Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e ronde: Arjans ultra haze #2 spaarlamp scrog

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2e ronde: Arjans ultra haze #2 spaarlamp scrog

    Korting op 420shop
    Tijd voor m'n 2e microkweek!
    Zelfde kweekkast, zelfde soort licht, alleen een iets andere opzet


    Voor de mensen die m'n afgelopen topic niet gelezen hebben:
    M'n kweekkastje is 70x70x110, Heb nu 8 spaarlampen erin zitten voor een totaal aan 130w, de binnenkant is bekleed met alu-folie om het licht te reflecteren. Ook is de kast uitgerust met 2 simpele computerfans voor de frisse lucht, en ik heb een halfronde reflector gemaakt voor m'n licht, zodat vrijwel al het licht recht richting planten gaat. Ook heb ik een tijdschakelaar, wel zo handig

    Nu de dingen die gaan veranderen aan de kweekkast zelf:
    Ik ga een nieuwe iets bredere reflector maken om de hele scrog te belichten en zodat er (als ik geld heb haha) nog 2 tot 4 lampen bij kunnen.
    De reflector met de lampen erin word verstelbaar, dit ga ik doen met 4 kettingen en haakjes boven in de kast.
    Op de grond komt een bak bekleed met folie voor de grond en de plantjes, voor deze bak wel nog genoeg plaats om de temp meter en nog wat andere nuttige dingen te zetten

    Deze keer scrog!
    De kast word aangepast voor de scrog, ik zet 2 latjes aan de zijkanten van de kast waarop het scrog rekje kan rusten.
    Wat ik al vertelde over de reflector voor het licht, die word precies evengroot als de bak waar de plantjes in komen.

    Morgen ga ik aan de slag, ik post zo snel mogelijk nieuwe foto's.

    De soort die ik nu ga kweken:
    Arjan's Ultra Haze #2 (greenhouse)
    Deze soort heeft haar zware, massieve toppen en verbazingwekkende hars. Geeft een zeer intense psychoactieve high die lang aanhoud.

    Awards: 2nd prize HTCC 2005, 3rd prize Champions Cup 2005, 3rd prize Highlife 2006.
    Soort: Neville's Haze, Mango Haze, Laos.
    Effect: Zeer intensieve psychedelische Sativa high, sterk en lang aanhoudens. Erg energiek en sociaal met een relaxed na effect, vanwege het hoge CBD perecentage. Fruitige en houtachtige Sativa smaak.
    Bloeitijd binnenkweek: 12 - 13 weken mte een opbrengst van 700-800 gram/m2.
    Bloeitijd buitenkweek: Rond half november op het noordelijk halfrond en half juni op het zuidelijk halfrond. Opbrengst tot 1000 gr/plant. Lange met hars bedekte toppen.
    THC: 21.6% CBD: 0.8% CBN: 0.6%.

    Heb erg goede verwachtingen van deze soort, het effect leek me veelbelovend. Had al lange tijd best veel interesse in scrog, en het leek me leuk deze soort daarmee te combineren


    Morgen komen foto's van de kast en de zaadjes!
    Ik kan al niet wachten tot ze in de grond zitten


    Update 28-01-2009

    Hier een foto van de zaadjes:


    Een foto van het kastje zoals ie er nu bijstaat, gestript en wel:


    Ik ben nu bezig met de reflector voor de lampen, er komen 10 spaarlampen in. Hij word nu net zo breed als de kast aan de binnenkant is, zodat de scrog optimaal belicht word. Het gaat lukken om deze morgen af te maken net zoals de bak waar de planten in komen. Oftewel: morgen de zaadjes in de grond
    En natuurlijk weer foto's morgen

    Update 31-01-2009

    Nieuwe reflector met nog 4 extra lampen in elkaar gezet
    Zitten nu 10x 15W en 2x 20W lampen in, dus in totaal 190W.

    Hier een foto van de reflector zonder fittingen enz:


    Lampen en fittingen erin gedraaid, even testen natuurlijk.
    zo ziet ie nu uit:


    Even testen dus, dit is met lampen uit, rechts in de hoek staat ie:


    En nu met lampen aan, doet t wel denk ik :


    Update 02-02-2009

    Kweek #2 up en running!
    Ik heb de lamp aan kettingen opgehangen, een krat gevuld met aarde en de zaadjes erin gedaan
    Zo staat het er nu bij:


    En nu maar wachten tot ze de kop boven de grond uit steken
    Klok staat op 16/8, ze mogen eerst nog even groeien ivm de scrog.
    Scrogrekje komt ook zo snel mogelijk, maar heeft nu nog even niet zo'n haast omdat ze toch nog even moeten groeien.

    Update 6-02-2009

    en we hebben leven
    1 zaadje heeft haar kopje boven de grond gestoken, heb even gespiekt en de andere was ook ontkiemt

    Een fototje, dat groene dingetje daar ja :



    Update 9-02-2009

    Beide zaailingen boven de grond. Ze hebben nu kleine blaadjes en gaan erg hard. Dit is gebeurd in 3 dagen tijd, van kiem tot echte zaailing.
    Fototjes :






    Sorry voor de wat slechte foto's, heb even geen betere camera voor handen.
    Verder staan ze nu even onder 24 uur licht, kunnen ze lekker snel groeien Wat wel grappig is, 1 zaailing heeft een mooie groene steel, de ander heeft een paarse steel. Iemand een idee hoe dat kan?
    Dit weekje ook maar eens kijken dat ik het scrogrekje in elkaar krijg, en als ik loon heb toch maar s kijken naar een temp/vocht meter, is wel zo handig
    Dat was het weer voor de komende 3 dagen gok ik, tot de volgende keer

    Update 16-2-2009

    Even een fotoloze update, ik pas hem zo aan met foto's! Het rechter meiske heeft met haar 3e paar (net gegroeide) bladeren leuke 5-vingerige bladeren, volgens mij heeft ze het wel naar haar zin! Een 4e paar begint te groeien, nog niet duidelijk hoeveel vingers die is.
    Van het linker plantje is nu net haar 3e paar, 5vingerig blad tevoorschijn gekomen. Ze staan er heel erg mooi bij, beginnen stevigere stammetjes te krijgen.

    Het rechter plantje, 3e paar bladeren, ze zijn 5 vingerig :


    Nog een keer, maar van de bovenkant :


    Het linker plantje, heeft een ietsje hoger stammetje, maar heeft nu ook haar 3e paar bladeren, ook 5 vingerig :



    Update 30-5-2009

    Zoals jullie al gemerkt hebben is er een hele lange tijd geen update geweest. Helaas heb ik het erg druk met school en werk gehad, waardoor de kweek helemaal in het water viel. Ik heb zelf geen tijd gehad om de planten goed te verzorgen waardoor anderen dit dus voor me hebben moeten doen. Maar je raad het al, dit is niet helemaal goed gegaan.
    Van de scrog is hierdoor ook niks gekomen, zoals je ziet is de titel veranderd .. Nu de examens vrijwel achter de rug zijn heb ik besloten om dit verslag af te maken, hoe zielig de arme meisjes er ook bij staan

    1 Meisje heeft het nog goed gered, ze is een aantal keren getopt waardoor het nu een flinke struik is geworden. De toppen heb ik moeten ondersteunen, dit heb ik wel nog zelf gedaan, het is neit mooi maar het werkt wel. Ze ziet er niet mooi uit, maar ben vastberaden er, naar omstandigheden, een redelijke opbrengst vanaf te halen.

    Het andere meisje is heel wat minder gelukkig, ze was 1 keer getopt waardoor ze 2 moedertoppen had. Alleen is door de slechte verzorging, en het feit dat ze zowiezo flink achterbleef, niet veel meer te redden. 1 Moedertop heb ik er af moeten knippen, omdat ze helemaal af aan het sterven was. De andere ziet er ook niet gezond uit, maar in elk geval nog groen.

    Ze staan al een tijdje in bloei, ik heb geen idee hoelang precies, maar ik gok een week of 6 - 8. In elk geval hebben ze nog een paar weken te gaan, dus hopelijk valt er nog wat te redden!

    De foto's zijn met een telefoon gemaakt, en dus niet van geweldige kwaliteit, ik maak zo snel mogelijk goede foto's en plaats deze!

    Zo staat het er nu bij :



    Een foto van een kleiner topje, ze wilt toch nog wel produceren gelukkig :



    Een foto van het arme meisje :



    Dit was het voor zover, betere foto's komen eraan

    Update 3-06-2009

    Tijd voor een update met betere foto's
    Het kleine plantje heb ik weggehaald, ze ging echt helemaal dood en wat ik van haar af haal maak ik hasj van denk ik.. Maar goed ik hoop dat haar zus nog even flink blijft doorgroeien
    Ik heb gelijk een vraag: Hoe lang denken jullie dat ze nog moet en zullen de toppen nog aandikken of niet veel meer?

    1e foto: Het bovenste stukje van de moedertop, ze is opnieuw in de hoogte gaan groeien:



    2e foto: Een ander topje, je ziet duidelijk dat de trichomes nog wit zijn :



    3e en laatste foto voor deze keer: Nog een ander topje, kristallen schitteren in het licht :


    Last edited by Atmospherix; 3 June 2009, 23:53.

    #2
    Ik ga je volgen man
    Kben erg benieuwd naar dat soortje .Wil die ook zetten maar ik denkt dat men hok te klein is voor haar.
    Denk je niet dat je kast wat klein gaat worden voor zo een Sativa ?
    grts

    Comment


      #3
      Mooie beginpost!

      Ik ga hem zeker volgen! (Al denk ik wel dat TL buizen wat beter zijn voor een scrognetje, maar je opbrengst zal hiermee ook zeker niet mis zijn )
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Thnx voor de reacties! Ik ben van plan om de rest van de updates ook wat netter te maken, leest wat makkelijker en staat mooier
        Kast is inderdaad ietwat laag, maar vandaar ook de scrog, dat valt nog redelijk laag te houden dan en zeker de opbrengst zal ook niet verkeerd zijn!
        Ik zal m'n nieuwe reflector posten, voordeel is dat spaarlampen wat makkelijker en goedkoper zijn. Met m'n reflector heb ik strax hopelijk wel zo'n dikke 200w aan spaarlamplicht.
        Nog even een vraagje, wat is voor jullie makkelijker, de update's in de beginpost zetten of gewoon posten?

        Comment


          #5
          Persoonlijk maakt het voor mij niet echt iets uit.. (Kijk vaak terug naar 't begin als ik een update zie).

          Mocht je je updates steeds in de beginpost zetten, moet je wel 'n berichtje posten. Anders zullen wij niet snel zien dat je 'n update hebt geplaatst

          Oja, 200 watt aan spaarlamp vind ik wel wat veel worden. Persoonlijk zou ik dan snel neigen naar de 250 watt HPS. Wat vind je daar van?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Update's komen in de beginpost, staat wat overzichtelijker en makkelijker voor de mensen die wat later inspringen, kunnen ze het hele verhaal makkelijk zien
            Ik zal dan ook ff een berichtje achterlaten wanneer er een update is.

            @weedy: HPS vind ik zeker interessant, zit alleen een beetje met het probleem genaamd ouders
            Die willen dat ik bij spaarlampen blijf, dus dan maar overpowered spaarlampen (hebben er niet bijgezegd hoeveel dusja )
            En m'n kweekkastje is ook niet zo groot, word anders beetje een probleem met de temperatuur denk ik.

            Comment


              #7
              Ga 'k volge want ga zelf of dees zetten binnenkort.

              peace

              Comment


                #8
                Leuk dat je volgt
                Foto's laten nog even op zich wachten, heb steeds geen tijd gehad ervoor morgen wil ik echt beginnen!

                Comment


                  #9
                  : Update

                  Comment


                    #10
                    Mooie lamp heb je zo gemaakt man! Daar komt 'n bal licht vanaf als ik het zo op de foto zie
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Ja, die reflector is idd heel erg nice

                      Zoiets zou 'k ook ng moeten make...

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Thnx Weedy en SaRs! En t ding geeft inderdaad ook erg veel licht, zullen de meiden strax wel op prijs stellen denk ik
                        Alleen jammer genoeg nog steeds weinig tijd gehad,, heb verder nog geen vordering gemaakt

                        Comment


                          #13
                          Uit welk matriaal heb je die reflector gemaakt? Lijkt me handig zelfs als je met minder lampen werkt.

                          Comment


                            #14
                            zit er goed uit kerel

                            ook die lamp van je heel erg netjkes gemaakt man :"D

                            Comment


                              #15
                              Update!!

                              @goddy: de zijkanten zijn van 18mm multiplex, het gebogen gedeelte heb ik gemaakt van heel erg dun mdf (dat spul wat vaak word gebruikt als achterkant van een kleerkast). Ter versteviging nog 3 latjes ertussen gezet. Daarna de binnenkant bekleed met alufolie. Het lastige is dat dunne spul gebogen en wel goed op z'n plaats te krijgen, en houden, maar voor een beetje klusser geen probleem

                              @darkiess: Dankje! Ben zelf ook wel een beetje trots op m'n lamp eigenlijk

                              Comment

                              Bezig...
                              X