Aquariumkweek 2 x WW, 4 x Lowryder #2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Jona
    replied
    Ja, nu heb ik al een beter zicht op de zaak.
    Zullen tl lampen zijn die erin hangen. Kans is groot dat ze te ver van je planten afhangen want dergelijke internodelengtes zijn zelden gezien, zo gestretched. Mensen moeten maar een snappen dat die plantjes heus wel dicht bij de tl mogen hangen. Dus ga die gelijk naar 2-3 cm van de lamp brengen . Dat er trouwens 1 plantje achterstand heeft zou ik nog een meevaller noemen, het wil zeggen dat ie nog niet zo gestrekt is en dat het dus wat kan voorkomen worden (in de mate van het mogelijke ). DICHTER DIE LAMPEN!

Ten tweede zie ik dat je aarde drijfnat is. Indien je ze net water hebt gegeven laat je mijn commentaar maar weg. Maar het is niet de bedoeling dat je heel de boel doorweekt. Ga met je vinger in de aarde, het moet vochtig aanvoelen, niet zoals hetgeen waar mannen graag inzitten dus. (kon het effe niet laten van deze opmerking erbij te gooien, gewoon omdat het zo is). Dus licht vochtig moet het zijn.

Heb geen ervaring met beendermeel maar het lijkt me dat het iets vooral voor de bloei is, wat je dus maar in een later stadium zal nodig hebben. Zou heel voorzichtig met extra voeding omspringen, ze zien er fragiel uit hé de kleintjes .
    Komt wel in orde maar ik zou ook eens de code van je tl's checken, volgens mij zou dat wel eens een foute code kunnen zijn (aangezien ze enorm stretchen). Ze gaan dan zoeken achter lichtspectrum die ze kunnen 'gebruiken' maar als die er niet is gaan ze blijven de lange-hals-toer op gaan...

Zo snel mogelijk wat extra uitleg en dan kunnen we weer verder

Greetzzz

Leave a comment:

• AlwaysStoned
    replied
    en de laatste foto's.

Op de laatste foto zie je de groei en bloei voeding die ik gemengd heb met de grond wanneer id de plantjes verpot heb.
    Attached Files
    Last edited by AlwaysStoned; 8 January 2009, 21:54.

Leave a comment:

• AlwaysStoned
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jona
    Ik wil je echt wel helpen maar die foto's willen er maar niet opkomen. Zelf na 3-4 keer refreshen. Mocht het heel dringend zijn dan zet je het maar in PM ofzo. Ik kan je wel wat raad geven voor zover mijn kennis reikt . Zet ook eens je foto's onder een ander formaat op je thread, in attachment, etc...
    Greetzzz
    heb ze juist verkleint op mijn ftp, ze zijn nu nog maar 30% van hun oorsprongkelijk formaat. Mss eens als bijlage
    Attached Files

Leave a comment:

• Jona
    replied
    Ik wil je echt wel helpen maar die foto's willen er maar niet opkomen. Zelf na 3-4 keer refreshen. Mocht het heel dringend zijn dan zet je het maar in PM ofzo. Ik kan je wel wat raad geven voor zover mijn kennis reikt . Zet ook eens je foto's onder een ander formaat op je thread, in attachment, etc...
    Greetzzz

Leave a comment:

• AlwaysStoned
    heeft een topic gestart Aquariumkweek 2 x WW, 4 x Lowryder #2

Aquariumkweek 2 x WW, 4 x Lowryder #2

Hellow gasten,

Zoals je wss wel al gehoord heb heb ik ook enkele plantjes staan, enwel op een ietwat aparte manier.

Dit is voor mijn een test ten dienste van het forum.
    Ik kweek dus de plantjes in een 60x30x30 aquarium omhult met zilverpapier,

Het is de bedoeling dat ik het aquarium met tijd ophoog (kan het deksel hoger dan 30 cm zetten)

Ik ben nu in halfwege mijn 3de week.
    En ik vrees dat ik wat hulp van jullie zal nodig hebben.

ik was van plan om maar 5 zaadjes te growen. maar ik heb ooit eens potje laten omvallen en dan heb ik er voor de zekerheid nog een nieuw zaadje in geplant. Het lot wil nu dat ze beiden uitgekomen zijn.

Een van deze plantjes doet het enorm slecht, en het andere potje heeft een enorme achterstand opgelopen.

Hieronder vind je enkele foto's. Ik neem in de loop van de week nog enkele foto's meer.

*edit foto's verwijderd
    Last edited by AlwaysStoned; 8 January 2009, 21:52.
Bezig...