Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek royal queen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: kweek royal queen

Ik zou nog 1,5 week voeding geven en dan kijken hoe ver ze zijn. Dan weet je ook hoelang je nog moet spoelen. Succes!

Comment

Bedankt WeedFan,

Ik ga nog even door met voeding geven.
      en dat spoelen hoeveel weken neemt dat in beslag.

Haha ik begin ongeduldig te worden en heb zin om mijn eerste wietje ervan te roken.

Alvast bedankt.

Comment

2-3weken spoelen
        HEALING OF THE NATION

Comment

En spoelen betekend niet een paar liter water erin mikken zodat ze verdrinken.
          Nog even geduld, elke gewicht wat er nu nog bijkomt is meegenomen.
          Vergeet niet dat je met drogen 75-80% gewicht kwijt raakt !

Bovendien hebben ze pas 30 dagen bloei.
          Fruit spirit en Critical hebben ongeveer 8 weken bloei nodig = 56 dagen.
          dus je kunt nog wel twee weken voeding geven.
          Niet overdrijven met die voeding, dat heeft niet zoveel zin want het blijft in de aarde zitten en hoopt op.
          Week 5-6 bloei moet nog beginnen bij je, dat zijn de kritieke weken, waarin de meeste problemen boven komen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt Smoke420 en QNQ,

Ik begrijp nu dat je standaard wanneer je ze in de 12/12 cyclus zet een goede eerste tien dagen niet mee rekent in de bloeitijd.
            Dit zal dan inderdaad betekenen dat ze nu net in week 5 van de bloei periode zitten. Dus nog even 2 a 3 weken bloei voeding geven en daarna bloei voeding stoppen en met gewoon water zorgen dat ze niet uitdrogen.

En ik heb echt niet geweten dat er zo veel gewicht verloren gaat tijdens het drogen. Dan ben ik bang dat ik niets over houd aan dit proces. Als ik de kosten van zaadjes en voeding en elektra ga rekenen. En dan heb ik het nog goedkoop gehouden rond de 80 euro voor alles (zaadjes, bloei, groei, wortelstimulator, verlichting, kast). Voor dit bedrag zou ik in de shop ongeveer 10 gram kunnen kopen. Ik hoop dus op een betere opbrengst zo rond de 30 a 40 gram droog maar ik denk dat, dat bij dromen blijft.

Ik begrijp niet zo goed wat voor soort problemen de laatste weken kunnen veroorzaken. Ik neem aan dat ze er toch goed bij staan en dat ze dan de laatste 3 a 4 weken ook nog wel goed blijven, of hebben ze dan extra benodigdheden nodig.

Zou je misschien ook kunnen vertellen welke plant nog meer leuk is om te kweken en die een korte tijd nodig heeft van begin tot oogst.

Nogmaals super bedankt QNQ voor de uitgebreide informatie.

Groet voor iedereen
            Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Hallo allemaal,
              Hier weer een update van hoe het er bij staat.

De dames staan nu 51 dagen in de 12/12 cyclus, en ze gaan steeds beter ik heb het idee dat de toppen niet veel groter worden, maar ze worden zeker dikker.

Hieronder een paar foto's.
              Dame 1.
              plant 1.jpgPlant 1..jpg

Kleinere toppen plant 1.
              kleine top plant 1.jpg

Dame 2.
              plant 2.jpgplant 2..jpg

Kleine toppen plant 2.
              kleine top plant 2.jpg

Dame 3. Deze ligt een beetje achter. Heeft geen mooie echte dikke toppen.
              Plant 3.jpgPLant 3 kleine top.jpg

Groeten
              en tot de volgende update.

Comment

Rond de 25gram gaat reeel zijn denk ikiedereen start aan het minimum,wordt er all1 maar beter op,s6 verder

Comment

Hallo soulrebel,

Bedankt voor de leuke reactie.
                  Ik hoop inderdaad dat er een leuke hoeveelheid grammetjes vanaf gaat komen.

De plantjes worden nu wel minder ze lopen nu echt ten einde de bladeren worden helemaal rood bruin en zien er slecht uit. De toppen zijn nog wel gegroeid.

Morgen een update met foto's.

Fijne avond iedereen.

Comment

Zo hier ben ik weer met een foto update.

Ik weet niet wat er allemaal gebeurt maar er verandert een hele hoop de planten zien er opeens flink afgetuigd uit.
                    De dames staan nu 4 februari 2015, 59 dagen in de 12/12 cyclus. Ik hoop dat iemand weet wat ik kan doen aan het probleem.
                    Van 1 plant zijn de bladeren helemaal rood bruin aan het worden en begint het ook al naar de toppen te trekken. Ik hoop dat dit geen rot is, maar er zijn vast mensen hier die dat beter kunnen beoordelen dan ik.

Plant 1.
                    Plant 1.jpg plant 1..jpg plant 1...jpg

Plant 2. De probleem plant (denk ik) iemand tips??????
                    plant 2.jpg plant 2 blad goed.jpg plant 2..jpg plant 2. blad.jpg plant 2. blad..jpg plant 2. blad...jpg

Plant 3.
                    plant 3 .jpg plant 3.jpg plant 3. klein.jpg

Dan heb ik nog 1 vraag, er wordt veel gezegd dat als 80% van de haartjes bruin zijn je de plant kan knippen. Bij geen enkele plant is dit nog het geval in de verste verte niet, maar ik vind dat de plantjes zeer snel achteruit gaan nu, en ik kan ze neem ik aan ook niet maar op voeding gaan zetten. Ik ben nu een anderhalve week gestopt met voeding toedienen. Ik hoorde dat je dat moet doen anders is de smaak van de wiet heel slecht. Maar de vraag is nu: moet ik wachten tot 80% van de haartjes bruin zijn of kan ik ze het beste zo snel mogelijk gaan knippen voordat ze helemaal zijn aangetast.

Alvast bedankt iedereen,
                    Hoor graag van jullie.

Groetjes vanuit Heerenveen

Comment

Wat ik niet helemaal begrijp is dat je 2 weken geleden nog 2 a 3 weken voeding gaat geven en nu al 1,5 week alleen water geeft ? Heb je je weer verteld met aantal weken bloei? Er vanuit gaand dat ze 58 dgn ware bloei meten hebben zou betekenen dat ze nog dag of 10 moeten ?

Het beoordelen of ze geoogst kunnen worden kun je met een 30x loep de trichomen bekijken of ze clear, milkey of amber kleurig zijn.
                      Hier staan meerdere topics over op het forum.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Hey Stemma,

Ik ben niet anderhalve week gestopt met voeding geven maar een halve week nu.
                        ik heb vanaf begin deze week geen voeding meer gegeven. En ik zal eens goed kijken naar de andere topics over wanneer ze ongeveer goed klaar zijn zodat ik het verschil eens kan bepalen.

Ik vind alleen dat de plantjes nu snel achteruit gaan.

Groeten

Comment

Paars verkleuring kan ook door kou komen of door stress.

Heb je hier al gekeken ?

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Als een plant tegen het eind loopt worden de bladeren ook vaak lelijk omdat de plant ze als het ware de laatste beetjes voeding eruit trekt.
                          Een voedingstekort is dan erg lastig in te schatten voor een beginner.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Super Stemma,

Bedankt voor de reactie,
                            Ik ben er druk mee bezig om alles even door te lezen en kijken of ik een oplossing kan vinden.

Groet

Comment

Hier ben ik weer met een update.

Ik heb met een goede loep gekeken hoe de trichomen eruit zien. Ze zijn nog glashelder en de haartje zijn ook nog niet 80 procent bruin. Dus nog niet oogst klaar.
                              Ik hoop dat plant 2 het nog een paar weken red. Ik heb van een ervaren kweker een voeding gekregen die ik over de aarde kan uitstrooien, een beetje water er over heen en dan moet het langzaam weer een beetje goed komen. Ik hoop het maar dus.

Voorlopig kunnen de dames dus nog wel een paar weken blijven staan. Ik denk zelfs dat ze wel een paar weken langer moeten blijven staan dan normaal.

Verder ben ik nog steeds wel blij met het micro kweekje en we gaan gewoon door.

Hou jullie op de hoogte.

Comment

Mag ik vragen welke voeding dat is ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X