouw:

Comment

Owla powla zie ik daar wiet ^^
                              tis voe baggerdzaad te zijn toch wel lekker crispy geworden
                              hopelijk smaakt ze ook straks !
                              Greeeetz
                              sigpic

Comment

Update
                                God was never on your side..

Comment

Bezig...
                                X