Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ouwe Hippie Op De Koffie Deel 2 The Indoor Experiénce

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Een Escargot (huiver) Producie in geurige en kleurige deeltjes.

Hahaha ik heb hier weer veel gemist...
    Escar het is niet gezegd dat je binnen plantjes klein blijven hoor...
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Re: Ouwe Hippie Op De Koffie Deel 2 The Indoor Experiénce

Wow wat een lap text opeens! maaru je vroeg tips om te scroggen.

Sws moet je niet vrijdag al op 12/12 gaan das veeel te vroeg.

Je moet je takken gewoon aan het net vastbinden en ja, scroggen
      goed de zijkanten meenemen en als die voor 2 derde is gevult in bloei gaan.

Je potten laten verzinken in de bodem zal dr nice uitzien denk ik, en je kan eigenlijk nooit genoeg hoogte hebben.

Comment

Ondanks dat ik mijn kastje gisten desinfecteerde, denk ik dat de spint, toch de overhand heeft gekregen.

Deze hebben vervolgens enkele vriendjes uitgenodigd.

Haloween 002.jpgHaloween 002.jpgHaloween 009.jpgHaloween 010.jpg

Ik heb de plantjes bespoten met Acétamipride 5g/pl van BHS
        Aan het eind van het weekeind gaat er Brimex overheen om ze zwakker te maken.
        Een dag later geef ik die klootzakken de doodsklap met een fikse beurt Bayer Massai.
        De kast zelf heb ik gisteren drie keer gestofzuigd en gedesinfecteerd.
        Daarna het middel ook tegen de wanden en plafond van de kast gespoten.
        Daarna direct de plantjes bespoten en na Tien minuten in de kast gezet.

Twee blijven in de kast staan, deze komen nooit meer buiten. (uitgezonderd gedroogd en in vloeitje gerold)
        De andere twee ongeluksvogels gaan lekker buiten afbloeïen.
        De schilders zijn bijna klaar, hierna gaan er twee plantjes buiten spelen.

Helaas, het is niet anders, deze ronde wordt dus duidelijk niet Bio.

Wel kan ik zeggen, dat de plantjes spint vrij lijken.

Verder.......

Halloween Card1.jpg

Last edited by Escargot; 31 October 2013, 14:07.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

OMG. Die spint is enorm te keer gegaan zeg. En dat in een behoorlijk korte periode ook. Hoop dat je die spint nog onder de duim gaat krijgen.

Comment

Nou als ik die LBH zijn 4way top handleiding zo bekijk, kan ik op deze manier dus niet Scroggen.
            Ik kan er van alles van gaan maken, maar scroggen is het niet.

Ik heb al snel geleerd, dat je echt vanaf het begin met de Scrogg rekening moet gaan houden.
            De uitleg is echt gedetailleerd en makkelijk uit te voeren.

Het is duidelijk weer een geval van RTFM. (Read The F%^°ing Manual!!!)

Complimenten de mensen, die dus wel vanaf het begin rekening hebben gehouden met scroggen.
            Ik had ook niet vanaf het begin de nieuwe uitlopers uiteen gesplitst.

Ik heb geprobeerd de plantjes alsnog te splitsen.
            Resultaat één plantje, een beetje ingescheurde op de top locatie.
            Ik weet niet wat dit voor gevolgen gaat hebben.
            Tot nu toe heb ik gehoord, dat de plant best wat kan hebben, dus ik ga van het beste resultaat uit.

Ik heb eigenlijk helemaal geen spijt hiervan.
            Alleen doordat het nu zo ongelooflijk fout ging, heb ik een ton aan informatie in m'n kop.

Hier zijn de foto's van scroggen zoals het dus niet moet.

Scrogg herstel 001.jpgScrogg herstel 002.jpgScrogg herstel 003.jpgScrogg herstel 004.jpg

Scrogg herstel 005.jpgScrogg herstel 006.jpgScrogg herstel 007.jpgScrogg herstel 008.jpg

De plantjes houden zich goed,dus het inscheuren van de stam schijnt goed opgevangen te zijn.

Comment

ingeschuurde gedeelte ff afbinden met koord of tape. De geschuurde gedeeltes tegen elkaar aan. Dan laten herstellen een paar dagen. als ze genezen is dat alles weer weg halen. en viola. scheurtje hersteld. geen ramp nog.

Comment

Ik hoop het.

Al had ik die techniek van toppen eerder gezien....

Ook zei ik dat mijn planten niet uitermate goed gepositioneerd zijn zo in de hoekjes.

Nu moet ik allemaal vreemde bochten gaan maken

We zien het wel, Picasso in de kweekkast.

Ach dat was de insteek van dit topic, alles fout doen.
                Ds vooralsnog, ga ik niet voor schut

Comment

Gewoon wat ducktape escar en het is zo opgelost

Comment

Plantjes staan alweer in de lucht te staren.

Het in gescheurde plantje heeft er niets van gevoeld.

Jullie kennen mij ondertussen.
                    In de natuur is er geen Duct Tape, dus ik gebruik het ook niet.

Ik heb alleen de spanning een beetje terug geschroefd en het stammetje staat gewoon tegen elkaar aan.

Het plantje staat erbij alsof er niets gebeurd is.
                    Als het natuurlijk een gescheurde tak was, zou ik het wel spalken.

Ik houd van de simpele dingen in het leven.

Waar ik me meer zorgen over maak is dat ik een elektriciteits-storing had.
                    Hierdoor is mijn lamp vanmorgen ruim anderhalf uur later aangegaan.

Normaal zie ik dat echter nu net vanmorgen sliep ik uit....

Hoe vang ik dit het beste op.

de plantjes terug schroeven naar 16/8 of gewoon doorgaan op 18/6..

Even advies aub.
                    Last edited by Escargot; 2 November 2013, 09:20.

Comment

Zo heb net je verhaal gelezen wat is er een hoop gebeurt.
                      Maar wat betreft je lichturen, kun je gewoon doorgaan met 18/6.
                      Ze staan nog niet op 12/12 dus zo'n ramp is het niet die éné keer.
                      Verder wens ik jou beterschap en succes met je plantjes en hoop dat je spint verleden tijd is

Comment

Vanochtend nog niet gekeken.
                        Ik ga zo plaatjes schieten van de plantjes en dan zal ik ze beter bekijken.

Ik ben vrij rigoureus bezig geweest met het bestrijdingsmiddel, dus denk dat het wel los loopt.
                        Maandag as. gaat er een dosis Brimex overheen, om de laatste spint te verzwakken.

Een tweetal dagen later, krijgen ze de genadeklap met Bayer Massaii.

Ik ga niet afwachten,zelfs als ik geen spintjes zie, spuit ik alsnog.
                        Last edited by Escargot; 2 November 2013, 10:09.

Comment

Gewoon doorgaan escar ze zullen niet ineens in de bloei schieten ofzo. Zo lang je meer dan 12 uur licht geeft gaan ze niet in de bloei en blijven ze in de groeifase.
                          Als je dalijk gaat schakelen tussen 18-6 en 12-12 zul je rekening moeten gaan houden met 8-10 dagen dat het plantje nodig heeft om daadwerkelijk in de bloei te schieten.
                          Ze moet eerst bloeihormoon gaan aanmaken. Dus 1,5 uur minder licht op een dag reageerd het plantje niet eens op. Geen zorgen. And kill those bastards, die spint dan he niet je plantjes

Comment

Goed, gisteren niet zo veel tijd gehad om verdere foto's te maken.

Ik heb de planten niet volgens de handleiding bewerkt.
                            Ook staan mijn planten diagonaal in de kast, dit ivm de potmaat.
                            Ik wilde de dames toch in een fatsoenlijke pot zetten.
                            Hierdoor wordt het een beetje gokken welke richting ik de planten moet gaan geven.

Ik heb vanmorgen de dwangbuis nog een beetje extra aangetrokken, ze moeten het maar leren.
                            Plantjes zijn 2 centimeter gegroeid.
                            Als er iemand op/aanmerkingen heb dan hoor ik het graag.

Hier zijn ze dan.

De plantjes in de SMkast van escargot (Spint en andere beestjes vrij)

Kwijlkast of SMkelder 009.jpg

Kwijlkast of SMkelder 002.jpgKwijlkast of SMkelder 006.jpgKwijlkast of SMkelder 007.jpgKwijlkast of SMkelder 011.jpgKwijlkast of SMkelder 014.jpgKwijlkast of SMkelder 015.jpgKwijlkast of SMkelder 016.jpg

En dan natuurlijk de Weersverwachting.

Kwijlkast of SMkelder 024.jpg

Laters

Comment

Mooie lst escar leef je maar eens goed uit!

Comment

Deze topic moest ik gewoon doorlezen vanaf ik dit zag staan in je eerste post
                                Wat zei ik daar?
                                Juist ja, alles doen, wat normaal niet kan,niet mag, of wordt afgeraden.

Waarom?
                                Omdat ik daar zin in heb, ik neem het leven niet zo serieus en heb mijn teelt voor dit jaar al binnen.

Dit vind ik gewoon weg de max eigenlijk,experimenteren en zien hoever je kan gaan, wiet blijft tenslotte onkruid en kan heel veel verdragen, deze ga ik zeker blijven volgen, vind het top wat je doet

Ook veel sterkte gewenst met je gezondheid

Comment

Bezig...
                                X