Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

    Succes alvast, maar ik zien geen fotos?

    Comment


      #3
      Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

      image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
      Helaas heb ik de eerdere foto's op een ander apparaat staan maar kan nu bijhouden vanaf dag 7.
      In 1,5 dag waren ze ontkiemd en heb ze eerst zolang onder een aquariumlamp gedaan van 18 watt.
      eergister tot aanschaf van het licht wat er nu boven hangt gegaan.
      aangezien ik zie dat ze aardig droog stam iedere x heb ik er nu maar de schaal boven gedaan van de propagator.
      dat stonden ze dus eerst niet 5 dgn omdat ik dacht dat ze zo meer licht kregen. Maar vochtigheid is toch wel belangrijk.
      ben nu nog opzoek naar mooie kleine fans liefst voor niks.

      alle advies is welkom.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Foto's zijn dubbel zie ik nu

      Comment


        #4
        Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

        heb je geen oude pc liggen? bak openschroeven, fans eruit slopen, 12V voeding ook eruit, aansluiten en hoppa

        Comment


          #5
          Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

          Oja wat zeggen jullie? Die 2 zwarte potten zijn 3 liter potten. Zal ik ze daar alvast in doen met deze lengte of zal ik moeten wachten? Kan in deze potten die ik gebruik van vezel niet zien of de wortels al onderaan zitten....

          Info over de 3 literpotten.. daar zit tuinaarde en klein beetje stek en zaaigrond door.
          gespoeld in een emmer en daarna goed gemengeld en uitgeknepen en luchtig in de 3 liter potten gedaan. Beetje aandrukken en er zit nu een mooie "vering" in de bodem. Wel is deze nog goed vochtig.

          En bij het verpotten ook het steeltje ietsje dieper dan nu in dat vezelpotje?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Dat heb ik dus niet helaas

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          @phang. Ik heb dus helaas geen oude pc liggen maar er word aan gewerkt. Thnx

          Comment


            #6
            Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

            Heb de plantjes maar overgepot!

            Comment


              #7
              Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

              In die turfpotjes had je idd kunnen zien wanneer de wortels erdoor kwamen ja.
              En dan had je ze met turfpotje en al kunnen overpotten in je 3 liter potten...

              Beetje dieper ingraven kan nooit geen kwaad ja.

              Welke soort heb je eigenlijk staan?

              Comment


                #8
                Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                Die turfpotjes (of kartonpotjes) zijn inderdaad niet zo goed.
                Die moet je eigenlijk te nat houden anders komen de wortels er nooit doorheen in een week.
                Goed dat je ze overgepot hebt.
                Potten altijd tot de rand vullen !
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                  Mooi ik ben ook met dezelfde lichtsetup enzo bezig ik volg je topic zeker
                  Ps ij lees nergens de soort die je kweekt

                  Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                    Ik volg je ook vorige week de planten geknipt en ben nu mijn hokje aan het aanpassen voor de volgende kweek.
                    Het is altijd leuk om iemand te volgen die het ook ongeveer dezelfde setup heeft.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                      De 2x75 tneons zijn populair

                      Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                        Top van de reacties..

                        De 2 soorten die erin staan zijn power flower en somango xl van RQS...
                        Ik was bang dat de vezelpotjes niet zo goed waren dus vandaar overpotten. Maar ik begrijp nu dat je ze dus gewoon met potje en al ken overpotten in een grotere pot alleen hebben ze als nadeel dat ze te snel uitdrogen.(wat ikzelf ook heb gemerkt).
                        Kheb de planten na overpotten nu na 3 dagen weer wat water gegeven. Ze staan er gezond bij lijkt mij.. alleen groeit het in mijn ogen niet echt hard. Ik heb nog steeds maar 4 bladeren waarvan 2 lobblaadjes na 5 dagen..

                        zal morgen foto's plaatsen.. Ze slapen nu

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Misschien een rare vraag. Maar waarom de pot tot de rand vullen QNQ? Heeft dat een reden? Naast een klein beetje volumeverlies..

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                          Ik ga het volgen, ga zelf snel ook aan de gang met de TNeon dus komt goed uit. Succes ermee!

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Wat ga je er trouwens mee doen, gewoon laten groeien in hoogte of scrog?
                          Grow bitch! Grow!

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                            Thnx!

                            De bedoeling is om straks te gaan scroggen. Gelijk maar proberen dacht ik en aangezien het aardig laag is ook eigenlijk geen andere keus.


                            het plan is nu een beetje als volgt.

                            de planten tot ongeveer 20 cm laten groeien en dan gaan toppen.
                            Daarna is de bedoeling te gaan supercroppen en scroggen.

                            wanneer de planten in de bloei gezet worden kreeg ik als tip van de growshop de groeilampen er nog 2 weken in laten zitten op 12/12 en daarna de bloei lampen erin te zetten. Dit omdat ze altijd nog doorgroeien tijdens eerste weken bloei en dan zou dit beter zijn....


                            tussendoor zal ik jullie op de hoogte houden alsook de hulp vragen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste binnen kweek micro 2x 75watt T-neon

                              Omdat het altijd inzakt -want je stampt de grond niet aan- de pot tot de rand vullen.
                              Meer wortelruimte = grotere/gezondere plant.
                              Meer aarde = meer buffer, de pH blijft bijvoorbeeld makkelijker op orde in grotere potten. (met veel aarde)
                              Als je bio kweekt krijg je ook makkelijker een bodemleven bij veel volume.

                              Zaden hebben een penwortel.
                              Da's 1 dikke sterke hoofdwortel, die gaat recht naar beneden, en zover mogelijk.
                              In de volle grond kan zo'n wortel wel 1-2 meter diep gaan als ze in goeie grond staan.

                              Stekken hebben geen penwortel, die vormen meteen kleinere wortels en staan dus ook minder stevig, hebben bijv. ook eerder waterproblemen in volle grond.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X