Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek Northern Light

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Microkweek Northern Light

1:200 is het MAXIMUM wat je mag geven bij grote, gezonde en sterke planten !

Met 1 tot 2ml per liter water hebben de doorsnee plantjes al genoeg.
    Donker blad is niet erg, maar let op de bladpuntjes.

Die zgn. fruitvliegjes zijn varenrouwmug.
    Staat heel veel over in de helpdesk
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Beter 1:1000 verdunnen dus. Thnx man. Zoals op de foto's te zien, overvoeding is waarschijnlijk wel de juiste diagnose dan !?

Helaas is het verbranden gewoon doorgegaan ook na het spoelen. Daarom zondag nog maar eens FLINK gespoeld ook. Nog steeds blijven ze verkleuren, er is bijna geen blad meer over.
      IMG_1478.jpgIMG_1479.jpgIMG_1480.jpgIMG_1481.jpg

Leuk ander nieuws: heb inmiddels een 2.5 weken oud nieuw scheutje net getopt. Wil een scrog proberen in de nieuwe ruimte. Alle 3 de nodes vertonen oppeens nieuwe blaadjes. Interessant

Het zaadje was afkomstig van een Northen Light Autoflower die ik deze zomer in de tuin had staan. Waarschijnlijk is het dus een of andere kruising nu Ben benieuwd.
      IMG_1482.jpg

Comment

IMG_1495.jpg

De overvoeding is nooit meer hersteld. Elk blaadje of: verbrand, of: wordt geel. Deze week is z'n 7e week bloei, ik zie hier en daar al een verdwaalde amberkleur. Ik laat hem nog een weekje staan maar ik vraag me af of het nut heeft.

Het nieuwe stekje is getopt en ben ik aan het LowStressTrainen. Gaat goed, probeer dit stekje steeds net aan voldoende water (en later voeding) te geven.

Comment

Wel na 7 weken bloei is dit het resultaat. Gestressed plantje, kurkdroge bud, geen topkwaliteit maar was toch een leerzaam projectje.
          IMG_1529.jpgIMG_1519.jpg

Het ScrOG projectje is tot nu toe gebleven bij toppen en LST'en . Een keer getopt; links zie je de 2 hoofttoppen die gebogen zijn, hopelijk komt de rest van de takjes nu langszij. Ik probeer beter bij te houden hoeveel water/voeding ze krijgen. De eerste tekenen van ondervoeding zijn zichtbaar dus vanaf morgen +/-2 ml Terra Flores op 2 liter water. Voorlopig 1 keer per week voeding en om de dag 300 ml water.

IMG_1532.jpgIMG_1533.jpgIMG_1534.jpg

ps. een nieuw topic leek me wat overkill, zie dit als poging 2 van eenzelfde soortje onder dezelfde omstandigheden

Comment

Project LST gaat hard!
            IMG_1555.jpg

Zaadje komt van de NL uit de tuin deze zomer. Is een vrouwtje! Maar ook een autoflower blijkbaar, ze bloeit al

Comment

Die is op een week tijd wel heel snel gegaan
              ziet er goed uit alfa, succes!

grts

Comment

En veel liefde geven

Comment

ziet er goed uit!! maar haal die fles en pot water weg!!! tenzij je schimmel wilt gaan kweken in je toppen?
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

mooie plantjes , hou je lv laag

Comment

Thnx. Heb die pot weggehaald. Die fles zit dicht zodat het water altijd op temperatuur is.

Blaadjes zijn onderin geel en vallen af. Bovenin lichtelijk verbrande bladpuntjes. Dus het is me een beetje onduidelijk of die genoeg voeding heeft. Geef hem voorlopig iig niets; alleen water.

Comment

ik zou deze wel voeding geven, je gaat anders tekort komen aan magnesium en andere sporenelementen, met name rond de 2e helft bloei treed t vaak heel duidelijk in maar dan ben je naar mijn mening te laat.
                        Magnesium tekort zie je t blad wat lichter worden en de nerven blijven dan groen, het oudere blad word het eerst aangetast.

Standaard plantenvoedingen zitten de sporenelementen in redelijk goede hoeveelheden gewoon in en krijgen de planten deze dus ook regelmatig mee.
                        gewoon rustig aan wat bloeivoeding meegeven zou ik zeggen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hier zie je bij het onderste blad een dergelijke verkleuring
                        (je post van 2 weken geleden, ik weet ff niet hoe ik die kan reposten ofzo, nu is ie erg klein haha)

de verkleuringen bij je laatste post lijken me al op een kalium tekortje, feed it
                        Last edited by Hungry_Beaver; 6 January 2015, 20:43.

Comment

De onderste bladen worden inderdaad geel en vallen af...
                          Maar is dit niet puur omdat ze minder licht krijgen (hangen immers onder de ScrOG). ?

Ik heb ze namelijk al af en toe heel verdunde canna gegeven.
                          Mijn vorige kweek is mislukt door overvoeding.
                          Ik dacht bij de bovenste bladen nu ook al weer verbrande bladpuntjes en 1 zo'n 'kraaien-poot' te zien... teken van overvoeding.

Comment

true that, ook zag ik naderhand die gele puntjes, niet zozeer verbrand, maar de jonge bladeren waren wat te belicht om te zien of dit oud of nieuw is.
                            ik had dit recenteijk toen ik flink guano had toegevoegd zware verzuring ofzo. ph fftjes verstoord enzo.

*toevoeging. hoe dan ook had je 2 weken geleden however wel een magnesium tekort.

als je bang bent om te overvoeden raad ik je aan in het vervolg een slow release voeding te proberen. boerenbond, de gele doosjes van ecostyle, of anders wel plagron supermix heb ik ook wel vertrouwen in.
                            kun je ook wel een liter thee van maken en toevoegen nadat je per nu de kluit uit laat drogen. als je op aarde kweekt is t een idee de aarde en haar bodemleven in je voordeel te gebruiken, en dan is bijvoeden ook niet perse nodig!

de huidige algemene bladkleur is ook lastig te beoordelen, maar de bloei zit er nu goed in, als je te weinig geeft gaat t ook niet goed
                            misschien kun je een mooie macro foto maken van t nieuwe blad? en ook van t oude

de natuurlijke kleur zou chill zijn als je die vastgelegd krijgt

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ook fotos van het afgestorven blad kan ik wel wat mee, de hoeveelheid/positie aan necrotische vlekken verteld ook wat.

je hebt haar in elk geval lekker gebogen, mooie plant dat mag ik dan ook nog absoluut toevoegen
                            Last edited by Hungry_Beaver; 7 January 2015, 00:12.

Comment

Dankjewel voor het meedenken. Uiteraart direct wat betere foto's geprobeerd te nemen.

In onderstaande foto zie je dat de nerven in inder geval niet groen blijven. Die worden juist geel. Dit betekent dus geen magnesium tekort ?
                              IMG_1601.jpg

Onderstaande foto's laat de bovenste bladen zien. Zoals je ziet: verbrande bladpuntjes, en 2 'kraaienpootjes'. Die kromgetrokken kraaienpooten zijn precies hoe de bladen van de mislukte kweek er uit kwamen te zien.
                              IMG_16032.jpgIMG_16052.jpg

Hieronder zie je nog een keer donker en licht blad tegelijk
                              IMG_1602.jpg

Comment

wat teveel water volgens mij.

dat klauwen kan zijn van,
                                teveel voeding, verkeerde bodemph
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bezig...
                                X