Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Denk dat kleurcode 827 heel gebruikelijk is. Verbeter me als ik fout zit, ben niet thuis in micro maar dacht wel dat het zo iets was. En hoe zit het met je verluchting eigenlijk? Kan me voorstellen dat het daar een sauna wordt?
ja maar er zit een luchtgat vanboven e, en warmte stijgt ...
Oorspronkelijk geplaatst door Atmospherix
kleurcode 827 is inderdaad gebruikelijk is de kleurcode voor bloei (extra warm wit als ik het goed heb) en 840 gebruiken ze voor groei geloof ik.
ze staan in reclame in de gamma!
Ik ga erom vandaag
Denk dat kleurcode 827 heel gebruikelijk is. Verbeter me als ik fout zit, ben niet thuis in micro maar dacht wel dat het zo iets was. En hoe zit het met je verluchting eigenlijk? Kan me voorstellen dat het daar een sauna wordt?
probeer ze zo weinig mogelijk water te geven ; zo droog mogelijk en dan iets water geven .
dan krijgt ge een soort boost van de wortels en gaan ze ook een stuk steviger beginnen staan.
bij mij krijgen ze om de 3-4dagen water en ze staan in 5 liters onder 400watt
Netjes mijn plantje uit zijn potje gehaald, het was wel nog niet volgeworteld dus ik heb wat aarde verwijderd en dan heb ik het in een groter potje gestoken.
De bodem van het potje had al een laag van 2 cm met nieuwe aarde, daar de plant + kluit opgezet en dan opgevuld met aarde. zachtjes aandrukken. en het plantje dan een serieuse portie water gegeven ...
Indien de nieuwe aarde niet vochtig was geeft die al het vocht uit het kluitje van je plantje getrokken, geef anders wat water bij langs boven. Als je verpot is het best dat je een dag voordien de aarde al in potten doet en bevochtigd en zo komt de aarde ook wat op temperatuut indien die buitenstond ofzo.
Ik snap niet echt hoe ik dit moet zien, je legt er een deksel op waar de TL op gemonteerd is? Wil je eens een foto maken?
Als ik het zo zie, kan het licht er gewoon nog boven uit, wat dus ook inhoud als het donker moet zijn, dat er nog licht van buitenaf bij kan.
Op dit moment nog niet omdat het nu nog een standaard aquaruim is. Maar als de planten beginnen groeien en vergroten dan moet ik het deksel hoger zetten. Ik zal wel een amateuristische manier vinden, daar ben ik heel goed in, en het plan is de spleet die gecreeerd word door het ophogen van het dekesel af te sluiten met ondoorlatend en reflecterende materie. en daar bovenop smijt ik nog een goede ouderwetse saarse over
Oorspronkelijk geplaatst door Jona
Ja, als het op 1.5cm hangt en ze gaan nog strekken dan is dat zeker omdat het het foute lichtspectrum is (er is licht om een klein beetje te gaan groeien maar niet genoeg). Dus ze gaan achter het goeie licht gaan zoeken maar aangezien dat er niet is gaan ze enorm strekken. Enige optie lijkt me een nieuwe lamp in te steken met een beter kleurenspectrum.
Hier even wat extra info over de spectra en tl's:
Kan je kweken onder tl ?
Ja, kan wel maar dan met name voor de groei, beter niet voor bloei. Lichtkleuren 11 (daylight), 21 (coowhite), 31, 33 (coolwhite), 82 (warmwit, bloei) zijn de meest gebruikte.
Nog enkele codes en quotering.
33 - neutraal - matig
82(7) - extra warm wit - goed
83(0) - warm wit - goed
84(0) - koelwit - goed
865 - daglicht - zeer goed
93(0) - warm wit - zeer goed
94(0) - koelwit - zeer goed
95(0) - daglicht - zeer goed
96(5) - daglicht - zeer goed
Je hebt in TL-buizen verschillende lengtes:
- 59cm => 18W
- 90cm => 30W
- 120cm => 36W
- 150cm => 58W (circa 5200 lumen)
(combinaties 1:2 warm/koelwit schijnen beter te werken)
Bij tl raadzaam om afstand lamp-plant 5, max 10 cm te houden.
(dank aan bobo's thread)
Greetzzz
Jona
het is een 60 cm TL, en het is er eentje om aquaplanten te laten groeien en bloeien dus ik veronderstelde dat het van een goed spectrum ging zijn.
Welke kleurcode zou dan ideaal zijn? alee voor mijn geval dan
Oorspronkelijk geplaatst door venom
goed gevondenalwaysstoned blijf ik volgen
we doen ons best om creatief en low budget te blijven hé
Heb deze morgen gezien dat de planten hun blaadjes laten hangen ...
Is dit door het verpotten?
Last edited by AlwaysStoned; 9 January 2009, 07:54.
Ja, als het op 1.5cm hangt en ze gaan nog strekken dan is dat zeker omdat het het foute lichtspectrum is (er is licht om een klein beetje te gaan groeien maar niet genoeg). Dus ze gaan achter het goeie licht gaan zoeken maar aangezien dat er niet is gaan ze enorm strekken. Enige optie lijkt me een nieuwe lamp in te steken met een beter kleurenspectrum.
Hier even wat extra info over de spectra en tl's:
Kan je kweken onder tl ?
Ja, kan wel maar dan met name voor de groei, beter niet voor bloei. Lichtkleuren 11 (daylight), 21 (coowhite), 31, 33 (coolwhite), 82 (warmwit, bloei) zijn de meest gebruikte.
Nog enkele codes en quotering.
33 - neutraal - matig
82(7) - extra warm wit - goed
83(0) - warm wit - goed
84(0) - koelwit - goed
865 - daglicht - zeer goed
93(0) - warm wit - zeer goed
94(0) - koelwit - zeer goed
95(0) - daglicht - zeer goed
96(5) - daglicht - zeer goed
Je hebt in TL-buizen verschillende lengtes:
- 59cm => 18W
- 90cm => 30W
- 120cm => 36W
- 150cm => 58W (circa 5200 lumen)
(combinaties 1:2 warm/koelwit schijnen beter te werken)
Bij tl raadzaam om afstand lamp-plant 5, max 10 cm te houden.
(dank aan bobo's thread)
aah okee, maar ik vrees dat het dat niet is ...
het steeltje van de grond tot de lobblaadjes is idd lang, veel te lang, maar die kan ik mss nog verkleinen wanneer ik verpot. want de lengte van de internodes, is maar een halve cm ofzo...
en de plantjes staan bijna tegen de TL, op zon 1.5 CM. ik weet echt niet wat er aan schort pfff. ik neem morgen foto's van het zijn aanzicht dan kun je dit beter voor je zelf uitmaken. en dan maak ik ook een foto'tje van de kleintjes, de rare en de verschrompelden.
op de doos van beendermeel staat het dat het goed voor wortelontwikkeling en bloei is, is dit ook zo voor weedies?
thx for helping me Jona!
Leave a comment: