Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor 3x Jack Herrer (GHS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Indoor 3x Jack Herrer (GHS)

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Na veel onderzoek en lang wachten ga ik eindelijk mijn eerste kweek doen en hiervoor heb ik de volgende voorzieningen:

    Secret Jardin Dark Propagator DP90 (90x60x90)
    Koolstof Filter 150m3 met afzuiging
    2x75Watt T-Neon kweeklampen
    2x75Watt T-Neon bloeilampen
    Ventilator
    Hydro en Temperatuurmeter etc.

    3x Jack Herrer van Green House Seeds Company
    Ik ben van plan om dezen te scroggen wegens het kleine tentje

    Dit is het tentje met alles wat erbij zit (foto's van volledige setup volgen nog)

    article27444638.jpg


    Dit zijn de plantjes, deze foto is van 5 dagen geleden, een week nadat mijn dames uit de grond kwamen, een recente foto volgt vandaag of morgen
    03012014272.jpg03012014273.jpg03012014274.jpg

    luchtvochtigheid ligt ondertussen al iets lager, rond de 50-55%
    Nu staan ze op een cyclus van 18/6 (omdat ik persoonlijk de 24u licht nogal verspilling vind)
    Ze steken nu in gewone potgrond maar ik zou ze, wanneer de wortels voldoende volgroeid zijn, willen overplanten in een grondmix, deze zou ik als volgt maken:
    (60% Potgrond, 10% bouwzand, 15% perliet, 10%Compost (Worm Castings) en 5% premix met NPK waarde ongeveer 12-6-6)
    Dit zou ik willen doen omdat het toch bespaart op voeding, en omdat ik de juiste voeding hier niet kan krijgen.
    Alle info en tips zijn welkom.

    Laterss,
    Louweed
    Attached Files
    Last edited by louweed; 7 January 2014, 11:28.

    #2
    Re: Indoor 3x Jack Herrer (GHS)

    Goed materiaal heb je daar!
    Lamp wel dringen dichter zetten bij je plantje en aarde ophogen, ze zijn al aardig aan het strekken.

    "Ik ben van plan om dezen te sprongen wegens het kleine tentje"

    enige verduidelijking?

    Cheers! En een goeie grow!

    Comment


      #3
      Re: Indoor 3x Jack Herrer (GHS)

      Oorspronkelijk geplaatst door sweetsmoke View Post
      Goed materiaal heb je daar!
      Lamp wel dringen dichter zetten bij je plantje en aarde ophogen, ze zijn al aardig aan het strekken.

      "Ik ben van plan om dezen te sprongen wegens het kleine tentje"

      enige verduidelijking?

      Cheers! En een goeie grow!
      Hey, bedankt voor de tip, vroeg me al af waarom ze zo lang werden, dus dat wordt ineens geregeld,
      en dat sprongen moet dus scroggen zijn, stomme autocorrect

      Comment


        #4
        Re: Indoor 3x Jack Herrer (GHS)

        Als ze al 5 dagen staan te strekken nu, ben ik benieuwd...
        De plantjes waren op de foto's eigenlijk pas een halve cm groot.
        Als je gaat overpotten: voorzichtig ingraven tot de eerste (ronde) blaadjes.
        Die stengel tot de eerste blaadjes is allemaal strek.
        Dan de TNeon op maximaal 10cm afstand zetten en daar de plantjes een paar weekjes naartoe laten groeien.

        Ik weet niet of je zoveel zand in je grondmix moet doen.
        Zand heeft een plant niet zoveel aan en het klinkt nogal in.
        Grond hou je liefst een beetje luchtig en losjes.
        Zand 'verdunt' de voedingswaarde van de grond. (zaai-en-stek-grond zit bijvoorbeeld veel zand doorheen)

        Je hebt ook een nice tentje. Waarom zou je niet aan voeding kunnen komen ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Indoor 3x Jack Herrer (GHS)

          Is gewoon een grondreceptje dat ik uit een documentaire heb gehaald, en het resultaat van de mix zag er wel goed uit, wat zou je dan aanraden ipv zand? minder of helemaal niets

          Dus bij het overpotten de stengel helemaal ingraven tot aan de eerste blaadjes ongeveer? Hmm ja domme beginnersfout om de lamp er te ver vanaf te zetten ...
          En ik woon in Belgie dus heb niet echt de mogelijkheid om de voeding te gaan kopen, en bestellen is niet zo handig met verzendkosten enzo. Ook is het budget nogal krap

          Comment


            #6
            Re: Indoor 3x Jack Herrer (GHS)

            Hier is dan de eerste update, onlangs het kleine strek probleem maken de dames het zeer goed, ze zijn overgepot en zitten nu dus wat dieper in de grond. Dit is hoe het er nu uitziet, en nu, wachten maar

            IMG_1655.JPGIMG_1654.JPGIMG_1653.JPGIMG_1652.JPG

            de aarde is ook nog tot aan de rand bijgevuld, maar dit is na de fotos gebeurd

            Nog een vraagje, ik zou graag wel met voeding werken, maar vraag me af wat aan te raden is dat ik hier in belgie kan vinden, ik dacht aan http://www.avevewinkels.be/Portals/6...%20planten.pdf wat ales behalve ideaal is, maar toch de voornaamste voedingsstoffen bevat.
            ik ga een van de dagen eens een kijkje nemen in de aveve maar als iemand me kan vertellen waar ik best op kan letten zou dit erg handig zijn. Ik weet welke stoffen nodig zijn maar de exacte verhoudingen die ideaal zijn weet ik niet. Alvast bedankt!
            Last edited by louweed; 9 January 2014, 19:16.

            Comment

            Bezig...
            X