Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

    Korting op 420shop
    Omdat mijn guerilla kweek geen succes was, heb ik besloten om het eens binnen te doen. De kans dat daar konijnen rondlopen is toch klein.Ik heb een oud kastje in de zeldzame vrije momenten dat ik heb opgekalefaterd (1,2mx0,7mx0,5m) en heb met wat gipsplaatprofielen en een Philips EVSA een PL-L armatuur gemaakt. Daar steekt momenteel twee Philips PL-L lampen in van 55W. Ik heb me suf getobt over hoe zelf een koolstoffilter te maken, ook wat leuke rubriekjes gevonden op ik denk Grasscity, maar uiteindelijk beslist dat dit een te belangrijk item was om met veel DIY geknoei mijn kweek in gevaar te brengen. Voor het gemak heb ik dan bij de Urban Garden Shop een Prima Klima combo gekocht (PK125) met temperatuurregeling. Daar kreeg ik ook nog wat leuke tips om het geluid onder controle te houden (gevoerde afvoerslang). Inderdaad, je hoort er niets van.

    fanafzuiger.jpgfilter.jpglamp.jpgweek1.jpg


    Ik zou als het plantje twee weken is, wat Dutch Pro Multi Total bijvoegen in mijn water. Echt bijmesten zou ik doen wanneer er wat serieuze blaadjes aan hangen.

    Aangezien dit mijn eerste kweek is, stel ik elke opbouwende commentaar op prijs. Alvast bedankt.
    Last edited by Zandplaneet; 23 October 2014, 12:38.

    #2
    week2.jpg

    Comment


      #3
      Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

      Zeker nog geen voeding geven als je al kippenmest derdoor hebt gedraaid!
      250ml per dag is wa veel voor zo'n peutertje, laat ze liever zelf op zoek gaan naar water en een goed wortelstel aanmaken

      Comment


        #4
        Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

        Een jonge zaailing hoeft helemaal nog geen voeding de eerste weken.
        Alleen een beetje water en dat ook vooral niet teveel.
        Verder moet je naar je plantje leren kijken, ze geeft vanzelf aan wanneer ze meer voeding nodig heeft.
        En wat weibei ook zegt; laat de wortels op zoek gaan naar water zodat ze een sterk wortelstelsel kan aanmaken

        Comment


          #5
          Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

          OK, bedankt voor het advies.

          Comment


            #6
            Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

            Yep, en niet met je vingers in de aarde prikken elke keer.
            Pak het potje op, weeg ze in je handen.
            Zwaar = geen water geven, licht= water geven.
            Ik voorzie trouwens nog wel wat problemen met die aarde.

            Turf is niet zo geschikt, en als je daar ook nog diverse mestsoorten door gaat mengen is dat vaak het begin van problemen.
            Buiten heb je bijvoorbeeld genoeg aan een kopje kippenmest per plant.
            Als ik dan lees dat jij een handje in een 8L pot gooit vermoed ik dat dat weleens teveel kan zijn.
            En dan praat je ook al over voeding...terwijl je net voor een jaar kippenmest, koeienpoep en kalk erin gedaan hebt..
            Mgoed, we zullen zien, je hebt al vaker plantjes gekweekt dus wellicht komt het goed.
            Ik ben benieuwd.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

                Week 3.

                Op aanraden van jullie enkel afgezuurd water gebruikt (met citroenzuur) en wat wortelstimulator. Deze week door een slechte koffiezet een uitval gehad van de elektriciteit, waardoor er een tijdje, ik denk 10 minuten, geen licht was. Het is een autoflower, dus dit zou geen probleem mogen geven. In de oksels zie ik al wat haartjes, een foto nemen lukt niet, maar ik ben er nu van overtuigd dat het een vrouwtje is (zou wel mogen met gefeminiseerd zaad). Ook heb ik wat minder water gegeven, 200ml per 2 dagen. Lijkt me OK.

                week3.jpg

                Ik heb de lamp ook wat verhoogd, want ik heb de idee dat de afstand tussen de internodes wel erg kort is. Aangezien ik ook onder PL-L ga laten afbloeien, zou ik willen scroggen en mij lijkt het dan interessanter om wat langere takjes te hebben. Goed idee?

                Comment


                  #9
                  week4.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

                    Hee! Je kan het beste nog meer lampen of zwaardere lampen nemen. Met deze lampen kan ook ook hoor, maar met iets zwaardere lampen heb je toch wat meer opbrengst. Zet de afzuiging op 20%. Dan zal de temp misschien nog iets oplopen. Succes!

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Zandplaneet; 7 November 2014, 08:43.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

                        Hee, Je kan inderdaad toppen. Ook kan je fimmen. Als je weinig plantjes hebt is dat een goede optie. Zoek even op, dan vind je genoeg! qua temperatuur zou ik me niet te druk maken. 19/20 is gewoon te doen. In mijn tent is het soms 16 graden :O. Deze doen het er ook niet echt slecht op. Verder zou ik even aan wat ervaren mensen vragen of je wel zomaar de lamp van 19 naar 20 kan zetten. Recirculeren zou ik niet aanraden. Dit is gebruikte lucht, met veel minder co2 en verse lucht. Wat voor voeding gebruik je?

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

                          Het zijn autoflowers !!
                          Dus je kunt de lamp gewoon op 20/4 of 22/2 zetten zelfs, zodat je een stabiel klimaat krijgt.
                          Scroggen hoef je deze niet, ze bloeit al, erg veel groter gaat ze niet worden.
                          Nog een weekje of 7 tot 8 dan kun je oogsten.

                          *** Dus toppen of fimmen kan al helemaal niet meer natuurlijk.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

                            OK, prima. Gewoon laten gaan dus.

                            Ik heb hier nog een bloeistimulator liggen, Explode van Dutch Pro, die mag ik langzaam gaan vermengen met het water neem ik aan. Voorlopig geef ik geen voeding bij op jouw aanraden, QnQ, aangezien de grond voorbemest was. Ik vind persoonlijk dat de blaadjes er goed uitzien dus ik kan daarin meegaan.

                            Het zal dus een kerstekindje worden, deze plant

                            Dank je voor alle opmerkingen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

                              Ik heb een weekje geschrikkeld.

                              Nu zijn we aan week 6. Wat QnQ voorspelde begint een beetje uit te komen: ik meen dat de bruine topjes tekenen van overvoeding zijn. Ik neem aan met zo'n klein plantje en zoveel grond/voeding dat ik tot het einde van de kweek zal kunnen volstaan met enkel water geven?

                              Voor de rest zijn de bloemen aardig aan het aandikken. Je ziet trichomen en nu ruikt het lokaal echt naar wiet als ik even de kast open doe. Ik heb er maar een bus geurneutralizer naast gezet, kan nooit kwaad.

                              week6.jpg

                              Ik vraag me af of de kleine grootte van het plantje ook niet te wijten valt aan het turfpotje dat ik gebruikt heb. Ik neem aan dat de wortels daar wel door kunnen, maar misschien niet zo makkelijk en dat doordat de plant na verloop van tijd vanzelf begint te bloeien krijgen ze niet genoeg tijd om door te groeien. Ik denk dat ik achteraf eens de wortels van nabij ga bekijken.
                              Attached Files
                              Last edited by Zandplaneet; 21 November 2014, 19:45.

                              Comment

                              Bezig...
                              X