Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste binnenkweek met spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste binnenkweek met spaarlampen

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Re: 1ste binnenkweek met spaarlampen

    Jup de plantjes in bloei mag je al bloeivoeding geven.
    Heb je je Ph al eens gemeten?

    Comment


      #3
      Re: 1ste binnenkweek met spaarlampen

      Okay, bloeivoeding komt eraan. Ph niet gemeten, heb wat rondgekeken , en vind het nogal aan de dure kant.
      Heb echter deze gevonden
      http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=3477
      Is een Ph en vochtmeter , en een mooie prijs. Ziet er niet slecht uit, denk ik. Zal hem maar bestellen, zeker ?

      En als water gebruik ik regenwater. Komt via het dak en ondergrondse tak weer gefilterd in huis (wordt gebruikt voor wasmachine, wc,enz.....) Denk dat dit wel in orde is voor de dames

      Comment


        #4
        Re: 1ste binnenkweek met spaarlampen

        hey, met die meter kun je niet goed de juiste h meten hiervoor heb je tog egt een duurdere ph meter(elektrisch) voor nodig.
        op ebay worden ze rond de 10euro aangeboden, weet niet of dat geoie kwaliteit is.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: 1ste binnenkweek met spaarlampen

            Nou nog wat problemen. Vermits alle dames groeiverschijnselen vertoonden, was ik gisteren, overgeschakeld op bloeivoeding (0,2cl/1liter).

            Het resultaat is ERG.....
            Northern light1 gele punten dame.jpg
            Top NL1, de gele puntendame, ziet er verbrand uit.....wss teveel voeding
            Northern light1 gele punten dame.jpg
            Top NL2 ook verbrand
            Northern Light3.jpg

            Top NL3 is normaal. Deze groeide het minst vamn de NL-ers, en nagenoeg geen problemen.
            Kop Big Bang.jpg
            En Big Bang 1, top ziet er raar uit, verdraaide bladeren
            Big Bang vlekken.jpg
            vlekken BB
            Weet echt niet meer wat aanvangen. Ze staan alle 4 in dezelfde grond, krijgen hetzelfde regenwater, en evenveel voeding.......

            Had gisteren bezoek van een bio-boertje, en heeft PH van water en grond gemeten :
            Ph waarde :
            regenwater 6,8
            regenwater + bloeistof 5,2
            kraantjeswater 6,2
            kraantjeswater + bloei 6,8
            PH neutraal is 7. Dus het beste dan maar kraantjeswater met bloei geven ? Is 6,8. Of wat is de juiste/goede waarde voor wietplanten? Je leest vanalles op het internet.

            grond pot BB 6,6
            NL1 6,8
            NL2 6,8
            NL3 6,6
            Ph neutraal is 7. Wat nu ? PH dalen of verhogen ? Of wat is de goede waarde voor wietplanten?

            Bioboertje stelde me voor van een thee/koffielepeltje zeewierkalk (fossiele zeewierkalk van kokolieten DCM) te gebruiken, in aarde te mengen in pot, en dan water te geven. Hierdoor vermeerdert de zuurtegraad, en zou er beter voeding opgenomen worden ? Is dit een goed idee ?

            En ivm met de vlekken, stelde hij voor van bladvoeding Olega te gebruiken van dcm, met zeewierextracten.
            Hij kweekt tomaten, en gebruikt dit altijd. Moet zeggen, heb al tomaten van hem gegeten, en ze zijn groot,lekker en sappig. Hij gebruikt ook biotomatenvoeding van DCM.
            20140330_191156[1].jpg
            Dit is de samenstelling van die olga bladvoeding van DCM
            Zoals je leest op het internet, zou dit ook goed kunnen zijn voor wietplanten. Is dit waar ? Heb geen zin om te experimenteren, en alles om zeep te helpen

            Wat moet ik nu doen ? Ik stop al zeker met bloeivoeding met de drie dames met brandverschijnselen. Bij NL 3 geef ik vanaf nu alleen nog maar 0,1cl/liter. Raar dat deze dame (voorlopig) nog niets mankeert......

            Graag een snelle reactie, zodat ik het nodige kan doen

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            blijkbaar 2x dezelfde foto gepost, hier NL2
            Northern Light 2.jpg

            Comment


              #7
              Vermits alle dames groeiverschijnselen vertoonden, was ik gisteren, overgeschakeld op bloeivoeding (0,2cl/1liter).
              Je bedoelt waarschijnlijk bloeiverschijnselen?

              Comment


                #8
                Re: 1ste binnenkweek met spaarlampen

                Ja, sorry, bedoelde bloeiverschijnselen........
                Doseren van de mest doe ik met een spuitje, gaat heel nauwkeurig. Heb het ook al vergeleken met een maatbekertje, en het spuitje is beter ......Beter wat te weinig dan te veel mest
                Wat nou te doen met die grond. Is die ok ? of toch eens proberen met die kalk ?
                En die vlekken en brandverschijnselen ? Kan ook niet zijn dat de lampen te dicht hangen, ze hangen op ongeveer 10cm.
                Of is het de omschakeling van groei naar bloei ? of van groeimest naar bloeimest ?
                Moet wel zeggen, ze blijven groeien en worden breder, en geuriger.
                Raar dat 3 dames problemen hebben, en de andere niet......
                Had vorig jaar een kleine buitenkweek, gaf gewoon terra grow, erna terra bloom, en geen problemen gehad.......

                Comment

                Bezig...
                X