Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kastkweek Russian Snow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Micro kastkweek Russian Snow

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik start mijn eerste poging om een eigen oogst binnen te halen.

Mij opzet is 1 plantje in mijn kast. Het is Russian snow, een kruising tussen white widow en AK49. 90%indica en 10%sativa.
    Ik heb redelijk wat documentaires dus denk wel het meeste te weten van de basis. Ik werk met een ledlamp van 180w, met spectrum voor zowel groei en bloei, zodat ik slechts 1 lamp moest kopen.

Mijn kast heb ik volledig lichtdicht gemaakt, en voor grote stukken bekleed met reflecterend plastiek. Het ziet er wel nogal amateuristisch uit.

Vandaag heb ik 2 zaadjes geplant. 1tje rechtstreeks in potgrond, 1tje in keukenpapier in een bord in een plastiek zak. De mooiste zal ik dan verder kweken.

IMG_20130917_174154.jpgIMG_20130920_150107.jpgIMG_20130920_150504.jpgIMG_20130920_150536.jpg

Ik heb potgrond met 14-16-18, 1,4kg/m3. Dit was de laagste waarde in mijn tuinbouwwinkel.
    Zou ik dan best wachten met nutrienten toe te voegen? en hoe lang?
    Ik begin in een klein potje, en plant hem dan later over in een pot van 18liter.

Ik zal proberen geregeld mijn verslag uit te breiden.

Grtz!
    Attached Files

Re: Micro kastkweek Russian Snow

Leuke spulletjes ben zelf nog niet echt overtuigd van het led gebeuren maar dat is mijn mening. Wel zou ik die stukken alu folie gaan vervangen voor wat radiator folie van de bouwmarkt dat isoleert ook gelijk. iets wat wel eens handig kon zijn onder led.

Wat ik ook niet zie is iets van afzuiging? en daarbij behorende filter. Zal je net gekiemde zaadjes ook niet gelijk in die potgrond gaan steken dan verbranden ze. Beter cocos plugjes of zaai en stekgrond.

Wel een mooi soortje die je wilt gaan zetten! is het een autoflower? veel succes en kweek plezier!

greetzz mafferd.

btw, is dit geen micro kweek?

Comment

Ja, dit is microkweek, heb ik het verkeerd geplaatst?

Het is geen autoflower, gewoon gefeminiseerd zaad. Afzuiging doe ik niet. Ik heb wel een miniventilator, maar staat niet op de foto. De geur tijdens de bloei zal ik camoufleren met airwick of iets dergelijks.

Grtz

Comment

dan staat het inderdaad in de verkeerde sectie. Even een mod vragen het voor je te verplaatsen.

afzuiging doe je niet zeg je

Ik heb redelijk wat documentaires dus denk wel het meeste te weten van de basis.
        Dan is je documentatie niet je van het ben ik bang. Je plantjes zullen niet zonder verse zuurstof kunnen.

greetzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
          dan staat het inderdaad in de verkeerde sectie. Even een mod vragen het voor je te verplaatsen.

afzuiging doe je niet zeg je

Dan is je documentatie niet je van het ben ik bang. Je plantjes zullen niet zonder verse zuurstof kunnen.

greetzz
          Ja, ik weet dat ze zuurstof nodig hebben. Ik zal de lucht verversen via de deur. Het is een kast die ik niet kan/mag verbouwen, daarom dat ik geen afvoer plaats.

Comment

De zaadjes zijn Zondag in de aarde geplaatst nadat ze uitgekomen waren, maar nog niet uitgekomen.

Comment

sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Je plantjes moeten echt een manier hebben om aan nieuwe lucht te komen. Dit doe je meestal door een afzuiger zodat je daar ook nog een (mini-)koolstoffilter kan plaatsen. Als je plantjes niet om de 5minuten in een ververst hok zitten, dan gaan ze niet genoeg CO2 ter beschikking krijgen om te kunnen groeien. De fundamenten van kweken zijn licht, temperatuur, water, voeding en CO2. Zonder een van die 5 onderdelen zal je plant een pak minder presteren.
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Ik zal een manier zoeken om toch een afzuiger te plaatsen.

Het eerste zaadje is boven gekomen! nu de tweede nog.

IMG_20130925_164202.jpg

Comment

IMG_20131001_135020.jpg

1 blaadje blijkt wel minder gezond te zijn

Comment

IMG_20131002_181347.jpgIMG_20131002_181335.jpg

Comment

Hoe hoog staat je lamp van de planten af? Ik vermoed dat ze veel te hoog staat, je zaailingen strekken nogal voor onder blauwe leds. Je kan dit gerust terugbrengen tot 5-10cm.
                        Je hebt je bloeilamp toch nog niet aan staan he?

Als je nu al tegen slechte blaadjes aanloopt? Op het eerste zicht lijkt me die grond wel erg nat, hoeveel water geef je ze???
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

de lamp staat op een 25cm, en ik besproei de plant gedurende dag verschillende malen met een bemister. Is dit te veel?

In de lamp zitten bloei en groei leds gecombineerd, ik kan ze niet appart uitschakelen

Comment

Terugbrengen tot ze met hun smikkel in de leds hangen. Max 10cm, 5cm als het niet te warm wordt. Als je met je blote hand de lichtkant van je paneel voor meer dan een minuut kunt aanraken, breng dan het maximum maar terug tot 5cm. Maar dit is al eerder gezegd in dit topic, wel niet zo extreem dicht als ik zei, daarin mag je varieren. 25cm is wel gewoonweg te ver voor die ufo.

Spijtig dat je het bloeilicht niet kunt afzetten. Dit is medeverantwoordelijk voor het strekken van je zaailingen. Hoe meer blauw en hoe minder rood, hoe gedrongener ze zijn, dus hoe beter hun fundament voor de rest van de groei is. Rood is dan weer leuk voor de bloei, dit simuleert de herfstzon (en een hps )

Zoveel bemisten is niet nodig hoor. Het zijn geen stekken! Laat ze op hun gemak doen, en pas water geven/bemisten als de aarde droog is (er geen aarde meer aan je vingers blijft kleven als je je vinger erin duwt).

Comment

Bedankt voor de info!

Ik zal de lamp dichter zetten en minder water geven!
                              Voor de bloei zal ik van een vriend wel normaal een speciale lamp kunnen krijgen, die krachtiger is.

Comment

Bezig...
                              X