Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlamp kweek Mr marleyboro

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spaarlamp kweek Mr marleyboro

    Korting op 420shop
    Mijn zaadjes komen uit dus ik begin alvast een verslagje,
    hopelijk word het iets
    Last edited by Marleyboro; 12 March 2009, 10:27.
    Etiam inter vepres rosae nascuntur

    #2
    3 dagen geleden stak ik vijf zaadjes in kleine kurkpotjes, met potgrond.
    1tje is "staande", de rest slaapt nog heel even.
    Hier eerste fotos van de opstelling, het dampbakje, en die eerste wiezel onder de lamp.

    Dit is eigenlijk een experiment voor mezelf.

    Fotos
    Attached Files
    Etiam inter vepres rosae nascuntur

    Comment


      #3
      Succes met je kweek! Dat is best wel snel na drie dagen al zo'n spruitje. Die heb je in ieder geval alvast Hopen dat de rest het ook gaat doen

      Peace

      Comment


        #4
        ik zie er stilletjes nog twee opkomen en ik bid voor de rest.
        snel zeg jij, niet als je om het uur kijkt
        Etiam inter vepres rosae nascuntur

        Comment


          #5
          Ik zou die spaarlampen al horizontaal hangen, en een reflector erboven maken.

          Verder kan je misschien ook best wat reflecterende folie binnen in je kastje hangen.

          Ik zie ook nergens een temp en LV meter, kan je best gaan halen in de blokker ofzo (7 euris)

          Hoeveel water geef je ze? Wat voor soortje is het en zijn ze feminized?

          Peace

          Comment


            #6
            1 ik ga inderdaad nog metertjs moeten halen

            2 niet echt een idee, mss een puple of mss een jack; wie zal het zeggen

            3 hoeveel water, goeie vraag, niet bijster veel eigenlijk, ik zorg dat ze niet uitdrogen, maar vertouw vooral op die damp. is dit eigenlijk wel verstandig.

            Nu jet zegt,
            zeg eens hoe nat of hoe droog moet je potgrond staan als zaailingen net aant uitkomen zijn?
            Last edited by Marleyboro; 24 March 2009, 11:55.
            Etiam inter vepres rosae nascuntur

            Comment


              #7
              Zeven uur na mij vorige post, zitten er nog twee poepjes in de grond,
              en die zijn onderweg, ik voel het!!
              Twee zagen in de laatste zeven uur blijkbaar het levenslicht. die Vijfde was onze eerste boreling!
              Ik ben trots, al hebben deze dames(laten we hopen) nog een hele weg voor de boeg, met ongetwijfeld heel wat gepruts en gefoefel.
              Ik stel jullie nu al voor.
              Marie
              Janne
              en... wat zou ik zeggen..
              Tracy zeg maar
              Attached Files
              Etiam inter vepres rosae nascuntur

              Comment


                #8
                verplaatst naar microkweek

                Comment


                  #9
                  yow marleyboro

                  jack herrer is een mooi soortje,ik heb jock horror gekweekt heeft ongeveer de zelfde genetica.is een heel lekker wietje!ik volg je

                  Comment


                    #10
                    Is het feminized zaad? Want als je ze van een vriend hebt gekregen is dat weinig waarschijnlijk.

                    De eerste week mag je ze relatief veel water geven, maar daarna moet je echt wel minderen.
                    Plantjes sterven aan een overvloed aan water!
                    Heb je trouwens gaatjes vanonder in je potten waar het overtollige water kan uit stromen?

                    Peace

                    Comment


                      #11
                      Etiam inter vepres rosae nascuntur

                      Comment


                        #12
                        fotos, alle vijf zijn ze er!
                        Attached Files
                        Etiam inter vepres rosae nascuntur

                        Comment


                          #13
                          Gelieve geen 3 posts achter elkaar te maken maar gewoon je eerste van het rijtje te editten.

                          En om terug te komen op je vraag: Vrouwelijk zaad ontstaant door een vrouwelijke plant die zichzelf bevrucht.

                          Hermas zijn plantjes die uit feminized zaad komen en door stress (schommelende temperatuur, onregelmatige lichtcyclussen,...) mannelijke en vrouwelijke kenmerken vertonen. Nu weet ik niet of het zo zit dat de mannelijke kenmerken dan de vrouwelijke bevruchten bij hermas. Misschien kan iemand anders dit bevestigen of meer uitleg over geven?

                          Wel leuk dat ze alledrie zijn uitgekomen

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            Broere en ik hebben ons vandaag wat beziggehouden. We hebben de lampen horizontaal gehangen, en nog twee extra
                            (dus in totaal hebben we ondertussen 4) lampen. Ondertussen dan ook direct een kapje gemaakt.


                            enkel de wanden van de kast moeten nog in alu-folie me dunkt. wat vinden jullie?
                            Attached Files
                            Last edited by Marleyboro; 10 March 2009, 23:57.
                            Etiam inter vepres rosae nascuntur

                            Comment


                              #15
                              alu folie op de wande is goed, ook al heeft t niet veel zin denk ik. Ik kweek zelf ook met spaarlampe en weet dat me hok er veel feller uitziet met me folie, maar achteraf,, spaarlampe hebbe diepte straling van 30 cm ofzo,, al staan ze 15 cm van de wand af komt het licht netaan terug bij de lamp, een goede reflector bak bove je lamp lijkt mij het beste zodat alles meteen naar onder word weerkaatst,

                              Nog paar vraagjes, hoeveel cm staan je plante onder je lampe? hoeveel watt zijn je lampe en welke kleurcode? ga je ze dwarfe, toppe of iets? hoe groot is je hok, en hoeveel watt heb je in totaal.

                              Ik zou je plante 1-3 cm van je lampe afhoude zodat ze niet stretche, je hebt 5 plante en 4 lampe, ik heb ook zulk soort lampe en zijn 23 watt per stuk, dus zou bij jou op 96 watt uit kome, als ik jou was zou ik ze dwarfe (meteen licht 12-12) of 1 week voorgroei (licht 18-6) en dan in de bloei zodat ze niet te groot worden omdat je spaarlampen heb en die geen grote dieptestraling hebbe.

                              Mijn plante zijn wel groot maar ik heb er een tl bove en heb 8 spaarlampe, die ik aan de zeikante hang zodat ik me plante in de breedte licht geef, en elke plant 2 lampen heeft. elke plant is ong 80 cm ofzo, dan hang ik de lampe best stukje onder elkaar zodat ze groot gedeelte licht geven.

                              Greetz en gl

                              Comment

                              Bezig...
                              X